Aihe: URALTONE jr
1 2 3 4 59 10 11 12 13 14 15
jo_tu
15.04.2007 20:53:10
onkos sulla mielipidettä laitteiden monipuolisuudesta. jäätkö kaipaamaan 18wattisessa jotain? urali kiinnostaisi siinä mielessä että siinä saisi soundin aukeamaan hiljempaakin...
kojones
15.04.2007 21:39:24 (muokattu 15.04.2007 21:40:00)
onkos sulla mielipidettä laitteiden monipuolisuudesta. jäätkö kaipaamaan 18wattisessa jotain? urali kiinnostaisi siinä mielessä että siinä saisi soundin aukeamaan hiljempaakin...

Njoo, toi Ural soi hiljaakin mukavasti. 18-wattinen vaatii volaa auki reilusti ennen kuin alkaa tapahtua.
Aika eri soundisia noi tosiaan on, Urali ehdottomasti kliineihin, jos fenkku-kliineistä tykkää. Toi 18watt taas hoitaa mun mielestäni säröt ja pikkurosot paremmin, mutta se vaatii gainia auki -> liikaa möykkää. Tiedä sitten mitä drivemodi tuolle Uralille tekis, tai master vola 18-wattiselle.

Yläpää tossa 18-wattisessa on ollut pikkasen tungetteleva, mutta pari pikku modia tein. Tiistaina täytyy testailla muutosten vaikutusta. Oon tolla soittanu heviäkin, Metal Zone vaan eteen boostaamaan ja 4x12"-kaappiin kiinni. Hyvin riitti potku :D

Voipi noita tulla testaamaankin, kun nyt taas saisin ne treenikselle.

Ja sorry off-topic.
köpi62
27.04.2007 13:58:17

Tasuri vaikuttaa yllättävän paljon. JJ antaa ilmeisesti korkeammat jännitteet, joten hyvin potkii. Valitettavasti ainakin omani hajosi parinkymmennen soittotunnin jälkeen polttaen myös sulakkeen. JJ:llä tuntuu olevan kokemukseni mukaan melkoiseti laatuongelmia.

Minä olen pitänyt Svetlannan EL34 ja kiinalaisen 6L6-putken päätekombinaatiosta, kiinalainen antaa kirkkautta ja säröä. Myös Svetlanan 6550 C on hyvä, se antaa tanakan soundin ja paljon headroomia. Sen kaveriksi käy Svetlanan 6L6 halutessaan maksimoida puhtaan äänen.

Vaihdoin kans tasuriksi JJ GZ34:n ja pääteputkiksi 6V6EH ja EL34. Soundi muuttu lämpöisemmäksi. Onko muilla ollut ongelmia JJ putkien kanssa?
Kysy bändiä tilaisuuteesi: 044-0606629
duc
27.04.2007 14:04:46 (muokattu 27.04.2007 14:07:16)
Laitoin Tung-Solin 6V6:n kiinni, ja se tuntuisi olevan aika kivan kuuloinen. Vieläkin aivan hirveä hurina lähtee kyllä tuosta ilman kuristinta, vaikka laitoin maadoituksen enemmän ohjeiden mukaiseksi ja lyhentelin paria ylipitkää maajohtoa.
päänahka
27.04.2007 14:34:10
Tiedä sitten mitä drivemodi tuolle Uralille tekis, tai master vola 18-wattiselle.

En tiedä tuosta virallisesta drive-modista, mutta tein itse Uraliini oman "drive-modin", eli lisäsin yhden triodiasteen katsomalla mallia muista vahvistimista. Kun ilman modia vääntää gainista rosoa, menee vähän muhjuiseksi pörinäksi, mutta tuon modin kanssa vastaava määrä rosoa säröttyy huomattavasti mukavammin. Lisäsin vielä ohituskytkimen, niin saa tarvittaessa ne loistavat puhtaatkin. Vaikka en kyllä itse huomaa juurikaan jos ollenkaan eroa siihen, että pitää tuon lisätriodin päällä ja kääntää gainin puhtaalle.
köpi62
30.04.2007 11:17:07

Osaako joku sanoa, missä rajoissa jr:n "input"- signaalin taso voi vaihdella, jotta laite voi käyttää signaalia hyväksi ilman yliohjautuvuus ongelmia, max. dB? Tämä liittyy boosterin hankintaan ja ylipäätänsä mielenkiintoinen kysymys. Kaupasta saa ainakin +14dB vahvistavia purkkeja, ehkäpä enemmänkin?
Kysy bändiä tilaisuuteesi: 044-0606629
Twinkle
30.04.2007 11:33:49
Osaako joku sanoa, missä rajoissa jr:n "input"- signaalin taso voi vaihdella, jotta laite voi käyttää signaalia hyväksi ilman yliohjautuvuus ongelmia, max. dB? Tämä liittyy boosterin hankintaan ja ylipäätänsä mielenkiintoinen kysymys. Kaupasta saa ainakin +14dB vahvistavia purkkeja, ehkäpä enemmänkin?

sanoisin, että kyllä se Uraltone on speksattu ihan niinkuin mikä tahansa muukin instrumenttivahvistin. Eli eteen voit tunkea mitä hyvänsä instrumenttikäyttöön tarkoitettuja purkkeja. Hyvin epätodennäköistä on, että mitään menisi rikki tuollaisessa tilanteessa.
duc
30.04.2007 11:38:30
Eilen lakkasi JJ 6L6GC toimimasta lyhyen rätinän jälkeen, nyt ei hehkukaan koko putki. Voisikohan vahvistimessa olla joku vika joka tuon aiheutti, vai olisikohan kyseessä vaan niitä JJ:n laatuongelmia, mistä aina välillä kuulee...
Wäiski
30.04.2007 18:08:23
Eilen lakkasi JJ 6L6GC toimimasta lyhyen rätinän jälkeen, nyt ei hehkukaan koko putki. Voisikohan vahvistimessa olla joku vika joka tuon aiheutti, vai olisikohan kyseessä vaan niitä JJ:n laatuongelmia, mistä aina välillä kuulee...

Tuntuu tutulta, omistamistani JJ:n pääte- ja tasuriputkista useampi on tehnyt juuri noin. Onpa yksi etuasteputkikin alkanut pätkiä alle kymmenen tunnin käytön jälkeen. Luulin ensin, että vika on vahvistimessa, mutta sitä ei löytynyt pajallakaan. Pahennuttuaan se oli helppo paikallistaa ko. putkeen. Pääteputket voivat polttaa hajotessaan hilavastuksen (kuten minulle kävi Fenderin Hodarissa). Muun merkkisissä putkissa kohdalleni ei ole sattunut yhtään maanantaikappaletta vaikka niitä on ollut käytössäni moninkertainen määrä JJ:n putkiin verrattuna.
Alpertti
08.05.2007 16:50:52 (muokattu 08.05.2007 16:51:39)
Tulipa tuossa löydettyä tommonen ultimate yleisrokkisaundi omiin tarpeisiin straton, junnun ja Boss SD-1:n (UT mod) kanssa.

Putkituksena JAN GE 5751 (nos), Svetlana SED 12AX7, TungSol 6V6 (kotisoiton takia ei oikein viitti suurenpitehoista käyttää... ehkäpä parempiakin vaihtoehtoja saundin puolesta olisi).
Jr: Master täysillä, Vol. klo 12, drive klo 8:30 (ei oikeastaan vaikuta voimakkuuteen, vain värittää vähän saundia), tone klo 14, reverb klo 8
SD: level klo 12, tone klo 9, drive klo 8 ja se klippauskytkin symmetrisessä asennossa.

Viime aikoina on ollu kyllä vähän häilyvä toi saundi-ihanne, mutta näin tänään. Että kai toi muuttuu vielä... Saisinpa laitettua pientä näytettä, muttei onnistu.

Heh, ei mulla muuta. Kunhan tuli tarve selittää tyhjänpäiväisiä.
azo
08.05.2007 18:15:40
Onko porukka päässyt vielä kasailemaan tuota 2.0 versiota? Muuten vaikuttaa kerrassaan loistavalta mutta sille drive modille ois kyllä ollu käyttöä itselläni. Tosin voihan siihe lyödä purkkia eteen :)
Joees
08.05.2007 18:24:35
Onko porukka päässyt vielä kasailemaan tuota 2.0 versiota? Muuten vaikuttaa kerrassaan loistavalta mutta sille drive modille ois kyllä ollu käyttöä itselläni. Tosin voihan siihe lyödä purkkia eteen :)

Eikö kakkoseen sit muka saa tota modia vai?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
päänahka
08.05.2007 18:29:04 (muokattu 08.05.2007 18:29:54)
Virallisessahan on lisäputken kaksi triodiastetta kytketty sarjaan, eli eikös siinä saada tuplasti vahvistusta tuohon verrattuna.

Ei välttämättä, riippuu ihan siitä miten kovasti niistä on vahvistusta laitettu tulemaan.

Ei saa. Se on suunniteltu vähän eri lailla sisältä, ja modi ei oikein mahtuisi uuteen turret-levyyn.
Up and down, that's how energy stays alive.
futhermucker
08.05.2007 20:07:11

Ei saa.

Ja tässä hiukan "leipätekstiä".
NEVER FORGER http://www.seiska.fi/arkisto/julkkiskuvat/_a47091/missit+saunapuhtaina/?p=7
Joees
08.05.2007 20:12:49
Ei saa. Se on suunniteltu vähän eri lailla sisältä, ja modi ei oikein mahtuisi uuteen turret-levyyn.

Jeps, no eipä se mulle koskaan tarpeellinen olisikaan ollut. Tuon kakkosen voisi jossain vaiheessa yrittää hommata. Olettaen että joskus olisi rahaakin.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
duc
09.05.2007 18:15:38
Laitoinpas sitten kuristimen paikoilleen, häröäänet katosivat lähes tykkänään. Selvästi mukavampi soitella kotosalla nyt.
Puavali
09.05.2007 19:36:34
Laitoinpas sitten kuristimen paikoilleen, häröäänet katosivat lähes tykkänään. Selvästi mukavampi soitella kotosalla nyt.

Kuristin hellasärön, häröäänet kotona katosivat... Ehhehe! Eiku.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 ; Suomen Vox V810 Valve-Tone -keräilijät & soittajat RY:n jäsen.
Mikael
11.05.2007 15:41:43

Uraltone Jr 2.0 putkahti tänään postista! Saapa nähdä pysyykö kolvi käpälässä... : D
Inhimillisyys on hyve.
Riku Rotten
11.05.2007 17:26:19
Ei drive-modia???? Olis kiva kuulla vertailuja ogrinaalin ja kakkosen välillä.

Just viikonloppuna vedin keikan HC punkkia Ural 1 mis oli drivemodi. Kitarasta piuha suoraan uraliin ja rokkas!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)