Aihe: RG570 vm.91 wiring
1
fox
28.04.2007 21:39:17 (muokattu 28.04.2007 21:41:26)

Oisko jollain katsoa mihin paikkoihin mikkien piuhat tulee mikkien valitsimeen (five-position switch) . Ibanezin sivuilla vuodesta 94 alkaen..

Ootko Ibanezin sivuilta katsonu? Eli oletkin, mutta eikö siel tosiaan ole 94 vanhempia? Toisaalta, onko tuon RG:n johdotus sitten muuttunu uudemmissa? Voisi kokeilla vaikka tuota -94 johdotusta??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
mhukka
28.04.2007 21:46:54

Tosiaan kävin kattelemassa iban sivuilta, mutta mulla on johdotettu ihan toisella tavalla. Syy koko hommaan on siinä, että vaihdoin vuosia sitten tallaan mikin, laittamatta ylös sen hetken johdotuksia. Nyt Tonezone (uus vaihdos) kuulostaa todella huonolta ja joitain "lug" switchistä käyttämättä.
Bongipojat
Ziggy Bubba
28.04.2007 21:46:56

Eiköhän ne piuhat mene ihan samalla logiikalla, piuhojen väri on korkeintaan eri... Rohkeasti vaan 94' -tyylillä :)
Myspace.com/Crookmachine
mhukka
28.04.2007 22:16:15

Hämää vaan se, että potikkakin on juotettu erilailla vm. 94, kuin mulla. Siis volume potikka. Voi olla, että kaikki toimii, mutta tonezone vaan oon hirveän riipivä mikki. Täytyy koitta toisella mikillä varmaankin, jos alkup. juotospaikkoja ei selviä.
Bongipojat
fox
28.04.2007 22:28:24

Hämää vaan se, että potikkakin on juotettu erilailla vm. 94, kuin mulla. Siis volume potikka. Voi olla, että kaikki toimii, mutta tonezone vaan oon hirveän riipivä mikki. Täytyy koitta toisella mikillä varmaankin, jos alkup. juotospaikkoja ei selviä.

Eli siis? Volapotikan voi juottaa kahdella lailla, sisäänmeno "perinteisesti" vastusradan päähän (eli siihen reunimmaiseen) tai sitten siihen keskimmäiseen eli siihen, joka on yhteydessä wiperiin eli siihen liikkuvaan osaan. Jälkimmäisellä tavalla on omat hyötynsä..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Johann Onn
29.04.2007 00:07:47 (muokattu 29.04.2007 00:16:14)
Tosiaan kävin kattelemassa iban sivuilta, mutta mulla on johdotettu ihan toisella tavalla.

Tsekkaa täältä, jos Seymor Duncan olis vaikka arvannu lähemmäs:

http://www.seymourduncan.com/support/schematics.shtml

Tai DiMarzio. -> http://www.dimarzio.com/

Hankala linkittää sivulta (= flash) suoraan ToneZone:een ja niihin sen diagrammeihin.
Schenker
29.04.2007 07:43:59
tonezone vaan oon hirveän riipivä mikki.

Oletko varma että ne johdotukset on ihan kunnossa kaikin puolin siellä?
Koska omien kokemuksieni mukaan TZ on kaikkea muuta kuin riipivä, todella muhkeasaundinen mikki. Oli jokin aika sitten itsellä kiinni RG1570 Ibassa, eli periaatteessa sama kitara.
"Limp Bizkit sucks dick!" -Zakk Wylde
mhukka
29.04.2007 10:10:41

Just ton Tonezonen saundin takia aloin ihmettelemään. Se kuulostaa tosi oudolta. Täytyynee kolvailla kaikki piuhat uusiksi..
Bongipojat
tommiot
29.04.2007 10:31:51
Katoppa ettet oo vahingossa puolittanu sitä mikkiä... Musta ja valkoinen piuha täytyy olla juotettu yhteen ja eristetty. EI maadoitettu.
Insane Kane
29.04.2007 11:14:25
Katoppa ettet oo vahingossa puolittanu sitä mikkiä... Musta ja valkoinen piuha täytyy olla juotettu yhteen ja eristetty. EI maadoitettu.

Tai kytkeny kelat rinnakkain...
Ei näin! >=)
tommiot
29.04.2007 11:19:36
Tai kytkeny kelat rinnakkain...

Niin no tämäkin, mutta sekin on poissuljettu, jos on kytkennät niinku sanoin ^ :)
Insane Kane
29.04.2007 11:26:24
Niin no tämäkin, mutta sekin on poissuljettu, jos on kytkennät niinku sanoin ^ :)

Juu, true,true.
Kaikkien letkut ei ole vuaan saman värisiä, joten sinne helposti eksyy väärän värinen letku.
Ja olettaisin että olisi jotain puhetta häiriöiden noususta jos vahingossa puolitettu...
En tiä, minnien kanssa räplääminen on sitä hyvää p*skaa >=)
Ei näin! >=)
mhukka
29.04.2007 11:27:13

Nyt ainakin saundi parani, kun vaihdoin mustan ja punaisen johdon paikkaa. Nyt punainen ja valkoinen on puolituksena ja musta kuumana. Laitoin mikin kiinni RG770, jossa on taas erilainen johdotus, vaikka on mallia 92. Aikasemmin oli kiinni Evo, joka toimi kuin unelma (piuhat kuten Dimarzion ohjeissa). Oiskohan tossa Tonezonessa olla piuhat sekaisin (punainen ei olekkaan kuuma)..
Bongipojat
tommiot
29.04.2007 12:23:48 (muokattu 29.04.2007 12:26:46)
Nyt ainakin saundi parani, kun vaihdoin mustan ja punaisen johdon paikkaa. Nyt punainen ja valkoinen on puolituksena ja musta kuumana. Laitoin mikin kiinni RG770, jossa on taas erilainen johdotus, vaikka on mallia 92. Aikasemmin oli kiinni Evo, joka toimi kuin unelma (piuhat kuten Dimarzion ohjeissa). Oiskohan tossa Tonezonessa olla piuhat sekaisin (punainen ei olekkaan kuuma)..

Hmm, punaisen pitäisi kyllä olla kuuma ja vihreen vastavaihe. Musta ja valkoinen sitten ne väliulostulot... Erikoista...

Toistaalta, jos nyt kuulostaa hyvältä niin mitä välii =)

EDIT: Nyt sulla on se toinen kela väärinpäin kytketty.
mhukka
29.04.2007 13:48:23

No, oli miten oli nyt saundi on hyvä. Täytyy vielä tutkailla asiaa lisää.
Bongipojat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)