Aihe: Fender + Gibson
1 2
jorma_koo
05.05.2007 21:49:21
Onko tuo joku kirjoittamaton sääntö, että Gibsonin kitara ja Fenderin vahvistin eivät sovi yhteen? Ainakin sitä täällä säännöllisesti kirotaan. Kyllähän siitä kirkkautta saattaa uupua, jos ei osaa eq:ta ruuvata ja jos kitarassa on turhan tuhdit mikit mutta silti.. Eikös Santanaki vedellyt kyseisellä yhdistelmällä ainaki 60-70 luvulla?
les-paul
05.05.2007 21:55:19
Minusta tuo on hemmetin hyvä yhdistelmä. Itse käytän Gibson Les Paulia ja Fenderin Super Reverbiä
Bad To The Bone
Wahi
05.05.2007 22:08:10
En tiedä mistä tuo juttu on lähtöisin. Viimeksi eilen tuli todistettua että hyvin se Fenkun silverface combo totteli SG:tä Rocka Merilahden käsittelyssä.
oiva tumpeloinen
05.05.2007 22:11:16
En tiedä mistä tuo juttu on lähtöisin. Viimeksi eilen tuli todistettua että hyvin se Fenkun silverface combo totteli SG:tä Rocka Merilahden käsittelyssä.

Mä luulen, että se puhe tarkoittaa lähinnä Lespaa, mutta yhtä sama koko p*ska. Makuasioita kaikki (paitsi Line6 Spider (myhiö)), mutta ihan samaan tapaan toimii kuin mikä tahansa muukin kokoonpano.
Lauri
05.05.2007 22:25:16

Onko tuo joku kirjoittamaton sääntö, että Gibsonin kitara ja Fenderin vahvistin eivät sovi yhteen?

Ihan hyvin Neil Youngilla ainakin sopii. Myös miljoonilla muilla.
kivi
05.05.2007 23:56:49
Onko tuo joku kirjoittamaton sääntö, että Gibsonin kitara ja Fenderin vahvistin eivät sovi yhteen? Ainakin sitä täällä säännöllisesti kirotaan. Kyllähän siitä kirkkautta saattaa uupua, jos ei osaa eq:ta ruuvata ja jos kitarassa on turhan tuhdit mikit mutta silti.. Eikös Santanaki vedellyt kyseisellä yhdistelmällä ainaki 60-70 luvulla?

En oo kuullukaan ettei sopis. Sitä oudompi väite kun kyseessä on yksi maailman yleisimmistä kitara + vahvistin -yhdistelmästä ammattitasolla, saattaapa olla kärkikaksikossa.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Kalm
06.05.2007 09:44:08
Onko tuo joku kirjoittamaton sääntö, että Gibsonin kitara ja Fenderin vahvistin eivät sovi yhteen? ...

Tuossa maistiaisiksi pari klippiä missä wänkätään juuri em. yhdistelmillä:

http://www.youtube.com/watch?v=2JlvXI71FKg
http://www.youtube.com/watch?v=xINDuenPsj0
http://www.youtube.com/watch?v=Utl8UoDyP5k
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Wäiski
06.05.2007 11:18:49
Tässä mallia, kun laitetaan 50-luvun fenkku isolle ja soitetaan lespaa... ovat vaan nuo fenerin vanhat vahvistimet aika isoja roudata ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=kVyE … a8xov0&mode=related&search=
Jaa
06.05.2007 13:19:28
Harvoin kai Fenderin vahvistimista sitä kirkkautta puuttuu, vaikka millä kitaralla vetäisi...

Mutta tosiaan tuo on juuri se yhdistelmä mikä toimii, ainakin itselläni. Tummasaundinen kitara ja kirkassaundinen vahvistin...
ode_
06.05.2007 13:47:17
Ei sovi sitten ollenkaan.
kivi
06.05.2007 14:17:47 (muokattu 06.05.2007 14:18:04)
Ei sovi sitten ollenkaan.

Nyt tuli semmoinen kommentti, että se on joko perusteluja kehiin tai trollin maine. Kumman valitset?

:-|
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Lauri
06.05.2007 15:02:23

Kun mä olen tuota alkuperäistä väitettä ja kysymystä yrittänyt ymmärtää, niin ainoa selitys jolla itse pystyisin perustelemaan tuon on aika snobistinen: 1970-luvun jälkeen ei oo tullut hyviä Fender-vahvistimia. Ikävä kyllä. Mutta se ei oo Gibsonin kitaroiden syytä.
;-)

1970-luvun jälkeen ei oo tullut hyviä vahvistimia.
Landola59
06.05.2007 15:37:30
Nyt tuli semmoinen kommentti, että se on joko perusteluja kehiin tai trollin maine. Kumman valitset?

:-|

Son sarkasmin kukka joka kukkii.

Ihtsekin ihmettelin tällaista väitettä, aika yleinen on kuitenkin tuo yhdistelmä. Vähän kuin Gibson ja Marshall.
Onko typeryys teille joku tekosyy olla ajattelematta?
rosberg
06.05.2007 15:41:27
Tuo on aivan hyvä yhdistelmä. Kyllähän nuo fenkun styrkkarit on ihan jees, toisaalta Gibsonillakin oli musta kausi tässä välissä.
myynnissä ibanez axr-300 ostetaan gibson explorer
masterhat
06.05.2007 15:42:07
älkää taas kanatko makuasioista. joku voi tykätä kitaransa soundista telkkarin kajarin läpi soitettuna williamsin kepillä. Toiselle taas välttämätöntä on kallein vintage kitara ja joku über uniikki vahvistin, mikä maksaa vitusti..

Ja pysytään aiheessa: oon kokeillut Gibsonin lespaulia fenderin rocpron 100wattien kombon kanssa, mutta paskalta kuulosti. tosin sen vahvistimen läpi mikään ei oikeen kuulostanut hyvältä
I am the Horsemaster
kivi
06.05.2007 16:03:53
Ja pysytään aiheessa: oon kokeillut Gibsonin lespaulia fenderin rocpron 100wattien kombon kanssa, mutta paskalta kuulosti. tosin sen vahvistimen läpi mikään ei oikeen kuulostanut hyvältä

Puhuttaessa Fenderin vahvistimista tarkoitetaan 99 kertaa 100:sta niitä vanhoja putkicomboja.

Meinasin sanoa samaa kuin Lauri, ettei 70-luvun jälkeen oo tehty hyviä vahvistimia, mutta sitten ajattelin että onhan niitä. Matchlessit ja Dumblet ja vaikka mitkä, ja koko ajan saa rakennussarjoja joista voi rakentaa vaikka minkä vintagevermeen.

Sen sijaan jos peräänkuulutetaan uusia innovaatioita vahvistintekniikassa, niin mun on ikäväkseni sanottava että ei uusissa konsepteissa vielä oo päästy sellaisen lämmön ja tunteen tasalle mitä vanhemmista laitteista saattaa parhaimmillaan löytää. Aika hyvä ei vielä oo paras.

Mutta ootellaan, ei pyörääkään keksitty päivässä, vai miten se oli
:-D
(Handsome Dick Manitoba)
kimurantti1
06.05.2007 17:02:45
Matchlessit ja Dumblet ja vaikka mitkä..

Joo, ja halapaa kun saippua, eikö? :-D
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
ballfish
06.05.2007 17:07:28

Kyllä. Ja dumble vaatii vielä soittonäytteen hoho!
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
kivi
06.05.2007 17:11:20

Raha on suhteellinen käsite. Vielä 20 vuotta sitten plexi-marshalleja ja vox ac30:siä sai pilkkahintaan tai ilmaiseksi, kun ei kukaan niitä halunnut.

10 vuotta sitten taas studiolaitteita jaettiin poiskantohintaan romurautana.

Nyt on toiset asiat halpoja. Kannattaa olla tarkkana.
(Handsome Dick Manitoba)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)