PJS 02.01.2004 18:31:39 | |
---|
Rupesin tässä miettimään että josko tekis jotain musaa ajankuluksi ja sain idean, että jospa apinoisin Smashing Pumpkinssia, siis tollasta rumpukoneet + kitara tyylistä biisiä ajattelin lähteä väsäilemään. Mutta ongelma on, että mulla ei oo konella ku fruityloops jolla oon joksus kokeillu tehdä jotain pohjia, mutta kun ne valmiit saundit on vähän sitä sun tätä. Niin kiinostais tietää, että mitä mun pitäis netistä hakea (aika täsmällisiä ohjeita kiitos) jotta pääsisin vähän sinne päin. Ja ilmasta jos sais.. 23 päivää Jouluun |
jannu 02.01.2004 23:47:28 (muokattu 02.01.2004 23:49:14) | |
---|
Tarjoan samaa vaihtoehtoa kuin aina, eli Buzzia. http://www.buzzmachines.com Ohjelmasa on mallinnettuja syntikoita, rumpukoneita, efektejä, vaikka mitä. Sitä voisi väheksyen luonnehtia "uuden sukupolven" trackeriksi. Tuolla rumpukonepuolella muun muassa helvatun hiano 808-emulaattori. EDIT: Ja se on vielä suomalainenkin! Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
Nuuskamuikkunen 03.01.2004 11:04:26 | |
---|
Aika monipuolinen tuo Buzz. Tuli mullekkin tarpeeseen, kun olen etsinyt pitkään jotain ilmaisohjelmaa, jolla ois hyvä alotella. Kahvi on hyvää. |
superfly 03.01.2004 12:30:51 | |
---|
Onhan tuo ihan ookoo, mutta jos ei ole yhtään träkkereistä kokemusta niin itkuhan tuon kanssa pääsee. Harppu on alaston piano |
Onhan tuo ihan ookoo, mutta jos ei ole yhtään träkkereistä kokemusta niin itkuhan tuon kanssa pääsee. Varsinkin jos ei vaivaudu lukemaan manuaaleja... Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
krushing 07.01.2004 12:15:07 | |
---|
Trackereiden kanssa kestää lähinnä se ilta-pari, että hahmottaa sen konseptin jolla ne toimii. Mä en oo koskaan oikein päässy sinuiks sen työskentelytavan kanssa, vaikka silloin Amiga-aikoina noita tuli räplättyä enemmänkin kun ei nyt sattunut muutakaan olemaan. Mutta onhan toi Buzz vaikuttava paketti ollakseen ilmaisjakelussa. |
Absoluto 08.01.2004 09:44:17 | |
---|
Buzz on todella hauska ja mielenkiintoinen ohjelma ihan leikkimiseen. Ainakin minusta on hauskaa kehittää sillä ihme ääniä ja muuta pilipalia. Lisäksi ohjelma oli helppo oppia tälläiselle träkkeri noviisille kuten minä. Älä ala huuteleen! |
jannu 09.01.2004 02:38:07 | |
---|
Buzz on todella hauska ja mielenkiintoinen ohjelma ihan leikkimiseen. Ainakin minusta on hauskaa kehittää sillä ihme ääniä ja muuta pilipalia. Lisäksi ohjelma oli helppo oppia tälläiselle träkkeri noviisille kuten minä. Kyllä siitä muuhunkin on kuin leikkimiseen. Eräiden lähteiden mukaan Buzzilla on tehty ihan julkaisuun ja albumeille päätynyttä materiaalia. Älä kysy ketkä, en nimittäin tiedä. Tiedän vaan, että on. Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |
zorro 09.01.2004 14:38:14 | |
---|
vittu mää en ossaa käyttää tuota ollenkaan en oo vielä pihahdustakaan saanu tuosta. Pystyiskö joku tässä kertomaan, että miten saa edes pihahduksen siitä, nii ehkä mää saan hahmotettua sen jotenki? OSTETAAN: Digitech WH1 |
jannu 10.01.2004 13:48:18 (muokattu 18.01.2004 01:45:11) | |
---|
vittu mää en ossaa käyttää tuota ollenkaan en oo vielä pihahdustakaan saanu tuosta. Pystyiskö joku tässä kertomaan, että miten saa edes pihahduksen siitä, nii ehkä mää saan hahmotettua sen jotenki? ESIM: Se perus näyttö jossa on se 'MASTER'-laatikko, tiedäthän. Avaat siihen klikkaamalla oikeaa hiiren namiskuukkelia ja valitset tässä järjestyksessä: New>Generator>Buzz Instruments>Bassline Synths> Jeskola Bass. Tämän jälkeen linkität ruutuun ilmestyneen Jeskola Bassin Masteriin. Sitten siirryt F2:sta painamalla tracker näyttöön, teet bassolinjan niin moneen patterniin kuin haluat. Sitten Painat F4:sta ja siihen "listaan" laitat haluamaasi järjestykseen tekemäsi bassolinjapatternit. Siinä F4-ruudussa voit valita montako iskuväliä näkyy kerralla, joten voit halutessasi testailla myös "oudompia" tahtilajeja. Ja mikäli haluat jonkun efektin tuolle bassolle, niin sitten valitset: New>Effect>haluamasi efekti Sitten linkität Siitä bassosta efektin kautta Masteriin. Voit yhdistellä efektejä sarjaa, rinnan, ihan miten lystää... EDIT: korjaus Parempi kauna- kuin kaurapuuro... |