Aihe: Mesa ja Marshall yhteen soppii?
1 2
Jackie
28.04.2007 13:50:30 (muokattu 28.04.2007 21:04:46)
Pääsin kesäks töihin ja rahaa tulee suht reilusti, gasittelu iski. Mietin että miten sopisi Dual Rectifier ja vanha non master volume Marshall JMP50 nuppi yhdessä? Molemmat olisi kokoajan päällä. Kuulostaako tämä yhdistelmä ihan hullulta? Musatyyli rokkia Kissin, Aerosmithin ja Backyard Babiesin hengessä.

E: Käykää kuuntelemassa miun biisit täällä: myspace.com/thefreakdolls

Kaikki biisit vedetty Orange AD30 Twin Channel nupilla.

Kuunnelkaa biisit ja jatketaan Mesan yhteensopivuus keskustelua sen jälkeen.
Mitä enemmän watteja sen parempi saundi, eikä tarttee ees laittaa kauheen kovalle ni ei putket kulu!
Hannu H.
28.04.2007 14:07:28

Kavereitten bändissä (jonka demoa tehdään justiinsa) on DSL100 ja Dual recto kitaristeilla. Voin vaikka pistää clippiä että miten pelaavat yhteen jahka päästään kitaroihin asti.

Ainain kämpällä livenä ne ihan pelittävät yhteen. (mesassa on EL34:t putkina.. 6L6:t oli liian löysät ainakin tähän heidän musaansa.. Reipasta rokkia metallilta kalskahtavin vaikuttein.)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Jackie
28.04.2007 14:13:48 (muokattu 28.04.2007 14:16:19)
Painotetaan vielä että nämä kaksi nuppia olisi ainoastaan minulla käytössä samanaikaisesti ja fifty/fifty balanssissa keskenään volumea ajatellen, ei suinkaan että toisella kitaristilla on mesa ja toisella marsu. Eipä tässä bändissä toista kitaristia edes olekkaan :)
Mitä enemmän watteja sen parempi saundi, eikä tarttee ees laittaa kauheen kovalle ni ei putket kulu!
ReBeat
28.04.2007 14:18:38

Jollain Line6 vehkeellähän (Vetta tai joku jossa saa kaksi vahvaria päällekkäin) tuo on helppo kokeilla. Vai onko sittenkään... :)
Jackie
28.04.2007 14:30:10
Jollain Line6 vehkeellähän (Vetta tai joku jossa saa kaksi vahvaria päällekkäin) tuo on helppo kokeilla. Vai onko sittenkään... :)

No juuei, jätetään tälläset kommentit ihan sinne omiin ajatuksiin vaan :)
Ze Kink
28.04.2007 14:46:55
Jotakuinkin tuolta: http://www.youtube.com/watch?v=rJmYtIm_vVU

Adam Jonesilla tosin on vielä Diezel Marsun ja Mesan lisäksi.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular
Jackie
28.04.2007 14:58:04
Jotakuinkin tuolta: http://www.youtube.com/watch?v=rJmYtIm_vVU

Adam Jonesilla tosin on vielä Diezel Marsun ja Mesan lisäksi.

Tosta ei hirveesti saanut irti.
Exhausted
28.04.2007 15:15:03 (muokattu 28.04.2007 15:15:48)

Pääsin kesäks töihin ja rahaa tulee suht reilusti, gasittelu iski. Mietin että miten sopisi Dual Rectifier ja vanha non master volume Marshall JMP50 nuppi yhdessä? Molemmat olisi kokoajan päällä. Kuulostaako tämä yhdistelmä ihan hullulta? Musatyyli rokkia Kissin, Aerosmithin ja Backyard Babiesin hengessä.

Eikö tuohon meininkiin riitä ihan tuo Marsu? Mesasta tuntuisi tulevan vähän liian rankkaa tuuttausta noihin tarpeisiin. Ennemmästi pistäisin jonkun vintage-henkisen pöntön toiseksi, vaikka Hiwatt tai Orange. Eiss, rupee gasit iskeen kun miettiikin. :-)

E: no mitäs, sullahan on jo Orange. Mites ne kaksi pelaavat yhteen?
Artist
28.04.2007 15:19:09
Mesa saattaa olla vähän liian raskas tuohon, mutta kannattaa testata, jos mahdollista.

Jos itse kaipaisin Marshallin kaveriksi ns. jenkkisoundista nuppia, testaisin jotain Fenderiä (vaikka Bassmania) ohessa. Saattaisi olla ihan hyvä tuohon sinun suosimaan musiikkiin.

Mutta tietysti jos haluaa Mesan, niin sitten sellainen on ostettava. :)
"I wish life could be Swedish magazines."
Jackie
28.04.2007 15:36:41
Eikö tuohon meininkiin riitä ihan tuo Marsu? Mesasta tuntuisi tulevan vähän liian rankkaa tuuttausta noihin tarpeisiin. Ennemmästi pistäisin jonkun vintage-henkisen pöntön toiseksi, vaikka Hiwatt tai Orange. Eiss, rupee gasit iskeen kun miettiikin. :-)

E: no mitäs, sullahan on jo Orange. Mites ne kaksi pelaavat yhteen?

Orange on ihan jees treeneissä, mutta keikoilla se on yhtä vitun yläpää kihinää. Orange läjä tulee kohta myyntiin. Tarjouksia aletaan ottamaan jo pikkuhiljaa vastaan.
Numb
28.04.2007 15:59:14

Orange on ihan jees treeneissä, mutta keikoilla se on yhtä vitun yläpää kihinää.

Mikäs sitä keikalla kihistää? Tummasoundisiahan nuo kuuluvat Oranget olevan.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
Jackie
28.04.2007 16:08:55
Mikäs sitä keikalla kihistää? Tummasoundisiahan nuo kuuluvat Oranget olevan.

No sen ku tietäis. Ei minkäänlaista alapäätä.
Hannu H.
28.04.2007 16:11:35

Ymmärsin kyllä että tulevat saman soittajan käyttöön, mutta kuulee siitä jo vähän yhteissointia kun bändissä soivat yhtä aikaa..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Exhausted
28.04.2007 17:35:14

Orange on ihan jees treeneissä, mutta keikoilla se on yhtä vitun yläpää kihinää. Orange läjä tulee kohta myyntiin. Tarjouksia aletaan ottamaan jo pikkuhiljaa vastaan.

Väärät elementit kaapissa kiinni?
this1sux
28.04.2007 18:29:29 (muokattu 28.04.2007 18:30:15)
Minkä verran täällä on dual rectoa oikeasti soitettu?

Kyllä mä sanoisin, että sillä soittelisi aerosmithia ja backyard babiesia varsin hyvin. Ei sitä säröä niin järjettömästi ole jos ei täysille käännä gainia.

EDIT: tuplasti gainia ;)
lalalaa
Joees
28.04.2007 18:31:54
Minkä verran täällä on dual rectoa oikeasti soitettu?

Kyllä mä sanoisin, että sillä soittelisi aerosmithia ja backyard babiesia varsin hyvin. Ei sitä säröä niin järjettömästi ole jos ei täysille käännä gainia.

EDIT: tuplasti gainia ;)

Kyse ei nyt välttämäti ollutkaan juuri tuosta särön määrästä...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
this1sux
28.04.2007 18:34:41
Kyse ei nyt välttämäti ollutkaan juuri tuosta särön määrästä...

Joo, ei ehkä. Mutta silti laitteen omistajana voisin uskoa sen sopivan varsin hyvin moiseen menoon, ettei nyt ainakaan kokeilematta kannata tyrmätä.
lalalaa
this1sux
28.04.2007 19:00:14
Ei kai tässä kokeilematta tyrmätykään? Oletettavasti vain joku muu vahvistin voi olla enemmän omiaan tuolla aloittajan mainitsemissa meiningeissä?

Joo, ei siinä mitään. Itse kun ensimmäisen kerran testasin ko. vehjestä niin yllätyin kovasti vahvistimen luonteesta. Yleinen käsitys tuntuu kuitenkin olevan, että siitä on ainoastaan hevin soitteluun, ja tämä käsitys mullakin ennestään oli. Omasta mielestä sillä irtoaa rokki varsin hyvin, verraten nyt vaikka 5150:an tai vaikka Englin palloihin.

Kukin päättäköön itse tosin.
lalalaa
Joees
28.04.2007 19:10:26
Joo, ei siinä mitään. Itse kun ensimmäisen kerran testasin ko. vehjestä niin yllätyin kovasti vahvistimen luonteesta. Yleinen käsitys tuntuu kuitenkin olevan, että siitä on ainoastaan hevin soitteluun, ja tämä käsitys mullakin ennestään oli. Omasta mielestä sillä irtoaa rokki varsin hyvin, verraten nyt vaikka 5150:an tai vaikka Englin palloihin.

Kukin päättäköön itse tosin.

Irtoaa toki. Heviä mä en oo ikinä moisella vahvistimella soitellutkaan. Muuta kuin pari riffiä vittuillakseni itselleni(ja kokeillakseni vahvistinta muutenkin), heh.
Sen sijaan oon äänittänyt moisella kyllä muutamia biisejä sekä käyttänyt reeneissäkin bändin kanssa tuota.
Hyvä soundi siinä on ja monipuolinenkin on juu. Ei vaan mun juttu ole se. Ja lisäksi en tue mesaa, ainakaan kovin innoissani. Jos joku on niin iskevä vekotin niin onhan se otettava(oli se Mesa tai ei ;-))

Mun puolestani esimerkiksi Mesalta voisi polttaa Road Kingit ja sen "patentin". Selvä, mulla on patoumia, ei sen enempää siitä toistaiseksi. Jos kiinnostaa niin jatketaan tuolla paskanjauhannan ketjussa...

Mutta... Mesa ja Budda toimivat ihan kivasti yhdessä. Äänitettäessä ainakin. Pitäisi saada mahikset soittaa kummallakin yhtaikaa niin kuulisi miten toimisi se.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)