Aihe: Harley benton pedaalit!!
1 2
pekurides
30.04.2007 21:30:36

Eipä nuilla kai vähänkiin saundista kiinnostunut artisti mitään tee... kopion kopiota alhaisimmalla laatuluokituksella.

Tai sanotaan niin että jos olet jo panostanut tuhansia laitteisiin niin tuskimpa sen jälkeen tulee näitä enään vilkuiltua.

Aloittelevalle kitaristille jolla muutenkin aloittelijan setti niin varmaan ihan kivoja leluja mutta voipi sitten tappaa soittoinnostuksen lopullisesti:) .. no ei kai ,vappua!

enhän minä mitään tiedä mutta ennekkoluulot kohdillaan:)
Tunteella päin vittua.
Tympee Huttunen
30.04.2007 21:45:27
Muistaakseni tälläkin palstalla on rikottu pedaaleita noin. Joka tapauksessa toi ei oo ensimmäinen eikä viimenen noin hajonnu pedaali.

Ite annoin joskus pikkupoikana pienelle patterilla toimivalle moottoriveneelle verkkovirtaa ja sehän meni paskaks. Sulakekin palo. Ihan surkee vene.

No kai ymmärrät, että tuo sinun jälkimmäinen juttu ei liity mitenkään ensimmäiseen. Kuten sanoin, minä en ole koskaan törmännyt pedaaliin joka heti tuosta hajoaa.
Gypsy
30.04.2007 22:09:15
No kai ymmärrät, että tuo sinun jälkimmäinen juttu ei liity mitenkään ensimmäiseen. Kuten sanoin, minä en ole koskaan törmännyt pedaaliin joka heti tuosta hajoaa.

Kyllä se mun mielestä aika paljon liittyy. Sä sanot, että pedaali on täys kikkare ja käytät perusteluna mm. sitä, että se hajoo, jos sen hajottaa. Siellä varmaan on ohjeet, minkälaisesta virtalähteestä sille pitää virtaa antaa.

Ja ymmärrät varmaan, että monissa pedaaleissa vaikka tommonen diodi on, niin se saattaa hajota, kun siihen lyödään muuntaja, jossa on väärä polariteetti. Jos muuntaja vaan antaa tarpeeks virtaa hajottaan diodin.

Kuten sanoin, minä en ole koskaan törmännyt pedaaliin joka heti tuosta hajoaa.

Ja kuten myös sanoit, sä et edes tiedä onko se hajonnu väärästä polariteetista. Nyt sä kuitenkin näytät tietävän, että se on HETI hajonnu siitä?
Aamen
Tympee Huttunen
30.04.2007 22:27:46 (muokattu 01.05.2007 10:16:37)
Kyllä se mun mielestä aika paljon liittyy. Sä sanot, että pedaali on täys kikkare ja käytät perusteluna mm. sitä, että se hajoo, jos sen hajottaa. Siellä varmaan on ohjeet, minkälaisesta virtalähteestä sille pitää virtaa antaa.

Ja ymmärrät varmaan, että monissa pedaaleissa vaikka tommonen diodi on, niin se saattaa hajota, kun siihen lyödään muuntaja, jossa on väärä polariteetti. Jos muuntaja vaan antaa tarpeeks virtaa hajottaan diodin.

Moi tamperelainen, toit esille asian, että löit veneelle 230V vaihtovirran. Huono homma ja sulakkeetkin paloi. Ikävä homma, että venekin hajosi. Tuollainen 9v tasavirran polariteetin vaihto on ihan eri settiä. Siinä pelataan niin sanotusti vähän eri panoksilla. Kuten kerroin, tuo oli ensimmäinen pedaali, joka oli tullut vastaan. Voihan noita olla vaikka kuinka paljon, mutta tuo oli se ensimmäinen joka minulla oli tullut vastaan. Minä en ole mikään ammattilainen, vaan pieni maan matonen.

Ja kuten myös sanoit, sä et edes tiedä onko se hajonnu väärästä polariteetista. Nyt sä kuitenkin näytät tietävän, että se on HETI hajonnu siitä?

Kyllä. Minä korjasin pedaalin. Tein sitä työkseni (editoidaan sen verran, etten ollut soitinkorjaaja vaan tein erilaisia elektroniikan korjaustöitä) ja vieläkin kavereiden musakamoja korjaan ilmaiseksi. Ainoa asia mihin voin luottaa, on se mitä he minulle sanovat. Näissä asioissa kannattaa ottaa aina huomioon, että toinen ei voi tietää, mitä edes polariteetti tarkoittaa. Sen tiedän, että toinen kertoi pedaalin heti hajonneen, kun tyrkkäsi muuntajan siihen.

e: Ja tuohon alapuolelle vielä selvennykseksi, että muuntaja oli 100% varmuudella 9V.
Gypsy
30.04.2007 22:57:10
Näissä asioissa kannattaa ottaa aina huomioon, että toinen ei voi tietää, mitä edes polariteetti tarkoittaa.

Ja samanlailla voidaan sanoo, että toinen ei voi tietää, mitä Voltti tarkottaa. Siispä jos joku antaa pedaalillensa virtaa 24 volttisesta muuntajasta, niin pedaali on kikkare. Tai mistä vaan mikä sopii pedaalin DC-jakkiin.

En muuten oo tamperelainen. Enkä ees Turuuust.
Aamen
msormune
30.04.2007 23:01:12
Itseasiassa minä en sitä tuputtanut. Minä korjasin pedaalin. Tuo on vaan ensimmäinen pedaali, joka on tuollaisesta hajonnut (mitä minä olen kuullut). Itseasiassa varmaa ei edes ole, että polariteetti oli väärin. Päättelin näin, koska se diodi oli hajonnut.

Ach so.

Joo, olen kyllä samaa mieltä, että ei tuollaisen diodin kyllä noin pitäisi hajota. Oisko joku antanut sille oikein urakalla virtaa, tai kokoamisprosessissa jotenkin ylikuumentunut.
Jonte
01.05.2007 04:45:56
Taas tämmönen turha ilmoitus kirjoitus. Eli näköjään thomann on nyt ruvennut myymään tämän rakkaan harleyn bentonin pedaaleja, tai siis harley bentonilta tulee myös nykyään näitä sika halpoja pedaaleja. Täytyy kyllä sanoa, että ovat ehkä vähän luotettavamman näkösiä ja persoonallisempia kuin Behkun pedaalit. Vaikka näyttäis, että kovaa muovia tuosakin on käytetty.

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_kitara_ja_basso_efektit.html

edit. ja näin anteeksi, jos joku on jo maininnut asiasta. en jaksanut käyttää hakua.

Ai miten oli? Pysykää kaukana moisista. Mitä tekisitte niillä Elävän Musiikin Aktissa?

Kotona saa aina leikkiä, työpaikalla ei.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
Numb
01.05.2007 07:09:07

Tuon jälleen kantanani esiin, että käsitykseni mukaan nämä ns. halpispedaalit pelittävät etenkin himasoittelijan ilona varsin mukavasti. Eihän kukaan/moni ole Microcubenkaan kanssa keikalle lähdössä. Työvälineet ovat vähän niin kuin eri kuin omaksi iloksi vetäminen.

Bossin delay maksaa jotakin 130€. Sillä saa aika monta behkua sen delayn lisäksi.

Tämä siitäkin huolimatta, että olen kitara - piuha - vahvistin -miehiä :D
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Fingolfin
02.05.2007 10:07:02
Kumpikohan on parempi laitos Behringerin NR100 Noise Reducer vai Harley Bentonin NG-100 Noise Gate..
Strength and Honor
Jarskimo
21.02.2009 12:07:26
Onkos noi muovi- vai metalli kotelossa?
Nii Nii
oudour
22.02.2009 11:43:08
Sen verran pitää kommentoida, että ostin HB:n NG-100 Noise Gaten, ja on pakko todeta, että kahdenkympin hankinnaksi olen siihen todella tyytyväinen. Huomattavasti vahvempaa tekoa kui Behringerin vastaavat ja hemmetin paljon säätövaraakin on. Kohtalaisen uusi hankinta tuo on, joten en ole vielä ehtinyt kaikkia mahdollisia säätöjä ja lenkkipaikkoja testaamaan, mutta olen kyllä oikein tyytyväinen siihen nähden millä hinnalla tuon sai.

Sanoisinpa näin, että jos luulet että olet jonkin pedaalin tarpeessa, mutta et ole varma kannattaako sitä hankkia, niin tuollaisella ainakin homman selvittää halvalla. Jos ei ole tarvetta niin eiköhän se suht. samaan pikkuhintaan mene jollekkin kaupaksi, ja jos taas huomaa pedaalin tarpeelliseksi, niin voi vaikka hieman myöhemmin sitten panostaa laadukkaampaan vastaavaan polkimeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)