Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: zoom h4 handy recorder
1
metsäneläin
02.05.2007 20:02:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kertokaa kyseisestä vehkeestä (Zoom h4 handy recorder): mitä mieltä siitä olette? hinta/laatu? saako sillä tehtyä kunnon demoa? ohjeita/vinkkejä? mitä ikinä!
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/h4/
http://www.thomann.de/fi/zoom_h_4.htm
 
Krister
03.05.2007 20:00:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kertokaa kyseisestä vehkeestä (Zoom h4 handy recorder): mitä mieltä siitä olette? hinta/laatu? saako sillä tehtyä kunnon demoa? ohjeita/vinkkejä? mitä ikinä!
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/h4/
http://www.thomann.de/fi/zoom_h_4.htm

 
Riffi-lehdessä tuota muistaakseni kehaistiin. Kyllä tuollaisella treenejä talteen äänittelee ja ideoita taltioi, mutta vähänkin kunnianhimoisempaan projektiin ei tuollaisesta "audiomuistikirjasta" ole.
 
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Urkupiste
03.05.2007 21:45:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse hankin kyseisen laitteen noin 1kk sitten. Olen tallentanut mm kirkossa urkujensoittoa, myös esim kokonaisen partiomessun, jossa oli sähkösoittimin varustautunut yhtye, puhetta ja laulua.Tyttäreni lauloi huoneessaaan n 1h mittaisen pätkän lauluja, jotka sitten laitteen mukana tulleella ohjelmalla kasasin levyksi.
Eli toisin sanoen käytän laitetta muistojen tallentamiseen,lähinnä laitteen omilla mikeillä.
Mielestäni zoomilla saa hyvinkin onnistuineita otoksia, aluksi sattuu tietysti vahinkoja esim äänitystason säätämisen kanssa.
Laitteen namiskatkin tuntuvat toimivan ja ehkä kestävätkin jos niitä käyttää asiallisesti.
Tuttavapiirini ei ole mitään hifi- eikä studioalan osaajia...niille soittamani tallenteet ainakin uppoavat ihan hyvin!
 
Miinuspuolia... vaimo kyllästyy kun räplään tietokoneella tallenteiden kanssa.
(Aikaa menee aluksi varsinkin kun en osaa englantia.
 
Sampo-Ukko
04.05.2007 11:45:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli siis kertokaa kyseisestä vehkeestä (Zoom h4 handy recorder): mitä mieltä siitä olette? hinta/laatu? saako sillä tehtyä kunnon demoa? ohjeita/vinkkejä? mitä ikinä!
 
http://www.zoom.co.jp/english/products/h4/
http://www.thomann.de/fi/zoom_h_4.htm

 
Minulla on kyseinen peli ollut jo jonkun tovin ja kovin tyytyväinen olen ollut. Kotidemotuksiin pelaa ihan mukavasti, tosin esim kitaramallinnokset ei ole mitenkään kaksiset.
 
Treeniksellä ollaan kovasti nauhoitettu sisäänrakennetulla stereoparilla, uusia biisejä, biisiaihioita ja keikkasettejä analysoitavaksi. tähän tämä purkki on omiaan! Tosin, kovin huonosti poimii äänilähteet, jotka sijaitsevat aparaatin takana. Tämä tietysti kuuluu asiaan. Auto-gainin kanssa kiroilin paljon, koska sen säätäminen oli epäkäytännöllistä ja jokatapauksessa aiheutti piikkejä. Nykyään tallennan vaan hiljaisella äänentasolla ja sitten nostan audacityllä tasot kohdilleen.
 
Keikat on tullut tallennettua myös tuolla. Tazeri vaan kameranjalan nokkaan, miksaajan lähistölle ja muistaa vaan lykätä recin päälle lauteille mennessään. Erittäin hyvin poimii sen mitä yleisö kuulee... kehnoa akustiikkaa, soittovirheitä ja huonoa miksaajaa myöten :D
 
Sen lisäksi viritysmittaria tulee käytettyä :)
 
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Bladder
27.09.2007 22:10:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselin vähän noita tietoja ja siis niihin 2 inputtiin on mahdollisuus kytkeä esim konkka mikkejä tai kentiäs kitaran, ja silti nauhoittaa myös niillä laitteen omilla mikeillä? Nauhoittaaako laite silloin ne eri raidoille vai samalle?
 
-Ville
 
Jemi se olla pitää
PIM
28.09.2007 11:22:57 (muokattu 28.09.2007 11:55:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua alkoi kiinnostamaan enemmän tuo H2. Surroundäänitysominaisuuden vuoksi tuota voisi perustella itselleen jopa työvälineenä, koska esim. palaverien nauhoittaminen olisi helppoa kun pistäisi äänittimen vaan seisomaan keskelle pöytää ja painaisi reciä.
 
Lisäys:
 
Lisää kaasua kiukaalle... pakkohan tuo on jossain välissä hankkia jos tätä arvostelua on uskominen.
 
http://digitalmedia.oreilly.com/200 … view-zoom-h2-surround-recorder.html
 
ak69
15.05.2008 16:00:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä tämä H4 on ollut nyt käytössä reilun viikon ja olen kyllä ollut todella tyytyväinen. Laitteen mallinnukset ja ovat ainakin basisti/laulajalle riittävät ja tämän laitteenhan ei varmaankaan ole tarkoituskaan edes pystyä korvaamaan multi$$$$$ studiota. Ainoa iso miinus oli sen käyttöohjeen sekavuus. Se oli ihan p.......ä. Ei muuta kuin palikka rohkesti käteen ja alkaa vaan vääntelemään niitä nappuloita niin muutamassa päivässä tuon kanssa rupeaa tulemaan juttuun.
 
Kailis
17.05.2008 01:12:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua alkoi kiinnostamaan enemmän tuo H2. Surroundäänitysominaisuuden vuoksi tuota voisi perustella itselleen jopa työvälineenä, koska esim. palaverien nauhoittaminen olisi helppoa kun pistäisi äänittimen vaan seisomaan keskelle pöytää ja painaisi reciä.
 
Lisäys:
 
Lisää kaasua kiukaalle... pakkohan tuo on jossain välissä hankkia jos tätä arvostelua on uskominen.
 
http://digitalmedia.oreilly.com/200 … view-zoom-h2-surround-recorder.html

 
Vaikutti jopa ihan pätevältä testiltä, klippeineen kaikkineen. Vakuuttava hintaluokassaan vähintään.
 
Pluto
19.02.2009 12:34:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näyttää Zoom pukkaavan pihalle uuden version nimeltään H4n. Lisäominaisuuksista kaikkein kiinnostavin on mahdollisuus kytkeä kaksi ulkoista mikkiä laitteeseen ja äänittää nelikanavaisena. Rumpudemojen tekemiseen voisi olla aika näppärä laitos. Ei tarvitsisi raahata tietokonetta mukaan jos tekee simppeliä 2xoverhead-basari-virveli -äänitystä.
 
Dillon, you son of a bitch!
Henko
08.11.2011 20:07:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha ketju, mut ei se mitn. Onko kukaan käyttänyt H4:ää audiointerfacena, mukana tulleen Cubase LE:n kanssa? Kauhea latenssiongelma (johtunee koneen heikosta väännöstä), vaikka asensin driverit Zoomin sivuilta. Mut vielä ärsyttävämpi ongelma on se, että en saa tulosignaalia tietokoneella mitenkään riittävän lujalle. Zoomista pystyy kyllä input gainit säätämään ihan riittävästi, mutta Cubaseen ei tuu ku ihan hiljaa. Mixeristä ku säätää täysille, ni just ja just kuuluu jotain, ja palkki vähän nousee. Siis vaikka Zoomissa ois palkit tapissa. Ku Zoomi on käytössä, sille ei voi tietokoneen ohjauspaneelista säätää mitään voimakkuuksia. Kuitenkin laitetta mainostetaan, että pystyy nauhoittelemaan suoraan koneelle. Oon käyttänyt handy recorderia useemman vuoden vain treenien ja keikkojen nauhoitteluun, mutta nyt tuli yhtäkkiä mieleen, että voishan sillä näppärästi tehdä biisejä koneellakin. Mutta käytännössä se onnistuis nyt vain Zoomin mikillä, linjan sijaan, siten, että putkimarsu huutaa aika saakelisti, ja naapurit tykkää.
Voi olla, että oon niin newbie näiden nauhoitusjuttujen suhteen, että nyt on vain joku perusasia pielessä.
 
"Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista".
Hanuriin
09.11.2011 09:15:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henko: Vanha ketju, mut ei se mitn. Onko kukaan käyttänyt H4:ää audiointerfacena, mukana tulleen Cubase LE:n kanssa? Kauhea latenssiongelma (johtunee koneen heikosta väännöstä), vaikka asensin driverit Zoomin sivuilta. Mut vielä ärsyttävämpi ongelma on se, että en saa tulosignaalia tietokoneella mitenkään riittävän lujalle. Zoomista pystyy kyllä input gainit säätämään ihan riittävästi, mutta Cubaseen ei tuu ku ihan hiljaa. Mixeristä ku säätää täysille, ni just ja just kuuluu jotain, ja palkki vähän nousee. Siis vaikka Zoomissa ois palkit tapissa. Ku Zoomi on käytössä, sille ei voi tietokoneen ohjauspaneelista säätää mitään voimakkuuksia. Kuitenkin laitetta mainostetaan, että pystyy nauhoittelemaan suoraan koneelle. Oon käyttänyt handy recorderia useemman vuoden vain treenien ja keikkojen nauhoitteluun, mutta nyt tuli yhtäkkiä mieleen, että voishan sillä näppärästi tehdä biisejä koneellakin. Mutta käytännössä se onnistuis nyt vain Zoomin mikillä, linjan sijaan, siten, että putkimarsu huutaa aika saakelisti, ja naapurit tykkää.
Voi olla, että oon niin newbie näiden nauhoitusjuttujen suhteen, että nyt on vain joku perusasia pielessä.

 
Mulla on joskus ollut ihan samaa ongelmaa (tosin H4n:n kanssa), eli että tulee vaan jostain syystä tosi hiljaa. En tiedä miksi. Parasta oli, että toisinaan se ongelma ei toistunut :) Nyt mulla on eri kone ja homma toimii kuin junan vessa! Tästä ei ollut varmaan hirveesti apua mutta I feel for u.
 
Henko
10.11.2011 22:03:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hanuriin: Mulla on joskus ollut ihan samaa ongelmaa (tosin H4n:n kanssa), eli että tulee vaan jostain syystä tosi hiljaa. En tiedä miksi. Parasta oli, että toisinaan se ongelma ei toistunut :) Nyt mulla on eri kone ja homma toimii kuin junan vessa! Tästä ei ollut varmaan hirveesti apua mutta I feel for u.
 
No ku mulla ois muistikuva, että oon kokeillu tota aikoinaan nopeesti eri koneella, enkä ainakaan muistanut, että ois ollu sillon ongelmia. Googlettelin tota kans, ja mm. jollain zoomivoorumilla toi tuli useemmankin kerran vastaan, sama ongelma, mutta ketään ei oltu osattu neuvoa.
 
"Ymmärrät varmaan, että toimintaamme en voi täällä julkaista".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «