Aihe: DiMarzio Evolution mikit
1
fuzz
05.05.2007 15:15:55
Kertokaa mielipiteenne kyseisestä mikistä.
Soitan 70-luvun rockia ja hardrockia ja pitäisi Les Pauliin saada mikit.
Onko mikki liian "kuuma"?. Katsoin harmony centralista arvosteluja ja näytti siltä, että aika lailla metallipuolelle menee.
Myös muita mikkejä saa ehdottaa!
Strutsi
05.05.2007 15:20:54 (muokattu 05.05.2007 15:48:01)
Kertokaa mielipiteenne kyseisestä mikistä.
Soitan 70-luvun rockia ja hardrockia ja pitäisi Les Pauliin saada mikit.
Onko mikki liian "kuuma"?. Katsoin harmony centralista arvosteluja ja näytti siltä, että aika lailla metallipuolelle menee.
Myös muita mikkejä saa ehdottaa!

Minulla on mahonkirunkoisessa SZ:ssa evolution tallassa. Mikki on kyllä äänekäs ja tekee tummasoundisessa mahonkirungossa varsin jykevän soundin. jos 70-luvun rockia soittelet niin pitäisi ehkä suositella jotain vähän enemmän vintagea, evolution ainakin minun korvaani on varsin modernin kuuloinen. Suunnittelin vaihtavani poies sitä siitä. Nortonia harkitsen tilalle.

E: Niin koitapas tehdä tuolla DiMarzio.comissa tuota "pickup picker" testiä niin siitä saa aika hyvää osviittaa että minkä näköistä mallia kannattaa kokeilla.
E2: Eipä jotkin Duncanitkaan huonoja vaihtoehtoja olisi
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
masterhat
05.05.2007 17:21:36
Minulla on mahonkirunkoisessa SZ:ssa evolution tallassa. Mikki on kyllä äänekäs ja tekee tummasoundisessa mahonkirungossa varsin jykevän soundin. jos 70-luvun rockia soittelet niin pitäisi ehkä suositella jotain vähän enemmän vintagea, evolution ainakin minun korvaani on varsin modernin kuuloinen. Suunnittelin vaihtavani poies sitä siitä. Nortonia harkitsen tilalle.

Itselläni on SZ:ssa Seymourin Vintage '59 ilman puolitusta tallassa, ja kyllä kirkasti mukavasti kitaran sointia. Tiukimpaan heviin tuo ei välttämättä o paras mahollinen, mutta rokimpiin touhuihin erittäin hyvä
I am the Horsemaster
Bookkeeper
05.05.2007 17:42:03
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
StoRBa
05.05.2007 21:42:46

EVOissa on aika skoopattu ja kirkuva kirkas soundi. Ei välttämättä mikään 70's. Jos silti tykkää EVOjen soundista kannattanee kokeilla Breedejä joissa on enempi middleä mukana, ja näin hieman rokimpi - eikä niinkään metallinen soundi.
oiva tumpeloinen
05.05.2007 21:45:41
EVOissa on aika skoopattu ja kirkuva kirkas soundi. Ei välttämättä mikään 70's. Jos silti tykkää EVOjen soundista kannattanee kokeilla Breedejä joissa on enempi middleä mukana, ja näin hieman rokimpi - eikä niinkään metallinen soundi.

Breedistä en tiedä, ja tuo modernisuus menee ihan hyvin mun mielipiteeseen, mutta scoopattu?????? ja kirkuva???
StoRBa
05.05.2007 21:53:01 (muokattu 05.05.2007 21:53:25)

Breedistä en tiedä, ja tuo modernisuus menee ihan hyvin mun mielipiteeseen, mutta scoopattu?????? ja kirkuva???

Tämä siis High gain soundilla. Kliinillä pehmeä kirkas soundi jossa kuitenkin napakka attacki.

E: Evoissa siis.
oiva tumpeloinen
05.05.2007 21:57:18
Tämä siis High gain soundilla. Kliinillä pehmeä kirkas soundi jossa kuitenkin napakka attacki.

E: Evoissa siis.

Ei ole ihan mun näkemys aiheesta, mutta eipä kai siitä auta väitelläkään. Mun mielestä sieltä tulee keskiääniä (varsinkin yläkeskiääniä) ihan reilusti pihalle. Jos vähän smoothimpaa ja "scoopatumpaa" mikkiä otetaan vertailuksi, niin Steve's Special olisi se. Mutta en mä Evoa sanoisi koskaan scoopatuksi millään tavalla.
Pehvanssi
05.05.2007 23:53:24
Eikös Evo ja Evolution ole ihan eri mikkejä? Mut jos evolutionia tarkoitettiin scoopatulla jne, niin en ehkä ole samaa mieltä kyllä. Edes tiukemmalla säröllä. Tiukka soundi kyllä, mutta ei scoopattu.
Ze Kink
05.05.2007 23:58:02

En kyllä voi sanoa scoopattu, juurikin päin vastoin. Varsinkin ylämiddleä tuuttaa aivan hitosti. Mulla tosin on Evo 7 eikä Evo, mutta aika samanlaisia nuo kuitenkin ovat.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
StoRBa
06.05.2007 00:35:18

Pienen tutkiskelun jälkeen, eipä olekaan kovin skoopattu. Puhuin siis mitä sattuu. Mutta enemmän trebleä ja vähemmän middleä kuin breedeissä joista vaihdoin. Siitä siis moinen harhaluulo. Tuolta DiMarzion sivuilta löytyy aika hyvin tietoa mikeistä. Kannattanee sieltäkin kattella mikä voisi olla omaan makuun.

http://www.dimarzio.com/
fuzz
06.05.2007 09:54:41
E: Niin koitapas tehdä tuolla DiMarzio.comissa tuota "pickup picker" testiä niin siitä saa aika hyvää osviittaa että minkä näköistä mallia kannattaa kokeilla.

Testin tein ja kone ehdotti Virtual hot PAF:ia, Joe, Mo`Joe ja D Activator.
Mitä muuten tarkoittaa mikin tehon kannalta esim. Output 265 tai DC resistance 9.13, kuten Virtual hot PAF tiedoissa lukee?
Strutsi
06.05.2007 10:01:06 (muokattu 06.05.2007 10:17:13)
Testin tein ja kone ehdotti Virtual hot PAF:ia, Joe, Mo`Joe ja D Activator.
Mitä muuten tarkoittaa mikin tehon kannalta esim. Output 265 tai DC resistance 9.13, kuten Virtual hot PAF tiedoissa lukee?

Output on ainakin ulostulo, pitäisi aina olla millivoltteina. 265 ei ole hirveän paljoa. Kannattaa pitää mielessä että kun valitset tallamikkiä, niin kaulamikin tulisi olla korkeintaan yhtä äänekäs kuin tallamikki, muuten niiden tasapainottaminen saattaa mennä hankalaksi. Esim. minulla on Evolution ja PAF Pro kitarassa, jolloin ulostuloilla on eroa karkeasti 100 mV. Eli kaulamikillä 300mV ja tallassa 404mV
DC resistance on tietysti mikin resistanssi... en ole tähän hirveästi perehtynyt.
Eikös tästä ole FAQia?

E: Onhan siellä:
DC resistanssi? Resonanssihuippu? Mitä nämä tiedot kertovat?
Mitä ohuempaa mikrofonin kelan lanka on ja mitä enemmän kierroksia kelassa on, sitä korkeampi on DC resistanssi. Korkea DC resistanssi tarkoittaa yleensä enemmän ulostuloa ja vähemmän korkeita taajuuksia. Taajuus, jossa mikrofonin impedanssi on korkein on nimeltään resonanssihuippu (resonant peak). Mitä korkeammalla taajuudella resonanssihuippu sijaitsee, sitä kirkkaampi on mikrofonin soundi. Yleisesti ottaen mitä korkeampi DC resistanssi, sitä matalammalla taajuudella on resonanssihuippu ja toisin päin.

Minä ainakin harkitsen vakavasti tuota Nortonia tallaan. Mikin kuvaus herätti kyllä kiinnostuksen:

The sound of a Norton_ is right between FRED_ and The Tone Zone_. It's got some FRED-like harmonic overtones that can only be described as nasty, with more of the power and mid-range of the heavyweight Tone Zone_. The same patented dual-resonance design used in FRED_ and The Tone Zone_ delivers a sound that's hotter and "bigger" than any vintage model, but not as loud as a distortion-class humbucker. Norton_ might be our most versatile bridge pickup. Combine it with a wide choice of neck pickups like the Air Classic, PAF_, PAF Pro_ and Air Norton.

Tech Talk: Norton_ was originally designed to extend the tonal range and power of standard output humbuckers without going over the top. It's more modern than a PAF_ sound: the benchmark Les Paul/Marshall combination yields more midrange crunch and high frequency pick harmonics than vintage-style pickups were capable of putting out. Really good for opening up the sound of mahogany set-neck guitars.
"If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python
Jesus_Plastica
06.05.2007 10:09:24
Pienen tutkiskelun jälkeen, eipä olekaan kovin skoopattu. Puhuin siis mitä sattuu. Mutta enemmän trebleä ja vähemmän middleä kuin breedeissä joista vaihdoin. Siitä siis moinen harhaluulo. Tuolta DiMarzion sivuilta löytyy aika hyvin tietoa mikeistä. Kannattanee sieltäkin kattella mikä voisi olla omaan makuun.

http://www.dimarzio.com/

Missä kitarassa sulla on breedit? Ajattelin pistää les paulin tallaan, mut meneekö liian tukkoon kun se näyttää olevan tollanen basso ja middle jyrä.
StoRBa
06.05.2007 11:22:29

Missä kitarassa sulla on breedit? Ajattelin pistää les paulin tallaan, mut meneekö liian tukkoon kun se näyttää olevan tollanen basso ja middle jyrä.

Oli JEMissä, mutta vaihdoin Evolutioneihin. Tarkotus ois laittaa Breedit Iban S-Classiciin, kun saan vaan aikaseks. High Gain soundissa ainakin tuntu tosi tunkkaselta, mutta kliinillä ja pienellä kruntsillahan niissä on tosi mehevä bluesihtava soundi.
oiva tumpeloinen
06.05.2007 11:45:34
Oli JEMissä, mutta vaihdoin Evolutioneihin. Tarkotus ois laittaa Breedit Iban S-Classiciin, kun saan vaan aikaseks. High Gain soundissa ainakin tuntu tosi tunkkaselta, mutta kliinillä ja pienellä kruntsillahan niissä on tosi mehevä bluesihtava soundi.

Nyt mä putosin täysin kärryiltä. Evo on scoopattu, ja Breedissä on enemmän middleä, mutta on siltikin tunkkainen?
StoRBa
06.05.2007 11:51:52 (muokattu 06.05.2007 11:52:58)

Nyt mä putosin täysin kärryiltä. Evo on scoopattu, ja Breedissä on enemmän middleä, mutta on siltikin tunkkainen?

Tunkkainen on ehkä huono sana, kun kaikilla on oma mielikuva siitä mikä on tunkkainen soundi. Sanotaan sitten että puuttui yläpäätä. Liikaa alamiddleä omaan makuun, josta ainakin mulle tulee tunkkasen soundin tuntu.
zeme
06.05.2007 15:54:32
Tunkkainen on ehkä huono sana, kun kaikilla on oma mielikuva siitä mikä on tunkkainen soundi. Sanotaan sitten että puuttui yläpäätä. Liikaa alamiddleä omaan makuun, josta ainakin mulle tulee tunkkasen soundin tuntu.

Munkin mielestä alamiddle tekee soundista tunkkasen, olen kanssasi samoilla linjoilla..
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)