Aihe: Rakkaimmat lastenohjelmat.
1 2 3 4 5
kitaraontahtoni
04.05.2007 07:58:00
- Peukaloisen retket
- Postimies Pate
- Ne kaksi mykkää raksalaista, jotka aina tyri ja lopulta onnistu.
- Muumit

Vähän myöhemmällä iällä sitten prätkähiiret, turtlesit. Nostalgiaketju :)
Love me fender kalamies#49 >-)))>
JM
04.05.2007 09:31:07
Muumit.

Vieläkin aivan loistavia. Pakko-ostoksia dvd-muumeista ovat Vaarallinen juhannus ja Viidakkotarina (se viidakkojuttu, nimestä en ole aivan varma). Mörkö on ehkä ristiriitaisin hahmo koko lastensatuosastolta, samaan aikaan niin scary mutta silti niin yksinäinen ja `symppis`.
So lord, I see you grinnin - Must be grand always winning
Tapani L
04.05.2007 10:30:48
Veturi. Tuli muistaakseni lauantai aamuisin. Siinä olivat ne Ansa ja Oiva, itseeni ainakin upposi kovasti. Lisäksi kyseisessä sarjassa oli piirrettyjä, joista parhaimpana se satuja parodioiva, jonka nimeä en tietenkään muista.
jjsound
04.05.2007 11:00:39
Heh... te teinit ette varmaan koskaan ole käyneet elokuvissa katsomassa superhiiren seikkailuja. Oli oikeesti rautaa natiaisena hoho!
"...jos nauru pidentää ikää niin me eletään forever. "- Hillomies
zirkonium
04.05.2007 11:15:14
Parhautta olivat:

- Rölli (perhepäivähoidossa sai aina katsoa Rölli-videoita päiväunien jälkeen)
- Alfred J. Kwak (vaikka siinä oli pelottaviakin kohtia)
- Tao Tao
- Muumit

Huomaa että noita on tullut katsottua koska pelkän ohjelman nimen mainitseminen saa tunnarit soimaan päässä. "Tässä tulee hilpeää Rööölli, on mulla metsässää tööölli..."

Lisäksi tykkäsin älyttömästi Disneyn klassikoista, erityisesti Kaunotar & Kulkuri, Pieni Merenneito ja Kaunotar & Hirviö.
"Rakkautta on silloin kun näkee jonkun mutta se tuntuukin mahassa."
Karipiirto
04.05.2007 13:42:40

Kuinkas Maija Mehiläinen? Sitä tuli kanssa vahdattua yhteen väliin kun sitä tuli mutta en nyt muista enää paljoa kun olin silloin niin pieni. Sitä vissiin tuli taas sitten myöhemminkin mutta silloin ei enää kiinnostanu ku prätkähiiret. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Skige
04.05.2007 17:15:12
http://www.youtube.com/watch?v=nO_1gWdDmD8

Lisää laatutunnareita.

Kyllä mä muistin että nää oli luokattoman huonoja, mut ei nyt helvetti sentään NÄIN huonoja.
Kirk_Hammett
04.05.2007 17:24:38

- Ne kaksi mykkää raksalaista, jotka aina tyri ja lopulta onnistu.

Oisko sen ohjelman nimi ollu Pat ja Mat tai jotain vastaavaa. Muistan itse katsoneeni samaa joskus :)
You know it's sad but true...
VJP
04.05.2007 18:43:36
Kukaan ei ole vielä maininnut Kaukametsän pakolaisia? Se oli loistava sarja pienempänä, ja olisi varmasti katsomisen arvoinen vanhempanakin.
Muumeja vahtasin myöskin pienempänä ahkerasti.
Bongowing
04.05.2007 19:51:54
Oisko sen ohjelman nimi ollu Pat ja Mat tai jotain vastaavaa. Muistan itse katsoneeni samaa joskus :)

Tämmösta jaksoo en kyl muista ;)
http://youtube.com/watch?v=26qw7SNBJ2M&mode=related&search=
Tuomas.
04.05.2007 21:11:12
Kukaan ei ole vielä maininnut Kaukametsän pakolaisia

Nostalgiaa. Mulla oli ton ohjelman ääressä oikeesti jännää.
Muistatko niitä hahmoja? On jääny vähän hämärän peittoon ajan saatossa.
V.U.K #34?
sikanaama
04.05.2007 21:37:28 (muokattu 04.05.2007 21:39:45)
Nostalgiaa. Mulla oli ton ohjelman ääressä oikeesti jännää.
Muistatko niitä hahmoja? On jääny vähän hämärän peittoon ajan saatossa.

Muistan että se lintu sano Kii kii, kii kii. Ketut oli pääjehuja. Ahma(?) vanha ja viisas. Näätä oli ärsyttävä. Hyvä ja jännä ohjelma oli se.

http://www.youtube.com/watch?v=nO_1gWdDmD8

Lisää laatutunnareita.

No ei heheh. Onkohan ne saanu tuon tekemisestä ihan palkkaakin. Kenties joku neuvostoliitto tyylinen kaikille töitä projekti.
El Puercocara
Tietysti Pauligin
04.05.2007 21:39:28
Muistan että se lintu sano Kii kii, kii kii. Ketut oli pääjehuja. Ahma(?) vanha ja viisas. Näätä oli ärsyttävä. Hyvä ja jännä ohjelma oli se.

Eikös se vanha ja viisas ollut mäyrä....?

Kaukametsän pakolaiset oli kyllä mainio.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
sikanaama
04.05.2007 21:40:40
Eikös se vanha ja viisas ollut mäyrä....?

Kaukametsän pakolaiset oli kyllä mainio.

Joo Mäyrähän se tais olla. Ei muistanu sen nimistä elukkaa.
El Puercocara
Prophet
04.05.2007 21:42:52
Harmi, ettei ole koskaan tullut nähtyä elokuvaa Herra Huu - Jestapa jepulis, penikat sipuliks. M.A. Numminen oli Herra Huu. Villahousupakko on toinen klassikko.
Tigerstedt
04.05.2007 22:01:46

Turtles oli ykkönen aivan ehdottomasti! Varsinkin ne 'ei-piirretty' leffat oli rautaa. Muistan kun olin maailman onnellisin pikkupoika saadessani Turtles-auton joululahjaksi joskus 5-vuotiaana.
Still longing for fire.
Terrorwrist300
04.05.2007 23:39:47

Helvetti, kyl muumit on ihan kiistaton ykkönen!
Ainakin aijon omalle pojalleni näyttää kunha jotaa piirretyistä tajuaa...
LamaAjanElvis
04.05.2007 23:50:53 (muokattu 05.05.2007 02:20:51)
Nuo metsän pakolaiset oli seurattava sarja kans, mutta sitten kun sitä ei enää näytetty kuin ruotsinkielellä, niin rupesi jäämään koko homma. (Jos tekstit oli, niin nekin oli ruotsiksi. Kuinka helvetin vajakki sitä pitää olla jos tarttee tekstinkin omalla kielellä?)

Muumejakaan ei enää taida tulla Suomeksi, mutta ne muistaa ulkoa, joten ei haittaa jos ei ymmärrä jaksosta kolmea sanaa enempää. Viimeksi oli se jakso jossa lähtivät sieltä saarelta ja muumipeikko ihastui siihen puiseen keulakuvaan. Myöhemmissä jaksoissa se rantautuu muumilaakson rantaan ja peikko vetää taas stondikset.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista.
oo-p
05.05.2007 00:15:41

Tuli tuosta Kaukometsän pakolaisista mieleen Ruohometsän kansa -piirretty leffa oli tosi kova. Perustuu samannimiseen kirjaan, joka myös on kova. Elokuvassa viehätti sen raadollisuus, jäniksiä kuoli jatkuvasti eikä verta säästelty.

Verisyydestä tuli mieleen Hopeanuoli. Sain joskus penskana serkulta ne kaikki neljä videota, olihan se hienoa. Niitä sai olla koko ajan lainaamassa jollekkin..
Terve, ja kiitos kaloista!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)