Aihe: Sibelius lukioon pyrin. Mitä soittokokeessa?
1 2 3 4 5 6 7
BugsH
20.02.2007 22:18:25
Soita säkkijärven polkka. Hiano piisi :)
saastara
23.02.2007 12:03:06
Niin se aika kuluu.. Toiset menevät Sibikseen ja toiset lähtevät sieltä pois.. :'( Niin lyhyttä on elämä.
Lisää middleä ja vähemmän volumea. Minä soitan A-vireestä koska minulla ei kasva parta vielä ja kikkelini on kovin pieni. Sitten kun tuo partaongelma ratkeaa, voin virittää kitarani takaisin E:hen ja ryhtyä soittamaan oikeaa musiikkia.
Lord of the strings
23.02.2007 15:10:38
Kannattaa olla se päästötodistus myös kunnossa. Itselläni pääsy (Tapiolan musiikkilinjalle tosin) jäi päästötodistuksesta aikalailla kiinni. Vaikka oisin saanut täydet pisteet, niin ei olisi KA riittänyt. Pitää muistaa pitää myös se puoli kunnossa, itse en pitänyt.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Ville81
23.02.2007 17:26:46
Kannattaa olla se päästötodistus myös kunnossa. Itselläni pääsy (Tapiolan musiikkilinjalle tosin) jäi päästötodistuksesta aikalailla kiinni. Vaikka oisin saanut täydet pisteet, niin ei olisi KA riittänyt. Pitää muistaa pitää myös se puoli kunnossa, itse en pitänyt.

Näin on. Itselläni oli peruskoulun päästötodistuksen ka 8,3 ja Sibiksessä se oli luokkamme huonoin. Kertoo vähän tasosta..
"Ei mun tartte virittää, soitan säröllä". -Kuultu musiikkiliikkeessä 2005
Ze Kink
23.02.2007 18:27:09
Näin on. Itselläni oli peruskoulun päästötodistuksen ka 8,3 ja Sibiksessä se oli luokkamme huonoin. Kertoo vähän tasosta..

Täsmälleen sama keskiarvo minullakin, ja käsittääkseni samaten luokan huonoin.

Useimmilla tosin putosi keskiarvo rytisemällä jo ykkösellä :D
Who gare`s...
Novac
28.04.2007 21:03:45

Jeah... Mulla oli eilen pääsykoe. Biisi meni loistavasti, mutta kova kiire tuntui olevan kun keskeyttivät kesken kaiken. Prima vista -tehtävästä en älynnyt hölkäsen pöläystä, monimutkainen kun oli. No, ratkaisin tilanteen improvisoimalla koko pätkän.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Tuomas.
28.04.2007 21:32:47
Mulla oli eilen pääsykoe

Mihin hait?

Pelottaa ajatus pahasta prima vistasta :D
Itsekin yritän musalukioon.
V.U.K #34?
InYourFace90
28.04.2007 22:43:06
Mihin hait?

Pelottaa ajatus pahasta prima vistasta :D
Itsekin yritän musalukioon.

Prima vistat on izi. Treenaat vaan kotona nuoteista soittamista nii kyllä se siitä.
Up The Irons!
kitaraontahtoni
29.04.2007 00:48:35
Sibikseen hain... Täytyy sanoa että oli aika erikoinen tehtävä.

Niin, ja omana biisinä soitin Steve Morsen The Well Dressed Guitar:in.

Mullakin oli ja meni ihan päin vittua. Monelta sulla oli se?
Love me fender kalamies#49 >-)))>
Tuomas.
29.04.2007 11:47:47
Prima vistat on izi. Treenaat vaan kotona nuoteista soittamista nii kyllä se siitä.

Onhan sitä treenattu, kyse onkin lähinnä siitä minkä tasonen se tulee olemaan.
V.U.K #34?
Novac
29.04.2007 14:43:58

Mullakin oli ja meni ihan päin vittua. Monelta sulla oli se?

Perjantaina.. Puoli 12 tokassa kerroksessa.
32788
29.04.2007 14:57:25
Aattelin kanssa pyrkiä ensi vuonna. Jotain Hendrixiä/Gary Moorea aattelin kokeilla. Hendrixiltä vaikka sitten Bold As Love. Gary Moorelta vaikka The Loner. En tiiä vielä. Lauluun ajattelin ottaa akustisen kanssa jonkun kotimaisen biisin, tyyliin Syksyn Sävel.

Mitään teoriaopintoja ei ole takana, mutta nuotteja osaan lukea, ja tiedän jotain skaaloista yms.

Keskiarvo on jotain päälle 9.

Millaiset mahollisuudet päästä noilla?
InYourFace90
29.04.2007 16:52:20
Aattelin kanssa pyrkiä ensi vuonna. Jotain Hendrixiä/Gary Moorea aattelin kokeilla. Hendrixiltä vaikka sitten Bold As Love. Gary Moorelta vaikka The Loner. En tiiä vielä. Lauluun ajattelin ottaa akustisen kanssa jonkun kotimaisen biisin, tyyliin Syksyn Sävel.

Mitään teoriaopintoja ei ole takana, mutta nuotteja osaan lukea, ja tiedän jotain skaaloista yms.

Millaiset mahollisuudet päästä noilla?

Keskiarvo päälle 9! :O Kyl uskoisin.
Up The Irons!
Novac
29.04.2007 19:23:22

Kateeksi käy:D Ja jos osaat soittaa jonkun mainitsemistasi biiseistä sekä laulaa ja lukea vähän nuotteja niin ihmettelen jos et pääse.
InYourFace90
29.04.2007 19:47:22
Kateeksi käy:D Ja jos osaat soittaa jonkun mainitsemistasi biiseistä sekä laulaa ja lukea vähän nuotteja niin ihmettelen jos et pääse.

Niin. Siellä pääsykokeissa keskiarvo ja soittotaidot ovat yhtä tärkeitä. 9 keskiarvo ja soittaa jotenkuten nii voi päästä sisään, mutta jos 7 keskiarvolla yrittää niin pitää olla aikamoinen kitaravirtuoosi. ;)
Up The Irons!
saastara
01.05.2007 17:10:34
Niin. Siellä pääsykokeissa keskiarvo ja soittotaidot ovat yhtä tärkeitä. 9 keskiarvo ja soittaa jotenkuten nii voi päästä sisään, mutta jos 7 keskiarvolla yrittää niin pitää olla aikamoinen kitaravirtuoosi. ;)

Tuohon kannattaa ottaa huomioon tosin se, että ei se soittotaito ole ainoa mitä siellä testeissä katsellaan.. Eipä ole noita Paganin biisejä näyttökokeessa tiluttaneita liehulettejä liikoja tuolla koulussa näkynyt. :)

Yleensä noissa pisteissä on viime vuosina ollut alarajana päässeille siinä 14.5 paikkeilla.. Lievällä hajonnalla. Eli siitä vain sitten laskeskelemaan. :D
Novac
01.05.2007 17:17:02 (muokattu 01.05.2007 17:18:39)

http://www.sibel.edu.hel.fi/

Tuolta kohdasta "pyrkiminen" se pisteiden jakautuminen näkyy selkeämmin.

Tuohon kannattaa ottaa huomioon tosin se, että ei se soittotaito ole ainoa mitä siellä testeissä katsellaan.. Eipä ole noita Paganin biisejä näyttökokeessa tiluttaneita liehulettejä liikoja tuolla koulussa näkynyt. :)

Kyllä tuon uskoo, kun kerta haastattelunkin osuus pisteistä on 3/10. :D
Novac
18.06.2007 22:50:16

No niin. Itse pääsin. Muita?
saastara
18.06.2007 23:37:24 (muokattu 18.06.2007 23:37:31)
No niin. Itse pääsin. Muita?

Itse pääsin pois.. :p
Lisää middleä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)