Aihe: les paul 56' goldtop
1 2
PoLFus
07.01.2004 07:41:09

Onko tuo siis Epiphone? Tokai? Gibson?
~ 7ender $tratocaster ~
d-e
07.01.2004 07:41:30
Kyseessähän on siis Epiphone 56 Gold Top reissue.Omistan
ko. kitaran eikä siitä ole pahaa sanottavaa.Les Paul versioita
on kuitenkin markkinoilla pilvin pimein,kannattaa tarkistaa
muutkin mallit - ja miettiä mitkä ominaisuudet on tärkeimpiä
oman kitaran kohdalla.
Juzzu
07.01.2004 08:07:12
Viis-kutosessa lienee P-90:t, eli yksikelaiset ovat. Toiset tykkää kuin hullu puurosta niiden soundista, toiset ei. Ei ehkä hevihumppaan, mutta kuulemma mukavat välisoundit humpparin ja tavallisen yksikelaisen välissä noissa ysikymppisissä.

Muutenhan GT on oikein klassinen ja nätti väri.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
PIM
07.01.2004 13:10:11
Kannattaa tsekata myös Dean EVO-60 (http://www.deanguitars.com/evo_60.htm) jos tuon tyylistä keppiä himoitsee. Itselläni on juuri tuo gold top versio ja se on pirun hyvä keppi. Muutenhan se vastaa aikalailla tuota Epin 56 gold topia, mutta muotoilussa on otettu huomioon hieman myös soittoergonomiaa eli kaulan liitoskohtaa on modernisoitu siten että ylimmille nauhoille pääsee helpommin käsiksi. Kaverilla on tuo Epi 56 enkä kyllä vaihtaisi Deaniani siihen.
If the tool we have is a hammer, make the problem look like a nail.
SURf
07.01.2004 13:39:20
Kannattaa tsekata myös Dean EVO-60 ...

Missäs hinnoissa nuo Deanit ovat Suomessa?
EM Nordic Oy tuonee maahan?
Get a haircut and get a real job.
skebajaba
07.01.2004 13:46:08
Missäs hinnoissa nuo Deanit ovat Suomessa?
EM Nordic Oy tuonee maahan?

suomalainen soitinkauppa ainakin myy noita, tai siis joku niistä neljästä liikkeestä tais olla dlx
-hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!-
Invader
07.01.2004 13:55:49
599e näyttäisi olevan Top Soundissa (www.suomalainen-soitinkauppa.fi), mikä ei kyllä ole paljon minun mielestäni. Seuraava kaasutuksen kohde taitaa olla siinä.

Pitääkin kaivaa se PeteH:n aikaisempi threadi aiheesta esiin, alkoi kiinnostamaan...

(eikö tämä gasi koskaan lopu XD)
skebajaba
07.01.2004 14:33:07
599e näyttäisi olevan Top Soundissa (www.suomalainen-soitinkauppa.fi), mikä ei kyllä ole paljon minun mielestäni. Seuraava kaasutuksen kohde taitaa olla siinä.

Pitääkin kaivaa se PeteH:n aikaisempi threadi aiheesta esiin, alkoi kiinnostamaan...

(eikö tämä gasi koskaan lopu XD)

ei lopu=)
ite oon kans katellut noita deanin evo sarjalaisia mitkä näyttäisi olevan aika hienoja ja varmaan hyviäkin kitaroita...
skebajaba
07.01.2004 14:39:51
tos on muuten siisti tai kaulan yläosa onko kai headstock?
cadillacissä...tyylikäs..=)
tommi_899
10.01.2004 16:57:30

tuol top soundiss on aika halpa toi epiphonen Les paul 56 goldtop... en oikeen tykänny tost EVO:st
NYdoll
21.08.2005 13:10:04

Mitenkä muuten vaikuttaa kitaran soundiin se, että kansipuu on leppää eikä vaahteraa?? Kuulostaako silti Les Paulilta vaiko joltain täysin muulta??
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
LesPaul70
22.08.2005 08:26:34
Mitenkä muuten vaikuttaa kitaran soundiin se, että kansipuu on leppää eikä vaahteraa?? Kuulostaako silti Les Paulilta vaiko joltain täysin muulta??

No jos Epäphoneista on kyse, niin minun kokemukseni mukaan niissä tuntuu olevan vähän kirkkaampi soundi kuin Gibsonin vastaavista. En tosin tiedä johtuuko se tuosta lepästä vai hieman erilaisesta mahonkilajista. Vaihtelevilla mikkikomboilla olen kuitenkin testannut, ja tuo kirkkaus vaikuttaisi todellakin olevan puun eikä mikkien ominaisuus Epiphonen kohdalla.

Ei se nyt Epikään silti miltään "täysin muulta" kuulosta, vaan jonkinlaiselta Lespalta - vaikka ei aivan Gibsoniltakaan. Jos tekee A/B-vertailun Gibsonin kanssa (samoilla mikeillä), eroja voi kuulla.
I don't get it... Why would the Fantastic Four send me a satellite photo of the Grand Canyon?
fox
22.08.2005 10:46:57

Ei se nyt Epikään silti miltään "täysin muulta" kuulosta, vaan jonkinlaiselta Lespalta - vaikka ei aivan Gibsoniltakaan. Jos tekee A/B-vertailun Gibsonin kanssa (samoilla mikeillä), eroja voi kuulla.

Veikkaisin jotta mahongista johtuvaa, siinä on varmasti tuollainen "kirkas" puun sointi, laua-mahongissa..
Nimittäin usea omaa epiphonea testannu on tuosta asiasta maininnut, muun muassa PeteH.
Ja mun Epissähän on esim. tallassa modattu Giban -57 Classic Plussa, edessä DiMarzion Bluesbucker.. Ja puut tosiaan ovat täyspuinen loimuvaahterakansi ja muuten mahonkinen..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
Juzzu
22.08.2005 11:05:09
Miks Epi leppäkannella olisi kirkkaampi kuin ns. oikea LP vaahteralla? Kyllähän vaahterasta pitäisi sitä kirkkautta lähteä paljon enemmän...?
fox
22.08.2005 11:13:00

Miks Epi leppäkannella olisi kirkkaampi kuin ns. oikea LP vaahteralla? Kyllähän vaahterasta pitäisi sitä kirkkautta lähteä paljon enemmän...?

Kats jos se mahonki, tai siis sen ero..?? En tiiä, mutta tosi juttu on. Siispä, lieneeköhän kaikki kauko-idän mahonkikitarat tosiaan aavistuksen verran kirkassoundisempia?? Kukapa tietää...
Juzzu
22.08.2005 11:25:54
Kats jos se mahonki, tai siis sen ero..?? En tiiä, mutta tosi juttu on. Siispä, lieneeköhän kaikki kauko-idän mahonkikitarat tosiaan aavistuksen verran kirkassoundisempia?? Kukapa tietää...

Tjooh kyllä mä tuohon mahonkiin uskon, mutta että miten leppä olisi vaahteraa kirkkaampi.

Tuo mun omatekele-LP on melko kirkassoundinen, väliamerikan mahonkia ja eurooppalaista vaahteraa, eebenotelauta. Ota näistä ny selvää :o)
fox
22.08.2005 11:45:46

Tjooh kyllä mä tuohon mahonkiin uskon, mutta että miten leppä olisi vaahteraa kirkkaampi.

Tuo mun omatekele-LP on melko kirkassoundinen, väliamerikan mahonkia ja eurooppalaista vaahteraa, eebenotelauta. Ota näistä ny selvää :o)

Tarttis olla Julgubbe..;) Se on aika pitkälle sitä psykoakustiikkaakin, toisaalta kyllä tuota mun Epiä on jokseenkin moni tyypänny.. =)
Ja tosiaan viimeks juuri PeteH tuon asian nosti esille..Silti aivan oivallinen on kitara tuo..täytysköhän hinata miittiin mukaan, leikitettäväks..
McNulty
22.08.2005 11:50:37
nykyään tuo '56 goldtopin runko on leppää ja kansi vaahteraa... tämä selvisi siinä vaiheessa kun kaverin kanssa ajateltiin tehdä Pete Walli-kloonia edullisesti :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
Juzzu
22.08.2005 12:32:19
Se on aika pitkälle sitä psykoakustiikkaakin

No mutta se ei ole psykö-aksutiikkaa että tuo mun LP o melko kirkassoundinen :o)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)