Aihe: Mistä (nitro)selluloosalakkaa?
1 2
Juzzu
08.12.2004 18:51:25
Juttelin tuossa tovi sitten soitinrakentajan kanssa, oli kysynyt tuosta selluloosalakan koostumuksen muutoksesta valmistajan kanssa ja tosiaan, näin on tapahtunut. Kuulemma pahimmillaan lohkeilee kesken lakkauksen. Polyuretaania taitanen kokeilla itse seuraavaksi.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
kato
08.12.2004 20:02:00

Polyuretaania taitanen kokeilla itse seuraavaksi.

Polyuretaani lakassa on omat ongelmat.Herkkä valumaan.
Vaikka ruiskutuksen jälkeen näyttää hyvältä, kun 1/2 tunnin
päästä menee katsomaan uudelleen, niin jossain on jo valuma.
Jos ohuella kerroksella yrittää lakata,niin pinta jää karheaksi.

Minulla ei ollut diccon kanssa mitään halkeilu tai
muutakaan ongelmaa.Kahden ensimmäisen lakkaus kerroksen
välillä pidin vuorokauden välin.
Sen jälkeen lakkasin kaksikin kertaa päivässä.
Kerroksia tuli varmaan lähes 10.

ps. miten hollow projekti etenee? Pistähän maistiaisia tänne!!
Juzzu
09.12.2004 07:41:08
ps. miten hollow projekti etenee? Pistähän maistiaisia tänne!!

Hitaasti mutta... Noh, hitaasti! :o)
Vai meinaa valua. Noh, ajattelin kuitenkin kokeille. 5-10 kerrosta kuitenkin kuulostaa korvaan niin paljon helpommalta kuin 30+ kerrosta jota tuon akryylin kanssa joutuu kikkailemaan.
Mullei ole vielä yhtään valokuvaa koko projektista! Pitänee varmaan ottaa siinä vaiheessa kun puut alkavat yhdistymään toisiinsa.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
P2
29.04.2007 12:10:15
Joku joskus mielestäni mainitsi käyttäneensä Dicon kanssa jotain alkoholia tms. ohenteena. Mitähän se mahtoi olla? Ei millään viitsisi sijoittaa siihen dicon ylihintaiseen omaan ohentimeen.
"No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/
MPU
29.04.2007 12:26:02
Sikäli kuin muistan niin kaikki Masinolit,Sinolit, Marinolit ym. olivat toimineet. Itse käytän ruiskun pesuun Sinolia, ohentamiseen Dicco tinneriä.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
kulmahiomakone
29.04.2007 12:50:08 (muokattu 29.04.2007 12:57:42)
...Itse käytän ruiskun pesuun Sinolia, ohentamiseen Dicco tinneriä.

Ilmeisesti saat ruiskun puhtaaksi Sinolilla kun sitä kerran pesuun käytät? Itse käytän ruiskun puhdistukseen jotain halpaa pesutinneriä ja ohenteena Sinolia. Näin siksi, että Sinolilla en saa ruiskua puhtaaksi. Ohentimena Sinol toimii kuitenkin, kunhan sen sekoittaa lakan sekaan hyvin.

EDIT: Sinol noista korvikealkoholeista mielestäni parhaiten toimii, siinä kun on eniten etanolia - tuoteselosteen mukaan 90+ prosenttia. Esim. Marinolissa on muistaakseni 80+ prosenttia ja joissain jäätymisenestoaineissa vain puolet. Kaikki ne tosin ovat toimineet, kun kokeillut olen.

Siihen ruiskun pesuun ei edes hirveästi tinneriä kulu, jos kierrättää, eli ottaa pesunesteen talteen seuraavia pesuja varten.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
MPU
29.04.2007 15:18:30
Ilmeisen puhtaaksi tuo tulee kun moitteeta seuraavallakin kerralla toimii. Tosin ihan viimeiseksi suhautan pienen tilkan Dicco- tinneriä ruiskun läpi. Totta on, että pesuun tinneriä menee ihan olematon määrä verrattuna lakan ohentamiseen. Tuo pesutinnerin kierrätys on viisautta.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)