hjukke 06.01.2004 23:52:28 (muokattu 06.01.2004 23:55:12) | |
---|
Eli kenellä on kokemuksia ja minkälaisia? Les Paul kiinnostaisi, mutta Standardien hinnat eivät. Fadedit taas ovat kenties minulle hieman alakanttiin, "oikea" lespa olisi enemmän mieleen. Myös Japsi-tokait ja Esp:n Ltd Deluxe ec-1000 ovat vaihtoehtoja. Studioista olen kuullut paljon pahaa sanaa, mikä niissä on huonoa vai onko mikään? Ja budjettina tässä projektissa olisi 1000-1500 euroa. Viisaammat, ohjatkaa minua oikeaan! "- munakennot on huumorihommaa" |
PuNkKi 06.01.2004 23:57:15 | |
---|
empä tiedä.. mulla studio.. ja juuri tuossa viime kesänä vaihdoin Standard:in tähän studio malliin kun mielestäni tämä _on_ parempi kuin standard:i jotenkin helppo soittoisempi ja paaaaljon kevyempi.. muutenkin kaikella tavalla miellyttävämpi kuin standard. ulkonäöllisestikkin :) studiostakin on kai olemassa jotain huonoja? yksilöitä sitten liikkeessä mutta tämä on mun 3 gibsonin studio ja kaikki ollut vähintäänkin hyviä. toisen hankin heti kun rahat saan joskus kasaan. myös japsi tokaita tossa kokeilin (2kpl) about viikko sitten. ja ei jessus.. mun mielipide on että ei lähelläkään kyllä edes studio mallia vielä vähemmän standardia lähempänä. jos rahaa vaan on niin aito gibsoni :) Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
hjukke 06.01.2004 23:59:35 (muokattu 07.01.2004 00:01:55) | |
---|
Itsekkin mieluummin ostaisin Gibsonin logolla varustetun tuotteen, kaipa nuo ovat lähinnä Tokai-kuskeja ketkä Studioita sortaa...Muuten, millä tavalla Studio sitten vielä häviää Standardille? "- munakennot on huumorihommaa" |
askomiko 07.01.2004 00:01:36 | |
---|
Kaupassa olevissa Studioissa on lähes poikkeuksetta nauhanpäät tappomielellä liikkeellä, ne kun hioo pois niin voi jo kitaraa testata. |
Gypsy 07.01.2004 00:02:46 (muokattu 07.01.2004 00:03:10) | |
---|
Itsekkin mieluummin ostaisin Gibsonin logolla varustetun tuotteen, kaipa nuo ovat lähinnä Tokai-kuskeja ketkä Studioita sortaa... No mä olen Gibson-kuski ja otan ennemmin hyvän tokai les paulin kun gibsonin studio les paulin. |
Imper 07.01.2004 00:20:32 (muokattu 07.01.2004 00:21:13) | |
---|
Itellä on kanssa muutaman vuoden ollut Studio, ja itelläni on kyllä loistoyksilö. Mitä oon muita yksilöitä testannut, niin lottovoitto on itelle sattunut. Minä tykkään. Huonojakin kaupassa aina vastaan välillä tulee, lähinnä viimeistelyltään ja säädöiltään. Tuosta Gibson vs. Tokaista on tapeltu aiemmin jo niin paljon että haku käyttämällä varmaan saat mielipiteitä lisää. Itse en sano kun että kipsoni sen olla pitää: ei ala vituttamaan myöhemmin!:) Everyone is a per-son |
hjukke 07.01.2004 00:24:07 (muokattu 07.01.2004 00:24:21) | |
---|
Itse en sano kun että kipsoni sen olla pitää: ei ala vituttamaan myöhemmin!:) Alan enemmän vielä kallistua tuohon suuntaan, itseltä tuo säätö sitten onnistuu, tai vie vaikka paikallisen "virtuoosin" ropattavaksi, kunhan keppi pohjimmiltaan on kova luu. Testaamatta tietenkään mitään osta, mutta mielipiteistä saa jonkinlaista kuvaa, milllainen fiivis mahd. kaupasta pidemmän päälle jää. "- munakennot on huumorihommaa" |
Imper 07.01.2004 00:29:34 | |
---|
Alan enemmän vielä kallistua tuohon suuntaan, itseltä tuo säätö sitten onnistuu, tai vie vaikka paikallisen "virtuoosin" ropattavaksi, kunhan keppi pohjimmiltaan on kova luu. Testaamatta tietenkään mitään osta, mutta mielipiteistä saa jonkinlaista kuvaa, milllainen fiivis mahd. kaupasta pidemmän päälle jää. Joo no, kyllähän Gibsonissa sitten on ainakin _laadukkaat_ mikit, sähköosat, virittimet, metalliosat, jos nyt ei muuta keksi varmaksi sanoa yksilöiden ollessa niin erilaisia tuntumaltaan. Kaverin Tokai Love Rockista meni ekan vuoden aikana volapotikka ja jakki paskaksi. Everyone is a per-son |
hjukke 07.01.2004 00:30:23 | |
---|
Oliko japsi vai korea? "- munakennot on huumorihommaa" |
Gypsy 07.01.2004 00:38:08 (muokattu 07.01.2004 00:45:00) | |
---|
Kaverin Tokai Love Rockista meni ekan vuoden aikana volapotikka ja jakki paskaksi. No, tossa mun gibson '57 reissuen volume potikassa on jo vikaa. Enkä edes kauaa ollu omistanu kun vikaa tuli. No, pikkuvika ja helppo korjata. Onhan se niin, että jos gibsonia haluaa niin ei tokaita sillon osteta. Se nyt vaan on kyllä aika pimeetä miten on hinnat noussu gibsonilla. LP Studio AW Les Paul Studio Alpine White 1695 EUR Eihän toi maksanu pari vuotta sitten lähellekkään tota. Sillon tohon hintaan sai standardin. |
Straton 07.01.2004 00:40:50 | |
---|
Kyllähän tuolla rahamäärällä pitäis saada jo käytetty Gibson Standardikin. Itse kyllä metsästäisin käytetyn Tokain, Grecon, Burnyn tai Orvillen. Ite oot!!! |
PuNkKi 07.01.2004 00:46:51 | |
---|
niin jos standardia haluaa niin tuossa olisi edullinen käytetty custom sounds:illa GIBSON LES PAUL STANDARD 1989, sunburst, original deluxe hard case 1190 € SUPER NETTO HINTAAN !!!! Se mikä ei tapa, Sattuu aivan saatanasti. |
hjukke 07.01.2004 00:48:21 | |
---|
Jep, itseasiassa alkoikin kiinnostaa käytetyt standardit.. torillakin on yksi aika mielenkiintoinen tapaus, ja maukas custom myöskin...kyllä noita alle 2000 euroa tuntuu standardejakin liikkuvan. "- munakennot on huumorihommaa" |
Dr. Muff 07.01.2004 01:07:25 | |
---|
Joo no, kyllähän Gibsonissa sitten on ainakin _laadukkaat_ mikit, sähköosat, virittimet, metalliosat, jos nyt ei muuta keksi varmaksi sanoa yksilöiden ollessa niin erilaisia tuntumaltaan. Aika monessa studiossa on ilmeisesti 490t/498t-kombinaatio mitä ei nyt yleisesti maailman parhaina mikkeinä pidetä. Siitä vaan kahlailemaan harmony-centraaliin. Kyllähän noihin japsi-tokaisiinkin on ihan ok virittimiä ja metalliosia laitettu. Kaverin Tokai Love Rockista meni ekan vuoden aikana volapotikka ja jakki paskaksi. No voi voi. Pikkuvikoja jos ei ole mahoton poropeukalo. Mutta jos pitää tosiaan Gibsonin Les Paul saada niin sillon pitää Gibsonin Les Paul saada, ottamatta sen enempää kantaa asiaan. Myykää mulle ja Screamer! |
fox 07.01.2004 03:27:12 | |
---|
Eihän mulla sillai.. Aina jaksan ihmetellä tuota että jos kaveri on ostelemassa Gibaa niin suositukset on jotain Tookkaita..:) Sitten toisaalla jos joku on Mackieta ostamassa niin ei kyllä kukaan Beerinkeriä kauppaa.Kopio mikä kopio.. No, avautuminen yötöitten jälkeen riittää. Periaatteessahan on niin että Gibson LP Studio on itseasiassa Standard joka on "pelkistetty" eli reunanauhat puuttuu rungosta ja kaulasta. Toki eroja yksilöiden välillä löytyy kuten ylläkin ilmenee, sekä Fortunekin voi kertoilla.. Toki Gibsonin hinnoittelu on aivan jotain muuta kuin idässä tehdyissä vehkeissä..joissa niissäkään ei vikaa ole, älkää kuvitelkokaan että niitä jotenkin dissaisin. Orville ja Orville by Gibson, joka on sitä kalliimpaa sarjaa, on ihan hyviä lisenssi! (huom)kitaroita, kopioista pistäisin ensimmäiseks kuitenkin tuon Tokain jos vakiomalleista on kyse, sitte vanhemmat Grecot = sama kuin Ibanez, tosin liimakaulat on harvinaisempia noissa, ja sitten tulee Fernandesia ja saman virman Burnya ja Epiphonee. Arvostelu pohjaa materiaaleihin ja aivan mielivaltaiseen henkilökohtaiseen arpomiseen. Kaikilla soitto käy mutta yksikään ei oo Gibson. Eikä Ibanez Artist. Jatketaan jos tarvetta ilmenee, kunhan oon heränny.. =) |
Juzzu 07.01.2004 06:52:10 | |
---|
Gibsonissa sitten on ainakin _laadukkaat_ mikit Ennemmin SD:t kuin Giban omat mikit IMHO. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
skebajaba 07.01.2004 08:12:25 | |
---|
ite en kumpaakaan omista, mutta kummastakin löytyy kyllä kokemusta. eli gibsoni tietenkin sokaisi aluksi minut koska oli gibsoni, ei ollut niin hyvä yksilö kuitenkaan, jotenkin se oli semmonen "kökön" tuntuinen samaanaikaan kun oli hyvä, ei paras mitä oon kokeillut(tokai oli parempi), kaupassa kokeilin juuri pari viikkoa takaperin yhtä studiota ja se oli taas todella hyvä. tokaillahan on kanssa juuri nuo japanialaiset lespa-kopiot mitkä on todella hyviä, siis ne mitä olen kokeillut ja toisaalta onhan niillä hintaakin, samaan hintaan ku ostat japski tokain saat gibsonin special fadedin mutta ite kyllä ottaisin mielummin ainakin siinä tapauksessa tokain japski lespan. elikkä kokeilemallahan se parhaiten selviää, harmi vaan jos ei oo sullakaan paikkaa missä pääsisit vertailemaan noiden eroja... ja kitarathan ovat yksilöllisiä eli mikään ei oo täysin samanlainen kuitenkaan. -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Santtu_123 07.01.2004 09:22:56 | |
---|
Moi, ite ostin Studion -95, mustana. Aivan loistava kitara, piti vireen ja hemmetin hyvännäkoinenkin oli. Mikit oli mun mielestä hyvät raskaaseenkin mättöön, cleanit soi hyvin ja soinnut soi hyvin särönkin kanssa. Idiootti kun olen, menin viime vuonna vaihtamaan studion akustiseen ja nyt etsin kuin hullu puuroa uutta "kunnon" kitaraa, joka pitää vireensä vaikka kuinka vääntää...Studio oli juuri semmoinen, vire pysyi just eikä melkein, joka ainakin mulle on tärkeintä :) Suosittelen lämpimästi, levytukku myy vissiin 1450€ uutta studiota, maksoin ite -95 5500 mummon rahaa..Eikä muuten ollut mitään ongelmia nauhojen reunojen kanssa, oli vielä hyvin säädettykin. |
Myyntipalstalla näytti olevan yksi studio pyynnöllä 850 ekua. Myös Ebay.de :ssä on "koko ajan" studioita myynnissä. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
skebajaba 07.01.2004 10:40:14 | |
---|
Myyntipalstalla näytti olevan yksi studio pyynnöllä 850 ekua. Myös Ebay.de :ssä on "koko ajan" studioita myynnissä. löysin kans jostain japski saitilta käytetyn orvillen lespaul customin hintaan 65000 japski rahaa, mitäs tohon tulis tullit yms. pyöreesti yläkanttiin laskettuna? ei oo ihan perillä noista alv hässäköistä. -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |