Aihe: Kitara mikseistä
1
Rothallar
29.04.2007 12:58:18
Terve,

Eli nyt on ollut muutama keikka takana ja lisää tulossa, mutta mikit kitarassa EDELLEENKIN vinkuu. Turhauttavaa aina keikalla kun pistän mikit päälle ne kuullostavat kun iskisin satoja ihmisiä jääpiikillä korvaan vaikka kaulasta ja mistä tahansa pitäisin kiinni.

Kitarani on : Esp Ltd mmv bo (400e) www.musamaailma.fi

Olen myöskin kuullut, että muilla kitaristeilla joilla on sama kyseinen soitin kun minulla on myöskin ongelma mikkien vinkumisen kanssa, joten rupesin mietimään, että ehkä ne sitten ptäisi vaihtaa, mutta kun en tiedä itse paljoa mikkien vaihdoista niin päätin kysyä OIKEILTA muusikoilta.

Voisiko joku neuvoa nyt noista, suositella mikkejä raskaampaan soittoon, jotain melodista metalliin kuuluvia tai parhaiten sopivia. Olen myöskin kuullut, että jos vaihdan mikit itse kitara voi mennä hajalle kokonaan eli onnistuu varmaankin jos ostan musiikki liikkeestä mikit ja pyydän heitä vaihtamaan ne itse saman tien ?

Melodiseen metalliin sopivia mikkejä siis etsiskelen käytän eniten säröä, mutta cleaniakin tulee käytettyä lyhyissä kohdissa. Olen lukenut, että mikkien vaihdosta särö ääni on ehkä parempi ja mikit eivät ( vingu?? :D:D ), mutta sitten puhdas soundi on sitten huonompi.

Kiitos kaikille keskustelua aloittaville henkilöille ja tietenkin ongelman ratkaisijoille.
tommiot
29.04.2007 13:07:30
Kokeile nyt ihan ensimmäiseksi vähentää säröä.

Mikkejä vaihtamalla puhdas saundi ei todellakaan muutu huonommaksi, paitsi jos vaihdat huonommat mikit... Joku EMGn 81 on ehkä asia erikseen, mutta niistäkin saa kyllä hyvällä vahvistimella ihan ok puhtaat saundit.
Rothallar
29.04.2007 13:10:38
No mutta siis voitko vähän tarkemmin kertoa mahdollisista vaihdoista ja miten se onnistuisi? suostutaanko liikkeessä vaihtamaan ja onko itselläsi kyseisestä asiasta kokemusta erikseen ?

Ja jos kerran metallia soitetaan niin säröä kuuluu olla HELVETISTI :D
jummijammi
29.04.2007 13:11:57
Voisiko joku neuvoa nyt noista, suositella mikkejä raskaampaan soittoon, jotain melodista metalliin kuuluvia tai parhaiten sopivia. Olen myöskin kuullut, että jos vaihdan mikit itse kitara voi mennä hajalle kokonaan eli onnistuu varmaankin jos ostan musiikki liikkeestä mikit ja pyydän heitä vaihtamaan ne itse saman tien ?

Ei se kitara siitä välttämättä hajoa soittokelvottomaksi. Jos jotain käy niin se on sitten juotosvirhe. Mutta jos yhtään epäröit omia taitojasi juotoksessa niin mene ihmeessä musakauppaan ja pistä ne pojat vaihtamaan.

Melodiseen metalliin sopivia mikkejä siis etsiskelen käytän eniten säröä, mutta cleaniakin tulee käytettyä lyhyissä kohdissa. Olen lukenut, että mikkien vaihdosta särö ääni on ehkä parempi ja mikit eivät ( vingu?? :D:D ), mutta sitten puhdas soundi on sitten huonompi.

Äänenlaadun muuttuminen johtuu ihan siitä, minkälaiset mikit ostit. Jos vinkunan eli kierron haluat vaijentaa niin suuntaa katseesi aktiivimikkeihin, ne eroavat tavallisista passiivimikeistä parissa kohtaa.
tommiot
29.04.2007 13:13:49 (muokattu 29.04.2007 13:14:40)
No mutta siis voitko vähän tarkemmin kertoa mahdollisista vaihdoista ja miten se onnistuisi? suostutaanko liikkeessä vaihtamaan ja onko itselläsi kyseisestä asiasta kokemusta erikseen ?

EMG 81 ja 85, DiMarzio Evolution-pari, DiMarzio Tone Zone & Air Norton, tossa jotain vaihtoehtoja. Vaihto on kyllä helppo homma jos kolvi pysyy kädessä. Katot vaan missä vanhat mikit on kiinni ja laitat uudet samalla tavalla.

Ei kuulu. Ja itse soitan kyllä metallia. Mitkä tahansa mikit ulvoo jos soitetaan täysillä ja särö on täysillä, middle nollassa ja treble täysillä.

Äänenlaadun muuttuminen johtuu ihan siitä, minkälaiset mikit ostit. Jos vinkunan eli kierron haluat vaijentaa niin suuntaa katseesi aktiivimikkeihin, ne eroavat tavallisista passiivimikeistä parissa kohtaa.

Aktiivit kyllä kiertää siinä missä passiivitkin. Hurinaa ei ole.
Rothallar
29.04.2007 13:16:47
Kiitos vastauksista jos joku viitsisi niin voisitteko kertoa niistä aktiivi ja passiivi mikkien eroista ja hyvistä/huonoista puolista ?
Werihukka
29.04.2007 13:24:53

Vika on tuossa. Säröä vähemmän ja lisää voimaa (asennetta) soittoon.

Aktiivejen ja passiivien ero on lähinnä siinä, että aktiivit ei hurise ja kuulostaa erilaiselta. Ei sitä oikein testaamatta voi tietää, että kumpi on itselle parempi.
Taas tuli kirveelle töitä Wolfhorde mikserissä
Insane Kane
29.04.2007 13:26:12
Aktiivi:
+kiertoherkkyys
+häiriöherkkyys
+Suuri teho
+Selkeys
+tatsi

Passiivi
+Laaja valikoima
+Lämpö
+Dynamiikka
+Tatsi

Huonoja puolia ei hyvissä mikeissä ole, hyvin simppeliä. Kyse on siitä mistä se Mustikin jutteli kun muniansa nuoli.
Helevetisti säröä, kiertoherkkyys minimiin -> osta EMG:n mikit.
Ainiin, kaikki mikit kiertää kun on liikaa säröä niinkuin Moridinigini tuolla jo juttelikin.
Ei näin! >=)
Rothallar
29.04.2007 14:00:02
Kiitos teille todella paljon =) hyvä keskustelu saatiin pystyyn, mutta on vielä yksi kysymys että paljonko tuo´llaiset aktiivi mikit sitten maksaisi ? varmaankin musamaailmasta sais niitä
Insane Kane
29.04.2007 14:01:26
Kiitos teille todella paljon =) hyvä keskustelu saatiin pystyyn, mutta on vielä yksi kysymys että paljonko tuollaiset aktiivi mikit sitten maksaisi ? varmaankin musamaailmasta sais niitä

www.musamaailma.fi
Ei näin! >=)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)