Aihe: Passiivi ja aktiivi di-boksit
1 2 3 4
JPQ
30.04.2007 21:31:43

Vaikuttaako oikeasti niinkuin tässä mitä netistä lueskelin passiivi
di-boxi diskantteja vaimentavasti ? tai värittääkö muuten.
Syy miksi mietin aktiivit tosi kalliita varsinkin ne jotka ei ole kömpelöitä paristo tai phantom käyttöisiä.
JPQ
30.04.2007 21:50:25

Katoaako di-boxin hyöty jos nauhuri (jos mikseri on lähde) on balansoimaton?
stnprkl
30.04.2007 22:16:17
Vaikuttaako oikeasti niinkuin tässä mitä netistä lueskelin passiivi
di-boxi diskantteja vaimentavasti ? tai värittääkö muuten.
Syy miksi mietin aktiivit tosi kalliita varsinkin ne jotka ei ole kömpelöitä paristo tai phantom käyttöisiä.

Katoaako di-boxin hyöty jos nauhuri (jos mikseri on lähde) on balansoimaton?

Huono boksi saattaa vaikuttaa ääneen, laadukas ei niinkään. Huonossa yleensä on myös huonompi häiriösuoja, mikä lienee suurin ongelma. Laadukas boksi yleensä maksaa enemmän.
Kaikki aktiiviboksit tarvii sähköä toimiakseen joko patterilla, phantomilla tai erillisellä muuntajalla verkkovirrasta.

DI-boksi on suunniteltu muuttamaan balansoimaton signaali balansoiduksi mikkisignaaliksi.
Viltsu audiokantaja
JPQ
30.04.2007 22:31:03

Huono boksi saattaa vaikuttaa ääneen, laadukas ei niinkään. Huonossa yleensä on myös huonompi häiriösuoja, mikä lienee suurin ongelma. Laadukas boksi yleensä maksaa enemmän.
Kaikki aktiiviboksit tarvii sähköä toimiakseen joko patterilla, phantomilla tai erillisellä muuntajalla verkkovirrasta.

DI-boksi on suunniteltu muuttamaan balansoimaton signaali balansoiduksi mikkisignaaliksi.

Joten alkaakohan tää vaikuttaa siltä miltä mä luulen eli ei ratkaise ongelmaani kun raiturissani vain balansoimattomat tulot.
Antti1
30.04.2007 23:11:47
Joten alkaakohan tää vaikuttaa siltä miltä mä luulen eli ei ratkaise ongelmaani kun raiturissani vain balansoimattomat tulot.

Mikä se sun ongelma tarkalleenottaen on? Se ei selvinnyt tuosta. DI-boksihan tekee myös impedanssimuunnoksen, joten se balansointi ei ole ainut hyöty.
JPQ
30.04.2007 23:18:39

Mikä se sun ongelma tarkalleenottaen on? Se ei selvinnyt tuosta. DI-boksihan tekee myös impedanssimuunnoksen, joten se balansointi ei ole ainut hyöty.

Kohina ja pörinä mikseri et raituri yhdistelmällä tosin ei mun volumellani kun ehkä just ja just kuuluva pörinä mutta silti. PS. luulin että balansointi on se joka vaikuttaa eniten ongelmaani...
Antti1
30.04.2007 23:23:11
Mä taas luulen, että balansointi ei vaikuta juurikaan. Jos pörisee kovasti, niin sulla on ehkä maalenkki ja sen katkaisemalla (esim. juuri DI:llä) saattaa olla positiivista vaikutusta. Ennemmin kyllä lähtisin selvittämään tämän syytä, kuin ratkomaan oireita uusilla laitteilla.

Mutta jos haluat pari hyvää boksia, niin osta Palmer PDI-02:sia. Ne on hyviä laitoksia.
JPQ
30.04.2007 23:28:08

Muita maalenkin katkaisu konsteja?
ps. noi neuvotut palmerit on vaan hintavia. no yhtä katselin jossa olis räkissä 4 mutta siinä on hintaa myös (enempi jopa mutta siinä olis ulkoinen virta mahdollisuus ymmärtääkseni ja kaksi kanavaa tulevaa varten ylimääräistä) ja sillekkin pitäs löytää suomesta jälleenmyyjä maahantuojan sivulla olen käynyt.
JPQ
01.05.2007 05:04:16

Radial Pro D2 nimistä passiivista kattelin hinta olis ok
ja kun kuulemma 20hz-18khz alue käytännössä suora ja 20hz-20khz alue +2.5/-2.5 heitoin ja jne. Vois olla sopiva jollei joku oikeasti voi osoittaa että ihan pska.
Timo JM
01.05.2007 11:11:06

Mä en kyllä ymmärrä mitä virkaa on DI-boxilla jos omistaa asiallisen mikserin. Mulla ei ainakaan ole koskaan ollut tarvetta sellaiseen. Vaan voishan joku asiantuntija valistaa mua mitä etuja siitä olis kun pöydällä on kuitenkin MACKIE 1402-VLZ.
...siis mun mielestä. Ja musaa tuolta -> Cupido
JPQ
01.05.2007 14:11:08

Mä en kyllä ymmärrä mitä virkaa on DI-boxilla jos omistaa asiallisen mikserin. Mulla ei ainakaan ole koskaan ollut tarvetta sellaiseen. Vaan voishan joku asiantuntija valistaa mua mitä etuja siitä olis kun pöydällä on kuitenkin MACKIE 1402-VLZ.

Munkin mikserin pitäs olla asiallinen ja raiturin myös (hintaisekseen ainakin) että näin. Ja eikun tosiaan valistusta.
stnprkl
01.05.2007 14:20:51 (muokattu 01.05.2007 14:24:01)
Jos teillä on ongelmana maalenkit niin sitten te tarviitte erotusmuuntajia. Maksavat irtopainoksina melkeen kympin kappale ja jos haluaa Lundahlia niin joutuu maksamaan kaks kymppiä. Tohon raiturin ja mikserin väliin ei tarvii mitään impedanssimuunnosta kun tiski suoltaa linjasignaalia mitä se raituri haluaa syödä. Ne erotusmuuntajat on helppo itekkin sinne väliin kolvata, ohjeet tulee paketissa mukana. Jos ostaa niitä halvempia niin ei kannata ihan heti sähkövetojen viereen laittaa, saattaa se 50 Hz tulla läpi suojaukset kun ei niissä halvoissa oo ihan A1.

Tämmöttii

EDIT: Kai on kaikki sähkövedot tehty jo asiallisesti eli samasta pisteestä eikä kierrätetty pitkin makuuhuoneen nurkkia ja jääkaapin ympäri osaa.
Usein halvempi ja parempi ratkaista ongelmat siellä missä ne syntyy eikä korjata niitä sitten myöhemmässä vaiheessa.
Viltsu audiokantaja
JPQ
01.05.2007 15:07:50 (muokattu 01.05.2007 15:09:26)

Kyllä ne on samasta neljän reiän pistorasiasta tosin osa siitä vielä jatkojohdolla. Ja niin asiallisesti kuin voi eli kerrostalossa (vuokralla) ei voi oikein keittiö et kylpyhuone tason maadoitusta saada huoneeseeni. Muuten saisiko linkkejä noihin erotus muuntajiin ? miten ne toimii laitteilla jossa sisäinen teholähde?
JPQ
01.05.2007 15:45:41

Mikseri ja raituri yhdistelmällä tää näyttää syntyvän. Muttei tosiaan kuten sanoin yamahan syna et raituri yhdistelmällä. Eikä raiturista tai mikseristä suoraan tuota ääntä kuulu. Kait tämä jotain päättelyssä auttaa ?
ps. voiko se auttaa että kääntää pistorasioissa pistokkeen toisinpäin ? valmis olen kaikkeen kohtuu hintaiseen. Ja sähköt tosiaan niin hyvässä kunnossa kun vuokrakerrostalo asunnossa voi olla...
Antti1
01.05.2007 15:50:24
Kokeile ihmeessä kääntää ne pistokkeet vaikka yksitellen. Se on pieni vaiva siitä, että vika korjaantuisi tuollaisella henkimaailman jutulla.

Jos mitenkään mahdollista, niin pistä joku pieni pätkä näytteeksi, että millaista brummia sieltä oikein lähtee ja millaisilla asetuksilla se on saatu aikaan.
JPQ
01.05.2007 18:57:21

Mihinhän tässä fileensä pistää kun mp3 pakkaus ei varmasti tee sille hyvää ja kotisivulleen sen saaminen on kanssa työnsä takana.
ps. harmi kun noiden löytämieni suojaerotus muuntajien tehon kesto on Volttiamppeereina ei osaa katsoa itse mikä riittäisi jos ainoa keino.
Janus
01.05.2007 19:00:28
Mihinhän tässä fileensä pistää kun mp3 pakkaus ei varmasti tee sille hyvää ja kotisivulleen sen saaminen on kanssa työnsä takana.

Miten ajattelit saada musaasi ihmisten kuuluville, jos et halua pakata sitä mp3-muotoon?
JPQ
01.05.2007 19:13:17 (muokattu 01.05.2007 19:18:32)

Miten ajattelit saada musaasi ihmisten kuuluville, jos et halua pakata sitä mp3-muotoon?

Musa erikseen ja pöhinä erikseen. ja pöhinää tässä
siis raituri gainit keskellä ja mikserin monitor outista
(josta kuulemma voi äänittää ihan yhtä hyvin kuin rec outista ja
nämä säädöt sallii mun jutuissa sen että ääni ei klippaa vaikka
olis useampi midikanava käytössä joten jos koko dynamiikka alueen
haluaisin käyttää gainia pitäs lisätä raiturista joka lisää kohinaa
ja sitä muutakin se muu se kiusaa ei se kohina niinkään)
tehot täysillä ei muita ääni lähteitä ja en takaa
keskitinkö nolla tason -3 arvosta arvoon 0 kun joskus niin
tarvitsee tehdä tosin sehän ei kohinan sävyyn vaikuta eikä voimakkuuteen. Tiedosto noin on 2,8megatavua. (pistin koko fileen
minkä raiturilla tein tosin talletin sen uusiksi sample editorilla mutta sekään ei vaikuta mihinkään)
http://koti.mbnet.fi/jpq/Pohjakohina.wav
ja oggitkin on keksitty ja tarkoitus on joskus ihan cdeinä musaansa tehdä myös. PS. musaa ei tähän hätään ollut enkä jaksanut yhdestä
vanhasta biisistäni ruveta palaa leikkelemään ja jostain syystä vanhemmassa raituri äänityksessä on noin 7db vähemmän kohinaa mielestäni mikään erityinen ei ole muuttunut ja ilmeisemmin äänittänyt samassa tilassakin sen. Varmistelin asian paremmin muistavilta joten kummaa on.
kitaraontahtoni
02.05.2007 00:16:55 (muokattu 02.05.2007 00:19:24)
http://koti.mbnet.fi/jpq/Pohjakohina.wav

Koneellako äänität? Koska toi kohina vaikuttaa hyvin paljon siltä että se johtuu maadoituksesta tai putkinäytöstä.

E: eikäkö raiturilla näköjään
E: kaikenlisäksi erehdyin JPQ:n threadista.
Love me fender kalamies#49 >-)))>
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)