![]() 02.05.2007 19:43:29 | |
---|---|
Bluescase varmasti vääntää myös laadukkaan "flightcasen" jos on tarvis. Uskoisin että hinta on jossain parin satkun hujakoilla. Toisinsanoen helkkarin halpa vakuutus skeballe jos joutuu paljon roudaan ja kulkeen. Kestää siis EU-rundinkin :) this is how i disappear | |
![]() 02.05.2007 19:44:42 | |
Tuli nyt lähinnä mieleen, että tekisivät mulle pelkät sisukset tonne caseen...laukkuhan on muuten pomminkestävä sisuksia lukuunottamatta. http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 02.05.2007 19:46:03 | |
Toisinsanoen helkkarin halpa vakuutus skeballe jos joutuu paljon roudaan ja kulkeen. Kestää siis EU-rundinkin :) Joo, nimenomaan paljoon roudailuun flygari on must. Mutta matkalla himasta treenikämpälle ja takaisin sitten normicase. Ziltoid the omniscient! | |
![]() 02.05.2007 19:50:52 | |
Tuli nyt lähinnä mieleen, että tekisivät mulle pelkät sisukset tonne caseen...laukkuhan on muuten pomminkestävä sisuksia lukuunottamatta. Sitä mä tarkoitin myös. Jos ne tekevät laukkuja ja muotoilevat niitä tyhjästä, niin ei luulisi sisälmyksenkään tekemisen loputtoman vaikeaa olevan. Kysele eri valmistajilta niitä hintoja tai käy kyselemässä Etolat sun muut läpi, josko sieltä löytyisi sopivat materiaalit sisustamiseen. | |
![]() 02.05.2007 22:33:04 | |
Tuli nyt lähinnä mieleen, että tekisivät mulle pelkät sisukset tonne caseen...laukkuhan on muuten pomminkestävä sisuksia lukuunottamatta. Helpompaa on mitata tarvittavat tukipalat esim solumuovista tai jämäkämmästä vaahtomuovista ja mennä vaikka Siltamäen Etolaan, jossa leikkaavat palat määrämittoihin. Sit vaan liimaamaan palat laukkuun ja hyvä tulee. | |
![]() 03.05.2007 09:21:35 | |
Edelleen sanoisin, että kannattaa suoraan alussa maksaa se muutama ropo enempi ja käyttää suomalaista kitaravalmistajaa jos custom kitaraa on teettämässä. Säästyy monelta vaivalta, kiroiluilta ja mielipahalta. Minullekin kitarat ovat tulleet Amfisoundilta kitaran muotoon tehdyissä flightcaseissa. Huoltokäynti valmistajalle-takaisin himaan kesti kolme päivää matkoineen ja töineen. Kustannukset Matkahuollolla 15 euroa. Tämä ei ole jälkiviisautta. Otin tämän asian esille jo siinä vaiheessa kun nämä Ran keskusteluketjut alkoi eikä kenelläkään ollut vielä konkreettisia kokemuksia itse kitaroista. | |
![]() 03.05.2007 09:41:25 | |
Edelleen sanoisin, että kannattaa suoraan alussa maksaa se muutama ropo enempi ja käyttää suomalaista kitaravalmistajaa jos custom kitaraa on teettämässä. Säästyy monelta vaivalta, kiroiluilta ja mielipahalta. Minullekin kitarat ovat tulleet Amfisoundilta kitaran muotoon tehdyissä flightcaseissa. Huoltokäynti valmistajalle-takaisin himaan kesti kolme päivää matkoineen ja töineen. Kustannukset Matkahuollolla 15 euroa. Tämä ei ole jälkiviisautta. Otin tämän asian esille jo siinä vaiheessa kun nämä Ran keskusteluketjut alkoi eikä kenelläkään ollut vielä konkreettisia kokemuksia itse kitaroista. Teettää skitta Suomessa ja maksaa 500-1000 euroo enemmän...ei vaan yksinkertaisesti ole varaa. Kitaran työnlaadussa ei ole mitään ongelmia, vaan skitta on viimeisen päälle tehty kuten pitikin. Korjaus suoritetaan näillä näkymin Ruokankaalla joten mun ei tarvitse käyttää edes Matkahuoltoa, josta olen kuullu "mukavia" tarinoita...frendi oli siellä duunissa. http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 03.05.2007 09:52:00 | |
Tarkoitukseni ei todellakaan ole aiheuttaa enempää mielipahaa tai mitään sellaista. Mietin vain, että onko hintaero enää suuri/onko sitä enää ollenkaan jos joutuu korjauttamaan ja ostamaan uuden kitaralaukun. | |
![]() 03.05.2007 09:54:20 | |
Edelleen sanoisin, että kannattaa suoraan alussa maksaa se muutama ropo enempi ja käyttää suomalaista kitaravalmistajaa jos custom kitaraa on teettämässä. Säästyy monelta vaivalta, kiroiluilta ja mielipahalta. Minullekin kitarat ovat tulleet Amfisoundilta kitaran muotoon tehdyissä flightcaseissa. Huoltokäynti valmistajalle-takaisin himaan kesti kolme päivää matkoineen ja töineen. Kustannukset Matkahuollolla 15 euroa. Tämä ei ole jälkiviisautta. Otin tämän asian esille jo siinä vaiheessa kun nämä Ran keskusteluketjut alkoi eikä kenelläkään ollut vielä konkreettisia kokemuksia itse kitaroista. Paitsi mulla. No joo, kyllähän ne suomalaisten rakentamat kitarat ovat hyviä, mutta sitten kun se "muutama ropo" on kaksinkertainen Raniin verrattuna valinta on monella aika helppo. Jotkut pienemmät jututkin on helpompi niellä "sattuuhan näitä isoillakin merkeillä" tyyliin. | |
![]() 03.05.2007 09:55:43 | |
Tarkoitukseni ei todellakaan ole aiheuttaa enempää mielipahaa tai mitään sellaista. Mietin vain, että onko hintaero enää suuri/onko sitä enää ollenkaan jos joutuu korjauttamaan ja ostamaan uuden kitaralaukun. Tonnilla saa kyllä aika monta ceissiä.... Mä olen sitä mieltä, että jos sieltä on tullut priimaa tavaraa aiemmin, niin hintaansa nähden nuo on ollut varmastikin hyvä vaihtoehto. Tosin tätä ketjua lueskellessa kaikista ongelmista ja hinnannousuista, en tuohon hommaan kyllä enään lähtisi. Tänä päivänä taitaa jäädä hintaero niin merginaaliseksi, ettei kannata ottaa tiskiä tulevasta tavarasta. Ihan näin henk.koht. tasolla...... | |
![]() 03.05.2007 11:10:26 | |
On Suomessa MUITAKIN kuin amfisound. Kannattaa kysellä pikkupajoilta ja tälläisiltä ne tulee halvemmaksi kuin esim. Ran ja jos sattuu oleen viellä lähellä pajaa niin siinähän voi ite olla kitaranvalmistuksessa mukava että onko kaula ok? onko kaulaliitos hyvä? ym.. Mutta eipä siinä helvetin hyvännäköisiä kitara Ran kyllä tekee että ei voi moittia. Christians to ashes, angels to dust | |
![]() 03.05.2007 11:17:35 (muokattu 03.05.2007 11:18:57) | |
On Suomessa MUITAKIN kuin amfisound. Kannattaa kysellä pikkupajoilta ja tälläisiltä ne tulee halvemmaksi kuin esim. Ran ja jos sattuu oleen viellä lähellä pajaa niin siinähän voi ite olla kitaranvalmistuksessa mukava että onko kaula ok? onko kaulaliitos hyvä? ym.. Mutta eipä siinä helvetin hyvännäköisiä kitara Ran kyllä tekee että ei voi moittia. En tiedä, mikä pikkupaja tekee käsityönä soittimen halvemmalla kuin Ran, etenkin jos speksit pidetään samoina (ei esim. tingitä kalliista loimuvaahterasta ja MOP-upotuksista), sillä kotimaassa työn hinta on ihan eri mitä Puolassa. Ero ei välttämättä ole suuri, mutta kyllä kovin usein Ran on vienyt voiton hinnoittelussa. Itse kyselin tuossa jokunen kuukausi sitten sellaista Custom ML-mallia Ranilta... hinnaksi Darius arvioi 1850e. Kysyin paikalliselta soitinrakentajalta (vanha luokkakaverini) täysin vastaavaa, ja hinta-arvioksi tuli 2200e. Se oli toki tiukka "tuttavan hinta" mutta kuitenkin. 350e takia en kyllä lähtisi itse puolalaisia työllistämään, vaan teettäisin kitaran nimenomaan tuossa naapurissa, jolloin pääsisin itse tsekkaamaan kaulaprofiilin ja muut suoraan kitaran valmistusvaiheessa ja -pisteessä. En silti ihmettele yhtään että täällä niin moni on innostunut Ranin tekeleistä. Olivathan ne vielä vuosi sitten edullisia, kun esim. Rhoads-tyylisen skeban sai n. 1000e hintaan omilla spekseillä ja laatu vastasi tuplaten kalliimpaa USA Jaskaa. Samaan aikaan kotimaassa ko. neckthru Rhoads-kopsuista sai pulittaa kolmatta tonnia. this is how i disappear | |
![]() 03.05.2007 11:48:31 | |
Olis se ihan kiva viedä skittansa Ruokankaalle korjattavaksi kun siellä viitsis joku laittaa puhelimen päälle :) Eilisestä lähtien mennyt kokoajan vastaajaan....liekö Wappu venähtänyt.... http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 03.05.2007 12:00:15 | |
Mitäköhän tulee olemaan nuiden ranien jälleenmyyntiarvo sitten joskus? Inflaatio vai hype? Vaikkapa verrattuna juurikin kalliimpiin amfisaundeihin.... no varmaankin pysyy suhteessa samanlaisena mutta voipi kyllä monelta Rania tuntemattomalta ensimmäisenä vähän nenä nyrpistyä kun puhutaan Puolalaisesta Customikitarasta kun puolalainen työn jälkikin suomalaisilla työmailla ollut vähän niin ja näin:) Tunteella päin vittua. | |
![]() 03.05.2007 12:02:20 | |
Raaka arvio on, että puolet tippuu pois hinnasta, tietty ne, jotka on saanu ennen hinnankorotusta voi tehdä hyvätkin rahat myydessään pois. Harvempi toivottavasti customiaan kuitenkaan myy. "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ | |
![]() 03.05.2007 12:05:45 | |
Harvempi toivottavasti customiaan kuitenkaan myy. Näinpä...mullakin nimikirjaimet lavassa ja kitara itse suunniteltu ITSELLE niin ei tule ihan ekana mieleen lähteä myymään. http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 03.05.2007 15:03:43 | |
Mitäköhän tulee olemaan nuiden ranien jälleenmyyntiarvo sitten joskus? Inflaatio vai hype? Eihän customeita myydä pois. Jälleenmyyntiarvo on varmasti melko olematon alkuperäiseen hintaan nähden (ainakin näillä nykyhinnoilla), sillä RAN ei merkkinä todellakaan ole kovassa huudossa mitä on korviin kantautunut. Aivan liikaa vaikeuksia ja huomauttamista siihen määrään kitaroita mitä tuolta on härmään saapunut. | |
![]() 03.05.2007 15:11:46 | |
Customien myyntiin liittyen talkbassissa oli hyvä pohdinta (tietysti tässä käsitellään bassomerkkejä, mutta soveltaen käy kitarallekin) http://www.talkbass.com/forum/showpost.php?p=4145493&postcount=11 | |
![]() 03.05.2007 19:17:15 | |
Eihän customeita myydä pois. Jälleenmyyntiarvo on varmasti melko olematon alkuperäiseen hintaan nähden (ainakin näillä nykyhinnoilla), sillä RAN ei merkkinä todellakaan ole kovassa huudossa mitä on korviin kantautunut. Aivan liikaa vaikeuksia ja huomauttamista siihen määrään kitaroita mitä tuolta on härmään saapunut. Mun mielestä aika turha jauhaa jälleenmyyntiarvosta..koska...kuinka moni on tilannut Ranilta perus Invaderin tai Cruiserin? Ei varmaankaan kukaan...kaikki Suomeen tulleet ovat customeita ja niitä ei myydä. http://www.myspace.com/fiercemetal | |
![]() 03.05.2007 19:57:27 | |
Mun mielestä aika turha jauhaa jälleenmyyntiarvosta..koska...kitarat ovat työkaluja ja ne maksavat itsensä takaisin joka kerta kun niillä soittaa. En tiedä kuinka moni on ostanut kalliin soittimen pelkästään vain jälleenmyyntiarvon takia? Ei varmaankaan kukaan... this is how i disappear | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)