Aihe: Kuka möhläilee eniten keikalla ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Rantsu
06.01.2004 19:26:17
Kyllä tollanen määrä on jo vaarallisen suuri ja voi aiheuttaa humppakirroosin aivoissa, tautihan on parantumaton,ja aiheuttaa kantajalleen lopulta täydellisen järjen menetyksen ja eriasteisia hallusinaatioita---

Juuri näin. Petollisinta on se, että humppa pieninä annoksina tuntuu piristävältä, mutta suurempina annoksina se lamauttaa ja aiheuttaa näitä kuvattuja oireita. Humpalla, joka molekyylirakenteeltaan on yksinkertaisempaa, on lisäksi taipumus estää monimutkaisemman jazz-välittäjäaineen kulkua vasemman aivopuoliskon musikaalisuuskeskuksessa.
baron
06.01.2004 19:26:24 (muokattu 06.01.2004 19:26:42)

kerran yks turakainen kehui että mä soitan hyvin,se oli 82-keväällä...?

Onks' sulla yhteystiedot tallessa? Onko hän vielä hengissä?

Mahtaisko kehua muakin?
My name is Baron - James Baron
R.W. Piuha
06.01.2004 20:00:46 (muokattu 06.01.2004 20:01:30)
n. 20v ja vaikka sata keikkaa keskimäärin vuodessa vetänyt....jos joka keikalla on vetässyt vaikka 3x2 humppaa,niin sehän tekee huikeat 6000 humppakappaletta!

20x100x6=12000!!!Oletko varma,WW,ettei humppa ole tuhonnut myös laskutaitoasi????

Mä oon alkanut tanssikeikat joskus 76,ja humppaakin on tullut vetästyä jonninverran...kyllä mun pitäs noihin samoihin päästä,eli eipä hyvältä näytä...varsinkin kun on ollut pari oikeen juoppoa haitaristia kehissä,ja huonoja,aivan helvetin huonoja basisteja,luulen että humpan kavala vaikutus on ollut vielä voimakkampi :-I )
baron
06.01.2004 20:07:00

20x100x6=12000!!!Oletko varma,WW,ettei humppa ole tuhonnut myös laskutaitoasi????

Mä oon alkanut tanssikeikat joskus 76,ja humppaakin on tullut vetästyä jonninverran...kyllä mun pitäs noihin samoihin päästä,eli eipä hyvältä näytä...varsinkin kun on ollut pari oikeen juoppoa haitaristia kehissä,ja huonoja,aivan helvetin huonoja basisteja,luulen että humpan kavala vaikutus on ollut vielä voimakkampi :-I )

Mä oon alkanut vasta -95. Mun täytyy ilmeisesti alkaa soittaa pelkkää humppaa ja tehdä ylipitkiä keikkoja ja sittenkin teidän kiinniottaminen tuottaa ongelmia.
KoskPaavo
06.01.2004 20:36:27
Enpä nyt ymmärrä mikä siinä humpassa on niin kauheata,: Kun löytäisi vielä jostain oikeita sovituksia niin mikäs niitä olis vedellessä.Kuunnelkaa vaikka 60-luvun alkupuolen Humppa-Veikkojen levytyksiä ja tehkää perässä.Tottakai kaikenlainen musiikki tuntuu köyhältä jos vaan sointulapuista puolihuolimattomasti vedellään.Sama juttu tangojen kanssa , ai että on ärsyttävä näky tympeä kitaristipoika joka sahaa tangot neljäsosilla alusta loppuun ja kuitenkin luulee osaavansa kaiken.
baron
06.01.2004 20:42:55

Enpä nyt ymmärrä mikä siinä humpassa on niin kauheata,: Kun löytäisi vielä jostain oikeita sovituksia niin mikäs niitä olis vedellessä.Kuunnelkaa vaikka 60-luvun alkupuolen Humppa-Veikkojen levytyksiä ja tehkää perässä.Tottakai kaikenlainen musiikki tuntuu köyhältä jos vaan sointulapuista puolihuolimattomasti vedellään.Sama juttu tangojen kanssa , ai että on ärsyttävä näky tympeä kitaristipoika joka sahaa tangot neljäsosilla alusta loppuun ja kuitenkin luulee osaavansa kaiken.

Ihan oikeasti: Kun mennään humpan alkulähteille eli kolmekymmentäluvun tapaan soittaa "jatsia" vähän "saksalaisvaikutteisesti", niin sehän oli ihan kivaa svengaavaa musaa.
Kankkulan kaivo teki parodiaa Dallapemaisesta musiikista mutta jos jätetään parodia pois, niin ihan kivaa musaa.

Tangothan on ihan oikeasti kiva taitolaji ja argentiinalaisten lisäksi Toivo Kärjen ja Unto Monosen sävellyksissä on todella kivoja inspiroivia helmiä.

Ihan kivaa olla "huttumuusikko"
KoskPaavo
06.01.2004 20:56:46
"Huttumuusikko"-titteli kai vähän viittaa sellaiseen ettei itsekään arvosta tekemistään..Mutta "humoorilla" vaan, mulla on joskus ollut käyntikortissa titteli "Yleismusiikin erikoismies", vähän samaan tyyliin kuin "yleislääketieteen erikoislääkäri"
baron
06.01.2004 21:05:44

"Huttumuusikko"-titteli kai vähän viittaa sellaiseen ettei itsekään arvosta tekemistään..Mutta "humoorilla" vaan, mulla on joskus ollut käyntikortissa titteli "Yleismusiikin erikoismies", vähän samaan tyyliin kuin "yleislääketieteen erikoislääkäri"

Ihan oikeasti (näköjään mä aina aloitan tuolla ilmaisulla kun olen tosissani):

Huttumuusikko sanoo yksiselitteisesti kaikille sen, mikä/mitä mä oon ja mun mielestä siinä ei ole mitään hävettävää.
Voisin tietysti käyttää ilmaisua tanssimuusikko, mutta kun kaikki tietää, että samasta asiasta kysymys.

Sen takia, että mä itse arvostan itseäni, minä ja muut voivat käyttää ihan mitä ilmausta tahansa.
Rantsu
06.01.2004 21:27:23
Enpä nyt ymmärrä mikä siinä humpassa on niin kauheata,:

No ehkä noissa myrkytyksissä ei olla niin tosissaan ;)

Kun löytäisi vielä jostain oikeita sovituksia niin mikäs niitä olis vedellessä.Kuunnelkaa vaikka 60-luvun alkupuolen Humppa-Veikkojen levytyksiä ja tehkää perässä.

Niinpä. Silloin hommassa oli vielä musikaalisuutta mukana, kunnes 70-luvun lopussa tuli mutkattomat-tulipunaruusut -akseli, joka johti homman ihan väärille raiteille. Humpasta tuli ylitempoinen haitarinrepimisurheilulaji, jota sinnikkäästi ylläpitävät monet nykypäivänkin hyvin suositut tanssiorkesterit.

Tottakai kaikenlainen musiikki tuntuu köyhältä jos vaan sointulapuista puolihuolimattomasti vedellään.Sama juttu tangojen kanssa , ai että on ärsyttävä näky tympeä kitaristipoika joka sahaa tangot neljäsosilla alusta loppuun ja kuitenkin luulee osaavansa kaiken.

Samaa mieltä. Tässä foorumissa tuntuu tosin olevan monia, jotka ajattelevat, ettei edes sointulappuja tarvita! :)
R.W. Piuha
06.01.2004 22:20:53

Samaa mieltä. Tässä foorumissa tuntuu tosin olevan monia, jotka ajattelevat, ettei edes sointulappuja tarvita! :)

No voi kauhistus.... jos mä oon veivannut jotain humppaa about 6000-10 000 kertaa,niin en mä kyllä siihen lappua tartte, VOIJUMALEISSON SENTÄÄN ,koettakaa nyt ymmärtää mistä on kysymys!!Täällä tuntuu(?) olevan varsinkin näitä uusavuttomia kosketinesoja runsaasti,siis minkälaista keikkaa te oikeen teette??Mä ihan oikeesti joskus ihmettelen noita teidän juttujanne...

Ja minkähän takia jotain "odessaa"tai "heili Karjalasta" pitäs ruveta sovittaan johonkin uuteen kuosiin...en mä nää siinä oikeen mitään järkee,siis kyllähän niissä Dallapee-sovituksissa on ihan samat sointukierrot/väliosat yms. kuin mitä yleensä bändit vetää,ja mitä suurimmassa osassa ainakin mun näkemissä nuoteissa on,voisko näitä kutsua vaikka humppastandardeiksi,minkä takia niitä pitäs muuttaa??

Mä oon tehnyt viimesen vuoden aikana muutamia
sellasia bupikeikkoja joissa ei ole humpan humppaa tarvinnut vetästä,sen suhteen oli ihan kivaa,vaikka muuten paikat olivatkin pääosin ihan perseestä!
Fuzzy Boner
06.01.2004 23:44:05
Täällä taidetaan puhua vähän eri asioista. Vidu; laput silloin ku ei tunne biisiä/sovitusta ja ilman ku osaa vetää ulkoa. Ei oo vaikeeta.

T:Uusavuton KosketinFuz
My name is Baron, Fuzzy Baron
M.i.k.key
06.01.2004 23:53:28
No voi kauhistus.... jos mä oon veivannut jotain humppaa about 6000-10 000 kertaa,niin en mä kyllä siihen lappua tartte, VOIJUMALEISSON SENTÄÄN ,koettakaa nyt ymmärtää mistä on kysymys!!Täällä tuntuu(?) olevan varsinkin näitä uusavuttomia kosketinesoja runsaasti,siis minkälaista keikkaa te oikeen teette??Mä ihan oikeesti joskus ihmettelen noita teidän juttujanne...

voisko näitä kutsua vaikka humppastandardeiksi,minkä takia niitä pitäs muuttaa?

Nythän sä nostit kissan pöydälle! Menin itseeni ja vaihdoin jopa allekirjoituksen. Minä ainakin olen tehnyt mukavia keikkoja. Aina silloin tällöin on välillä saanut soittaa muunmuassa noita tulipunaruusujakin, ihan ilman nuotteja oon pärjänny!

Humppastandardi... Ho Ho, The Old Real Humba Fake Book!
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
Rantsu
07.01.2004 00:05:36
Menin itseeni ja vaihdoin jopa allekirjoituksen.

Mullehan se ois kuulunut!!! Ai niin mutta meitähän olikin runsaasti...
WanhaWetäjä
07.01.2004 00:39:15

Enpä nyt ymmärrä mikä siinä humpassa on niin kauheata,: Kun löytäisi vielä jostain oikeita sovituksia niin mikäs niitä olis vedellessä.Kuunnelkaa vaikka 60-luvun alkupuolen Humppa-Veikkojen levytyksiä

No miksi et osta/lainaa kyseisen bändin levyjä ja tee ITSE sovituksia??Niin mä tekisin ja oon usein tehnytkin,biisit oppii siinä sivussa itse kun niitä kuuntelee ja kirjottelee,vai pitääkö ne sovitukset tosiaan löytää jostain?Eikö enää itse viitti vaivautua , vai eikö osaa...

Jos bändi mille sovitus tehdään on trio/kvartetti ja itse soittaa kiippareita,niin ei pitäs olla vaikeeta?
M.i.k.key
07.01.2004 02:48:21 (muokattu 07.01.2004 02:48:34)
Jos bändi mille sovitus tehdään on trio/kvartetti ja itse soittaa kiippareita,niin ei pitäs olla vaikeeta?

Ei olekaan, koska kiipparit ovat päällikkösoitin
My name is Baron, Uusavuton kosketinesamikkiBaron
KoskPaavo
07.01.2004 07:14:08
"Niinpä. Silloin hommassa oli vielä musikaalisuutta mukana, kunnes 70-luvun lopussa tuli mutkattomat-tulipunaruusut -akseli, joka johti homman ihan väärille raiteille. Humpasta tuli ylitempoinen haitarinrepimisurheilulaji, jota sinnikkäästi ylläpitävät monet nykypäivänkin hyvin suositut tanssibändit"

"Kuin mun suustani!....
Totta on sekin että humppaa voi itse kopsata sovituksineem miten vaan tai perehtyä muuten musiikinlajiin, ei ne Asikais-Risto - rallitkaan sen ihmeellisempiä ole joita joka toinen tangoprinsessa mukanaan kantaa.
Notefix
07.01.2004 07:40:39 (muokattu 07.01.2004 10:37:43)

Mä en vaan tajua, miksi niitä lappuja ei sais olla. ei niiden edes välttämättä tarvitse kovinkaan kummosia olla. se vain helpottaa soittajien elämää aika helvetisti. kai mäkin sitten olen uusavuton....

Tosin eipä noita keikkojakaan ole täksi vuodeksi siunaantunut ainottakaan...taidan olla luuseri.
My name is Baron, Notefix Baron
Eddy
07.01.2004 10:25:24
Vidu; laput silloin ku ei tunne biisiä/sovitusta ja ilman ku osaa vetää ulkoa. Ei oo vaikeeta.

Samaa mieltä!Minkä v***n takia kaikki keskustelut tanssimusaosastolla kääntyy aina tohon nuottihommaan.Samat asiat jauhettu sataan kertaan ja aika pitkälle vielä samojen henkilöiden toimesta.
Raha ei tee onnelliseksi,ellei sitä ole tarpeeksi.
Notefix
07.01.2004 10:39:03 (muokattu 07.01.2004 11:11:23)

- jos biisit sovitetaan, niin silloin lappu on enemmän kuin paikallaan -

Tosta on kokemusta...ei siis soittajana...ei ollut kivaa ku kiipparisti oli sillee aika "free-asenteella".
My name is Baron, Notefix Baron
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)