Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 512 13 14 15 1634 35 36 37 38
aptoriar
27.04.2007 08:36:17
Meikäläisen Rani tuli Epiluurin pahvilootaan ja piljoonaan muovikerrokseen pakattuna ja hyvin meni. Toisaalta kitara onkin soloist-malli, eli ehkä vähemmän herkkä onnettomille tapahtumille.

Suruhymiö täältäkin Benin kitaralle, toivottavasti saat asiat hoidettua.

:(
This yarded steel sings a deadly song in my grasp!
villeh
27.04.2007 08:39:28

moi

mulla lukee tilausvahvistuksessa hard case, tilattu viime kesäkuulla, onko kenelläkään tietoa tuleeko toi nyt sitten hard casessa vai flight casessa, ja millainen se on.
www.psychemic.com
Laupias Tuoni
27.04.2007 08:48:19

moi

mulla lukee tilausvahvistuksessa hard case, tilattu viime kesäkuulla, onko kenelläkään tietoa tuleeko toi nyt sitten hard casessa vai flight casessa, ja millainen se on.

Hard case on eri asia kuin flight case. viime vuonna caset teki Kisielewski, nykytilanteesta en tiedä. Kysy Ranilta...
Ben_D
27.04.2007 14:36:18 (muokattu 27.04.2007 14:41:48)

Riippuu kuka maksaa ja mitä maksaa korjaus voidaan tehdä siis mun puolesta myös Suomessa...kyselin asiaa Amfisoundilta ja Ruokankaalta...molemmilta tuli todella asiallinen vastaus nopeasti. Jos Suomessa korjataan niin Ruokangasta puoltaa sijainti täällä Etelä-Suomessa..eipähän tarvitsisi postitella.

Joo näytti siltä kuin vähän kuvittelinkin.

Tuollaiset pystyy kyllä korjaamaan, mutta kun on tuollaisesta ihan uudesta
kepistä kyse
niin se täytyy kyllä sitte tehdä ihan vimosenpäälle ja se meinaa just
maalailuita ja ainakin
viimeiset lakat täytyy vetää varmaankin koko kitaraan ja sit kiillotella
koko shitti...

Tällaiselle projektille kertyy hintaa aika mukavasti, jotain xxx - xxx
juuroo näin äkkiseltään heitettynä.

No niinku sanottua niin kannattaa ottaa selvää mitä mieltä ne rakentajat
ovat asiasta ja kuinka nopeesti
he sen korjaisivat, luulis ettei siihen mee sitä 5 kuukautta jota ne
kitaraa rakentaa, vaan olis niinku kunnia-asia
tehdä tuollaiset nopeesti, että asiakas saa kitaran jota on kauan oottanu.

Ja tosiaan kaikki tällaiset takuu asiat sun muut jos joku muu korjailee.

---------------------------------------

Kyllähän tämä korjattua saadaan. Mikäli haluat saada työn tehtyä niin
että rikkoutuneet kohdat ovat virheettömiä, soitin täytyy ainakin
osittain pintakäsitellä uudelleen. Arvioisin että meiltä kuluisi työhön
aikaa noin 6 tuntia (sis. rikkoutuneiden paikkojen korjaamisen,
pohjatyöt, värjäyksen, lakkauksen, kiillottamisen, soittimen
"kasaamisen"). Yhden työtunnin hinta on xx euroa, eli kustannusarvio xxx
euroa. Lakkaa ja väriä kuluu niin vähän että ne voi sisällyttää tuohon
tarjoukseen.

Nämä vastaukset alkavat jo häivyttämään hikeä ostalta :) Ei se olekkaan mennyttä kalua niinkun vielä eilen luulin paketin avattauani.
http://www.myspace.com/fiercemetal
kimurantti1
27.04.2007 18:08:56
Nämä vastaukset alkavat jo häivyttämään hikeä ostalta :) Ei se olekkaan mennyttä kalua niinkun vielä eilen luulin paketin avattauani.

Jep. Usein yön yli nukkuminen vähentää vitutusta kummasti. :-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Krice
27.04.2007 18:39:14

Minua kuumotti jo kovasti se 400 euron Yamaha josta oli nauhat ruvella. Huh.. tuollainen voisi vähän harmittaa. Vaikka ne onkin vain kitaroita..
"I'm sorry, I dont listen to country music." -Joey DeMaio when asked what he thought about Metallica.
Joees
27.04.2007 20:37:50
Riippuu kuka maksaa ja mitä maksaa korjaus voidaan tehdä siis mun puolesta myös Suomessa...kyselin asiaa Amfisoundilta ja Ruokankaalta...molemmilta tuli todella asiallinen vastaus nopeasti. Jos Suomessa korjataan niin Ruokangasta puoltaa sijainti täällä Etelä-Suomessa..eipähän tarvitsisi postitella.

Noista vastauksista voin päätellä kumpi oli Ruokangas ja kumpi Amfisound. :-) Sen verran on tullut oltua yhteydessä toiseen noista.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Ben_D
28.04.2007 15:22:35

UPS otti muhun eilen yhteyttä...soitto tuli Ruotsista :) Olin ihmeissäni kun kännykkään tuli ulkomaan suuntanumero. Ensi viikolla tulee UPS:n kuski tekeen arvion vahingosta ja mahdollisesti kuljettavat skitan takasin Puolaan.

Mutta....ainut, joka tässä ei ole vastannut mitään on RAN. Taidan ottaa UPS:lta korvaukset ja viedä skitan Ruokankaalle korjattavaksi. Ei näemmä ole paskapuhetta se, että ongelmatilanteissa Ranin toiminta loppuu kun seinään. Hyvää työtä tekivät, mutta sloboja mitä sloboja.
Joees
28.04.2007 15:29:50
UPS otti muhun eilen yhteyttä...soitto tuli Ruotsista :) Olin ihmeissäni kun kännykkään tuli ulkomaan suuntanumero. Ensi viikolla tulee UPS:n kuski tekeen arvion vahingosta ja mahdollisesti kuljettavat skitan takasin Puolaan.

Mutta....ainut, joka tässä ei ole vastannut mitään on RAN. Taidan ottaa UPS:lta korvaukset ja viedä skitan Ruokankaalle korjattavaksi. Ei näemmä ole paskapuhetta se, että ongelmatilanteissa Ranin toiminta loppuu kun seinään. Hyvää työtä tekivät, mutta sloboja mitä sloboja.

Nihkeempi tempaus tuo Ranilta. No, pääasia kuitenkin lienee että joku korvaa :-) Ja Ruokangas tekee hyvää jälkeä kyllä. Korjauskeppejä en oo niin hirmusti nähnynnä mutta ne mitä olen ovat olleet kyllä siistejä.

Tuleeko se Upsin äijä ruottista asti? :-)
Les Fender
28.04.2007 16:05:13
Noissa tapauksissa hyvä liiketoiminta punnitaan. Viimevuonna kävi yhdessä hyvin tuntemassani tapauksessa niin että kitara matkalla Englannista oli saanut matkalla sellaisen tällin että lapa oli murtunut lähes irtipoikki. Kitara oli hyvin pakattu, hyvässä laukussa. Ulkoisesti mäjäyksen huomasi vain oudosti auki olevista salvoista, eli melkoisen voltin tehnyt. Noh, sähköpostia myyjäliikkeelle josta vastaus: Pakkaa kitara, lähetä takaisin. Rahat palautettiin samantien ja liike jäi käräjöimään kuriirin kanssa.
"Living is easy with eyes closed!"
Invader
28.04.2007 16:15:39

Ei kannata vielä hätäillä. Niillä on Ranilla kestänyt maileihin vastaaminen normaalia kauemmin tässä hiljattain.
Tai sitten ei..
Ben_D
28.04.2007 20:07:51

Ran vastasi...oli kuulemma toinen paskaks menny skitta tänä vuonna. Asia siirtyy UPS:n ja Ranin väliseksi...UPS hakee skitan multa ensi viikolla jos päätän sen Ranilla korjauttaa.
flattopguitar
28.04.2007 21:22:24 (muokattu 28.04.2007 21:22:56)
UPS hakee skitan multa ensi viikolla jos päätän sen Ranilla korjauttaa.

Anna ihmeessä RANin hoitaa homma! Vaikka työnjälki olisi jollain suomalaisella yhtähyvää, niin takuu ym. asioissa on kannattavampaa, että valmistaja hoitaa sulle kitaran kuntoon. Olet kuitenkin ostanut sen niiltä ja niiden velvollisuus on toimittaa sulle ehjä kitara.
Joees
28.04.2007 22:53:31
Anna ihmeessä RANin hoitaa homma! Vaikka työnjälki olisi jollain suomalaisella yhtähyvää, niin takuu ym. asioissa on kannattavampaa, että valmistaja hoitaa sulle kitaran kuntoon. Olet kuitenkin ostanut sen niiltä ja niiden velvollisuus on toimittaa sulle ehjä kitara.

Kannattanee kuitenkin miettiä sitä kummalta saa nopeammin. Oletettavasti kuitenkin halutaan päästä veivaamaan ehjällä kepillä mahdollisimman pian. Tai, minä ainakin ottaisin tämän seikan huomioon.
Jormaz
28.04.2007 23:11:25
Jos korjaus onnistuu Suomessa niin ehkä se on jopa parempi vaihtoehto. Semmonen mielenilmaus ettei enää Ranin kanssa asioi.
a game of bingo gone horribly wrong
Twinkle
28.04.2007 23:30:44
Jos korjaus onnistuu Suomessa niin ehkä se on jopa parempi vaihtoehto. Semmonen mielenilmaus ettei enää Ranin kanssa asioi.

Tosin onko olla syytä olla asioimatta enää Ranin kanssa jos UPS rikkoo paketit? Vakuutettu paketti ja ilmeisesti pakattukin niin että ehjänä pitäisi tulla perille (niitä soittopelejä tulee myös kauempaakin, itelläni ei ole kuriirin käsissä tosiaan kertaakaan mennyt mitään rikki vaikka pelkässä pahvilaatikossa olisi tullut akustinen jenkkilästä) niin en kyllä lähettäjäfirmaa lähtisi tuosta aivan heti syyttämään. Joka tapauksessa, ylimääräisittä kuluitta tuon korjaaminen on luvattu sieltä päästä tehdä joten en tiedä mitä valmistaja pystyy enempää enää tuon eteen tekemään.
Jormaz
28.04.2007 23:42:31
Tosin onko olla syytä olla asioimatta enää Ranin kanssa jos UPS rikkoo paketit?

Niin, sitä tuskin koskaan saadaan selvitettyä kenen syytä se oli. Ainakin Ranilla näkyi olevan aika heppoisesti paketoituna kitara, tiedä sitten mimmosta kyytiä saanut. Oliko siinä edes mitään "fragile"-tarraa päällä (ei niin että semmoset mihinkään vaikuttaisi)..
a game of bingo gone horribly wrong
Ben_D
29.04.2007 07:59:33 (muokattu 29.04.2007 08:02:48)

Aika äkkiä syyttely alkoi, ehtihän asian käsittely kestää monta päivää. Edes aiheeseen liittyvät dokumentit ei kulje sinne päivässä, saatika sitten että asia pystyttäisiin monen maan ja kahden firman välillä tuossa ajassa selvittämään. Realismi katoaa ihmisiltä tasan sillä hetkellä kun jotakin menee omalla kohdalla pieleen, mikä lienee siis ymmärrettävää kaiketi.

Mitkä dokumentit? Kyllä tällaisissa tilanteissa olisi hyvä vastata pikimmiten...nooh....parempi myöhään kun ei milloinkaan. Nyt homma on hoidossa kunhan UPS vaan tulee tekeen ensi viikolla arvion vahingosta ja vie skitan takaisin Ranille....tosin nopeuden vuoksi korjauttaisin ehkä mielummin Ruokankaalla, mutta taitavat haluta tehdä homman RAN:lla itse.

Niin, sitä tuskin koskaan saadaan selvitettyä kenen syytä se oli. Ainakin Ranilla näkyi olevan aika heppoisesti paketoituna kitara, tiedä sitten mimmosta kyytiä saanut. Oliko siinä edes mitään "fragile"-tarraa päällä (ei niin että semmoset mihinkään vaikuttaisi)..

Kyllä se Ranilla oli mun mielestä hemmetin hyvin pakattu ja paketissa oli enemmän kun tarpeeksi "Fragile" tarroja. Kuten sanottu niin oli jo toinen RAN skeba, joka hajoaa tänä vuonna kuljetuksessa.

http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/ran/DSCN1334.JPG
_NiXu_
29.04.2007 10:33:35
Vähän offaria.

Eikös tuo "Fragile" tarra tarkoita sitä, että paketti heitetään alakautta yläkautta heittämisen sijasta? :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)