Aihe: Tietoa hartke bassonupeista?
1 2 3
spetke
05.04.2007 21:49:42
Olen aikeissa ostaa bassonuppia ja olen iskenyt silmäni tällaiseen hartke 3500 hybridinuppiin. Paperilla vaikuttaa kohtuulliselta. Tosin hinta on epäilyttävän halpa; 455e uutena. Voiko tohon hintaan saada kunnollista nuppia?

Elikkä mahtaisiko kellään olla tietoa/kokemusta ko. laitteesta.
Lukisin mielelläni myös ne negatiiviset arviot.
okoranta
05.04.2007 21:51:53 (muokattu 05.04.2007 21:52:33)

Olen aikeissa ostaa bassonuppia ja olen iskenyt silmäni tällaiseen hartke 3500 hybridinuppiin. Paperilla vaikuttaa kohtuulliselta. Tosin hinta on epäilyttävän halpa; 455e uutena. Voiko tohon hintaan saada kunnollista nuppia?

Hyvä soundinen nuppi, mutta on myös tunnettu kylmistä juotoksistaan, jotka sitten ajan myötä nostavat ******käyrän aika korkealle.

Edit. En sitten tiedä onko uusissa versioissa asiaan tehty korjauksia
Looginen Nero Behkutalli #2
pardy
05.04.2007 22:24:44 (muokattu 05.04.2007 22:24:55)

Sanon saman minkä kaikille muillekin: osta GK:n Backline 600. Siinä jos missä on hinta/laatu-suhde kohdallaan. 300w, 325e T-kaupassa. Epäilyttävän halpa? Kyllä. Mutta monen yhä uudestaan ja uudestaan aivan vitun hyväksi toteama.
JR/Rajah
06.04.2007 00:04:06 (muokattu 06.04.2007 00:06:24)
Noissa Hartken nupeissa taitaa olla vähän arpapeliä, että millainen osuu kohdalle. Itse olen omistanut aikoinaan parikin tuollaista 3500 mallin nuppia ja ei niistä pahaa sanaa ole sanottavana. Joskus ehkä pitää huollossa käyttää, mutta sekin kannattaa takuuaikana tehdä. Ihan hyvä laite kaikkeen musaan.

Tosin silloin ei vielä tiedetty tästä GK:n backline ihmeestä, mikä minunkin mielestäni on paras nuppi hintalaatusuhteessa. Pesee omasta mielestäni tuon Hartken kaikilla osa-alueilla. Tässä GK:ssa tosin ei ole sitä etuasteputkea, mutta eihän sillä mitään tee.

Eli osta GK, ni jää rahaa enemmän kaapin hankintaan.
-wankers of the zoo crew-
Leeni
06.04.2007 06:33:28

sanon saman minkä kaikille muilllekin, älä osta GK äläkä muutakaan halpis paskaa.
blackboot
06.04.2007 08:34:15 (muokattu 06.04.2007 08:39:22)
Minulla oli 2500:nen Hartke + Hartke 115XL kaappi. Arvosanaksi niille voisi antaa vaikka " ihan OK". Mutta nykyiset Kustomin vehkeet rokkaa noin 100 tai 200 kertaa ruudikkaammin.
A.V.G. : old style Hard Rock
spetke
06.04.2007 14:00:36
Minulla oli 2500:nen Hartke + Hartke 115XL kaappi. Arvosanaksi niille voisi antaa vaikka " ihan OK". Mutta nykyiset Kustomin vehkeet rokkaa noin 100 tai 200 kertaa ruudikkaammin.

Kustomin vehkeet?
pardy
06.04.2007 15:05:56

sanon saman minkä kaikille muilllekin, älä osta GK äläkä muutakaan halpis paskaa.

GK halpispaskaa? Hoho.
ubik
07.04.2007 10:20:06
nyt tulee kyselyä, eli osaako kukaan sanoa mikähän Hartken basso combo on kyseessä.
Tehoa löytyy 80.wattia ja etupaneelin väri on kupari/ruskea/kulta elikkä sellainen vanhan aikaisen näköinen, säädöt aika simppelit (volume, shape, bass, mid, treble) ei kickback malli vaan tuollainen perus suorakulmio palikka. Ei hirveesti infoa mutta jos joku vahvistin guru noilla tiedoilla osaa sanoa edes jotakin niin olisin yli kiitollinen, mallia en nyt löydä millään ja kiinnostaisi tietää mikä on kyseessä.
hollstro
07.04.2007 10:38:23

Sanon saman minkä kaikille muillekin: osta GK:n Backline 600. Siinä jos missä on hinta/laatu-suhde kohdallaan. 300w, 325e T-kaupassa. Epäilyttävän halpa? Kyllä. Mutta monen yhä uudestaan ja uudestaan aivan vitun hyväksi toteama.

Näin on. Olen yhdet treenit tuollaisella vetänyt ja oli se hyvä. Monipuoliset säädöt ja terve perussaundi.

Hartken nupit eivät ole koskaan minua sytyttäneet. Kolkkoja kolisijoita. Vanhemmat XL-sarjan kaapit sensijaan ovat minun makuuni hyviä.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
jvakeva
09.04.2007 12:10:20

miten olisi käytetty warren pro fet 4? itse olen ainakin tyytyväinen. mukavamman saundin siitä saa ulos kun hartkesta.
rijopu
09.04.2007 12:49:51 (muokattu 09.04.2007 12:56:09)
Itellä oli Harken 3500 nuppi aikoinani pari vuotta ja sen perusteella
hyvät puolet:
- tehokas ja potkiva peli. 350w ei ole huijausta.
- graafinen eq-pätevä
- kokonaissoundi miellytti omaa korvaa

Ja huonot:
- paino
- tuulettimen hurina (todella ärsyttävä pienissä keikkapaikoissa ja kotijameissa. Areenoilla tästä tuskin tulee ongelmaa)
- putki/transu-etuaste ei säväyttänyt. Transupuolella tuli soitettua
- kuulemma vikaherkkä, vaikka omani toimii edelleen moitteettomasti

Kuukausi sitten testasin omalla bassolla Hartken ja Warren ProFet nuppeja. Kaappeina oli Warren, Hartken, SWR:n ja EBS:n kaappeja ja täytyy sanoa, että Hartken nuppi vei soundillisesti 6-0 Warren nuppia kaikilla kaapeilla. Paras soundi löytyi Hartken nupilla ja SWR:n 4x10 kaapilla. Makuasioita... Mutta ProFet osoittautui yllättävän "ontoksi" soundiltaan.

Kannattaa käydä testaamassa omalla bassolla. Omat korvat ei valehtele.

Loppupäätelmä Harken 3500 nupista. Soundi riittävän hyvä, ominaisuudet varsin mainiot, tehoa riittää ja "pääntilaa" löytyy, paino ärsyttävä ja tuulettimen hurina todella ärsyttävä.

E: Ja tosiaan tuo GK:n Backline 600 pesee taas ton Hartken nupin 6-0.
jvakeva
09.04.2007 13:02:12

Itellä oli Harken 3500 nuppi aikoinani pari vuotta ja sen perusteella
hyvät puolet:
- tehokas ja potkiva peli. 350w ei ole huijausta.
- graafinen eq-pätevä
- kokonaissoundi miellytti omaa korvaa

Ja huonot:
- paino
- tuulettimen hurina (todella ärsyttävä pienissä keikkapaikoissa ja kotijameissa. Areenoilla tästä tuskin tulee ongelmaa)
- putki/transu-etuaste ei säväyttänyt. Transupuolella tuli soitettua
- kuulemma vikaherkkä, vaikka omani toimii edelleen moitteettomasti

Kuukausi sitten testasin omalla bassolla Hartken ja Warren ProFet nuppeja. Kaappeina oli Warren, Hartken, SWR:n ja EBS:n kaappeja ja täytyy sanoa, että Hartken nuppi vei soundillisesti 6-0 Warren nuppia kaikilla kaapeilla. Paras soundi löytyi Hartken nupilla ja SWR:n 4x10 kaapilla. Makuasioita... Mutta ProFet osoittautui yllättävän "ontoksi" soundiltaan.

Kannattaa käydä testaamassa omalla bassolla. Omat korvat ei valehtele.

Loppupäätelmä Harken 3500 nupista. Soundi riittävän hyvä, ominaisuudet varsin mainiot, tehoa riittää ja "pääntilaa" löytyy, paino ärsyttävä ja tuulettimen hurina todella ärsyttävä.

E: Ja tosiaan tuo GK:n Backline 600 pesee taas ton Hartken nupin 6-0.

tarkoitan nimenomaan profet 4:ää. siinä on asialliset säädöt.
faffbey
10.04.2007 08:29:01

Sillä "putki" etuasteella ei tee mitään, transu puoli soundaa paremmalta vaikka sekin sounda hirveeltä. Kylmää kolinaa. Kokemukset 90 luvun alun 3500:sta.
Prak
03.05.2007 15:55:47

Omat kokemukseni soundipuolesta ovat pitkälti samaa tasoa Rijopun kanssa, mutta kyseisen 3500-nupin vikaherkkyys on ilmennyt omassani putkietuasteen mykistymisenä. Myöskin EQ:n ledit ovat pimeinä. Vika lienee jossain kylmäjuotoksessa, sillä erään roudaussession jälkeen nupin oltua viileässä alkoivat ledit ja putkietunen mystisesti toimia. Muutaman tunnin soiton jälkeen vika palasi jälleen. Vian korjaukseen en ole jaksanut panostaa, sillä transuetunen kuulostaa mielestäni putkietusta paremmalta, ja EQ toimii ledeistä huolimatta moitteetta. Jos joku suunnittelee tämän sarjan nuppien ostoa, suosittelen joko uudemman tuotantosarjan nuppeja, tai muita hyväksi todettuja saman hintaluokan pelejä, kuten wanhoja kunnon Trace Elliotteja käytettynä tai GK:n nuppeja.
On se.
Sir Härö
03.05.2007 18:52:53

No tuo gk 600 on kyllä varmasti parasta mitä tuolla rahalla saa, MUTTA...Mitäs sitten kun päklinestä paukahtaa jokin osa ihan oikeasti paskaksi?

GK on tietääkseni lopettanut tuotantonsa aikoja sitten, eikä uusia osia saa enää mistään.

En väitä etteikö sitä kannata ostaa, kerronpahan vaan toisen näkökulman.
Turpa kiinni ja kuuntele!
L_Laiho
03.05.2007 20:09:57
GK on tietääkseni lopettanut tuotantonsa aikoja sitten, eikä uusia osia saa enää mistään.

Mielestäni myyjä on silti velvoitettu järjestämään uusille laitteille huollon, josko takuuta on jäljellä.

Ja aikalailla samaa tekniikkaahan nuo kaikki laitteet ovat vaikka eri kuorissa, joten houlto hoituu vaikka paikallisen audioliikkeen kautta. Tietysti kolmannella osapuolella huollattaminen maksaa rahaa.
pardy
03.05.2007 21:15:39

No tuo gk 600 on kyllä varmasti parasta mitä tuolla rahalla saa, MUTTA...Mitäs sitten kun päklinestä paukahtaa jokin osa ihan oikeasti paskaksi?

En väitä etteikö sitä kannata ostaa, kerronpahan vaan toisen näkökulman.

Tä? GK:lla ei ole vaan Suomeen maahantuojaa. Firma taasen käy ja kukkuu mainiosti, joten mihin suhteellisen uuden malliston valmistus yhtäkkiä olisi loppunut?
Sir Härö
04.05.2007 10:00:01
Tä? GK:lla ei ole vaan Suomeen maahantuojaa. Firma taasen käy ja kukkuu mainiosti, joten mihin suhteellisen uuden malliston valmistus yhtäkkiä olisi loppunut?

Aa... Asia on siis noin?
Se helpottaa hieman asiaa.
Turpa kiinni ja kuuntele!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)