Aihe: Koch Studiotone vain väläyttelee vihreätä valoa
1
rosberg
09.04.2007 21:46:24
Heissulivei! Kävin bänditreeneissä ja luukuttelin pitkään mehukkailla soundeilla. Jossain vaiheessa mehut loppuivat. Koitin pätkiä vahvistinta päälle, mutta ainoastaan vain punainen (power) valo syttyy. Vihreä palaa ainoastaan sen hetken kun powerin kääntää pois. Onko kokemusta kellään moisesta.
veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen.
penatuna
10.04.2007 13:35:44
Kokeileppa sulakkeen vaihtoa. Ainakin twintonessa on siellä virtajohdon vieressä. Twintonessa oli myöskin varasulake siellä sisällä(eli ruuvaa auki "fusenappula", ja etsi), joten eiköhän studiotonessakin moinen löydy.
rosberg
10.04.2007 14:06:03
Mutta kun valot palavat? Eikös sen sulakkeen mentyä menisi muutkin virtaperäiset toiminnot?
JuSu
10.04.2007 14:41:43
Mutta kun valot palavat? Eikös sen sulakkeen mentyä menisi muutkin virtaperäiset toiminnot?

Ei välttämättä. Mulla pimeni Marshall JCM-600 -combo, ulospäin näytti ehjältä, valot paloivat yms, mutta ei pihahtanutkaan. Huollossa sitten näyttivät sieltä sisältä kärähtäneen sulakkeen, ja neuvoivat ensi kerralla vaihtamaan itse. Tulee kuulemma halvemmaksi... =)

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Johann Onn
10.04.2007 14:56:12 (muokattu 10.04.2007 15:00:10)
Manuaali esiin. Tai sitten lataa...

http://www.koch-amps.com/docs/manuals/Studiotone%20manual.pdf

Laittetta omistamatta näkee PDF:stä (sivu 3/16), ett takaa löytyy kaks sulakkeen paikkaa. Toinen on se "HT fuse" ja toinen löytyy virtajohdon alta, sen suorakulmaisen muovin sisältä. Siellä pitäis ilmeisesti olla varasulake myös.

Jossain on kyllä kolmas sulake vielä, laitteen sisuksissa. En kyllä löytäny mainitaa semmosta.
rosberg
10.04.2007 20:27:10
Plussaa teille!
Mä sain meiliä ihan hollannikastehtaalla saakka ja täydellisellä englannilla. Käski vaihtamaan sekä sulakkeen, että el84-parin. Fukin A'!
mylaroti
01.05.2007 16:58:26 (muokattu 01.05.2007 17:37:01)
En jaksanut uutta aloittaa, ja tämä tuntui olevan tuorein.

Eli siis ongelmia mullakin Studiotonen kanssa: Kuluu hämmästyttäviä ääniä ulkoavaruudesta kohinalla ja pöhinällä säestettynä. Soittaessa kaiutin pörisee, kuin olisi rikki, vaan kun ei ole ainakaan paljaalla silmällä katsottuna. Kuulokkeilla ei soittaessa muuta kuin nuo kohinat ja ähinät. Viimeksi kun soittelin, niin ei mitään ongelmia.

Ensimmäinen putkivahvistin minulla, joten sanokaa viisaammat, saataisiko putkien vaihdolla selvitä??
Onks sul tunnuksii muusikoiepistenetissä? - enoo mikää juppimuusikko
No Compromise
01.05.2007 18:11:11

En jaksanut uutta aloittaa, ja tämä tuntui olevan tuorein.

Eli siis ongelmia mullakin Studiotonen kanssa: Kuluu hämmästyttäviä ääniä ulkoavaruudesta kohinalla ja pöhinällä säestettynä. Soittaessa kaiutin pörisee, kuin olisi rikki, vaan kun ei ole ainakaan paljaalla silmällä katsottuna. Kuulokkeilla ei soittaessa muuta kuin nuo kohinat ja ähinät. Viimeksi kun soittelin, niin ei mitään ongelmia.

Ensimmäinen putkivahvistin minulla, joten sanokaa viisaammat, saataisiko putkien vaihdolla selvitä??

Kuulostais siltä (enempää ko. vahvistimesta tietämättä) että vois olla etuasteesta putki menossa/mennyt sököksi, kun kuuluu kuulokkeistakin, silloinhan ei pitäis pääteasteen olla mukana pelissä. Hae vaikka yksi etuasteputki kaupasta ja vaihda se paikalleen, jos on useampi putki niin jokaisen tilalle kokeilet sitä vuorotellen ja kuuntele milloin vika häviää. Manuaalista vaan selvität minkälainen putki siihen etuasteeseen menee! plugn play:)!
mylaroti
02.05.2007 14:26:41
Eli täytynee ottaa yhteys Custom Soundsiin. Kiitoksia avuista!
JuSu
02.05.2007 14:35:38
Eli täytynee ottaa yhteys Custom Soundsiin. Kiitoksia avuista!

Ei tarvitse, ellei ole takuu voimassa... Paitsi että sekään ei taida kattaa putkia...?

Etuasteputket voi aivan hyvin vaihtaa itse. Jos osaa vaihtaa hehkulampun, osaa vaihtaa etuasteputken.

Pääteputket sitten asia erikseen, koska bias tulee säätää. Vai olikos Studiotonessa itsesäätyvä tms. bias? Tällöinhän nekin voi vaihtaa itse.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
wilo
02.05.2007 14:57:02
Mulla kuului studiotonesta korinaa, pöhäyttelyä ja ruplatusta. Pääteputkethan siellä oli menneet - vaihdoin ja rupesi toimimaan. Parin soittokerran jälkeen kärtsähti sitten päätemuuntaja, mutta se onkin toinen stoori.

Ainakin mun studiotonessa joutuu ruuvaamaan vahvistinosan irti, että pääsee käsiksi kaikkiin etuasteputkiin. Kyllähän sen saa tehtyä, kun on vähän varovainen eikä kolauttele putkia muutakaan.

Pääteaste on fixed bias, joten ei tarvi tehdä muuta kuin vaihtaa matchattu putkipari.

t. Ville
mylaroti
03.05.2007 09:35:11
Olisihan ongelma ratkennut näköjään omistajan manuaalia lukemalla :D

Kuluneiden pääteputkien oireet:
-Loud crackling that is not affected by front panel controls
-Intermittent or regular blowing fuses
-Weird amp distorting
-Hum

Nyt ei auta kuin odottaa peukku perseessä että posti tuo uudet.
PeeJii
03.05.2007 13:38:17
Pääteaste on fixed bias, joten ei tarvi tehdä muuta kuin vaihtaa matchattu putkipari.

Niinno, sitähän toi fixed bias ei tarkoita. Bias on vaan säädetty tiettyyn kiinteään arvoon, eli biasointi tulisi tehdä kun putket vaihtaa.

Tietysti, voihan sen biasoinnin jättää tekemättäkin, jos vaikka menisi tuurilla riittävän lähelle oikeaa... :)
wilo
03.05.2007 14:12:06
Niinno, sitähän toi fixed bias ei tarkoita. Bias on vaan säädetty tiettyyn kiinteään arvoon, eli biasointi tulisi tehdä kun putket vaihtaa.

Tietysti, voihan sen biasoinnin jättää tekemättäkin, jos vaikka menisi tuurilla riittävän lähelle oikeaa... :)

Olet oikeassa, kiitos tarkennuksesta.
Automaattinen biasointihan tuo manuaalin mukaan onkin: "The STUDIOTONE has an auto-bias circuit so it does not have to be rebiased after replacing the EL84 power tubes."
Tiedä sitten mitä auto-biasilla tarkoitetaan; luulen että on kuitenkin katodibiasoitu kuten vox.

t. Ville
Numb
03.05.2007 14:26:55

Tiedä sitten mitä auto-biasilla tarkoitetaan; luulen että on kuitenkin katodibiasoitu kuten vox.

Katodibiasointia se yleensä tarkoittaa, kun automaattibiasilla mainostetaan.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)