Aihe: Mikkejä hankkimassa
1 2
joonas_the_great
03.05.2007 16:35:52
Onko pakko olla aktiivit?:D passiveissa on se murhaamisen meininki, rok rok.
born to be wild
Rothallar
03.05.2007 16:38:49
No kun kyselin mitkä sopisivat parhaiten minulle he suosittelivat näitä :D

Kitarallani / mikeilläni on tapana VINKUA VITUSTI joten ne on pakko vaihtaa ja aktiivi mikkejä minulle suositeltiin aikasemminkin

Mitä neuvoksi ?
rainmaker
03.05.2007 16:40:27
Nyt kannattaa miettiä _miksi_ olet niitä mikkejä vaihtamassa? Mitä nykyisissä mikeissä on vikana ja mitä muutosta haluat soundiin. Nuo kun olet selvittänyt, on helpompi lähteä kartoittamaan mitkä mikit tarjoavat halutun lopputuloksen. Sitten vielä se iänikuinen kysymys, aktiivi vai passiivi.

Kannattaa muistaa, että mikkien vaihtaminen on soundin hienosäätämistä. Jotta ne hevisoundit kajahtaisivat komeasti ilmoille, pitää vahvistuspuolen olla ensin kondiksessa. Mikkien vaihtamisesta ei ole suurta iloa, jos vahvistimena on joku 15 wattinen halpa trankku.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
hullu_ukko
03.05.2007 16:41:27 (muokattu 03.05.2007 16:50:10)
81:ssä on omien kokemusteni mukaan aivan hirveä, riipivä yläpää ja paljon middleä. Bassot tuosta puuttuvat melkein täysin, mikä selkeyttää nopeita riffejä, mutta tekee helposti hitaammista ja raskaammiksi tarkoitetuista riffeistä melko munattomia.

85 on sitten bassovoittoisempi, mutta se tekee sahauskompeista melkoista muhjua verrattuna tuohon 81:een, kun taas noihin raskaampiin riffeihin tulee selvästi lisää munaa.

Itse en valitsisi kumpaakaan noista, sillä passiivimikit soundaavat omaan korvaan paremmalta. Jos olisi kuitenkin tuollainen aktiivijyrä otettava, saattaisi valinta kallistua tuohon 85:een.

E: Ja Musamaailman suositukset kyllä tunnetaan.. ''Ostaisit tän 1600€:n Eclipsen kun kitara vaikuttaa enemmän sun soundiin ku vahvari! Kitarallahan sä kuitenki soitat etkä vahvarilla.''

Kiskovat kyllä sitten sellaisen 50-100€ ylimääräistä, jos päätät vaihdattaa passiivimikit aktiiveihin siellä. Hyvät ja hyvin asennetut passiivimikit eivät kuitenkaan nyt mitenkään hirvittävästi hurise. Kannattaa siis miettiä oletko valmis vaihtamaan koko kitaran elektroniikat noille EMG:n aktiiveille sopivaksi.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Hallitus on myös vedonnut kansainvälisiin järjestöihin, kuten Euroopan neuvostoon ja Natoon, jotta nämä estäisivät virolaisten aikeet olla myymättä halpaa alkoholia suomalaisille.'' -Lehti
Rothallar
03.05.2007 16:44:09
vahvistimena toimii 120 w ibanez nuppi ja kaappi eli ei näissä ainakaan mitää vikaa pitäisi olla.

Aktiivi vai passiivi mietin niitä molempia ja päädyin aktiivi mikkeihin ne eivät kuulemma vingu yhtä paljon kun passiivit ja ovat ehkä minulle mieluisammat metalli soittoon .

Miksi vaihdan mikit ylipäätään? Minulle sanottiin että kun pidetään pitkään säröä suunilleen täysillä mikit rupevat " Löystymään " ja minun mikkini vinkuvat vitusti eli kiertävät pitkin jokaisen ihmisen korvaa ketä sattuu olemaan lähelläni joten tähän on tultava muutos kun ei ole kiva kun keikalla aina mikit vaan vinkuu.

Kiitos
lessthanthree
03.05.2007 16:49:57
säröä pois niin loppuu vinkumiset
Rothallar
03.05.2007 16:51:02
ei kiitos :D jos ei säröä löydy saman verran kun muiltakin saadaan aikaan keikka vailla munaa.
KUNU
03.05.2007 16:52:04 (muokattu 03.05.2007 16:52:51)
Itse tykkään kovasti passiivimikeistä, mutta pakko myöntää että aktiivimikitkin kiinnostavat kovasti. Varsinki useasti itse käyttämät pinch harmonicit saa paljon helpommin aikaa aktiivimikeillä.
Aktiivimikkien saundi on minun makuun silti vain liian raaka ja moderni. Selkeyttä toki löytyy vaikka muille jakaa, ja ei tuo basso puoli ole huono niin kuin joku sanoi. Kunnon soittajan käsissä toimivat todella hyvin(en tällä tosin tarkoita itseäni;D).
Jos saundi miellyttää niin osta pois, heviä soittaessa ei voida mennä metsään tuolla setillä.
Rothallar
03.05.2007 16:53:21
Kunun kirjoituksissa on nyt sitten sitä tilkka totuutta messissä eli nyt sitten päädyttiin niihin aktiivi mikkeihin :D? eli vielä kerran 81 vai 85:set
lessthanthree
03.05.2007 16:54:30
Jos säröt on täysillä niin siitä vasta sitä munatonta muhjua tuleekin. mistään saa mitään selvää ja tiukkuudesta ei tietoakaan. itsekkin soitan hevimeteliä ja omassa vahvistimessa säröt on n. klo 11 kohdalla.
Numb
03.05.2007 16:54:32

Jos on paljon sahauskomppeja, niin 81. Jos taas jyrätään, niin 85.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
KUNU
03.05.2007 16:55:33
eli vielä kerran 81 vai 85:set

81 tallaan ja 85 kaulaan. Jos tulee soiteltua akustinakin niin tuolla 85:sella onnistuu hyvin.
tommiot
03.05.2007 16:55:33
Miksi vaihdan mikit ylipäätään? Minulle sanottiin että kun pidetään pitkään säröä suunilleen täysillä mikit rupevat " Löystymään " ja minun mikkini vinkuvat vitusti eli kiertävät pitkin jokaisen ihmisen korvaa ketä sattuu olemaan lähelläni joten tähän on tultava muutos kun ei ole kiva kun keikalla aina mikit vaan vinkuu.

Täh, löystymään? Se ei kyllä vaikuta mikkeihin mitenkään, minkä verran pidät säröä.

Niin no joo, Musamaailmassa sanotaan kaikenlaista. Niinkuin kyllä m.netissäkin.

Älä pidä säröä täysillä, tiukkuus tulee pienestä määrästä säröä ja tiukasta ja väkivaltaisesta soitosta, kuten varmaan jo sanoin edellisessä threadissa. Mutta makuasia kai se on. Saundikorva kehittyy kyllä sitten ajan myötä...

Ostit sitten ihan mitkä tahansa mikit, saat ne kyllä kiertämään ihan hallitsemattomasti jos vaan pistät särön täysille ja vahvistimen tarpeeksi kovalle. Kannattaisi siis miettiä itse ongelman poistamista eikä niitä oireita.

Enpä ymmärrä miksi aktiivimikit kiertäsi sen vähemmän kuin passiivitkaan. Eronahan on vain se että aktiivimikissä etuvahvistin on mikin sisällä, jolloin hurinaa syntyy vähemmän kun signaali kulkee piuhoja pitkin vahvistimelle.
hullu_ukko
03.05.2007 16:55:52
ei kiitos :D jos ei säröä löydy saman verran kun muiltakin saadaan aikaan keikka vailla munaa.

Justjust... Opettele vaikka komppaamaan tiukemmalla tatsilla niin ei tarvitse vääntää sitä särönappulaa kaakkoon. Esim. Lamb of Godin vahvistimien särönappula ei ole muistaakseni lähelläkään sitä kymppitasoa, vaan se raskaus tulee soittajien tatsista.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | ''Hallitus on myös vedonnut kansainvälisiin järjestöihin, kuten Euroopan neuvostoon ja Natoon, jotta nämä estäisivät virolaisten aikeet olla myymättä halpaa alkoholia suomalaisille.'' -Lehti
Rothallar
03.05.2007 16:56:21
eikö ole myöskin mahdollista vaihtaa vain yksi mikeistä kitarassani jättää vaikka toinen paikoilleen ja ottaa vain yksi 85 tai 81 miten vaikuttaa soundiin jos tämä on mahdollista ?
hullu_ukko
03.05.2007 16:57:36
eikö ole myöskin mahdollista vaihtaa vain yksi mikeistä kitarassani jättää vaikka toinen paikoilleen ja ottaa vain yksi 85 tai 81 miten vaikuttaa soundiin jos tämä on mahdollista ?

On mahdollista, mutta se passiivimikki ei toimi kunnolla aktiivin kanssa.
Rothallar
03.05.2007 16:58:41
eli molemmat mikit on sitten vaihdettava jos nyt sitä vaihtoa tapahtuu katotaan miten seuraavat treenit menevät :D jos keilisin vaikka seistä toisella puolella itä saatanan huonetta. Jos sit se vaikka auttais
Numb
03.05.2007 16:58:54

Opettele vaikka komppaamaan tiukemmalla tatsilla niin ei tarvitse vääntää sitä särönappulaa kaakkoon.

Kun näitä heavy/metallilevyjä kuuntelee, niin sitä säröä ei todellakaan välttämättä ole niin mahdottoman paljoa. Se on se bändi ja kitaristi(e)n soiton tiukkuus kun kuullostaa metallurgiselta, ei kitaran särö.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
tommiot
03.05.2007 16:59:32
On mahdollista, mutta se passiivimikki ei toimi kunnolla aktiivin kanssa.

Mun mielestä pitäis toimia jos pistää eri potikat mikeille. Mutta hankalaks menee. Saa olla tosi kuuma se toinen mikki että pääsee samalle tasolle aktiivin kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)