Jees, eli olen nyt kolme vuotta pitänyt ykköskitaranani tuota Tokain Springy Soundia, joka on loistokeppi. Jotenkin sillä soittelu ei kuitenkaan enää maistu; kaipaisin munakkaampaa jyräsaundia, tasaisempaa otelautaa ja leveämpää satulaa. Siispä olen nyt katsomassa uutta kitaraa tilalle. Eli siis haussa olisi lähinnä Telecaster tai joku LP-johdannainen, kuten Ibanez Artist. Myös Es-335 tyylinen keppi sopisi hyvin. Jotain toivottuja speksejä olisi siis: -Mieluiten 22 nauhaa -Mieluiten 25.5" skaala, mutta pienempikin on ok, jos kitara on LP-tyylinen -Monipuoliset saundimahdollisuudet (soitan pääasiassa progerockia, metallia ja post-rockia) -Passiivimikit -Kiinteä talla tai vintage -tyylinen tremolo -Vähintään 12" radius -Vähintään 43mm leveä satula -Mukavan paksu kaula, ei halko eikä liian siro. Ei V-profiilia! -Hintaluokka max. 1000€ Käytettyä olisin ensisijaisesti hakemassa, esim. Grecot yms. Les Paul -kopiot ja Tokain vanhemmat Breezy Sound -Telet kiinnostavat, mutta sinänsä esim. jotkut Edwardsitkin ovat varmaan hyviä? Ehdotuksia otetaan vastaan! Ja paljonkohan tuosta omasta Springy Soundista kehtaisi pyytää? Esim. tässä on Ebayssä vastaava, mutta Suomen hinnat eivät taida olla vielä samaa tasoa: http://tinyurl.com/ynpeb2 Tuo oma Springy on siis vm. 80, candy apple red -värinen (CAR ei ollut sarjatuotantoväri, joten siitä on yleensä pyydetty eBayssä vielä enemmän). "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
ReBeat 27.04.2007 18:48:07 | |
---|
Carvin TL60 humppareilla ja kiinteällä tallalla voisi olla telen ja lespan väliltä jonkinlainen välimuoto. Neck-thru, 24 nauhaa, radiusta riittävästi, eben-otelauta, Carvin-laatua. Luulisi jyräsoundienkin irtoavan. Tuollainen: http://www.carvin.com/guitars-in-stock/big/86749b.jpg Noita liikkuu eBayssä kohtuullisin hinnoin tasaista tahtia. |
Ze Kink 27.04.2007 19:04:33 | |
---|
Carvin TL60 humppareilla ja kiinteällä tallalla voisi olla telen ja lespan väliltä jonkinlainen välimuoto. Neck-thru, 24 nauhaa, radiusta riittävästi, eben-otelauta, Carvin-laatua. Luulisi jyräsoundienkin irtoavan. Tuollainen: http://www.carvin.com/guitars-in-stock/big/86749b.jpg Noita liikkuu eBayssä kohtuullisin hinnoin tasaista tahtia. No sepä se, mutta en ole vielä tässä vaiheessa aivan varma haluanko ostaa eBaystä. Carvin mulla on jo ollutkin (DC400TA), ja ne ovat kyllä varsin mukavia. Mutta katsellaan nyt, en ehkä aivan Carvinia hae juuri nyt. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
Ze Kink 27.04.2007 19:26:15 | |
---|
Tai itseasiassa, voisin varmaan hommata sen Star Sapphiren tuon tilalle. Pitääpä miettiä sitäkin vaihtoehtoa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
Numb 27.04.2007 19:53:09 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
Kuha 27.04.2007 20:05:25 | |
---|
|
Ze Kink 27.04.2007 20:08:28 (muokattu 27.04.2007 20:18:19) | |
---|
No sehän on sitten Baja tele: http://www.elderly.com/fmic/items/FCPBT.htm S-1 switchillä saa monipuoliset soundit ja kaula on silkkaa äijää. Pitää nyt kehua, kun just samanlaisen hain :) Muuten kyllä, mutta tuossa on vain 41.2mm satula, vain 9.5" radius ja V-profiili, joka ei yhtään sovi hanskaan. Harmi. Telecaster Pro vaikuttaa enemmänkin mun jutulta. Pitänee käydä testaamassa. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
Kuha 27.04.2007 20:33:00 | |
---|
Muuten kyllä, mutta tuossa on vain 41.2mm satula, vain 9.5" radius ja V-profiili, joka ei yhtään sovi hanskaan. Harmi. Itse asiassa profiili ei ole v, ainakaan tuossa mun kepissä, vaan paljon pyöreämpi. Mutta kapeahkohan tuo kyllä on. |
Kiinankeisari 27.04.2007 21:04:34 | |
---|
Pitää nyt kehua, kun just samanlaisen hain :) kuvia ja kattava artikkeli, kiitos :) "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Kuha 27.04.2007 21:29:13 | |
---|
kuvia ja kattava artikkeli, kiitos :) Sellaisen voisi joskus yrittää väsätä. |
joukov 27.04.2007 21:49:54 | |
---|
Meikäläisen Breezy voisi sopia sulle hyvin, Ze. SWR: An army of rats ate your gear.
Stanley Clarke: Yeah. Its amazing. |
Ze Kink 27.04.2007 22:03:36 | |
---|
Meikäläisen Breezy voisi sopia sulle hyvin, Ze. Äh, ei mitään kokomustia kitaroita :) "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
Mäci 27.04.2007 22:11:04 | |
---|
Ibanezin uudet Artistit,Arc ja Arx.mulla on Arc 100 BS ja kyllä on muikea kitara ja halvalla!Jäis rahaa vielä vaikka uusiin mikkeihin,jos katsot tarvitsevasi. Kaukana väijyy ystäviä. |
Ze Kink 27.04.2007 22:15:07 | |
---|
Kyllä mä olen nyt vähän taipumassa siihen, että kun tuo Springy menee kaupaksi, niin tilaan tuon Star Sapphiren. Siinä rakentamisessa kuitenkin menee jonkin aikaa. Sitten kesätöiden jälkeen katselen vasta Telen. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Ostan Ebow plussan, myy! | Aberrant Vascular |
Dacatch 27.04.2007 22:22:01 | |
---|
Schecterillä on PT mallit, jotka saattaisivat sopia kuvaukseen. Tarkemmista specseistä ei hajua, mutta telen mallisia ja kaksi pasiivihumpparia löytyy. Hinta muistaakseni jossain 700 euron hujakoilla. "Wish in one hand, shit in the other, see which fills up first" - Old Wilkinson family saying |