Aihe: Ludwig Supraphonic
1
_zildjian_
05.05.2007 13:21:47

Morjens.. Olisin supra-virveliä ostamassa ja tuli pari juttua mieleen.. yksi -79 mallinen olisi tarjolla. Kyseessä siis blue/olive badgella varustettu ludwig.

Paljonko hyväkuntoisesta olisi järkevää maksaa? kromit ei ole hilseillyt.

Eroaako näiden vanhempien supra-virvelien materiaali jotenkin nykyisin myynnissä olevista.? Jostain olen päähäni saanut että tuossa -79:ssä olisi messinkirunko ja esim. Soitinlaineella myynnissä olevissa suprissa sanotaan olevan alumiinirunko.
Jos runko sitten on erilainen, onko saundissa suurempia eroja.?

Kannattaako tässä tapauksessa ostaa tämä käytetty vai laittaa suoraan uusi tulemaan..?
www.mikseri.net/anomiaband
Bacchus
05.05.2007 13:27:57 (muokattu 05.05.2007 13:28:52)
Morjens.. Olisin supra-virveliä ostamassa ja tuli pari juttua mieleen.. yksi -79 mallinen olisi tarjolla. Kyseessä siis blue/olive badgella varustettu ludwig.

Paljonko hyväkuntoisesta olisi järkevää maksaa? kromit ei ole hilseillyt.

Minkä kokoinen virveli?

Jos kaikki osat ovat alkuperäisiä, kaikki toimii ja on hyvässä kunnossa jne., niin n. 300 €-400 € on käypä hinta.

Eroaako näiden vanhempien supra-virvelien materiaali jotenkin nykyisin myynnissä olevista.? Jostain olen päähäni saanut että tuossa -79:ssä olisi messinkirunko ja esim. Soitinlaineella myynnissä olevissa suprissa sanotaan olevan alumiinirunko.
Jos runko sitten on erilainen, onko saundissa suurempia eroja.?

Ludalloyta ovat, kuten nykyäänkin. Eli jotain alumiiniseosta.

Kannattaako tässä tapauksessa ostaa tämä käytetty vai laittaa suoraan uusi tulemaan..?

Monet eivät pidä uusia vanhojen veroisina, ja uudet maksavatkin vielä enemmän. Tässä vanhojen Ludarien arvostuksessa on varmasti suurilta osin kyse vintage-intoilijoiden fiilistelystä, mutta ikä jo itsessään vaikuttaa kyllä suoraan rummun soundiin.
Anti-Matter Manifesto
_zildjian_
05.05.2007 13:32:34 (muokattu 05.05.2007 13:33:33)

Minkä kokoinen virveli?

myynnissä ois käytettynä 6,5. ite oon harkinnut sekä 5" että 6,5" kokoista

Soitinlaineella näky olevan 390e (5")/420e (6,5") hinta.. Mielummin laittaisin sen uuden tilaukseen kun maksaisin saman hinnan vaan siitä että se toinen on vintaaki. Jos saundissa ei tosiaan mitään ihmeempiä eroja ole. Voihan sen laineelta tilatun palauttaa jos ei miellytä ;)

Vinkkejä otetaan vastaan.

E: Se tosiaan ois jees tietää että onko noi uudet suprat yhtä hyvän kuulosia kun vanhat.
www.mikseri.net/anomiaband
Jupi57
05.05.2007 16:16:12
Kyllä ne on. Kultakorvat on tosin eri mieltä tästä, mutta ei se uusi supra kauan uusi ole.
Juuri kun piti sanomani, että 60-luvun tai vanhemmasta Suprasta saa "sen" soundin.
Mutta H.V. mitä aukisoittamista on metallivirvelissä?
Quot capita tot sensus
Jaska
05.05.2007 16:59:15
Miten tuolla Soitinlaineella nuo noin halpoja ovat? Ennen nähny sellasta 600€ ylöspäin uusien hintoja. Black Beautyäkin myyvät 5" 620€ kun Millbrookilla taitaa olla yli yheksänsataa.
Jaska
05.05.2007 16:59:39 (muokattu 05.05.2007 17:00:20)
Äh tuplapostaus. Mutta huomasinkin että ovat kaikki tarjouksessa. Kauankohan ne pitää ne hinnat tuolla. Jos kesätyötilistä ostais..
Tindrum
05.05.2007 22:30:35 (muokattu 05.05.2007 22:31:13)
Elämä on.

Virhe! Tyhmä tai liian tyhmä kirjoitus!
m© Tiina Lymi on ihana.
hollmi-5
06.05.2007 14:01:54
Uusissa Supraphonickeissa on hiukan erilainen valu virityspesissä. Nostin on periaatteessa samanalainen, kuin jo vuosikymmenet. Virityspesien kiinnitysruuvit ovat muoviläpiviennein. Ennen oli metalliset kuppiprikat. Vanhat suprat ovat hiukan erilaisia soundiltaan, kuin uudet. Jokainen rumpu on kuitenkin oma yksilö, vaikka niitä isoissa sarjoissa tehdään ja kaikkien pitäisi olla samanlaisia.

Aukisoittamisen mysteeriin törmäsin Vistaliten kohdalla. En olisi uskonut, jos joku olisi väittänyt, että muovirunkoinen rumpukin pitää soittaa auki, mutta niin sekin vain oli.

Virveleissäkin se soundi ajan kanssa muuttuu hiukan. Joillekin ero voi olla merkittävä.

Viimeiksi olen soittanut auki uuden Black Beautyn ja uuden COB-runkoisen Supran. Kyllä se ainakin minun mielestä muuttui soundikin pehmeämmäksi, kun aikansa soitteli.

Soitinlaineen hinnat ovat todella edulliset. Tuntuu vain eioota olevan kaupan, kun kysyy. Mikä lie meininki? Ilmeisesti jokin hyvin edullisesti ostettu tarjouserä?
Soundit, piuhat ja kajarit.
ddrum54
06.05.2007 15:28:05
Viimeiksi olen soittanut auki uuden Black Beautyn ja uuden COB-runkoisen Supran. Kyllä se ainakin minun mielestä muuttui soundikin pehmeämmäksi, kun aikansa soitteli.

Mullakin on BB:sta samanlaiset tuntemukset. Runkosoundissakin on tapahtunut outoja, se on ikäänkuin "puhdistunut" ja nyt siellä kuulostaa olevan pienenpieni häivähdys kirkonkelloa. Eli tuntuu tämä pronssirungon soundi muuttuvan, niinkuin symbaalikin muuttuu vanhentuessaan.
Jupi57
06.05.2007 22:45:39
Virveleissäkin se soundi ajan kanssa muuttuu hiukan. Joillekin ero voi olla merkittävä.
Hienoa!
Älkäämme kuitenkaan sortuko munkkilatinaan tai viiniliturgiaan tai sorrutaan vaan : )
Tässä on nyt kysymys siitä, että normaalin sisäänajon (kalvojen ja mattokoneiston asettumisen yms. alkukarheuden lisäksi tapahtuu jotain.
Täytyykö näiden asioiden havaitsemiseen olla vanha kettu?
Quot capita tot sensus
ddrum54
06.05.2007 23:30:52
Hienoa!
Älkäämme kuitenkaan sortuko munkkilatinaan tai viiniliturgiaan tai sorrutaan vaan : )
Tässä on nyt kysymys siitä, että normaalin sisäänajon (kalvojen ja mattokoneiston asettumisen yms. alkukarheuden lisäksi tapahtuu jotain.
Täytyykö näiden asioiden havaitsemiseen olla vanha kettu?

No ainakin mä oon vanha. Enivei, tolla mun BB:lla on soittanut kolme hemmoa ja kaikki ovat havainneet muutoksia. Yksi kyseli, että onko kalvoja vaihdettu, kun on erilainen. Kalvot on kuitenkin samat, mitkä siinä uutena oli ( batterkalvon vaihdoin heti emperoriin ). Eli rumpu tuntuu muuttuneen herkemmäksi ja runkosointi on tullut selkeämmäksi, vaikuttaen rummun ominaissoundiin. Kuinka paljon noista asioista on sitten tapahtunut korvien välissä on arvoitus, jotain varmasti kuitenkin. Onneksi nämä havainnot eivät ole ainoastaan omaa hulluutta, kun muutkin ovat niitä tehneet.
Kärsänpuolikas
07.05.2007 01:32:39
korvien välissä on karvoitus, jotain varmasti kuitenkin.

Sorry, kello on paljon.
korkuinen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)