Aihe: Pedalilauta surisee..
1 2
BigOrange
03.05.2007 22:21:59
Mulla siis ongkelmana suriseva pedalilauta, ja syy siihen on ilmeisesti Cioksin Big John virtalähde.

Pedalilaudasta löytyy:

Bossin volume (ei vaadi virtaa)
Korg pedaliviritin

Efektilenkissä tässä järjestyksessä:
MXR 10 band EQ
Holy Grail Reverb
Digitech Delay

H&K Trilogyn kanavanvaihdin

Jakorasia ja tietty Big John.

EQ:lla oma 18V virtalähde.

Eli Holy Grail ja Delay surisee niin maan pirusti kun syöttää nille virtaa big johnista.

Holy Grailin mukana tuli oma virtalähde ja kun sen kytkee kiinni ja poistaa delayn niin ei oo mitään hurinoita.

Kokeilen myös irroittaa big johnin laudasta ja siirtää vähän kauemmas mutta eipä mitään eroa..

Kokemuksia? Eli mitä avuksi, big john vaihtoon vai onko jotain muita keinoja..?
"I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence
0101978
03.05.2007 23:08:45
Mulla oli samoja ongelmia samanmerkkisen virranjakajan kanssa. Vaihdoin mallia kalliiseen VoodooLabin PedalPoweriin ja ongelma poistui.
Kallis oli mutta toivottavasti kestää pitkään. On nyt jo kestänyt 3,5 vuotta.
Les Paulin varastaminen vituttaa niin että vieterit lentelee päästä!
tuluppa
04.05.2007 09:57:18 (muokattu 04.05.2007 10:00:04)

Holy Grailin mukana tuli oma virtalähde ja kun sen kytkee kiinni ja poistaa delayn niin ei oo mitään hurinoita.

Manuaalissa sanotaan, notta:

WARNING: Use only the 9V DC/500 mA AC adaptor the Holy Grail comes supplied with.
Do not use any other AC adaptors. Using other AC adaptors (even those made by
Electro-Harmonix) could cause harm to the unit, the adaptor or you. The Holy Grail
does not take batteries.

Mulla on cioksin double jack toiminut ihan loistavasti. Toimii varmaan siihen asti kun kokeilen laittaa ehx:n pedaalin messiin.

Ketuttaa kun nuo electroharmonixin pedaalit on järjestäen virran tarpeen osalta vähän mitä on. Vai kuvittelenko vain :)
Fortune
04.05.2007 10:03:53 (muokattu 04.05.2007 10:04:21)
Manuaalissa sanotaan, notta:

WARNING: Use only the 9V DC/500 mA AC adaptor the Holy Grail comes supplied with.
Do not use any other AC adaptors. Using other AC adaptors (even those made by
Electro-Harmonix) could cause harm to the unit, the adaptor or you. The Holy Grail
does not take batteries.

Mulla on cioksin double jack toiminut ihan loistavasti. Toimii varmaan siihen asti kun kokeilen laittaa ehx:n pedaalin messiin.

Ketuttaa kun nuo electroharmonixin pedaalit on järjestäen virran tarpeen osalta vähän mitä on. Vai kuvittelenko vain :)

Ei kai niissä sen ihmeempiä ole kuin että isot pedaalit (Memory Man, Worm jne.) vaativat 24 volttia ja pienemmissä on esim. Bossin pedaaleihin verrattuna käänteinen napaisuus. Holy Grailista ei ole tietoa, mutta jos siinäkin on plussa keskellä, ei sitä saa missään nimessä käyttää samassa jakoketjussa pedaalien kanssa, joissa on napaisuus toisin päin, voi nousta käyttösavut useammastakin kohteesta samalla kertaa.

Nuo Holy Grailin varoitukset ovat perushöpöhöpökamaa, jos virtalähteen speksit ovat täsmälleen samat (napaisuus ja jännite), voi kyllä käyttää muutakin virtalähdettä.

Pieni vaivahan tuo on siitä, että saa käyttää näitä ihania EHX:n muljuttimia :)
Look behind you, a three-necked guitar!
Tympee Huttunen
04.05.2007 10:15:14
käänteinen napaisuus. Holy Grailista ei ole tietoa, mutta jos siinäkin on plussa keskellä, ei sitä saa missään nimessä käyttää samassa jakoketjussa pedaalien kanssa, joissa on napaisuus toisin päin, voi nousta käyttösavut useammastakin kohteesta samalla kertaa.

Mun veikkaus menee tuohon napaisuuden piikkiin. Samasta muuntajasta ei myöskään saa itse kääntää yhdelle pedaaleista plussaa ja miinusta johtovirityksellä ja antaa muille virtaa tavallisesti. Eri polarisaatiota käyttävät pedaalit tarvitsevat toisen virtalähteen.
Fortune
04.05.2007 10:17:52
Mun veikkaus menee tuohon napaisuuden piikkiin. Samasta muuntajasta ei myöskään saa itse kääntää yhdelle pedaaleista plussaa ja miinusta johtovirityksellä ja antaa muille virtaa tavallisesti. Eri polarisaatiota käyttävät pedaalit tarvitsevat toisen virtalähteen.

Paitsi jos laittaa Pedal Powerin, jonka lähdöt on eristetty. Halvemmaksi tulee kyllä ostaa kaksi virtalähdettä, molemmille polarisaatioille oma.
Jungleman
04.05.2007 10:20:16 (muokattu 04.05.2007 10:24:23)
Mulla siis ongkelmana suriseva pedalilauta, ja syy siihen on ilmeisesti Cioksin Big John virtalähde.

...

Eli Holy Grail ja Delay surisee niin maan pirusti kun syöttää nille virtaa big johnista.

Syy ei sinänsä liene Big John, pikemminkin tuo Electro-Harmonix Holy Grail. Minulla oli taannoin käytössä Cioks Double Jack ja E-H Small Clone -yhdistelmä, hurinaa esiintyi aina kun käytti Small Clonea minkä tahansa muun pedaalin kanssa. Ei ilmeisesti ole ihan yhteensopiva tuo E-H:n ja normaalimpien (Bosstyyppisten) efektien virranimutussysteemi. En ole insinööri, muut voivat selittää paremmin.

Tai siis, tarkemmin luettuani: huriseeko systeemi myös silloin kun Holy Grail saa virtaa omasta muuntajastaan ja delay Big Johnista? Holy Graililla on tuolla maailman foorumeilla vähän epävakaa maine...

Niin, siis minäkin hankin lopulta Pedal Powerin ja myin Cioksin ;-)

Edit: Olen hidas.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Fortune
04.05.2007 10:22:48
Syy ei sinänsä liene Big John, pikemminkin tuo Electro-Harmonix Holy Grail. Minulla oli taannoin käytössä Cioks Double Jack ja E-H Small Clone -yhdistelmä, hurinaa esiintyi aina kun käytti Small Clonea minkä tahansa muun pedaalin kanssa. Ei ilmeisesti ole ihan yhteensopiva tuo E-H:n ja normaalimpien (Bosstyyppisten) efektien virranimutussysteemi. En ole insinööri, muut voivat selittää paremmin.

No ei ole ei, kuten aiemmin selitettiin. Jos kytket ne samaan virtalähteeseen, hajotat vielä koko ketjun.
oiva tumpeloinen
04.05.2007 10:24:05
Kertokaapas viisaammat, että saako lankun hiljaiseksi mahdollisesti ostamalla esim. Furmanin jonkin räkkipalikan, mikä suojaa virtapiikeiltä ja ilmeisestikin "siivoaa" sähköä. Tuleeko sen verran hyvää jälkeä, että kehtaa laittaa jonkin vähän "huonommankin" virtalähteen kiinni, vai onko siitä mitään iloa koko touhussa.

Jossain vaiheessa vain käynyt mielessä, että josko tuommoisen hommaisi "vakuutukseksi" kamoille, eikä tekisi pahaa jos se samalla ratkoisi muitakin ongelmia.
BigOrange
04.05.2007 10:44:04
Tai siis, tarkemmin luettuani: huriseeko systeemi myös silloin kun Holy Grail saa virtaa omasta muuntajastaan ja delay Big Johnista? Holy Graililla on tuolla maailman foorumeilla vähän epävakaa maine...

Kyllä hurisee vaikka Graali on omassa lähteessä kiinni...

Ja eihän polariteetilla pitäisi olla mitään väliä kunhan ne on kytketty oikein päin kun on laitteessa kiinni. Piuhahan sen päättää miten ne menee. Big johnin RCA tyyppisissä lähdöissä on plussa keskellä ja kun on esim bossiin menevä piuha niin siinä on miinus keskellä. EHXään menevässä piuhassa on pikkuplugi ja siinä kääntyy silleen että plussa on kärjessä. Ei se käännä Cioksin lähtöjä väärinpäin... Ainakaan mun järjen mukaan jos mulla ei ole joku megalomaaninen ajatuskatko päällä....
tuluppa
04.05.2007 10:45:32 (muokattu 04.05.2007 10:53:02)

Nuo Holy Grailin varoitukset ovat perushöpöhöpökamaa, jos virtalähteen speksit ovat täsmälleen samat (napaisuus ja jännite), voi kyllä käyttää muutakin virtalähdettä.

Pieni vaivahan tuo on siitä, että saa käyttää näitä ihania EHX:n muljuttimia :)

Niinno, koitappa saada järkevä ja siisti virroitus lautaan johon tulee pakkaa sekoittamaan 24V worm ja +mainen small stone jos laudassa on jo odottamassa vaikka 18V wahi ja 12V tube factor :)

Mä oon käsittäny et noita holy Raileja on mennyt särki aika paljonkin kun porukat on virroittanut pedaalinsa sinänsä ihan speksit suurinpiirtein täyttävällä normipowerilla, niin oudolta kun se kuulostaakin. En ihan myyntipuheena lukisi manuaalin sanaa tässä tilanteessa.
BigOrange
04.05.2007 10:48:08
Täytyypi mennä kämpille ja pistää pystyyn oikein kunnon kytkentäorgiat ja kokeilla mikä toimii miten milloin ja minkä virran syöttämänä...
Tomtom
04.05.2007 11:28:07
Vastaus lienee tässä asiassa se kuuluisa maalenkki, jonka eri polariteetin pedaalit samassa virtalähteessä pyrkivät muodostamaan. Jäsen Zepeteus on meitä tyhmiä tuossa neuvonut moneen otteeseen. Haulla löytyy varmaan nuo Fortunen ja mun pähkäilyt asiasta. Disclaimer: En ole tosiaan tämän(kään) alan nero.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Tomtom
04.05.2007 11:29:04
Täytyypi mennä kämpille ja pistää pystyyn oikein kunnon kytkentäorgiat ja kokeilla mikä toimii miten milloin ja minkä virran syöttämänä...

Ei kannata. Nimim. muutamia muuntajia ja pedaaleita käryttänyt. Kannattaa kysyä viisaammilta, tulee halvemmaksi. : -D
masterhat
04.05.2007 11:35:37
mäkin annan äänen pedalpowerille, jos vaan budjetti kestää. Se on niiiin mukava laitos
I am the Horsemaster
BigOrange
04.05.2007 11:39:26
mäkin annan äänen pedalpowerille, jos vaan budjetti kestää. Se on niiiin mukava laitos

Tuleeko toi Pedal Power toimeen EHX pedalien kanssa (lähinnä holy grail ja chorus)....?
Tomtom
04.05.2007 11:53:55 (muokattu 04.05.2007 11:55:13)
Mulla oli aikanaan small stonea ja muffeja ja niiden kanssa ainakin tuli. Tuo tulee toimeen jopa L6:n noiden isojen muljuttimien kanssa.

E. kattelin eilen kuvia Petruccin keikkarigistä ja sielläkin näytti möllöttävän yks tommonen. Oli kyllä paljon muutakin, ei se puoleen.
Jungleman
04.05.2007 11:57:05 (muokattu 04.05.2007 11:57:35)
Tuleeko toi Pedal Power toimeen EHX pedalien kanssa (lähinnä holy grail ja chorus)....?

Small Clone toimii erittäin hyvin sen kanssa. Grailista ei ole kokemusta.

Edit: olin hidas. Taas.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
timppa67
04.05.2007 12:29:02 (muokattu 04.05.2007 12:37:29)
Mulla oli samoja ongelmia samanmerkkisen virranjakajan kanssa. Vaihdoin mallia kalliiseen VoodooLabin PedalPoweriin ja ongelma poistui.
Kallis oli mutta toivottavasti kestää pitkään. On nyt jo kestänyt 3,5 vuotta.

Mulla on myöskin Big john käytössä edelleen ja hurinoita on.. Pedalpowerista on kuulunut pelkkää hyvää. Vaikka PP on kallis niin semmonen on hankintalistalla.. Tilanne helpotti kun vaihdoin wahin Big Johnista patteriin mutta pärisee edelleen..
Ei se sormista lähde vaan haara-asennosta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)