mura 29.04.2007 19:58:03 | |
---|
Että varmaan on tosi suuri juttu jos yhden sentin vuodessa häviää :) "Ei pidä säästää vaan luontoa." Ei sillä, että se yhden laturin sähkönkulutus nyt luonnon kannalta olisi se kaikkein ratkaisevin asia. Muutenkin olen vähän epäluuloinen tuon suhteen että stand-by tilassa olevat laitteet veisivät noin suuren osan kotitalouden sähkönkulutuksesta. Ehkä olen väärässä mutta tätä mieltä olen. Luotan enemmän Economistiin kuin mutuun, mutta en muista ihan tarkkaan mitä Economistissa väitettiin - se saattoi olla 5-13% esim. Briteissä, Suomen tai vaikka Tansanian tilanne voi olla aika erilainen. Kyllä silti stand-by tilassa olevat laitteet vievät yllättävän paljon sähköä - nehän ovat päällä koko ajan, toisin kuin useimmat muut laitteet, ja niitä on paljon joka asunnossa (tv, stereot, videonauhuri, dvd-soitin, mikro jne.). N. 8% koko maailmankaupasta on huumerahaa. Huumeet ovat maailman 3. suurin bisnes. Onko fiksua antaa kaikki nämä rahat mafialle? |
BobHope 29.04.2007 22:11:51 (muokattu 29.04.2007 22:13:55) | |
---|
Ja sanonpa vielä että tuo edellinen viestini ei siis mihinkään sen kummemmin tosiasioihin tai tutkimustuloksiin perustuvaa asiaa ole ja en ole tutkinut kännykänlaturin toimintaperiaatetta tarkemmin. Lasku on tehty lukiosähköfysiikan opeilla. Pakollista skeptisismiä. Älkää uskoko. >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
Tympee Huttunen 29.04.2007 22:27:23 | |
---|
No ei tuollainen laturi mitään virtaa vie. Enemmän sitä vie juuri stand by-tilassa olevat videot, dvd-soittimet ja telkkarit. |
Teijo K. 01.05.2007 11:15:01 | |
---|
Ei sen yhden tietokoneen valmistamien ainakaan sen enempää luontoa raiskaa kuin niiden joka jepellä olevien omien muljuttimien ja putkivahvistimien valmistaminen. Ja jo yksi putkivahvistin vie tehoa enemmän kuin tietokone. Miun täysputkinuppi on vuodelta 1975. Moniko nykytietokone porskuttaa vielä 30 vuoden kuluttua ihan normaalikäytössä? Veikkaan että ei yksikään. Ekologinen selkäreppu pitää aina laskea koko käyttöiälle. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Teijo K. 01.05.2007 11:16:17 | |
---|
No ei tuollainen laturi mitään virtaa vie. Enemmän sitä vie juuri stand by-tilassa olevat videot, dvd-soittimet ja telkkarit. Kyllähän se laturi kuumenee kuitenkin siinä töpsään unohtuneena. Jostain se lämpö sitten syntyy -kulutusta. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
Kyllähän se laturi kuumenee kuitenkin siinä töpsään unohtuneena. Jostain se lämpö sitten syntyy -kulutusta. En ole huomannut että kuumenisi yhtään... >>Ihminen sanoi: Tehkäämme jumala, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, niin että voimme hyvin tekosyin hallita kaikkea mitä maan päällä liikkuu>> |
Teijo K. 01.05.2007 16:52:39 | |
---|
En ole huomannut että kuumenisi yhtään... Miulla lämpenee kyllä, meillä on joko erilaiset laturit tai sitten et vain huomaa. Sama kaikkien muuntajien kanssa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Värinä 14.05.2007 19:34:07 | |
---|
Miulla lämpenee kyllä, meillä on joko erilaiset laturit tai sitten et vain huomaa. Sama kaikkien muuntajien kanssa. Jeps. Ainakin oman älppärisoittimeni muuntaja lämpiää vaikka soitin olisikin off asennossa (useasti siinä lämmittelen varpaita m.nettiin kirjoittaessa, kun on sopivasti kirjoituspöydän alla). Ja siinä on kyllä ihan kunnon virtakatkaisija, eikä sellainen nykyaikainen hipaisukytkin... Rock and/or Roll |