mixxa82 29.04.2007 21:44:08 | |
---|
Täällä olikin aiemmin puhetta noista kumisevista tai kuolleista basso-sävelistä otelaudalla. Pystyykö niitä mitenkään parantamaan tai siirtämään toiseen taajuuteen koskematta sisuskaluihin? Olen kuullut joistain raudoista, jotka asennetaan lapaan..Auttaako? Ite kokeilin lisätä massaa tallaan (kasasin kolikoita) ja susiäänet/taajuudet siirtyivät. Onko siis kikkoja millä tätä melkein jokaista akustista vaivaavaa ominaisuutta pystyisi parantamaan? Kiitos. |
flattopguitar 30.04.2007 12:49:45 (muokattu 30.04.2007 12:50:23) | |
---|
Myy kitara pois ja osta sellainen jossa ei ole tuollaisia ongelmia. Kuulostaa melkoiselta kikkailulta enkä ainakaan itse uskoa, että asiaan auttaisi mikään muu kuin jos valmistaja lähtisi itse muokkaamaan kitaraa juuri tukirimoitukseen koskemalla. Tämäkin operaation parannukset eivät ole itsestään selvyyksiä. Massan lisääminen kaulaan ja lapaan kyllä muuttaa soundia, mutta käytännössä ne pitäisi jotenkin upottaa sinne lapaan pysyvästi etteivät liiku tai resoinoi ajan kanssa. Se vastä ikävää oni jos kitarasta kuuluisi ylimääräisiä särinöitä. Massan lisääminen tallaan... ei kuulosta hyvältä idealta. Yleensä ylimääräinen massa tallassa vain haittaa sointia, koska se vähentää herkkyyttä. |
LaXu 01.05.2007 00:48:26 | |
---|
Sähkikseen aikoinaan kokeilin tuota Groove Tubesin Fat Fingeria, joka on siis ruma ja ylihintainen metallimötikkä joka kiinnitetään lapaan. Kuollut kohta otelaudalla siirtyi vain 2 nauhaa alaspäin ja kitarasta tuli kaulapainoinen. Eli en voi suositella. |
Näitä on oman kokemuksen mukaan kaikissa puusta tehdyissä kitaroissa. Niiden kanssa pitää oppia elämään ja jos niitä on todella paljon, niin sitten kitara vaihtoon. Yleensähän niitä ei ole kuin yksi tai kaksi. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |