Aihe: Botnea D- ja G-kielille?
1 2
magge
03.05.2007 22:06:29
Hey Welhot, kertokaa että miten saa lisää botnea D- ja G-kielille. Pelkästään mikkien korkeuden säätäminen ei auta. Heeeeeeeeeeeeelp!!
Aus einem verzagten arsch kommt kein fröchlicher furz.
absqua
03.05.2007 22:11:25
Hey Welhot, kertokaa että miten saa lisää botnea D- ja G-kielille. Pelkästään mikkien korkeuden säätäminen ei auta. Heeeeeeeeeeeeelp!!

Soivatko d ja g kuitenkin yhtä voimakkaasti kuin alemmat veljensä?
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
magge
03.05.2007 22:13:33
Soivatko d ja g kuitenkin yhtä voimakkaasti kuin alemmat veljensä?

Kyllä, kamojen kautta E ja A jytisee hienosti mutta D ja G jää tosi paljon jalkoihin.
absqua
03.05.2007 22:14:45
Kyllä, kamojen kautta E ja A jytisee hienosti mutta D ja G jää tosi paljon jalkoihin.

Erikoista. Jos ilman sähköä soittaessa kielien sointi on yhtä voimakas e:stä g:hen niin ainoaksi häikän paikaksi jää sähköpuoli.

Mikä basso sulla on?
magge
03.05.2007 22:18:19
Erikoista. Jos ilman sähköä soittaessa kielien sointi on yhtä voimakas e:stä g:hen niin ainoaksi häikän paikaksi jää sähköpuoli.

Mikä basso sulla on?

'73 jazzari, Japski presari ja Japski jazzari.

Mä en etsi mitään häikkää mun kamoista, koska veikkaan ettei sitä ole. Lähinnä etsin konstia millä sitä botnea saa lisättyä kyseisille kieliveljeksille.
absqua
03.05.2007 22:21:42
'73 jazzari, Japski presari ja Japski jazzari.

Mä en etsi mitään häikkää mun kamoista, koska veikkaan ettei sitä ole. Lähinnä etsin konstia millä sitä botnea saa lisättyä kyseisille kieliveljeksille.

Ja kaikissa bassoissa on sama ongelma siis? Mun kokemukseni fendereistä on nimenomaan se että niissä myös g-kieli soi voimakkaasti ja kuuluu läpi muun mölyn seassa.

Jos sulla on sama ongelma jokaisessa bassossasi niin tulee mieleen että ehkä kaipaat nyt jotain sellaista mitä ei ole edes saatavilla?

Kielisettiä viilaamalla saat d:n ja g:n tanakkuutta lisättyä, mutta sitä faktaa on vaikea poistaa että ohut kieli soi ohuemmin kuin paksu.
magge
03.05.2007 22:32:35
Ja kaikissa bassoissa on sama ongelma siis? Mun kokemukseni fendereistä on nimenomaan se että niissä myös g-kieli soi voimakkaasti ja kuuluu läpi muun mölyn seassa.

Jos sulla on sama ongelma jokaisessa bassossasi niin tulee mieleen että ehkä kaipaat nyt jotain sellaista mitä ei ole edes saatavilla?

Kielisettiä viilaamalla saat d:n ja g:n tanakkuutta lisättyä, mutta sitä faktaa on vaikea poistaa että ohut kieli soi ohuemmin kuin paksu.

No joo, tuohan on tiedossa että ohuemmista kielistä ei lähde paksumpien kielien botnea irti. Lähinnä siksi kyselin, josko porukka käyttäisi esim eq-pedaalia kyseisten taajuuksien korostamiseen tjms..
absqua
03.05.2007 22:36:17
No joo, tuohan on tiedossa että ohuemmista kielistä ei lähde paksumpien kielien botnea irti.

Joo, no en mä sitä suorastaan epäillytkään ettetkö tietäisi.

Lähinnä siksi kyselin, josko porukka käyttäisi esim eq-pedaalia kyseisten taajuuksien korostamiseen tjms..

Sopiva kompressori voisi ajaa tuon asian.

Ja tosiaan suosittelen heittämään roimasti paksumpaa kieltä sinne yläpäähän.
Mulla on 55 ja75 (g ja d siis).
Antti1
03.05.2007 22:46:38
Ei muutakuin hexamikki (vai mikä hitto olikaan, poimii kuitenkin kaikki kielet erikseen) kiinni bassoon ja jokaiselle kielelle oma ulostulo. Siitä sitten halutun efektirykelmän läpi vahvistimeen ja jo jytisee. Pistä vaikka oktaaverit ja eq ylemmille kielille, niin pitäisi rytistä. :)

Nukkumaan...
magge
03.05.2007 22:48:40
Joo, no en mä sitä suorastaan epäillytkään ettetkö tietäisi.

Sopiva kompressori voisi ajaa tuon asian.

Ja tosiaan suosittelen heittämään roimasti paksumpaa kieltä sinne yläpäähän.
Mulla on 55 ja75 (g ja d siis).

Mulla on 50 ja 70 tällä hetkellä. Pitääpä testata vielä noita astetta paksumpia kavereita. Toinen vaihtoehto on että mä korostan liikaa bassoja etusesta tai päätteestä, jolloin D- ja G-veljekset jää monoihin.. ?
Heikki L.
03.05.2007 22:50:35

Mulla on 50 ja 70 tällä hetkellä. Pitääpä testata vielä noita astetta paksumpia kavereita. Toinen vaihtoehto on että mä korostan liikaa bassoja etusesta tai päätteestä, jolloin D- ja G-veljekset jää monoihin.. ?

Toi alapään korostus jättää tosi helposti yläkielet pimentoon, sen kanssa saa olla tarkkana. Oman kokemuksen mukaan siis.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
absqua
03.05.2007 22:50:39 (muokattu 03.05.2007 22:51:10)
Toinen vaihtoehto on että mä korostan liikaa bassoja etusesta tai päätteestä, jolloin D- ja G-veljekset jää monoihin.. ?

Alkaa polttaa...

EDIT: Perkele Heikki, 4 sekunnilla päihitit!
magge
03.05.2007 22:56:18
Toi alapään korostus jättää tosi helposti yläkielet pimentoon, sen kanssa saa olla tarkkana. Oman kokemuksen mukaan siis.

Enpä mä suuresti oo ruuvaillu tota alapäätä lisää, lähinnä V4BH:sta midipotikka on kovassa käytössä. Liikaa säätömahiksia, stana. Aktiivijazzissa low-mid-high, etusessa high ja low ja päätteessä low mid high.. Argh. Pitäis olla samanlainen nuppi kuin eräällä kitaristikaverilla, pelkästään volume ja soundi toimii! :)
SaBer
04.05.2007 11:18:52

Jos ruvetaan hifistelemään, niin monialuekompressori voisi auttaa...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
balzary
04.05.2007 11:24:39

Mulla on ollut ihan samaa ongelmaa botnekasta reggaesoundia etsiessä. Kielien ja mikkien korkeuksia on säädetty, koitettu soittaa kuvioita E- ja A-kieliä suosien jne. Etsintä jatkuu eq:n ruuvailua harrastaen.
Karlsson
04.05.2007 11:29:32
Mulla on ollut ihan samaa ongelmaa botnekasta reggaesoundia etsiessä. Kielien ja mikkien korkeuksia on säädetty, koitettu soittaa kuvioita E- ja A-kieliä suosien jne. Etsintä jatkuu eq:n ruuvailua harrastaen.

Oma tutkimukseni aiheesta on johtanut vakioratkaisuun, joka on malttia bassopotikan kanssa EQ:ssa ja mikkien korkeussäädöllä hinkataan kielten keskinäistä sointisuhdetta.

Soundimuutokset sitten enempi tatsin avulla kuin EQ:ssa räpläämällä.
Lisää hifimpää!
Boomer
04.05.2007 12:23:12
Hinkkaat niitä D- ja G-kieliä meetwurstinsiivulla ;-) tms., jolloin lähtee liika ylääkihinä pois. Sitt vielä tonesta hieman yläpäätä pois ja mikit vähän lähemmäs ohkasia kuin paksuja kieliä.
Basismi
04.05.2007 13:23:16
Hey Welhot, kertokaa että miten saa lisää botnea D- ja G-kielille.

Virität ne alemmas, vaikka E:hen ja A:han. :D

En oikeasti nyt ymmärrä perimmäistä ongelmaa. Ehkä niistä ei lähde potnea koska ne ei ole potneja, koska ovat d ja g kielet? Selittäkää joku.
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
balzary
04.05.2007 13:26:31

En oikeasti nyt ymmärrä perimmäistä ongelmaa. Ehkä niistä ei lähde potnea koska ne ei ole potneja, koska ovat d ja g kielet? Selittäkää joku.

Keikalla mulla on ainakin käynyt niin, että d-g-kieliltä soittaessa on tuntunut, että basso lakkasi soittamasta. Soundi on siis ollut todella alapäävoittoinen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)