skebajaba 02.05.2007 20:29:51 (muokattu 02.05.2007 20:30:36) | |
---|
"musta ne rekkamiehenpastillit on ihan hyviä" -meidän basisti joskus vuonna 1999 |
Silloin kun Epiphonen Valve Jr pukkasi markkinoille ihmettelin ääneen, miksei moista markkinarakoa ole jo aiemmin ehditty täyttää. Ja nythän näitä alkaa olla: - Epiphone Jr - HB GA-5 - Fender Champ 600 Onkohan Harley Benton joutunut vaikeuksiin kun Thomannilla on varastotilanne osastoa "ei tietoa, selvitellään pyynnöstä"? Kytkenät Epiltä, mallinimi Gibsonilta... Epi on jo, nyt tekisi mieli päästä vertaamaan Fenkkuun. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
trih 03.05.2007 23:57:44 | |
---|
...Onkohan Harley Benton joutunut vaikeuksiin kun Thomannilla on varastotilanne osastoa "ei tietoa, selvitellään pyynnöstä"? Kytkenät Epiltä, mallinimi Gibsonilta... HB:t menneet varmaan kuin kuumille kiville. Terveisin, tyytyväinen omistaja... Kitara basson tontille ja basso naapurin tontille. |
esprit de corps 04.05.2007 00:18:11 (muokattu 04.05.2007 00:23:03) | |
---|
Muuten, tässä muutama päivä sitten Thomannin sivuja selaillessani sinne ilmestyi putkinuppien sekaan joksikin aikaa Harley Bentonin GA5-nuppiversio. Hinnaksi oli merkitty huikeat 79e. Nyt se on tosiaan kadonnut sieltä, mutta kai ne tuonkin kohta törkkii markkinoille. E: Onpas taas loistavia lauserakenteita. Vähän niinku muumi. |
varakeef 10.05.2007 11:54:30 | |
---|
Silloin kun Epiphonen Valve Jr pukkasi markkinoille ihmettelin ääneen, miksei moista markkinarakoa ole jo aiemmin ehditty täyttää. Ja nythän näitä alkaa olla: - Epiphone Jr - HB GA-5 - Fender Champ 600 Uusin kalastelija tuoteryhmässä on Peavey: http://www.thomann.de/fi/peavey_nano_valve.htm "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Räbbänä 10.05.2007 14:45:15 (muokattu 10.05.2007 21:34:41) | |
---|
"Jännä...." |
duc 10.05.2007 15:01:54 | |
---|
|
varakeef 10.05.2007 15:05:52 | |
---|
Ja saman firman pienempi Valve King No ei oikein kun tuossa on noita ylimääräisiä ominaisuuksia. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
emuva 10.05.2007 20:41:53 | |
---|
Joku voisi pistää vähän arvostelua noista HB:n ja Peaveyn peleistä, jos ja kun joku on saanut sellaisen käsiinsä. Mitä youtubesta katselin arvostelua Epin vastaavasta, niin vaikutti hyvältä ja putki säröitti ääntä mukavasti jo kohtalaisen pienilläkin volyymeilla -> tulisi mulle makuuhuonesoitteluun. |
Twinkle 10.05.2007 20:57:57 | |
---|
Joku voisi pistää vähän arvostelua noista HB:n ja Peaveyn peleistä, jos ja kun joku on saanut sellaisen käsiinsä. Mitä youtubesta katselin arvostelua Epin vastaavasta, niin vaikutti hyvältä ja putki säröitti ääntä mukavasti jo kohtalaisen pienilläkin volyymeilla -> tulisi mulle makuuhuonesoitteluun. http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=145410#p7160794 Tossa olisi aika paljolti juttua tuosta GA5:sta. |
Mäci 16.05.2007 17:46:42 (muokattu 16.05.2007 17:52:48) | |
---|
Kaukana väijyy ystäviä. |
mr.bungle 20.05.2007 14:29:09 (muokattu 20.05.2007 14:29:35) | |
---|
Toivottavasti ette pidä trollina, mutta mun mielestä noi pikku-Epiphone-kloonit on vähän niinkuin keisarin uudet vaatteet. Saundi on hirveä, mutta class A:han ei voi olla huono joten vahvistimia ostetaan. Kuitenkin transistoritekniikan edut tulevat pikkuvahvistimissa parhaiten esiin. bassolla hanuriin |
PIM 21.05.2007 09:33:31 | |
---|
Toivottavasti ette pidä trollina, mutta mun mielestä noi pikku-Epiphone-kloonit on vähän niinkuin keisarin uudet vaatteet. Saundi on hirveä, mutta class A:han ei voi olla huono joten vahvistimia ostetaan. Kuitenkin transistoritekniikan edut tulevat pikkuvahvistimissa parhaiten esiin. No samanlainen muoti-ilmiö tuo taitaa olla kuin hybridit oli joskus kymmenen vuotta sitten. Nykyään ovat ostajat sen verran valveutuneenpia kuin silloin, että ymmärtävät että yksi putki ei vielä tee oikeaa putkivahvistinta vaan että siihen tarvitaan vähintään kaksi;) |
varakeef 21.05.2007 10:19:26 | |
---|
Saundi on hirveä, mutta... ... kun se ei ole hirveä. Se on luonnonmukaisesti kasvatettua poroa, sarjatuotannon kellistämää riistaa. Makuasia tietysti kummasta enemmän tykkää. Hyvin monia putkivahvistimia omistaneena (omistavana) ja käyttäneenä totean (siis syvällä kokemuksen rintaäänellä) että Epi jr. kuulostaa hyvältä, perinteiseltä, pieneltä putkikombolta. Se on omiaan äänitysprojekteissa erityisesti jos tyylilajina on 50-luvun rokkiin, kantriin tai vastaavaan juurevaan menoon perustuva touhu. Se tuo edullisesti palettiin yhden uuden sävyn. Se myös päästää läpi hienosti siihen kytketyn kitaran luonteen, reagoi hienosti volumepotikan asentoon ja plektrakäden kuritukseen. Se ei ole monipuolinen eikä sen säröytyminen ääriasennossaan erityisesti miellytä, mutta volumepotikka nollasta kello kahteen on hienoa seutua. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
dfloreno 21.05.2007 12:06:33 | |
---|
... kun se ei ole hirveä. Se on luonnonmukaisesti kasvatettua poroa, sarjatuotannon kellistämää riistaa. Makuasia tietysti kummasta enemmän tykkää.
Mä oon kyllä mr.Bunglen kanssa samoilla linjoilla... vielä kun vertaa näihin mun muihin pikkusiin vahvareihin, ja varsinkin tohon vintake Champiin niin onhan toi epi:n 'poroisuus' aika Lidl:n pakastehommaa. Peteh oli mielestäni oikeassa, aikamoinen muotiilmiö tää nyt on, mutta ihan terve trendi IMO... voittaa noi valvestate -ajat :). God made me funky |
ministeri 21.05.2007 18:08:12 | |
---|
hilipatihippan |
käsi 21.05.2007 19:51:32 | |
---|
Onhan noi pienet putkipelit nyt kuumaa tavaraa ja kaikki osallituu niiden tekemiseen. Onneksi, jotenkin tuntuu että vaikka mallintavia sun muita härpäkkeitä on puskettu markkinoille putkipelit elää uutta tulemista. Ovat jotenkin voimmissaan tällä hetkellä. Epin soundia on itse pakko puolustaa, se on hyvä. Ei ehkä ihan nupit kaakossa mutta omaa korvaa miellyttää juurikin noin klo 2:en asti soundi. Kotisoitteluun ja nauhoituksiin oiva peli. Pitäisi päästä testailemaan noita muitakin pikku vehkeitä. Jokainen on omanlaisensa yhden jutun peli. Mielumin noita hommaa kuin pieniä ns mallintavia comboja (microcube tekee iloisen poikkeuksen). Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |