JUKE73 03.05.2007 22:37:21 (muokattu 03.05.2007 22:39:02) | |
---|
Suositelkaas hyvä mustan värinen kitaran hihnalukko(pari). Kiitos! =) EDIT: Tän ois voinu ehkä laittaa tonne Jelppikerhoon, mutta... tuli jo laitettua tänne. =) Viikate rocks!!!! |
Painajaismainen 03.05.2007 22:39:38 (muokattu 03.05.2007 22:39:58) | |
---|
Schaller. Niillä on myös mustia lukkoja, ja kyllä pitää kun jollain jakarilla kiristää! "Kuka haluaa kuunnella kitaraa joka kuulostaa nussivilta norsuilta?!?! En minä ainakaan!!" - Dave Mustaine |
tommiot 03.05.2007 22:57:26 | |
---|
Dunlop on hyvä. |
Schalleria myös suosittelen. Itsellä on toiminut idioottivarmasti monissa kitaroissa. |
Harris 03.05.2007 23:09:48 | |
---|
Kipu on vaan sana. |
santa 04.05.2007 09:28:19 | |
---|
Itse käytän pelkkiä prikkoja niin säästyy myös hihnan vaihdoilta ja pysyy varmasti.. Jokaisessa kepissä on omat hihnat. Helppo ja halpa konsti saada hihna kiinni. |
Iron Horse 04.05.2007 09:30:51 | |
---|
Helppo ja halpa konsti saada hihna kiinni. Jaa se on halpaa, jos joutuu ostamaan joka kitaralle oman hihnan..? Screaming! Screaming for vengeance! |
Prkl 04.05.2007 09:33:12 | |
---|
Jaa se on halpaa, jos joutuu ostamaan joka kitaralle oman hihnan..? On se varmasti halpaa jos omistaa vaan yhden tai kaks kitaraa. R.I.P. J.A-K |
Tympee Huttunen 04.05.2007 09:36:12 | |
---|
On se varmasti halpaa jos omistaa vaan yhden tai kaks kitaraa. Joo ja jos omistaa usemman kitaran ei saa enää surkutella sitä, että rahaa menee kitarakamoihin:) |
Tatuo 04.05.2007 09:56:05 | |
---|
on mullaki kaks kitaraa ja basso ja kaikilla on oma hihna :D:D ei se niin kallista ole ku sit käyttäs yhtähihnaa joka on nii löysä et kitara tippuu ja sit on kusi sukassa ku halkee body www.yad.fi | et sillee |
oiva tumpeloinen 04.05.2007 10:02:00 | |
---|
Jokaiseen kitaraan oma hihna tietenkin. Niitä tuntuu muutenkin kerääntyvän nurkat täyteen. Yhdessä kitarassa on Dunlopin straplock, muissa ei mitään lukkoja. Koskaan ei ole kitara pudonnut lattialle siksi, että hihna olisi irronnut. --tää ei nyt tietenkään ole suositus olla hommaamatta jonkinlaista varokeinoa putoamisen varalle-- |
Thule 04.05.2007 10:09:13 | |
---|
ei se niin kallista ole ku sit käyttäs yhtähihnaa joka on nii löysä et kitara tippuu ja sit on kusi sukassa ku halkee body Niin, siksi ne hihnalukot onkin keksitty, ettei se soitin pääse putoamaan. Täältä löytyy Schallerin lukkoja ja hyvin tosiaan ovat pelanneet. Muuten pärjäisin yhdellä hihnalla + useammalla vastakappaleella, mutta Exploreria varten joutuu toisen tapin kääntämään "väärälle" puolelle ja kieltämättä sopivaa korkeutta hakemaan. Stratomallisissa onkin sitten ~ parin euron vastakappeleet ja yksi lukollinen hihna. "Astronomy makes Stairway To Heaven sound like the theme to Gilligan's Island." |
Tympee Huttunen 04.05.2007 10:09:57 | |
---|
Jokaiseen kitaraan oma hihna tietenkin. Niitä tuntuu muutenkin kerääntyvän nurkat täyteen. Yhdessä kitarassa on Dunlopin straplock, muissa ei mitään lukkoja. Koskaan ei ole kitara pudonnut lattialle siksi, että hihna olisi irronnut. --tää ei nyt tietenkään ole suositus olla hommaamatta jonkinlaista varokeinoa putoamisen varalle-- Multa löytyy muutamat hihnalukot. Tosin tällä hetkellä taitaa olla vain kahdessa kitarassa lukot kiinni. Itse en oikein pidä noiden hihnalukkojen "turvasta", koska nekin saattavat pettää. Ennemmin pidän hihnaa ihan tavallisesti ja aina varmistan, että se on kunnolla kiinni. |
Numb 04.05.2007 11:38:33 | |
---|
Itse en oikein pidä noiden hihnalukkojen "turvasta", koska nekin saattavat pettää. Saattavat. Eivät vain minulla koskaan ole. Sen sijaan on irtautunut useampaan otteeseen tavallinen hihna, jonka hyvän paikoillaanolon olen varmistanut. Lisäksi esimerkiksi LP:ssä on se etummainen tappi vinossa ylöspäin, mikä edesauttaa hihnan irtautumista. Ja ne originaalit hihnatapit ovat todella pienet... Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Hössö 04.05.2007 11:42:47 | |
---|
|
kojones 04.05.2007 11:43:06 | |
---|
Schallerin lukkojen mutterilla on taipumusta löystyä itsekseen, pikaliimaa tippa väliin ja hyvin jytää. |
oiva tumpeloinen 04.05.2007 11:46:30 (muokattu 04.05.2007 11:47:09) | |
---|
Schallerin lukkojen mutterilla on taipumusta löystyä itsekseen, pikaliimaa tippa väliin ja hyvin jytää. Mites toi Schaller toimii muotoonvaletussa laukussa? Saako sen helposti irti ja takaisin? Varsinkin, jos sinne liimaa työnnetään väliin? |
Numb 04.05.2007 11:50:38 | |
---|
Mites toi Schaller toimii muotoonvaletussa laukussa? Saako sen helposti irti ja takaisin? Varsinkin, jos sinne liimaa työnnetään väliin? Liimaa laitetaan siihen osaan, joka on kiinni hihnassa. Eli hihnan irroitus kitarasta sujuupi kätevästi edelleen. Oletan, että laukkuun ei ole valettu muotoa siten, että hihna on kiinni kitarassa :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Roksennus 04.05.2007 11:52:09 | |
---|
Schallerin lukkojen mutterilla on taipumusta löystyä itsekseen, pikaliimaa tippa väliin ja hyvin jytää. Ja se kiinnitysruuvi on suht ohut eli ennen kun ruuvaa tapit kiinni niin kantsii sinne ruuvin koloon pistää tulitikkua kera Erikeeperin. "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Tomtom 04.05.2007 11:57:40 | |
---|
Mulla ei oo ikinä irronnu Schalleri, oon käyytäny varmaan tusinassa eri kitarassa. Pihdeillä kiinnitysprikka tiukalle niin kyllä pysyy. Itte kiinnitysruuvina käytän aina kitaran alkuperäistä jos vaan mahtuu, ei korkkaa niin helposti. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |