Aihe: Tripillä tilutukseen..
1 2 3
Ibanez_90
29.04.2007 19:51:25
Soitat joka päivä niin paljon kuin pystyt, ja harjoittelet vaikka Gilbertin avulla sen alternaten kuntoon, ja metronomilla tai vastaavalla hitaasti lähdet vetämään.

Ja skaaloja kannattaa yleensäkkin opetella vetämään. Mutta se alternatella pikkaaminen rennosti joka tilanteessa on se avain.
Olen Stratocaster_90
InYourFace90
29.04.2007 19:54:53
Niin, ja älä koskaan sorru economy pickiin. Semmosta tilupettereitten hommaa. ;)
Up The Irons!
Karipiirto
29.04.2007 20:02:17

Niin, ja älä koskaan sorru economy pickiin. Semmosta tilupettereitten hommaa. ;)

Eipäs rienata. Ite käytän economyä vaikka tilutus ei taitu eikä tarkoitus ole siihen suuntaan soittoa viedäkään. ;)

Ja se on kumminkin se pikkaaminen sellainen asia että kunhan oikeille nuoteille osuu niin minusta on aivan sama onko se pikattu Alternatella vai onko siihen käytetty economya, jonka itse saatana on luonut tehdäkseen kitaristeista tyylitajuttomia tiluttajia. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Ibanez_90
29.04.2007 20:26:49
Nopeimmat tiluttajat vetävät kylläkin alternatella. Ja ne jotka soittavat puhtaasti =D
Olen Stratocaster_90
Karipiirto
29.04.2007 20:33:08

Nopeimmat tiluttajat vetävät kylläkin alternatella. Ja ne jotka soittavat puhtaasti =D

Nääh. kyllä puhtaasti voi soittaa economyllakin. Nopeus on niitä asioita mihin en ota kantaa sillä se ei mielestäni ole olennaista soitossa. Mutta Alternatessa mua häirittee se että kun pitäis kieleltä vaihtaa toiselle niin väkisin se pikkaus pitää pysyä siinä DUDUDU- kaavassa. Ei siinä muuten mutta kielenvaihdossa mieluusti soitan "pyyhkäisten" siihen suuntaan mille kielelle siirryn. Mutta käsittääkseni juuri tätä pitäisi välttää. Korjatkaa jos mulle on paskaa puhuttu mutta juuri tämä kielenvaihdon pakonomainen pitäminen kaavanmukaisena ei minusta ole muuta kuin turhaa hankaloittamista. :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
ballfish
29.04.2007 20:39:53 (muokattu 29.04.2007 20:39:57)
Alternate on todella hyödyllinen kun sen kieleltä kielelle pomppimisen oppii. Economy tuntuu todella typerältä tekniikalta omasta mielestäni.
InYourFace90
29.04.2007 21:09:39
Alternate on todella hyödyllinen kun sen kieleltä kielelle pomppimisen oppii. Economy tuntuu todella typerältä tekniikalta omasta mielestäni.

Niin. Alternatessa joutuu opettelemaan sen pomppimisen kieleltä toiselle, mutta eipähän tule ongelmia pikkaamisen takia enää. Ja alternatellahan se Vai teki nopeusennätyksen sillon joskus v.90. :D
Up The Irons!
hanipai
29.04.2007 21:13:09 (muokattu 29.04.2007 22:11:07)
Niin. Alternatessa joutuu opettelemaan sen pomppimisen kieleltä toiselle, mutta eipähän tule ongelmia pikkaamisen takia enää. Ja alternatellahan se Vai teki nopeusennätyksen sillon joskus v.90

http://www.youtube.com/watch?v=O8Wbb8r8PUs :)

Nää ei oo pahoja ollenkaan http://www.youtube.com/watch?v=PhAurLyJ-tY
http://www.youtube.com/watch?v=SxWi … -twASY&mode=related&search=
"Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa". n1tro
hanipai
29.04.2007 21:52:26 (muokattu 29.04.2007 21:58:45)
Nääh. kyllä puhtaasti voi soittaa economyllakin. Nopeus on niitä asioita mihin en ota kantaa sillä se ei mielestäni ole olennaista soitossa. Mutta Alternatessa mua häirittee se että kun pitäis kieleltä vaihtaa toiselle niin väkisin se pikkaus pitää pysyä siinä DUDUDU- kaavassa. Ei siinä muuten mutta kielenvaihdossa mieluusti soitan "pyyhkäisten" siihen suuntaan mille kielelle siirryn. Mutta käsittääkseni juuri tätä pitäisi välttää. Korjatkaa jos mulle on paskaa puhuttu mutta juuri tämä kielenvaihdon pakonomainen pitäminen kaavanmukaisena ei minusta ole muuta kuin turhaa hankaloittamista. :)

Eiköhän se parasta, että tekee niinkuin parhaaksi näkee. Pääasiallisesti kyllä vedän itse alternatella.
"Toi on ihan hulluu settii- luulin et vaa joku jimi hendrix osaa soittaa kitaraa". n1tro
skebajaba
30.04.2007 12:13:35
eikös ois hyvä hallita MOLEMMAT tavat ja käyttää niitä tilanteen mukaan?
onhan alternate ja economy pikkakuksella noita eroja ja tietyissä tilanteissa on "etua" käyttää toista.
kattelin joskus jotain symphony x kitara tilu pätkää ja se ukkeli veti molemmilla tyyleillä riippuen sitten siitä mitä soitti.
esim sweeppailu .
en ainekaan itse näe järkeä ruveta alternatella pikkaamaan jokaista kieltä esim 4 kielen sweeppiin, vai?
varmaan kun noita edellämainittuja herroja(gilbert, vai jne.) tutkailee niin eiköhän niillä aika paljon opi tekniikoiden hyödyntämisen.

lisäksi suosittelen tutustumaan noihin john petruccin soitto opetus opuksiin, on meinaan helvatan tekninen soittaja ja hyviä treenejä on tullut niistä löydettyä.
"musta ne rekkamiehenpastillit on ihan hyviä" -meidän basisti joskus vuonna 1999
ballfish
30.04.2007 12:18:58
esim sweeppailu .
en ainekaan itse näe järkeä ruveta alternatella pikkaamaan jokaista kieltä esim 4 kielen sweeppiin, vai?

Öhhhh, no shit??
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
-Aleksi-
30.04.2007 12:33:50 (muokattu 30.04.2007 12:34:23)
Mä käytän kyllä economya paljon. Hammereita ja pulloffeja tulee ihan liikaa käytettyä. Pakko tässä on reenata alternate kuntoon :S
InYourFace90
01.05.2007 16:31:07 (muokattu 01.05.2007 16:31:37)
eikös ois hyvä hallita MOLEMMAT tavat ja käyttää niitä tilanteen mukaan?
onhan alternate ja economy pikkakuksella noita eroja ja tietyissä tilanteissa on "etua" käyttää toista.
kattelin joskus jotain symphony x kitara tilu pätkää ja se ukkeli veti molemmilla tyyleillä riippuen sitten siitä mitä soitti.
esim sweeppailu .
varmaan kun noita edellämainittuja herroja(gilbert, vai jne.) tutkailee niin eiköhän niillä aika paljon opi tekniikoiden hyödyntämisen.

lisäksi suosittelen tutustumaan noihin john petruccin soitto opetus opuksiin, on meinaan helvatan tekninen soittaja ja hyviä treenejä on tullut niistä löydettyä.

Ei ole järkeä opetella economya, sillä alternatella pystyy vetämään kaikki samat jutut. Sweeppaus on sitten ihan eri asia. Jotkut tykkää economystä jotkat ei. (Piste.)
Up The Irons!
_oSKu_
01.05.2007 17:04:40
Ei ole järkeä opetella economya, sillä alternatella pystyy vetämään kaikki samat jutut. Sweeppaus on sitten ihan eri asia. Jotkut tykkää economystä jotkat ei. (Piste.)

Ei ole järkeä ostaa autoa kun pyörällä pääsee yhtä pitkälle. Ei eri tekniikoiden ole tarkoitus sulkea toisiaan pois.
"Strato on kyl niinku lapio. Sillä lapioidaan turvetta."
Kasperi Tervonen
01.05.2007 22:34:41

Eihän se sweeppaus nyt mikään ihan eri asia ole, sillä economyssahan vaihdetaan kieltä aina sweeppaamalla. Tuossa sun kirjoituksessa on muuten hienoinen ristiriita. Sanot ensin että: Ei ole järkeä opetella economya, ja sen jälkeen: Jotkut tykkää economystä jotkat ei. Miksei sitä economya olisi järkeä opetella, jos siitä sattuu tykkäämään?
Oh, you ironic pop-rock fuck. Don't you fuck with METAL
Karipiirto
02.05.2007 16:15:15

Täh? Siis mikä ero siinä on kun se pikkaaminen on alternatella ainakin minulle hankalampaa. Muutenkaan en tunne sitä niin tarvitsemani ja sitä paitsi, ainakaan minä en tietoisesti opetellut kumpaakaan. pikkaaminen minulla vain otti muotonsa yrityksen ja erehdyksen kautta. Tajusin soittavani enimmäkseen economylla hyödyntäen myös legatoa vasta kun olin jo jonkinaikaa soittanut siten. Siksi en ymmärrä esim. miksi pitäisi vaihtaa johonkin alternateen kun kykenen soittamaan kaiken sen mitä haluan myös economylla.
Rocco_Longfella
03.05.2007 16:41:54 (muokattu 03.05.2007 17:14:01)
miten teillä on aikaa miettiä tuollaista... minä vain soitan ja sormet menevät niin kuin kerkiävät :D

Ne on noita urheilijamuusikoita, jotka suorittaa, eikä soita.

Joo, provo. Provosoitukaa ja menkää itseenne.

L: Ja soittakaa blyyssiä! Lisää tunnetta! LISÄÄ KERMAA! Bännään itseni.
rakula
03.05.2007 17:58:35
miten teillä on aikaa miettiä tuollaista... minä vain soitan ja sormet menevät niin kuin kerkiävät :D

Samaa kanssa ihmettelen, soitta sillä tavalla mikä on itselle helpointa. En varmaan edes tiedä mitä tuo koko economy tarkoittaa :D
"No kyllähän se zorrokin pukeutuu mustaan" -Elo
tommiot
03.05.2007 18:20:16
Tripillä tiluttamista vois kyllä kokeilla joskus... Ei siitä kyllä taitais tulla mitään, niinku ei kännissäkään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)