Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 515 16 17 18 1934 35 36 37 38
Jormaz
02.05.2007 12:42:07
Näin sanoo Jacksonin takuu:
--------------------------------
FMIC warrants this Jackson brand instrument to be free from defects in materials and
workmanship for as long as it is owned by the original retail purchaser, except that
pickups, switches, jacks, controls, all other electronic components, tuning machines,
hardware, pickguards, plated surfaces, gig bags, cases and case hardware are warranted for
a period of one (1) year from the date of original purchase. This warranty applies only to
the original retail purchaser when this instrument is purchased from an Authorized
Jackson Dealer and is subject to the limitations set forth herein. IMPORTANT: PLEASE
RETAIN YOUR ORIGINAL SALES RECEIPT, AS IT IS YOUR PROOF OF
PURCHASE VALIDATING THIS LIMITED WARRANTY.
a game of bingo gone horribly wrong
fox
02.05.2007 13:36:41

Näin varmasti tehdassoittimissa, mutta customeissa on yleensä pitempi takuu.

Niinku Jormaz tuossa jo postasi, aika monessa on tuo "Limited lifetime warranty", suurin piirtein noilla Jacksonin ehdoilla.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
fox
02.05.2007 14:25:50

Jos lapa tai kaula katkeaa valmistusvirheen johdosta niin sitten tuosta on apua.

No eikös tuo lähinnä sen takuun tarkoituskin oo? Turvata loppukäyttäjä valmistus-ja materiaalivirheiltä sellasten osasien suhteen jotka ei voida katsoa olevan kuluvia. Ja onhan siin sellainen viesti, että pitäs olla Jacksonit laatu raaka-aineista tehty, kun uskaltaa puille antaa moisen takuun sen 12 kk sijasta. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
02.05.2007 15:07:10
No eikös tuo lähinnä sen takuun tarkoituskin oo? Turvata loppukäyttäjä valmistus-ja materiaalivirheiltä sellasten osasien suhteen jotka ei voida katsoa olevan kuluvia. Ja onhan siin sellainen viesti, että pitäs olla Jacksonit laatu raaka-aineista tehty, kun uskaltaa puille antaa moisen takuun sen 12 kk sijasta. =)

Itse näkisin kyllä, että yleisin syy yrittää palauttaa takuuseen on oma moka mutta vedota kuitenkin tuotteen virheeseen. Valmistusvirheen todeksinäyttäminen tämmöisissä kitarahommissa on kyllä huomattavasti hankalampaa kuin esim. elektroniikan kanssa.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka Jacksonilla suhtaudutaan esim. 12 vuotiaaseen customiin, josta kaula kieroutuu. Meneekö se sitten käyttäjän virheeksi vau valmistuvirheeksi.
H.Corruption
02.05.2007 16:30:02
Itse näkisin kyllä, että yleisin syy yrittää palauttaa takuuseen on oma moka mutta vedota kuitenkin tuotteen virheeseen. Valmistusvirheen todeksinäyttäminen tämmöisissä kitarahommissa on kyllä huomattavasti hankalampaa kuin esim. elektroniikan kanssa.

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää kuinka Jacksonilla suhtaudutaan esim. 12 vuotiaaseen customiin, josta kaula kieroutuu. Meneekö se sitten käyttäjän virheeksi vau valmistuvirheeksi.

Muistaakseni takuuehdoissa mainitaan myös ilmastosta ja huollon laiminlyömisestä aiheutuneet halkeamat ja vääntymät eivät kuulu takuun piiriin. Näin se elinikäinen takuu toimii. Oma kokemus on ettei FMIC ei näe kaulan vääntymistä, joskin kyseessä olikin vain japsi Jaska.

Ranin osalta on aika vaikea sanoa kun ehdot ovat puolaksi. Tulevien Ranien omistajat voisivat yrittää pyytää englanninkielistä takuutodistusta.
Les Fender
02.05.2007 16:34:04
Eikös takuuhommelit mene pelkistäen niin että takuun ollessa voimassa näyttövastuu vian aiheutumisesta on takuun antajalla ja takuun päättymisen jälkeen kuluttajalla ?
"Living is easy with eyes closed!"
Jormaz
02.05.2007 16:41:41
Eikös takuuhommelit mene pelkistäen niin että takuun ollessa voimassa näyttövastuu vian aiheutumisesta on takuun antajalla ja takuun päättymisen jälkeen kuluttajalla ?

Mun nähdäkseni takuu toimii niin että takuuaikana korvataan kaikki paitsi itse aiheutetut, sen jälkeen enää valmistusvirheet. Tai siis Suomessa näin.
a game of bingo gone horribly wrong
Werde
02.05.2007 16:49:51
Mun nähdäkseni takuu toimii niin että takuuaikana korvataan kaikki paitsi itse aiheutetut, sen jälkeen enää valmistusvirheet. Tai siis Suomessa näin.

Valmistajan ilmoittamat takuuajat eivät päätyttyään vapauta valmistajaa korvausvelvoitteesta. Oikeus päättää onko tuote vielä takuun piirissä, jos sinne asti valitetaan.
Ben_D
02.05.2007 18:04:09 (muokattu 04.05.2007 10:09:14)

Soittivat UPS:lta tänään ja pyysivät kuvat vahingosta..
http://www.myspace.com/fiercemetal
beissi man
02.05.2007 18:10:50
Hyvää kuvamateriaalia oot ainakii ottanu että ei pitäisi siitä kiikastaa.
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
Les Fender
02.05.2007 18:13:47
Mun mielestä tuo kitara on hienoa työtä, mutta laukusta ei voi todellakaan sanoa samaa. Jos ei koko laukkua heitä mäjelle niin ainakin sen pehmusteet pitäisi ehdottomasti tehdä/teettää sellaisiksi että soveltuvat kitaran kuljettamiseen.
"Living is easy with eyes closed!"
Invader
02.05.2007 18:18:00
Vähän samaa mieltä tuosta laukusta. Tälläisillä V-mallisilla kitaroilla pitäisi ehdottomasti olla muotoon tehdyt sisukset laukussa, niin että kitara pysyy varmasti paikoillaan.
Tai sitten ei..
Ben_D
02.05.2007 18:20:58

Hyvää kuvamateriaalia oot ainakii ottanu että ei pitäisi siitä kiikastaa.

Juu...ne meinas ensin tulla hakeen skitan laukkuneen Vantaalle tsekattavaksi, mutta sanoin, että ei kovinkaan mielellään...pistin sitten noi kuvat ja UPS:lta tuli kuittaus, että kuvat kelpaavat todisteeksi ja skittaa ei tarvitse hakea heidän sisäiseen tutkintaansa :)

Mun mielestä tuo kitara on hienoa työtä, mutta laukusta ei voi todellakaan sanoa samaa. Jos ei koko laukkua heitä mäjelle niin ainakin sen pehmusteet pitäisi ehdottomasti tehdä/teettää sellaisiksi että soveltuvat kitaran kuljettamiseen.

Kuljetan skitan tästä eteenpäin Jacksonin muotoillussa laukussa.
oiva tumpeloinen
02.05.2007 18:22:31
Kuljetan skitan tästä eteenpäin Jacksonin muotoillussa laukussa.

Veikkaisin, ettei ole kovinkaan kallista hommata jostain muotoilu siihen laukun sisuksiin. Tietenkin, jos on parempi laukku täysin ylimääräisenä.......
Ben_D
02.05.2007 18:35:24 (muokattu 02.05.2007 18:35:40)

Veikkaisin, ettei ole kovinkaan kallista hommata jostain muotoilu siihen laukun sisuksiin. Tietenkin, jos on parempi laukku täysin ylimääräisenä.......

Ei oo periaatteessa ylimääräsenä, mutta kaksi Jacksonin laukkua löytyy himasta joten aina yksi liikenee kun tarvii Rania liikutella. Tekeeks Smartcase noita muotoiluita?
Explorer
02.05.2007 19:20:39
Tekeeks Smartcase noita muotoiluita?

Juu, mittojen mukaan muotoilevat kotelon sisustan. Mulla on explolle mittatilaus-case niiltä ja sen ainoa "vika" on paino. Mutta se kestääkin sitten tankkia ajavan norsun, eikä kitara pääse heilumaan kotelon sisällä.
Ziltoid the omniscient!
Ben_D
02.05.2007 19:27:00

Juu, mittojen mukaan muotoilevat kotelon sisustan. Mulla on explolle mittatilaus-case niiltä ja sen ainoa "vika" on paino. Mutta se kestääkin sitten tankkia ajavan norsun, eikä kitara pääse heilumaan kotelon sisällä.

Ok..no mähän teetän sitten siellä sellasen. Mitäs maksaa?
Explorer
02.05.2007 19:42:00
Ok..no mähän teetän sitten siellä sellasen. Mitäs maksaa?

Mulle laukku tuli Amfisoundin mukana joten ei tietoa mitä erikseen tilattuna maksaa, mutta kannataa kysellä: http://www.smartcase.fi/

Akun tehtaalla pitävät majaa.
Ziltoid the omniscient!
oiva tumpeloinen
02.05.2007 19:42:57
Mulle laukku tuli Amfisoundin mukana joten ei tietoa mitä erikseen tilattuna maksaa, mutta kannataa kysellä: http://www.smartcase.fi/

Akun tehtaalla pitävät majaa.

Samalla kannattanee kysyä muutkin keissien rakentajat läpi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)