Aihe: Technics KN1200 ongelma
1
El_Gizmo
29.04.2007 11:55:33
Nyt tarvittaisiin apua tällaisen jo vanhentuneen soittimen kanssa:

Yritän saada ääntä ulos kotiteatterivahvistimesta, mutta yhteistyö onnistuu ainoastaan liittämällä piuha koskettimien headphones-liitäntään. Tällöin äänessä on luonnollisesti liikaa kohinaa ja säröä

Jos liitän koskettimet line out-liitäntään niin tällöin saan ääntä vain laitteiden omista kaiuttimista. Pitikö tässä tehdä joku säätö koskettimien puolelta? Olen viimeksi noin 10 vuotta sitten käyttänyt laitetta vahvarin kanssa, joten en tähän hätään keksi ratkaisua.

Olisin todella kiitollinen, jos joku osaisi auttaa tässä ongelmassa!
KoskPaavo
29.04.2007 14:44:38
Mulla oli tuollainen joskus 15 vuotta sitten. Muistaakseni eliminoin laitteen omat kaiuttimet laittamalla pelkän stereoplugin kuulokeliitäntään.Eikös siinä ole ne tavalliset L/R ulostulot?
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
El_Gizmo
29.04.2007 16:12:57
Hmm.. mun KN3000 :ssa ainakin ne omat kaiuttimet hiljeni samalla kun sen liitti L ja R -ulostuloista (stereo)tai R (R+L) ulostulosta (mono) vahvistimeen!
Onkohan plugit oikeanlaiset?

Kyllä plugit ovat passelit tähän tarkoitukseen, toimivat tosiaan kuulokeliitäntään kytkettynä, mutta luovat samalla liiallista taustakohinaa ja säröä. Sen verran muistan, että joku säätö piti tehdä koskettimien puolelta saadakseen ääntä vahvarista, mutta en vain muista tätä keinoa...
KoskPaavo
29.04.2007 18:31:14
Joku "output assign"-osio saattais olla..
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
El_Gizmo
29.04.2007 21:04:52
Joku "output assign"-osio saattais olla..

Ei kyllä valikoista löydy mihinkään tällaiseen viittaavaa, sitä tässä nyt ihmettelen. Sen muistan, että tässä mallissa koskettimien oma ääni ei vaikene vahvistimeen liitettäessä. "Vian" etsintä siis jatkuu.
KoskPaavo
29.04.2007 21:45:12
Ei kyllä valikoista löydy mihinkään tällaiseen viittaavaa, sitä tässä nyt ihmettelen. Sen muistan, että tässä mallissa koskettimien oma ääni ei vaikene vahvistimeen liitettäessä. "Vian" etsintä siis jatkuu.

Ei perhana , kyllä se vaikeni ainakin mulla kun tökkäsin plugin kuulokeliitäntään. Olikos noista KN1200 :sta joku muukin versio?
El_Gizmo
29.04.2007 22:15:34
Ei perhana , kyllä se vaikeni ainakin mulla kun tökkäsin plugin kuulokeliitäntään. Olikos noista KN1200 :sta joku muukin versio?

Siis kyllä se täälläkin hiljenee kun törkkää tyhjän plugin kuulokeliitäntään, mutta myöskään vahvarin kautta ei kuulu mitään ääntä. Siitä saan ääntä ulos vain laittaessa audiopiuhan kiinni tuohon kuulokeliitäntään koskettimissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)