Tolvanen 28.01.2007 14:57:43 | |
---|
Oon nyt yrittäny tolla Reaperilla nauhotella jotaan lirutuksia silleen, et guitar pro soi taustalla antamassa tahtia, mutta sitten jostaan syystä vaikka käytän kuulokkeita, noi guitar pro:n midi äänet tulee mukaan siihen nauhotukseen. Pystyykö tätä korjaa, vai pitääkö sitä ihan oikeesti oikee metronomi vaivautuu hankkii -_- ? |
-Cale 28.01.2007 15:21:35 (muokattu 28.01.2007 15:23:59) | |
---|
Oon nyt yrittäny tolla Reaperilla nauhotella jotaan lirutuksia silleen, et guitar pro soi taustalla antamassa tahtia, mutta sitten jostaan syystä vaikka käytän kuulokkeita, noi guitar pro:n midi äänet tulee mukaan siihen nauhotukseen. Pystyykö tätä korjaa, vai pitääkö sitä ihan oikeesti oikee metronomi vaivautuu hankkii -_- ? Audacityssä ainakin on sellainen kuin "All u hear" tai jotain sinnepäin. Jos sellainen löytyy niin kannattaa ottaa se pois päältä. Edit: Vilkaisin äkkiseltään Reaperistä mutta en löytänyt vastaavaa... Viisaammat neuvokaa. Edit2: Se olikin "What u hear". |
vanaha kettu 28.01.2007 15:48:46 (muokattu 28.01.2007 15:57:26) | |
---|
Sori että tuun tähän sun topiikkiin kyselemään, mutta mullakin on ongelma saman ohjelman kanssa. Eli kun olen avannut esimerkiksi rummut raidalle yksi, ja saman projektin laulun raidalle kaksi, tulee rummut väärässä rytmissä, siis laulu ei istu rytmiin. Laulu on nauhoitettu Kristalilla aiemmin ja exportattu resoluutiolla 44.1khz ja 24 bittiä. Rummut on taas tehty FL Studiolla ja exportattu Resoluutiolla 44.1khz ja 16 bittiä. Kristalin projektissa laulu osuu hyvin biittiin. Johtuisiko tämä noista biteistä vai mistä? Toivottavasti joku osaa auttaa. Edit: Sainkin tuon toimimaan siten että muutin rummut 24bittisiksi, mutta eikö projektissa pysty käyttämään eri bittisiä tiedostoja? |
Johann Onn 28.01.2007 20:27:06 (muokattu 28.01.2007 20:39:30) | |
---|
Oon nyt yrittäny tolla Reaperilla nauhotella jotaan lirutuksia silleen, et guitar pro soi taustalla antamassa tahtia... ...pitääkö sitä ihan oikeesti oikee metronomi vaivautuu hankkii ? Reaperissä on omakin metronomi. "Options" -> "Metronome enabled" Kohdasta "Options" -> "Metronome settings" saa säädeltetyä sitä. ...eikö projektissa pysty käyttämään eri bittisiä tiedostoja ? Ei luultavammin. "Options" -> "Prefences" -> "Audio" -> "Device" Sieltä täytyy valita / lukita "sämple formaatti" eli joko 16-, 24- tai 32-bittisyys. Kristal käyttää sitä 32-mikä-lie-float-se-nyt-oli eli luultavammin kääntää "lennossa" kaiken siihen. Hienompi termi vois olla "se käsittelee kaikkia, bittisyydestä riippumatta, 32-bittisessä muodossa" ja blaa blaa blaa. Sen takia siinä ei haittaa eri bittiset tiedostot. Tai jotain sinnepäin. |
Aki 29.01.2007 17:24:04 (muokattu 29.01.2007 17:25:23) | |
---|
Miten ihmeessä kun musta ongelma kuulostaa siltä kun puhuttais näytteenottotaajuudesta eikä bittiresoluutiosta alkuunkaan. Mun Reaperilla ei ole pienimpiäkään ongelmia toistaa 16- ja 24-bittisiä raitoja samassa projektissa ihan presiis kohdalleen. Eri sampleratella ei tietenkään onnistu, missään softassa. Mikä versio Reaperista sulla on käytössä? Edit: Muistelisin että Reaperin sisäinen prosessointi tapahtuu 64-bittisenä. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
vanaha kettu 29.01.2007 21:35:54 | |
---|
Miten ihmeessä kun musta ongelma kuulostaa siltä kun puhuttais näytteenottotaajuudesta eikä bittiresoluutiosta alkuunkaan. Mun Reaperilla ei ole pienimpiäkään ongelmia toistaa 16- ja 24-bittisiä raitoja samassa projektissa ihan presiis kohdalleen. Eri sampleratella ei tietenkään onnistu, missään softassa. Mikä versio Reaperista sulla on käytössä? Edit: Muistelisin että Reaperin sisäinen prosessointi tapahtuu 64-bittisenä. Versio 1.71. Sain tuon onnistumaan siten, että muutin taustat 24-bittisiksi. Näytteenottotaajuudet ovat tosiaankin samat 44.1khz. |
Johann Onn 29.01.2007 23:02:34 (muokattu 29.01.2007 23:13:37) | |
---|
Miten ihmeessä kun musta ongelma kuulostaa siltä kun puhuttais näytteenottotaajuudesta eikä bittiresoluutiosta alkuunkaan. Testasin saman. Otin 24/44 raidan, tein siitä 16/44 ja heitin originaaliraidan viereen. Samassa tahdissa menee. Audiovehkeenä toimi emon äänipiiri. Lataan just uusimman version Reaperistä ja testaan, onko jokin muuttunut. Ei luulis olevan... ...ihan samanlainen on. Eli se ongelma on "ei hajuakaan mistä johtuu" tasoa. |
Aki 30.01.2007 02:17:44 | |
---|
Eli se ongelma on "ei hajuakaan mistä johtuu" tasoa. Sanoisin että "ei tollasta ongelmaa voi olla" -tasoa. Vähän kuin jos aina kompuran päällelaittaessa hyttynen pistäisi. Nyt on muuten Reaper 1.72 tarjoolla. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
vanaha kettu 30.01.2007 21:16:15 | |
---|
Testasin äsken vielä, että enhän ollut aikaisemmin kuullut harhoja, mutta ei. Tein FL:llä rumpukompin jonka tallensin 16-bittisenä. Avasin sen kristaliin ja tallensin uudestaan 24-bittisenä. Sen jälkeen avasin Reaperin ja laitoin nämä raidat (16- ja 24-bittisen) soimaan rinnakkain ja selvä ero oli kuultavissa. Eikä ero ole edes mikään pieni vaan usean bpm:n heitto. Äänikortti on muuten M-audio Fast Track USB, ja ajurit asion. |
Hutte 30.04.2007 15:41:49 | |
---|
Pistetään samaan keskusteluun niin ei tarvi uutta perustaa. Elikkäs kun mulla on tuollainen GuitarProlla tehty midi tiedosto, ja sitten minun pitäisi pystyä soittamaan kitaraa sen päälle. Reaperiin kun laittaa midi filen niin se näyttää sen kyllä ihan oikein mutta kun painaa play niin se ei soi laisinkaan? Mikä avuksi? |
Tsekkaa "Prefences -> Midi Devices" kohdasta, ett jokin "midivehje" on yleensä päällä. Eli siellä "midi output" voi lukea esim. "Device: Microsoft GS Wavetable SW Synth | Mode: Disabled". Tsekkaa myös raidasta (= klikkaa sitä vihreää I/O:ta), ett kohdasta "Midi hardware output" löytyy jotain. Jos siinä lukee "no output", ei kuulu mitään. |
Hutte 30.04.2007 18:13:03 (muokattu 30.04.2007 18:25:11) | |
---|
Tsekkaa myös raidasta (= klikkaa sitä vihreää I/O:ta), ett kohdasta "Midi hardware output" löytyy jotain. Jos siinä lukee "no output", ei kuulu mitään. Jeps, tällähän se selvisi! Kiitokset! |