BigPapa 13.02.2006 14:19:57 | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Kossu 15.02.2006 12:52:08 (muokattu 15.02.2006 13:04:31) | |
---|
Yksi suositeltava Zappa levy on täydellinen mahdottomuus, Zapan tuotanto jakaantuu niin selvästi moneen osaan - huomaa muuten että tämä on muusikoiden .net eikä musiikin kuuntelijoiden .net. Kukaan ei ole maininut We´re in it only for the Money: levyä joka on kuitenkin ehkä merkityksellisin ja eniten muihin musiikin tekijöihin vaikuttanut levy. Zapan keskeiset tyylilajit olivat alkuaikojen Avantgarde RB, Flo & Eddie kauden huumori avantgarde, proge, puhdas avantgarde ja vakava konserttimusiikki. En tunne myöhempää tuotantoa oikeastaan lainkaan mutta miten olisi vaikka: We´re in it only for the Money Just antoher band from LA In New York Overnight Sensation Joe´s Garage Act Mutta vaihtoehtoja on todella paljon ja levyissä on todella paljon eroja näiden edellämainittujen lisäksi minulle rakkaita levyja ovat: Freak Out Absolutely Free Chungas Revenge Live at Fillmore One Size Fits All Aphostrophe Weasels Ripped my Fleh Zoot Allures Gran Wazoo Uncle Meat Hot Rats Waka Jawaka Roxy and Elsewhere Tinself town Rebellion Bongo Fury Sheik Yerbouti Shut up and Play your guitar You cant do it on stage anymore 1 ja 2 Does the humour belong to the Music Mutta on varmasti muitakin jotka voisivat olla perustellusti mukana - ja aivan perustellusti joku muu Zappa-fäni voi pitää jotakin minun suosikeitani surkeana. Zappa oli oikea moni-ilmeinen taiteilija, orkesterin johtaja ja säveltäjä eikä perinteinen levy-yhtiöiden ohjailema rock-tähti. Minulla on kaikki edellä mainitut levyt ja jonkin verran päälle enkä ole edes varma onko minulla riittävää kokoelmaa jonka avulla saisin kattavan kuvaa Zapasta säveltäjänä. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Capman 15.02.2006 14:17:10 | |
---|
Lätherin (3 cd-levyä) saa cdon.comista 20 €:lla. Loistava pläjäys. Jos ei ihan vasta-alkajalle, mutta oiva läpileikkaus joka tapauksessa Zappan tyyleistä. |
Marlowe 10.04.2007 19:12:19 | |
---|
"Hei, tytöt ja pojat, olen Jimmy Carl Black ja olen ryhmän intiaani..." Paul McCartneystakin kirjoittaneen Barry Milesin äskettäin suomennettua kirjaa "Frank Zappa" (Johnny Kniga, 2007) voi suositella niin Zappa-aloittelijoille kuin vähän kokeneemmille kuuntelijoillekin. En voi sanoa tuntevani miehen tuotantoa kovin hyvin, mutta teos oli kiinnostava ja avasi minulle uusia latuja niin musiikilliseen tuotantoon kuin sangen vaikeaan ja suorastaan epämiellyttävään persoonaankin. "Drove downtown in the rain / nine-thirty on a Tuesday night / Just to check out the late-night record shop. / Call it impulsive, call it compulsive, call it insane /
but when I'm surrounded I just can't stop." (Barenaked Ladies: Brian Wilson) |
Planetist 10.04.2007 19:26:43 | |
---|
"Hei, tytöt ja pojat, olen Jimmy Carl Black ja olen ryhmän intiaani..." Paul McCartneystakin kirjoittaneen Barry Milesin äskettäin suomennettua kirjaa "Frank Zappa" (Johnny Kniga, 2007) voi suositella niin Zappa-aloittelijoille kuin vähän kokeneemmille kuuntelijoillekin. En voi sanoa tuntevani miehen tuotantoa kovin hyvin, mutta teos oli kiinnostava ja avasi minulle uusia latuja niin musiikilliseen tuotantoon kuin sangen vaikeaan ja suorastaan epämiellyttävään persoonaankin. Englanninkielisenä tuli taannoin luettua, oikein hyvä kirja oli. |
Thomy 11.04.2007 16:07:13 | |
---|
Paul McCartneystakin kirjoittaneen Barry Milesin äskettäin suomennettua kirjaa "Frank Zappa" (Johnny Kniga, 2007) voi suositella niin Zappa-aloittelijoille kuin vähän kokeneemmille kuuntelijoillekin. En voi sanoa tuntevani miehen tuotantoa kovin hyvin, mutta teos oli kiinnostava ja avasi minulle uusia latuja niin musiikilliseen tuotantoon kuin sangen vaikeaan ja suorastaan epämiellyttävään persoonaankin. Mulla on tuo Barry Milesin kirjoittama elämäkerta vielä kesken, mutta täytyy todeta että en tykkää siitä...Miles tuppaa jatkuvasti leikkimään jonkinlaista harrastelijapsykologia vedellessään johtopäätöksiään siitä miten mikäkin tapahtuma vaikutti Zappan elämään ja tuotantoon, ja esittää nämä omat tulkintansa ikäänkuin absoluuttisina faktoina. Kirja myöskin vaikuttaa aika ylimalkaiselta kaiken sen suhteen mitä tapahtui 60-luvun jälkeen. Lisäksi se sisältää joitakin tökeröjä asiavirheitä (mm. Frankin kuolinpäivä on väärin...) Huomattavasti suositeltavampaa FZ-aiheista kirjallisuutta ovat esim. Neil Slavenin "Electric Don Quixote - the definitive story of Frank Zappa", tai Kevin Courrierin "Dangerous Kitchen", sekä "in his own words/omin sanoin"-sarjassa suomeksikin julkaistu sitaattikirja. Ja sitten on tietysti ehkä kaikkein viihdyttävin Zappa-opus: Peter Occhiogrosson kanssa yhteistyössä kirjoitettu omaelämäkerta "The Real Frank Zappa Book". Ai niin... ne levytkin kannattaa kuunnella. Kaikki !! (Oiskohan tässä nyt jonkinasteista fanitusta havaittavissa...?) |
kyseinen 11.04.2007 23:45:01 | |
---|
Oma eka levyni oli Baby Snakes. Jäin täysin Titties 'n' Beerin pauloihin, ja olen sittemmin ollut niiden pauloissa muutenkin. Toisena ostin Broadway the Hard Wayn. Noita kumpaakin voisin ensikuulijalle suositella. It is better to remain silent and be thought a fool than speak and remove all doubt. |
Lasitten 17.04.2007 10:27:49 | |
---|
Itellä oli ekana levynä Zappa in New York. Ite kyllä suosittelisin omaa suosikki Zappaani eli Hot Ratsia. Lol apua. |
Heartwood 17.04.2007 12:27:50 | |
---|
Itellä oli ekana levynä Zappa in New York. Ite kyllä suosittelisin omaa suosikki Zappaani eli Hot Ratsia. Komppia. Itse ostin ensimmäiseksi Zappa-levyksi juuri Hot Ratsin, ja se on kyllä aivan julmetun hieno lätty. Toistaiseksi ei ole tullut muita hankittua, mutta eivätköhän Grand Wazoo, Sheik Yerbouti ja Freak Out! tai Joe's Garage -lätyt ole seuraavina ostoslistalla. Siinä mielessä Hot Rats oli äärimmäisen positiivinen yllätys vieläpä, että en olisi arvannut Zapan musiikin olevan paikoin suorastaan musertavan kaunista ja haikeaa. Tietty sekopäisyys ja kierous ei sen sijaan yllättänyt. "Thus men forgot that all deities reside within the human breast"
Romantikkoitkijät #42 |
Pylkkänen 17.04.2007 13:09:07 | |
---|
Komppia. Itse ostin ensimmäiseksi Zappa-levyksi juuri Hot Ratsin, ja se on kyllä aivan julmetun hieno lätty. Toistaiseksi ei ole tullut muita hankittua, mutta eivätköhän Grand Wazoo, Sheik Yerbouti ja Freak Out! tai Joe's Garage -lätyt ole seuraavina ostoslistalla. Siinä mielessä Hot Rats oli äärimmäisen positiivinen yllätys vieläpä, että en olisi arvannut Zapan musiikin olevan paikoin suorastaan musertavan kaunista ja haikeaa. Tietty sekopäisyys ja kierous ei sen sijaan yllättänyt. Noiden mainittujen lisäksi kannattaa ainakin hommata Roxy & Elsewhere. Aivan mahtava levy. Viikset miehen tekee! |
Hankin Sheik Yerboutin joku aika sitten, ja onhan se aivan loistava levy. Levyllä ei ole yhtään turhaa biisiä, ainostaan nuo instrumentaaliset kitarasooloilut ei oikein iske (Rat Tomago, The Sheik Yerbouti Tango). Mihin Zapan levyyn kannattaisi seuraavaksi tutustua? Mikä olisi samantyylistä? |
aksiom 05.05.2007 16:48:54 | |
---|
Hankin Sheik Yerboutin joku aika sitten, ja onhan se aivan loistava levy. Levyllä ei ole yhtään turhaa biisiä, ainostaan nuo instrumentaaliset kitarasooloilut ei oikein iske (Rat Tomago, The Sheik Yerbouti Tango). Mihin Zapan levyyn kannattaisi seuraavaksi tutustua? Mikä olisi samantyylistä? Minä laittaisin kouraasi samana vuonna ilmestyneen Joe's Garagen. if you prefer that old silly number zero, you'll become a master of doing nothing - being nothing |
aikavaikea 05.05.2007 17:53:16 | |
---|
Minä laittaisin kouraasi samana vuonna ilmestyneen Joe's Garagen. Joka muuten löytyy CDONista nyt hintaan 14,95. Sis. acts 1, 2 & 3. Muitakin Zappoja halvalla siellä. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
2541 05.05.2007 18:06:43 | |
---|
Esim. "You Are What You Is", mikä lähtee hintaan 10,95. Sopii "Sheik Yerbouti" -kategoriaan mainiosti. Oma suosikkini 70-luvun lopun/80-luvun Zapan touhuista on "Ship Arriving Too Late To Save The Drowning Witch" vuodelta 1982. "I Come From Nowhere" on ihan huippubiisi, ihan kuin laulaja olisi Homer Simpson. |
MaD PiAnIsT 05.05.2007 19:01:08 | |
---|
Suosittelisin ainakin itselle kolahtanutta Strictly Commercial albumia. Kaksi vuotta Zappan kuoleman jälkeen julkaistu kokoelmalevy josta löytyvät Zappan kovimpia äänityksiä. Takuuvarmaa tavaraa Zappa alkajalle. Suositus täältä. Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio.
(Charles Bukowski) |
aikavaikea 05.05.2007 22:09:13 | |
---|
"Ship Arriving Too Late To Save The Drowning Witch" vuodelta 1982. Kyllä, tosi "mukava" levy, jolla muistaakseni kitaraa soittelee myös muuan Steve Vai. Joe´s Caragelta mieleenjääneimpiä paloja on ainakin "Why does it hurt when I pee?". Pitääkin tilata tuo nyt, itselläni on enää act 1 kasettina tallessa. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Juuho 06.05.2007 00:08:43 | |
---|
Mitäs mieltä ihmiset ovat albumista nimeltään The Man From Utopia? Aliarvostettu levy mun mielestä. Tykkään todella paljon. Varsinkin levyn päätösbiisi Moggio on jotain niin hienoa, kuin vain voi olla. |
P2 06.05.2007 13:41:20 | |
---|
The Man from Utopiahan on aivan mahtava levy. Todellista hittikamaa, tosin ekat 2 biisiä vähän tylsiä. Mutta hittejä ovatkin sitten We are not alone, The Dangerous Kitchen ja The Jazz Discharge Party Hats. Zappaa parhaimmillaan ja hauskimmillaan. Yksi suosikkilevyistäni Apostrophe ('):n ja Over-nite Sensationin kanssa. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
2541 07.05.2007 01:20:25 | |
---|
Piti ihan ottaa "Man From Utopia" pitkästä aikaa kuunteluun ja nimenomaan erittäin hauska levyhän se on. Roy Estradan laulu "Luigi & The Wise Guysissa" on ihan pitelemätöntä. |
Sergei Fallinen 08.05.2007 18:05:45 | |
---|
Miten niin en ole tähän vielä vastannut? Varmasti olen!1 Mutta sanotaanpa nyt kuitenkin vielä: Sheikh Yerbouti |