PekkaRii 05.01.2004 22:37:46 | |
---|
Tosiaan olisi hankinnan alla vahvari eli styrkkari sähkökitaralleni eli skeballeni. Nyt saa kertoa suosikeistaan ja myydä käytettyjä. Eli, Käyttö: Kotiin ensisijaisesti, omakotitaloon, mutta olisi hyvä mikäli styrgen voisi viedä myös kämpälle ja soitella rumpujen kanssa. Bändikämppä on aika iso, eli vahvari ei tule olemaan rumpalin korvan juuressa. Keikoille ei tarvitse kelvata. Itse olen katsellut n. 15-30W vempuloita. Onko vahvareissa yleensä "line out", eli että kytkisi vahvarin rinnalle huutamaan aktiivikajarin tai vahvaimen kautta lisä kaappiin? Saundi: Särö olisi hyvä olla hyvä, eli soitto olisi hardrock/heavy, ei mättöä, Metallicaa ja vaikka mm. Extreme ja Ozzy. Olen tykkäillyt ns. Mesa-saundista. Kitarassa on EMG:n aktiivit, 60 kaulalla 81 tallassa. Tietysti putkivehje olisi kiva, mutta budjetti on varmaan siinä 300 juron huiteilla. Torilla olisi Marsun JTM30, joka kuulostaisi hyvältä, mutta laite on Turussa ja haluaisin kokeilla ensin. Turkuun en lähde ajelemaan näillä näkymin. Eli mielellään pääkaupunkiseutu ja lähialueet. Toisaalta samalla rahalla saisi Marsun uuden MG30DFX:n. MIkäs tuo Tech 21 TM10 on? Entäs Kustomin joku 16W, jossa tosin ei ole särö kanavaa, kait. Siinä olisi Celestionin kajari. Mitäs muita niitä on. Line6:lla ei kai ole mitään pienempiä, mutta minkäs verran tuommoiset Flextonet (I-II) maksaa toisessa kädessä? Marsulla olisi myös 420 euroa AVT-20, joka on joku edistynyt putkivempain. Onko kokemuksia? Torilta olen kuolaillut tuota Mesa/Boogien Subway Rocket Reverbiä, joka vaikuttaisi hienolta 20W putkilolta. Hinta on liikaa. Yksi vahvistin kysely lisää..:) "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991 |
mzg 05.01.2004 22:43:05 | |
---|
Älä ainkaan osta tota marsun mg30dfx:ää tollanen ankea transistori härpätin josta ei todellakaan saa minkäänlaisia mesa-soundeja. aika onneton kapistus...valitettavasti joskus menin tyhmänä tuollaisen ostamaan. |
Olli S. 05.01.2004 22:43:30 | |
---|
Jos kattelet Saksasta käytettyjä tai Suomessa sattuu ihan älytön säkä, niin vähän reilulla 300 saattaisit saada Mesan Studio .22. Vaatii älytöntä tuuria, mutta tuolla vahvistimella pärjäisi todella hyvin tuossa mainitsemassasi käytössä. Tietenkin JCM800 Marsu käy varmasti myös. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Volle 05.01.2004 22:44:17 | |
---|
Marsulla olisi myös 420 euroa AVT-20, joka on joku edistynyt putkivempain. Onko kokemuksia? Se on kai advanced valvestate. Tuskinpa siinä on putkia sen enempää kuin tavallisissa valvestateissa, joissa on yksi putki mausteena. Näyttää taas siltä, ettei hyvältä näytä. |
askomiko 05.01.2004 22:44:43 (muokattu 05.01.2004 22:46:26) | |
---|
AVT ei ole putki, vaan se on siristimistä pahimpia. Jälleen, tuurihaku päälle ja vanha Flextone kotiin. Olen tykkäillyt ns. Mesa-saundista. Siis jonkun soundista joka ehkä käyttää Mesaa, vai kaupassa testatuista Mesoista. Välillänsä on aika suuri ero. Flextonella pääsee jopa riittävän lähelle ensinmainittua. |
rap1ds 05.01.2004 23:13:09 | |
---|
Aika kovat on vaatimukset ku pitäis saada putkipeliä ja mesa saundia 300e hinnalla... ei taida onnistua muuta ku järjettömällä tuurilla. Mutta niin... Itselläni on tuollainen Kustom KGA65, joka on osottautunut ihan kelpo peliksi ja hintakaan ei nykyään ole vissiin yli kolmea sataa. Potkua riittää tarpeeksi ja saundaakin paremmalta kun nuo halpa-Marsut. Tietenkään tuollaista putkisaundia ei trankkupelistä lähe ja jonkun säröpedaalin tää seurakseen kaipaa. Pidä mielessä. Täs ois yks vaihtoehto joka istuu tuohon hintaluokkaankin! Makkara on murha! -hjukke |
PekkaRii 05.01.2004 23:36:18 (muokattu 05.01.2004 23:38:45) | |
---|
Mesa-saundilla tarkoitan siis semmoista, joka irtoaa ehdasta Mesasta, kuten Askomikon saundinäytteissä :) Mikä toi Kustom KGA65 on? Se Kustom josta puhuin on tuommoinen Solo 16R, onko kokemuksia. Siinä kyllä näyttäis olevan lead kanavakin. Täytyy tutkia tarkemmin. Mulla on Korg A4 efetkilauta, vanhahan se on mutta ihan kelpo cleanit siitä saa. Ihan hyvähköä säröäkin, vähän kliinistä tosin. Eli jos ei muuta niin ostan sitten varmaan jonku ilman säröjä ja annan tuon hoidella saundin. Mitäs ne Mesan Studio 22:t on? Paljonko niistä yleensä maksellaan? Jotain pieniä teknisiä tietoja ja saundikuvaa? Joo, nää on aika tiukkoja vaatimuksia, siksi kysyinkin noin pitkästi. "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991 |
Olli S. 05.01.2004 23:40:09 | |
---|
Mesa-saundilla tarkoitan siis semmoista, joka irtoaa ehdasta Mesasta, kuten Askomikon saundinäytteissä :) Mikä toi Kustom KGA65 on? Mulla on Korg A4 efetkilauta, vanhahan se on mutta ihan kelpo cleanit siitä saa. Ihan hyvähköä säröäkin, vähän kliinistä tosin. Eli jos ei muuta niin ostan sitten varmaan jonku ilman säröjä ja annan tuon hoidella saundin. Mitäs ne Mesan Studio 22:t on? Paljonko niistä yleensä maksellaan? Jotain pieniä teknisiä tietoja ja saundikuvaa? Joo, nää on aika tiukkoja vaatimuskia, siksi kysyinkin noin pitkästi. Uskoisin, että normaalisti Suomessa Studiot liikkuu siinä 500 pintaan. Saksasta löytyisi varmaan edullisemmin. Joskus olen nähnyt reiluun 300 kyllä Suomessakin. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
askomiko 05.01.2004 23:55:52 (muokattu 05.01.2004 23:57:30) | |
---|
Mitäs ne Mesan Studio 22:t on? Paljonko niistä yleensä maksellaan? Jotain pieniä teknisiä tietoja ja saundikuvaa? Pieni 20-wattinen verme. Meinasin sanoa että clippiä löytyy siitäkin, mutta prkle sentään, ei löydykään. No, sileä, sikana säröä, aika honottava. Eq-versio on ehdoton. 500e? Edit: no, onhan tuossa tuo: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/Studio22_jib.mp3:) Mulla ei mökä riittänyt rumpalin kanssa. Joutui laittamaan täysille ja sitten se kiertää ihan perseenä. |
PekkaRii 06.01.2004 00:03:05 | |
---|
Pieni 20-wattinen verme. Meinasin sanoa että clippiä löytyy siitäkin, mutta prkle sentään, ei löydykään. No, sileä, sikana säröä, aika honottava. Eq-versio on ehdoton. 500e? Edit: no, onhan tuossa tuo: http://koti.mbnet.fi/~fisq/mp3/kitarademot/Studio22_jib.mp3 :) Mulla ei mökä riittänyt rumpalin kanssa. Joutui laittamaan täysille ja sitten se kiertää ihan perseenä. Oorait, onko tuossa muuten semmoista "line out" liitäntää, eli jos sitten ottais saundia ulos toiseen kajariin/vahvistimeen. Täytyypä tutkia tuommoisia jostain. "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991 |
askomiko 06.01.2004 00:08:22 (muokattu 06.01.2004 00:08:54) | |
---|
Joku äänityslähtö oli jos muistan oikein. En sitten tiijä mykistääkö kajarin. Jos lineouttina meinaisi käyttää niin sitten pelkkä Studio preamp käyttöön. |
Man1ac 06.01.2004 00:15:42 | |
---|
MIkäs tuo Tech 21 TM10 on? Olen itsekin aikomuksissa hankkia tuon vahvistimen. Näyttäisi pesevän nämä line6:set ainakin hieman kevyemmissä säröissä. Muutenkin vahvistimen reagointi soiton dynamiikkaan näyttäisi olevan hieman enemmän putkivahvistimen tapaisempi. Kannattaa ehdottomasti käydä kokeilemassa. Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
askomiko 06.01.2004 00:33:42 | |
---|
Paljolla myyt podin? |
PekkaRii 06.01.2004 00:46:27 | |
---|
Okei, Tutkimuksia netissä on suoritettu. Mikäs tämmöinen Hughes&Kettner Edition Blue 30W vempain on? 300 euroa Huttusella ja MusaFazulla uutena. Musafazulla oli myös joku Peavey 300 euron hujakoilla. Vilkaisin sitä äkkiä, mutta en enää muista mikä se oli. Tais olla joku TaransTube hommeli, mutta se onkin vain jokin "putki mallinnus". Nyt goisaan..... "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991 |
Mika K 06.01.2004 00:51:36 | |
---|
Mikäs tämmöinen Hughes&Kettner Edition Blue 30W vempain on? 300 euroa Huttusella ja MusaFazulla uutena. Mulla oli joku aika sitten samaa sarjaa edustava Edition Silver 50w ja se oli kyllä hintaansa nähden huippu peli. Tähän tulee allekirjoitus |
Man1ac 06.01.2004 15:41:56 | |
---|
Paljolla myyt podin? Minultako kysyt? Kävin tuolla Musapörssissä kysymässä vaihtokauppaa tuohon Tech21:seen, lupailivat 250€ vaihdossa podista... Jos tarjoat tuon 250€, niin voin myydä sen sinulle. Pitää tosin ensin testata tuon tech21:n kuulokesaundit, kun täällä kerrostalossa ei hirveesti kärsi vahvistimen kanssa soitella... :( Kohti tulevalla tulella on läpikulkuoikeus. |
booster 06.01.2004 15:59:26 | |
---|
Kyllä minun mielestäni kannattaa lähteä pikku ajelulle ja käydä katsomassa se Marshalli. Tuohon hintaan ei putkipelejä kovin usein näy. |
Dr. Muff 06.01.2004 22:58:02 | |
---|
Kyllä minun mielestäni kannattaa lähteä pikku ajelulle ja käydä katsomassa se Marshalli. Tuohon hintaan ei putkipelejä kovin usein näy. Jos halutaan metelica-soundeja väittäisin että pikkumarsu ei ole ratkaisu. Pikku-Mesa ja EMG:n mikit on jo lähempänä ;-) Myykää mulle ja Screamer! |
BaariMikko 06.01.2004 23:30:57 | |
---|
Ei ainakaan JTM. Korkeampien voimien väliintuloa odotellessa asioita voi ajaa myös itse. Kaljakorin virittämisen kanssa pitää olla
huolellinen. Kaljakori viritetään A:han.
Jos viritystouhu menee liian pitkälle,
ollaan jo AA:ssa. |
Ei ainakaan JTM. Miks? "My lips are dry you gave me drugs to try
Hold me when I die
The sky has frozen to a wall
We die we all" - Katatonia |