InYourFace90 03.05.2007 16:57:40 | |
---|
Juu nyt oon laittanu kynsilakkaa holkkien alle ja löysty taas ~puolessa tunnissa. -.- Alkaa ketuttaan koko talla! Kun virittää kitaran, kielilukkojen lukitsemisen jälkeen kaikki kielet heti alavireessä. Mikä mättää? Up The Irons! |
KUNU 03.05.2007 16:59:54 | |
---|
Juu nyt oon laittanu kynsilakkaa holkkien alle ja löysty taas ~puolessa tunnissa. -.- Alkaa ketuttaan koko talla! Kun virittää kitaran, kielilukkojen lukitsemisen jälkeen kaikki kielet heti alavireessä. Mikä mättää? Oletko virittäny sitten vielä hienosäädöllä? Itse joudun aina säätämään sen kunnollisen säädön hienoviresäätimistä. |
InYourFace90 03.05.2007 17:03:48 | |
---|
Oletko virittäny sitten vielä hienosäädöllä? Itse joudun aina säätämään sen kunnollisen säädön hienoviresäätimistä. Juu olen. Menee siti alavireeseen... Up The Irons! |
Juu olen. Menee siti alavireeseen... Siinä joutuu säätämään aikansa tallan ruuvien, hienosäädön ja vaikka minkä kanssa, malttia vain hommaan. Itselläni parhaimmillaan mennyt monta tuntia että sain kitaran vireeseen kun piti tallakin säätää. |
oiva tumpeloinen 03.05.2007 19:55:13 | |
---|
Juu nyt oon laittanu kynsilakkaa holkkien alle ja löysty taas ~puolessa tunnissa. -.- Alkaa ketuttaan koko talla! Kun virittää kitaran, kielilukkojen lukitsemisen jälkeen kaikki kielet heti alavireessä. Mikä mättää? Ne kielilukot saattavat painaa sen verran kieltä, että se muuttaa virettä, kun ne kiristetään. Jos se efekti on aina samanlainen, niin viritä aluksi vähän ylävireeseen. Ei pitäisi olla kauhea ongelma. Sen jälkeen loppusilaus tarvittaessa niillä hienovirittimillä. |
InYourFace90 03.05.2007 20:57:01 | |
---|
Ne kielilukot saattavat painaa sen verran kieltä, että se muuttaa virettä, kun ne kiristetään. Jos se efekti on aina samanlainen, niin viritä aluksi vähän ylävireeseen. Ei pitäisi olla kauhea ongelma. Sen jälkeen loppusilaus tarvittaessa niillä hienovirittimillä. Juu sen taidan tehdä, mutta mites ton kammen kanssa? Muilla sama ongelma eli ei pysy paikoillaan? Up The Irons! |
Invader 03.05.2007 20:57:21 | |
---|
Ne kielilukot saattavat painaa sen verran kieltä, että se muuttaa virettä, kun ne kiristetään. Jos tuosta on kyse niin kieltenhän pitäisi mennä ylävireeseen alavireen sijasta. Tai sitten ei.. |
KUNU 03.05.2007 21:02:08 | |
---|
Juu sen taidan tehdä, mutta mites ton kammen kanssa? Muilla sama ongelma eli ei pysy paikoillaan? Laitat sen tiukemman kumirenkaan ja kyllä se pyssyy paikallaan, jos ei ole tarpeeksi tiukka niin hae sitten Levytukusta tiukempi, kyllä sen saa pysymään tiukasti kiinni. Parempi se minusta on että vähän liikkuu, että ei olis kokoajan samalla paikalla. |
oiva tumpeloinen 03.05.2007 21:02:11 (muokattu 03.05.2007 21:04:00) | |
---|
Jos tuosta on kyse niin kieltenhän pitäisi mennä ylävireeseen alavireen sijasta. Niin periaatteessa pitäisi, mutta mä olen huomannut, että mä saan omassani aina nostaa virettä lukkojen kiristyksen jälkeen. Tiedä, mistä johtuu, mutta aina sama laulu. Käytännössä mä olen ratkaissut sen siten, että olen jättänyt hienovireruuveihin enemmän kiristysvaraa. Eipä ole häirinnyt mua ainakaan.....ts. kun se tekee aina saman kuvion, eikä häiritse sen enempää, en ole sen enempää uhrannut ajatusta koko jutulle. |
InYourFace90 03.05.2007 21:05:16 | |
---|
Laitat sen tiukemman kumirenkaan ja kyllä se pyssyy paikallaan, jos ei ole tarpeeksi tiukka niin hae sitten Levytukusta tiukempi, kyllä sen saa pysymään tiukasti kiinni. Parempi se minusta on että vähän liikkuu, että ei olis kokoajan samalla paikalla. Vaihoin siihen jo yhen kerran kireämmän holkin, mutta sekin löysty hetkessä... Up The Irons! |
oiva tumpeloinen 03.05.2007 21:07:23 | |
---|
Vaihoin siihen jo yhen kerran kireämmän holkin, mutta sekin löysty hetkessä... Siis sä haluat sen kammen pysymään täysin paikoillaan? En kyllä ymmärrä miksi, mutta kokeile vaikka laittaa teippiä sen ympärille, jotta se tiivistää kammen holkkiinsa. Sopiva määrä teippiä löytynee kokeilemalla..... |
InYourFace90 03.05.2007 21:23:15 | |
---|
Siis sä haluat sen kammen pysymään täysin paikoillaan? En kyllä ymmärrä miksi, mutta kokeile vaikka laittaa teippiä sen ympärille, jotta se tiivistää kammen holkkiinsa. Sopiva määrä teippiä löytynee kokeilemalla..... Hmm... Tota voisin kokeilla. Ja en siis haluu että se ei mihinkään liikahda, vaan että se pysyy mihin se laitetaan. Up The Irons! |
KUNU 03.05.2007 21:55:18 | |
---|
Hmm... Tota voisin kokeilla. Ja en siis haluu että se ei mihinkään liikahda, vaan että se pysyy mihin se laitetaan. En jotenki vain ymmärrä ongelmaasi. Et halua että se on kokoajan samalla paikalla, mutta haluat että se jää siihen mihin haluat. Millaisessa soittamisessa tarvit sen pysyvän siinä asennossa kokoajan kuin haluat? Tarvitko kampea pari sekunnin välein? |
InYourFace90 03.05.2007 23:11:27 | |
---|
En jotenki vain ymmärrä ongelmaasi. Et halua että se on kokoajan samalla paikalla, mutta haluat että se jää siihen mihin haluat. Millaisessa soittamisessa tarvit sen pysyvän siinä asennossa kokoajan kuin haluat? Tarvitko kampea pari sekunnin välein? Siis haluan, että se pysyy mihin sen laitan, eikä se roiku maata kohti kokoajan. Käytän kampea melko paljon. Up The Irons! |
oiva tumpeloinen 03.05.2007 23:12:58 | |
---|
Siis haluan, että se pysyy mihin sen laitan, eikä se roiku maata kohti kokoajan. Käytän kampea melko paljon. Mä opettelin pitämään sitä pikkurillin ja nimettömän välissä siten, etten paina/vedä sitä ollenkaan. Siis silloin, kun meinaan sitä jatkuvasti käyttää. Mutta jos se pitää saada jäykäksi, niin sitä teippiä kokeilisin ensimmäisenä. |