Aihe: Konemuusikon livesetti
1
0102087
28.04.2007 11:35:11
Olen tässä lueskellut näitä livetoimintaan liittyviä kirjoituksia, mutta en ole vieläkään varma, mikä olisi omaan käyttööni asianmukainen livekokoonpano.

Tähän asti olen soittanut musiikkia vain kotona, jossa on riittänyt vain tietokone, midikeyboard, kotiteatterivahvistin ja -kaiuttimet, mutta ensimmäinen keikka on ollut mielessä jo pitkään. Tarkoitus olisi ostaa siis sopivat laitteet livekäyttöön. Tehoiltaan laitteet saisivat olla klubitiloihin kelpaavat, ei siis suuriin saleihin/halleihin.

Tarvitsen siis ainakin mikserin, vahvistimen (tai mikseri-vahvistimen) ja PA-kaiuttimet, mutta kannattaako harkita myös joidenkin muiden laitteiden ostoa, ja minkälainen mikseri ja vahvistivin sopisivat kuvaan? Entä kaiuttimet?

Laittakaa vastauksiin ehdotuksia ja linkkejä, ja tietoa mahdollisista omista livekokonpanoista. Kiitos jo etukäteen!
aimotuska
28.04.2007 11:43:37 (muokattu 28.04.2007 11:48:50)
Siis sulla ei ole alla yhtään keikkaa, eikä edes tiedossa yhtään keikkaa, mutta silti aattelit satsata ison summan omaan PA:han?

Löysätäänpäs kaasua hetkeksi.

Suomi on pullollaan keikkailevia klubibändejä, joilla ei ole pienintäkään aikomusta hankkia omaa PA:ta, mutta hyvin ne keikat siltikin luistaa. Mietipä vielä kerran että mikä on järkevää... :)

Ja jos nyt ihan välttämättä haluat survoa rahaa PA:han niin pitäis tietää ainakin suurinpiirtein summa missä liikutaan.

Hyvät vehkeet on kalliita ja paskat vielä kalliimpia, koska keikkajärjestäjillä on mitä todennäköisimmin paremmat vehkeet ja ne omat kurkkupurkit jää varaston pohjalle vain tupajumien syötäväksi. :)
Haistakaa p*ska koko valtiovalta.
0102087
28.04.2007 12:29:37
Niin tarkoitus on ostaa edellämainitut laitteet käytettynä, ja mitä olen hintoja niistä kattellut niin alle tonnin pitäisi päästä. Kuten mainitsin, niin laitteet eivät tule suuriin tiloihin, vaan ajattelin ihan kaiutinparilla + subbarilla pärjätä, ja jos parempaan mestaan pääsen soittelemaan (jossa on omat PA-laitteet), niin käytän tietenkin talon vehkeitä. Miksi ylipäätänsä tänne kirjoitin, niin halusin juuri saada ehdotuksia mitä kannattaa ostaa, ettei jossain vaiheessa huomaa, että rahaa on palanut paljon, ja vehkeillä ei tee mitään..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)