Aihe: Vahvistin vaihtoehtoja
1 2
KurtCobain
02.05.2007 17:40:43 (muokattu 02.05.2007 17:43:26)
Nyt alkaa olemaan bändi koossa, ja tarttis uutta vahvistintä bändi käyttöön. Mulla on muutamia vaitoehtoja et ostaisinko vahvistimen päälle jonkun boosterin (Bad Monkey luultavasti) ja delayn, vai Podin. Tänään pääsin koulussa testaan tota Vox Valvetronixia. Kyllä se ihan kivalta peliltä vaikutti mutta kun sillä esim soitti soolon pätkiä, se kuulosti jotenkin kireältä vaikka kaikki säätö potikat oli siinä puolen välin kohdalla. Haluaisin siis vahvistimeen sellaista "Pehmeätä" soolo saundia, kuten esim Slashillä. Tällä hetkellä minulta löytyy tuon sirkkeliltä kuulostavan 15w marsun lisäks Behkun V-amp, mutta ne yhdessä kuulostaa todella tunkkaisilta, mutta suurin syy on Marsussa, luulisin. Ja noista mallintavista oon kuullu et bändin kanssa kun niillä soittaa nii se jää jotenkin rumpujen taakse, niin sekin mietityttää.. Olen kuitenkin ajatellut jotain Efekti/vahvistin yhdistelmiä ja tässä muutama:

Roland Cube 60 ja siihen perään pod tai Bad monkey

Valvetronix 50 wattinen ja siihen perään pod tai Bad monkey

HUGHES & KETTNER edition blue 60 ja siihen perään pod tai Bad monkey

PEAVEY BANDIT 112 Perään pod

Siis saundilta odotan sellasta normi Metallica saundia jossa pitää olla se kerma lead saundi, jossa pitää olla ainakin delay. Mikä noita olis toimivin/paras yhdistelmä? jos on omia ehdotuksia, nii kertokaa ihmees :)

Edit: Jos vahvistimen päälle hankin sen multiefektin niin sen ei tarvitse olla podi. muitakin saa ehdotella.
"Gunnarithan on kauheeta kirkumista" Joku vitun Slipknot pälli sano näin.
Antti1
02.05.2007 17:45:34
Mun mielestä sun kannattais ensialkuun määritellä budjetti ja sitten törsätä kaikki mahdollinen raha hyvään perussoundiin (se jota eniten tarvitset) ja tyytyä sitten kompromissiin kaiken muun suhteen. Ei ne Slashinkaan soundit niin pehmeät ole vierestä kuultuna, vaan muun mölyn joukkoon sulautettuna sellainen ylimääräinen särmä on jopa toivottavaa. Mä väittäisin, että jos ei Valvetronixista saa pehmeää leadia ulos, niin on säätäjässä vikaa.
Artist
02.05.2007 17:56:31 (muokattu 02.05.2007 17:57:28)
Ja noista mallintavista oon kuullu et bändin kanssa kun niillä soittaa nii se jää jotenkin rumpujen taakse, niin sekin mietityttää..

No jaa, riippunee ihan kuinka kovaa rumpali takoo. Aika samalla tavalla ne mielestäni käyttäytyvät kuin perustrankut, eivät sen enempää jää jalkoihin. Styrkkari vaan esimerkiksi tuolin päälle, pois lattiatasosta, niin kyllä pitäisi mökä riittää, jos ei aivan liian pienitehoista ole hommannut.

Olen kuitenkin ajatellut jotain Efekti/vahvistin yhdistelmiä ja tässä muutama:

Roland Cube 60 ja siihen perään pod tai Bad monkey

Valvetronix 50 wattinen ja siihen perään pod tai Bad monkey

PEAVEY BANDIT 112 Perään pod

Siis saundilta odotan sellasta normi Metallica saundia jossa pitää olla se kerma lead saundi, jossa pitää olla ainakin delay. Mikä noita olis toimivin/paras yhdistelmä? jos on omia ehdotuksia, nii kertokaa ihmees :)

Edit: Jos vahvistimen päälle hankin sen multiefektin niin sen ei tarvitse olla podi. muitakin saa ehdotella.

Noista sellainen, mikä eniten miellyttää. Metallica tai GNR soundia et saa noista mistään, et ainakaan kovin autenttista sellaista. Sitten taas tuolla Bad Monkeyllä ei kyllä Valvetronixin (tai minkään muun transistorivahvistimen missä on itsessään hyvät säröt) ole oikeastaan mitään iloa, ennemmin suunniteltu yliohjaamaan jo lievästi säröllä olevaa putkivahvistinta. Kyllähän sitä voi itsenäisenä särönäkin käyttää, mutta tuskin sen parempi kuin Valvetronixista löytyvät säröt.

Noista mulla itselläni on kokemusta ainoastaan Valvetronixista ja se on kyllä mielestäni ihan hyvä peli. En kyllä tiedä mihin sen kanssa enää podia tarvitsisi, niin paljon tuossa jo on säätöjä.
"I wish life could be Swedish magazines."
Iron Horse
02.05.2007 18:08:19 (muokattu 02.05.2007 18:10:13)
Tänään pääsin koulussa testaan tota Vox Valvetronixia. Kyllä se ihan kivalta peliltä vaikutti mutta kun sillä esim soitti soolon pätkiä, se kuulosti jotenkin kireältä vaikka kaikki säätö potikat oli siinä puolen välin kohdalla. Haluaisin siis vahvistimeen sellaista "Pehmeätä" soolo saundia, kuten esim Slashillä.

No ensinnäkin: millä mikillä/kitaralla soitit? Slash käyttää tietääkseni kaulamikkiä yleensä sooloissa, ja Les Paulilla soittaa hän.

No itselläni on muuten sama, mutta edessä Bossin SD-1, ja hyvin pelittää, kotona tosin olen lähinnä soitellut. Mökää lähtee kyllä varmaan tarpeeksi, ellei rumpali ole itse King Kong (tai Bonzo..)

OT: kaasuttais kyllä tommonen uus Voxin Valvetronix XL -sarja, hiiwiin ja hardråckïin räätälöity:
http://www.voxamps.co.uk/valvetronixxl/

E: Metallica tai GNR soundia et saa noista mistään, et ainakaan kovin autenttista sellaista.
Niin, eri hintaluokan vehkeillä soittavat, ja studiossa ainakin Metallican saundeja räätälöity varmaan _melko_ paljon
Screaming! Screaming for vengeance!
Traditional
02.05.2007 19:10:58
OT: kaasuttais kyllä tommonen uus Voxin Valvetronix XL -sarja, hiiwiin ja hardråckïin räätälöity:
http://www.voxamps.co.uk/valvetronixxl/

Juu, mistä, milloin ja miten monta rahaa? Kuulostaa semmoiselta että oksat pois! :)
"Ei tiedolla eikä taidolla vaan fiilispohjalta..."
Artist
02.05.2007 19:27:31
E:
Niin, eri hintaluokan vehkeillä soittavat, ja studiossa ainakin Metallican saundeja räätälöity varmaan _melko_ paljon

En tiedä onko pelkkä hintaluokka kysymys, vahvistimen suhteen vaan ihan eri linjalla.

Kattelin, että uusi Valvetronix on n. 400, kyllä siihen hintaan on ennen saanut käytetyn JCM800:n, nykyään ei varmaankaan. Tosin, jos meinaa tuohon podin ostaa valvetronixin lisäksi niin aletaan olla jo kaksikanavaisen JCM800-combon nykyhinnoissa. Vähän veikkaisin, että tuolla pääsisi lähemmäs GNR-tonea, mutta toki siinä ei ole delayta eikä muuta...

Ihan hyvä kompromissi kuitenkin mielestäni tuo Valvetronix tai joku muu hyvä mallintava, saa kuitenkin useita käyttökelpoisia soundeja, kun ei sitä varmaan heti bänditominnan alkuvaiheessa tiedä tarkalleen minkälaista soundia kaipaa. Ja soittaahan niillä moni sellainenkin, joka tietää tarkalleen mitä soundia haluaa.
"I wish life could be Swedish magazines."
KurtCobain
02.05.2007 19:38:53
Minkälaisia saundeja tosta podista lähtee verrattuna valvetronixiin? onko joku testannu?
saastara
02.05.2007 19:53:15
Minkälaisia saundeja tosta podista lähtee verrattuna valvetronixiin? onko joku testannu?

Riippuu toki mitä Podia tarkoitat.. vanhemmissa Podeissa on monien juttujen suhteen toivomisen varaa, mutta Xt:llä kelpaa kyllä soitella vaikka missä.. Loistavat soundit siihen hintaan.

Valvetronix on toki käytännöllinen siiinä mielessä, että se on valmis paketti.. Podin kaveriksi joutuu vielä muuta äksessöriissiä hankkimaan. Kelpo vahvari se on, ei siinä mitään.. Itse olen vain tuohon Pod Xt:hen mieltynyt. Hyvää soundia ja monipuolisuutta riittää kun vain osaa säätää.

Toki tuo ei kaikille ole mitenkään kovin mieluinen laite.. Onhan tuo melkoista valikkohelvettiä jos on itse enemmän semmoinen "hands on"-tyyppinen soittaja.
KurtCobain
02.05.2007 19:54:04
Hmm... pitäis varmaan päätyä tohon valvetronixiin :) löysinkin sivun missä tyypit voi laittaa sinne kitara saundeja mitä on löytäny valvetronixista.
KurtCobain
02.05.2007 19:56:13
Riippuu toki mitä Podia tarkoitat.. vanhemmissa Podeissa on monien juttujen suhteen toivomisen varaa, mutta Xt:llä kelpaa kyllä soitella vaikka missä.. Loistavat soundit siihen hintaan.

Joo luulenkin että tuo XT on hyvä, mutta en oo ihan valmis maksaan 300e jostain efekti hommeliinista, kun sillä hinnalla sains jo kelpo vahvarin. tarkoitin sitä 2.0 mallia.
saastara
02.05.2007 20:04:56 (muokattu 02.05.2007 20:05:40)
Joo luulenkin että tuo XT on hyvä, mutta en oo ihan valmis maksaan 300e jostain efekti hommeliinista, kun sillä hinnalla sains jo kelpo vahvarin. tarkoitin sitä 2.0 mallia.

Eiväthän nuo efektit ole läheskään se Podin ainoa juttu.. Itselle ne ovat ihan turhaa sekundaa. Hieman delayta, reverbiä, chorusta ymv juttuja tulee käytettyä mausteena. Vahvarimallien ja monipuolisuutensa takia tuo kannattava ostos on.. Enpä tuota pelkäksi efektimasiinaksi hankkisi. Sitä varten on parempaikin masiinoita. Kukin kuitenkin tyylillään.

Itse hankin Podin siksi koska se kuulostaa tarpeen vaatiessa lähes poikkeuksetta paremmalta kuin monet 300€ maksavat "oikeat" vahvistimet.. ;)

E: Itsellä ei ole Pod 2.0:sta ihan pintapuolista testaamista lukuunottamatta laisinkaan kokemuksia.
KurtCobain
03.05.2007 14:51:39
Haluaisin sellasen saundin kun Michael angelo batolla on. Miten tollasen sais helpoimmiten? http://www.youtube.com/watch?v=hb5Q … Cfm7bg&mode=related&search= itse tykkään vaan ton saundista :D
Iron Horse
03.05.2007 15:15:58 (muokattu 03.05.2007 15:16:50)
Juu, mistä, milloin ja miten monta rahaa? Kuulostaa semmoiselta että oksat pois! :)
Aika uus vempele, että varmaan vielä joutuu oottelemaan.. On kyllä semmoset nuo ominaisuudet, että huhhuh
Screaming! Screaming for vengeance!
KurtCobain
03.05.2007 15:45:27
No voi stana nakki :D kattelin tua you tuubissa videoita jossa soitettiin valvekingilla, cube 60 ja valvetronixilla, nii ne kuulosti silleite ihan kivalta, mutta kattelin videoita mis soitetään pod xt:llä nii ai että se kuulosti hyvältä.
Exhausted
03.05.2007 15:48:54

Pod XT:ssä on mahdollisuuksia kyllä vaikka mihin, mutta sitä tosiaan täytyy osata säätää, ja sitä säätövaraa riittää. Itsellä meni pari kolme vuotta löytää käyttökelpoiset saundit, mutta oli sen arvoista. Valvetronixista ei ole kokemuksia, mutta ainakin käyttöliittymä on yksinkertaisempi.
KurtCobain
03.05.2007 15:50:55
Pitäiskö tehä sellanen kompromissi että ostaisin nyt jonkun ihan perus vahvarin mistä saa tarpeeks ääntä ja on heleän kuuloset cleanit, mutta särö kanavan ei tartte olla mikään taivaallisen kuulonen ja nyt kesällä teen jotain töitä et saan sen 300e kokoon ja hankin ton pod xt:n. Siis sillä uudella perus vahvarilla soittaisin V-ampin kanssa.
McNulty
03.05.2007 15:54:27
Pod XT:ssä on mahdollisuuksia kyllä vaikka mihin, mutta sitä tosiaan täytyy osata säätää, ja sitä säätövaraa riittää. Itsellä meni pari kolme vuotta löytää käyttökelpoiset saundit, mutta oli sen arvoista. Valvetronixista ei ole kokemuksia, mutta ainakin käyttöliittymä on yksinkertaisempi.

Minulla meni about vuosi tuon PODxt:n kanssa painiessa, ennenkö ihan OIKEASTI osasin tehdä oman soundin ja sellaisen joka toimii. PODxt:n kanssa en ole kyllä kotosalla vahvistinta tarvinut, mutta reeniksellä miul on käytössä GT-8 ja sille kaveriksi joku pieni koticombo ois kyllä mukava.

PS. en omista PODxt:ssä Metal Shop lisäsettiä, mutta varsin hyvät hevit irtoaa siitä huolimatta :)
this is how i disappear
Numb
03.05.2007 15:57:00

Heh, tiedänpähän ainakin olla ostamatta PODxt:tä... Tykkään laitteista, joihin kun lyö piuhan kiinni, niin se hyvä soundi on siinä. :D
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
KurtCobain
03.05.2007 15:57:17
Joo kyllä mullakin ton V-ampin kanssa meni se puol vuotta ennen kun sain sen parhaan saundin mitä tosta vempeleestä saa. eli sieltä vaan ultimate gain siihen vähän reverbiä ja delayta nii siinä soolo saundi. en tajua vieläkään miks mulla kesti niin pitkään hakee sellanen saundi :D
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)