Rantsula 11.04.2007 14:17:40 | |
---|
Elikkäs olen etsimässä uutta bassoa, olen soittanut Ibanezin 6-kieliset, warren 6-sen ja Esp-ltd:n kutosen. Ison kasan vitosia ja muutaman nelosenkin tyypännyt. Mutta käyttökokemuksia kaipailisin 35"skaalalla olevista kutosista n.500-700€ hintaluokasta. Mitä muita 6-kielisiä olisi tarjolla tuossa hintaluokassa? Uuden soittimen hankin 1,5kk:n sisään, joten kertokaa jos multa on jotain jäänyt kokeilematta. Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |
Ville S 11.04.2007 15:08:28 | |
---|
Sen voin sanoa että hyvällä soittotaidolla voi kompensoida ns. puutteen huipputason provehkeistä. Samaa kuuskielistä on tullut veivattua yli 6 vuotta ja hyvin kelpaa vieläki. Perushyvä basso riittää. En edes tiedä saako 35 skaalaista 6-kielistä noin halvalla... No toivottavasti löydät sen mitä haet! |
J.L 11.04.2007 15:50:01 | |
---|
Eikös nuo Ibanezin BTB-sarjalaiset ole tuota hintaluokkaa, ainakin käytetyt? Itellä on just BTB 6-kielinen ja soundaa ainaki hemmetin hyvältä. Melko painava se on ja ehkä leveä ja paksukaulainenkin, mutta mua ei oo ainakaan haitannu vaikka nakkisorminen olenkin. |
Rantsula 11.04.2007 17:50:37 | |
---|
Tuossa hintahaarukassa nuo soittamani Esp ja ibat ovat suomessa. Thomanilta tuon Espin saa jopa karvan alle 500€. Tiedän että soittotaidoilla voi kompensoida paljon, mutta kun olen kuusikielisellä kitaralla aloittanut soittamiseni niin siksi kutonen myös bassoksi. Eikä se otelaudan leveys ole kamala iban btb:ssäkään, vaikka siinä on 19mm välit. Kaulan profiili vaikuttaa enempi siihen soittamisen helppouteen. Joku peaveyn grindbass 6 maksaa thomanilla karvan alle 400 ja on testien perusteella todella hyvä laite hintasekseen. Niitä ei taida vaan suomessa olla koetettavana. Kai täs viäl soittamaan oppii. :D |
Rantsula 29.04.2007 17:16:35 | |
---|
Iban BTB on varmaankin se seuraava soitin. Kirjoitin yllä että 19mm kielten välit olisi, todellisuudessa ne onkin 17mm. IBANEZ BTB556MP-NTF on mukavan tuntuinen soitettava, ainoastaan sen väri on ehkä liian vaalea mun makuuni. http://www.thomann.de/fi/ibanez_btb556mp_ntf.htmUskaltaakohan tommosta lähteä tummentamaan esim. sävylakalla? Pidempi mensuuri vaatii myös hieman totuttelua. Mielestäni se ei ole kamalan painava, veikkaanpa että mun nykyinen iban tr70 painaa enempi. Kaularautojakin on kaksi kappaletta tossa btb:ssä ja bartolinin aktiivielektroniikka mukavilla eq-ominaisuuksilla. Kaupassa sanoivat että johtuu kaupan sähköistä, että kuuluu korkeataajuuksista sirinää, verkkovirran kerrannaiset tulevat mikeistä läpi. Onko elektroniikka varmasti hyvä ja ylimääräisiä ääniä ei kuulu normitiloissa? Ei viittis 700€+ satsata jos mikit ottaa aina häiriötä vanhoista loisteputkista. :/ Bassomaanikko |
blessed 29.04.2007 17:30:12 | |
---|
|
Eipä ainakaan SR500:ssa ole ollut sähköjen kanssa mitään ongelmia. Ei kuulu ylimääräsiä hurinoita. |
Rantsula 29.04.2007 20:15:04 | |
---|
Kyllä menee just yli tuo hinta ja kun ei ole takuuta käytetyssä niin enpä tiedä. Tuo palstan btb on myös kaula läpi rungon malli ja siinä on kalliimpi elektroniikka. Thomanilta siihen 1333€ hintaan tulee mukaan vielä keissi ja nahkahihna, luulen että suomesta sellaisen voi saada myös samaan hintaan. SR: sarjalaisessa on ilmeisesti sama elektroniikka kuin tuossa edullisemmassa btb:ssä. Kiitos tiedosta. Bassomaanikko |
Santtu_123 30.04.2007 08:55:37 | |
---|
|
seak 30.04.2007 09:32:28 | |
---|
Iban Sr506 putoaa juuri tuohon hintahaarukkaan. http://www.thomann.de/fi/ibanez_sr506_bm.htm Levytukusta saat tosin halvemmalla. Miellyttävä soittaa. Meinasin suositella samaa bassoa ketjun aloittajalle, mutta kun vaatimus oli nimenomaan 35" mensuuri niin se tarkoittaa, että jää ulos laskuista nuo SoundGearit. Itselläni ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa noista SR-sarjalaisista tikkukaulausta, kielien välistä ja 34" mensuurista huolimatta, ihan tarpeeksi jämäkkä B-kieli on minua ei ahtaat kielivälit haittaa. A veteran of a thousand psychic wars. |
Rantsula 30.04.2007 12:03:15 | |
---|
Kokeilin myös tuota sr-sarjalaista, muttei se oikein istunut käteen. Siinä on tosiaan 34" skaalakin. Kaipaan lisää jäykkyyttä kieliin, siksi 35" skaala. Bassomaanikko |
GMORF 30.04.2007 17:44:59 | |
---|
Mulla ois myynnissä Iban BTB406QM. Siinä on tosiaan tuo hakemasi 35" skaala. Tätä btb400-sarjan 6-kielistä ei ole hetkeen valmistettu enää, mutta uutena se maksoi piirun verran alle 700€. Hintapyyntöni on 450€. Saa tulla kokeilemaan Helsinkiin, josko kiinnostus heräsi. |
Rantsula 30.04.2007 18:25:38 | |
---|
^Joo, onkohan toi se sama minkä bongasin huutonetistä taannoin? 19mm väleillä ilmeisestikin tuo malli? Bassomaanikko |
Rantsula 06.05.2007 12:46:01 | |
---|
^^Niin olisiko yhteystietoja? Pistin pikaviestin. Bassomaanikko |