Aihe: Kysymys MicroKorgista/tms.
1
paanpa
29.04.2007 13:11:46

Tein nyt uuden viestin, kun en aiemmista saanut selvyyttä tähän kysymykseen: eli he joilla on kokemuksia MicroKorgista, voiko sitä yhtään käyttää rockbändityylisessä touhussa, vai onko se auttamattomasti elektronisen musan vehje? Tarkoitukseni olisi hommata syna, jolla saisi kunnollisia sahaleadeja yms. ja jonkinlaista bassokuviota tehtyä popkappaleisiin niiden tavallisten eli kitaran, basson ja rumpujen sekaan (pianoääniä tms. en tarvitsisi).

Budjettiini tuo Korg sopisi vallan mainiosti, mutta mikäpä voisi olla sille vaihtoehto jos/kun se ei tyyliin sovellu, ja jos ehdottomana ylähintana olisi 500 euroa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
JPQ
29.04.2007 13:59:37

Sopii ihan hyvin musta jos soundeja vääntää vaikka mihin ja toisekseen vaihtoehdon annan silti vaikka vaikeuttaa niiden saatavuutta itselle Alesis Micron thomannilta muistelen 399e.
mr.bungle
29.04.2007 14:54:30

Tein nyt uuden viestin, kun en aiemmista saanut selvyyttä tähän kysymykseen: eli he joilla on kokemuksia MicroKorgista, voiko sitä yhtään käyttää rockbändityylisessä touhussa, vai onko se auttamattomasti elektronisen musan vehje? Tarkoitukseni olisi hommata syna, jolla saisi kunnollisia sahaleadeja yms. ja jonkinlaista bassokuviota tehtyä popkappaleisiin niiden tavallisten eli kitaran, basson ja rumpujen sekaan (pianoääniä tms. en tarvitsisi).

Budjettiini tuo Korg sopisi vallan mainiosti, mutta mikäpä voisi olla sille vaihtoehto jos/kun se ei tyyliin sovellu, ja jos ehdottomana ylähintana olisi 500 euroa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Sopii, mutta MicroKorgissa on onneton keyboard livekäyttöä ajatellen.
bassolla hanuriin
aaro
29.04.2007 16:48:47
Voisiko joku kertoa miten se vocodermikki käytännössä toimii, kyselin sitä muuallakin ja lyötiin vikipediasivu eteen mutta se ei mun mielestä antanut tietoa tohon...

Olen itse pitänyt mahdollisuutena ton mikrocorgin ostoa kun on hontatasoltaan ihan hyvä ja saa vissiin ihan mainioita saundeja!

Onko tuossa muuten rytmikonetta, no sen saisi jostaan selville mut jos joku sitä on käyttänyt niin sanoo vaan juu tai ei ni silläkin selviää :D
JPQ
29.04.2007 19:07:39

Vocoder yhdistää lopulliseen ääneen kaksi perustekijää, toisen ääneksi ja toisen äänen aukaisijaksi, eli Carrier ja Analyzer, yksinkertaisimmillaan. Esimerkkinä: Laita rummut soimaan ja aukaiset niitä äänelläsi (Talkin'Drums). Tai tyyppillinen Kraftwerk-juttu, pälise mikrofoniin ja soita jopa melodiaksi koskettimilta (We Are the Robots?). Tämä siis yksinkertaistettua kuvausta, mukana on kuitenkin paljon enemmän säätöä taajuusalueiden ja analyysi/kantaja -vaikutusten suhteen.
Olen muutaman kerran testannut, mutta pidän vocoderia enemmän efektinä kuin "soittimena".

Se on oikeasti todellakin efekti.
cloom
29.04.2007 22:46:26

Koskettimisto on tosiaan vähän onneton Micro-Korgissa, mut soundi-puoli on kiinni käyttäjän mielikuvituksesta, eli ulottovuutta löytyy. Itsellä on myös tuo Alesis Micron, eikä näitä kahta voi mielestäni samaan kategoriaan laittaa, kumpikin on niin omanlaisensa. Kyllä kumpikin sopii kuiteskin popin tekoon soundeiltaan...
cloom
29.04.2007 23:04:35

Voisiko joku kertoa miten se vocodermikki käytännössä toimii, kyselin sitä muuallakin ja lyötiin vikipediasivu eteen mutta se ei mun mielestä antanut tietoa tohon...

Olen itse pitänyt mahdollisuutena ton mikrocorgin ostoa kun on hontatasoltaan ihan hyvä ja saa vissiin ihan mainioita saundeja!

Onko tuossa muuten rytmikonetta, no sen saisi jostaan selville mut jos joku sitä on käyttänyt niin sanoo vaan juu tai ei ni silläkin selviää :D

Micro-Korgissa ei ole rumpukonetta, mutta sillä saa tehtyä sen kaltaisia "beatteja", yhdistämällä arpeggiaattori, Lfo, kohinageneraattori ja oskillaattoreilla tehty soundi toisiinsa, mut ei se rumpu-konetta korvaa.
aaro
29.04.2007 23:48:26
Vocoder yhdistää lopulliseen ääneen kaksi perustekijää, toisen ääneksi ja toisen äänen aukaisijaksi, eli Carrier ja Analyzer, yksinkertaisimmillaan. Esimerkkinä: Laita rummut soimaan ja aukaiset niitä äänelläsi (Talkin'Drums). Tai tyyppillinen Kraftwerk-juttu, pälise mikrofoniin ja soita jopa melodiaksi koskettimilta (We Are the Robots?). Tämä siis yksinkertaistettua kuvausta, mukana on kuitenkin paljon enemmän säätöä taajuusalueiden ja analyysi/kantaja -vaikutusten suhteen.
Olen muutaman kerran testannut, mutta pidän vocoderia enemmän efektinä kuin "soittimena".

Kuulostaa mielenkiintoiselta! Ite oon jossain vaiheessa joskus hamassa tulevaisuudessa aatellu lähinnä saundimaailmaa parantaa urkuihin. Vocoderille ei liene paljoa käyttöä. En sitten tiedä kannattaako käyttämättömyyden takia jättää microkorg hommaamatta ja hommata joku jonka "kapasiteetin" saa paremmin käyttöön...

Täytyy kattoa läpi ja verrata noihin Nord Electro juttuihin taikka vastaaviin syniin taikka moduuleihin..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)