S3k7u 25.04.2007 15:52:44 | |
---|
Mullakin on joskus tollasia päiviä kun ei tahdo oikeen tulla mitään, mutta se johtunee varmasti taidon ja tekniikan puutteesta:D |
gorgonoidi 26.04.2007 23:02:34 | |
---|
Täytyy sanoa että tuo Farmakonin jampa on kovimpia Suomalaisia rääkyjiä/örisiöitä. Hallitsee ties mitä muitakin tekniikoita, vaikkei kaikkia aina niin pätevästi. Rouhea ja raaka murina on mainiota. |
ushimir 27.04.2007 15:08:53 (muokattu 30.04.2007 20:40:35) | |
---|
Olen juuri tajunnut että kurkkuni kipeytyy rääkyessä resonointi ääni tulee aina äänihuulista. joka kipeyttää kurkun ... Mikä avuksi? onko ikäni huono rääkymiselle (murrosikä) tai jotain vastaavaa? Volyymi on yleensä aika hiljanen mutta kipeytyy kovaakin laulaessa. Jännitän vatsaa ja muita lihaksia aina paljon miten sen saa pois siis jännityksen? E:KURKKU! huomasin että kurkku oli ongelmana miten te saatte/saitte kurkun jännityksen pois??? |
Täytyy sanoa että tuo Farmakonin jampa on kovimpia Suomalaisia rääkyjiä/örisiöitä. Hallitsee ties mitä muitakin tekniikoita, vaikkei kaikkia aina niin pätevästi. Rouhea ja raaka murina on mainiota. Samaa mieltä, mukavan sekopäistä. Onni vie inspiraation. |
haisulitar 29.04.2007 18:08:57 | |
---|
asiasta näkkileipään. lueskelin tuossa noita juttuja, mutta jäi hiukka epäselväksi että kuinkas nuo ohjeet soveltuvat naisäänen laulettavaksi?? itse olen käynyt laulutunneilla kohta 8 vuotta, eli "peruslaulutekniikan" pitäis olla hanskasssa äänenmuodostuksineen ja äänen avauksineen. tarkoituksenani olisi kuitenkin pyrkiä Angela Cossow - tyyppiseen tyyliin, mutta kun keinot alkavat olla vähissä, ja tyyli poikkeaa kyllä aika rankasti siitä mitä tähän asti olen vetänyt.:D eli siis löytyykö ketään, mielellään naispuoleista henkilöä joka on asiaan perehtynyt ja osaisi auttaa??? terveisin: neuvoja kaipaava |
Mohla 02.05.2007 11:03:33 (muokattu 02.05.2007 11:03:46) | |
---|
Mun mielestä nuo samat ohjeet pätee kyllä yhtälaillla naisiinkin. Samanlainen äänentuottomekanismi löytyy molemmilta sukupuolilta. Onhan näitä esimerkkejä rankastakin naisörinästä vaikka kuinka. Eli tekniikkaa hiomaan vaan! Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
Sahtimies666 02.05.2007 11:35:58 | |
---|
nyt kun naisvokalisteista tuli puhe niin tarkistakaapa Carcosa, suhteellisen asiallista vokalisointia sanon minä ;) www.myspace.com/carcosa sieltä Punisher "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
S3k7u 05.05.2007 19:27:23 | |
---|
Naiset ovat kyllä seksikkäitä silloin, kun he örisevät! ;) |
Klarifonisti 07.05.2007 17:47:47 | |
---|
Hei, oon tässä jo jonki aikaa rääkyny/örissy yhessä rässi bändissä, mutta ääni menee yleensä reenien aikana paineeseen vaikka kurkkuun ei satu kun laulan. mitä ois tehtävissä että sais senkin pois? |
Buffa D 09.05.2007 22:13:00 (muokattu 09.05.2007 22:22:12) | |
---|
persemoi. |
ushimir 11.05.2007 14:30:57 | |
---|
Hei, oon tässä jo jonki aikaa rääkyny/örissy yhessä rässi bändissä, mutta ääni menee yleensä reenien aikana paineeseen vaikka kurkkuun ei satu kun laulan. mitä ois tehtävissä että sais senkin pois? Mul on just se sama ongelma jännitys vaan pitää saada pois... jotenkin. |
Keppis 11.05.2007 14:44:38 | |
---|
Onni vie inspiraation. |
Sahtimies666 14.05.2007 09:45:13 (muokattu 14.05.2007 09:47:00) | |
---|
Tulipas tosta mikseristä mieleen että törmäsinpäs aika saatanan asialliseen vokalisointiin tuossa. Bändin nimi on The bleedout. Vokaleissa on sellasta asennetta mitä jää monelta orkesterilta kaipaamaan. tuossa suora linkki kappaleeseen Manchurian Candidates (the Apocalypse Ballad): http://www.mikseri.net/music/play.php?id=259989&type=dl Edit: Pitänee vielä lisätä että noi korkeet kiljasut toimii etenkin helvetin hyvin. "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Exxecuttorr 16.05.2007 22:15:24 | |
---|
Aah.. opin tuossa jokin aika sitten inhale-tekniikan perusteet ja h*lvetin makealta kuulostaa/tuntuu rääkyä. Pystyy vetämään n. 2x korkeammalta kuin perinteisillä tekniikoilla ja pystyy vetämään kohtalaisen helposti. Matalalta vetäessä muuttuu kyllä jonkin sortin kurnutukseksi :D Välillä saa kyllä oikeaa sävyä hetken hakea, mutta yleensä löytyy ilman suurempia hämminkejä. Onkos täällä muita kyseisen tekniikan harrastajia, ja liittyykö aiheeseen jotain vinkkejä ja/tai varoituksia? http://www.mikseri.net/artists/atumnocturnem.65385.php
Bändiprojektini osoite. Kommentit hyvin tervetulleita. |
Buffa D 17.05.2007 17:19:08 | |
---|
Joo yritetty on, mutta huonoin tuloksin.. Toi on vaikeeta! persemoi. |
Klarifonisti 19.05.2007 14:49:17 | |
---|
ööhh.. mitäs se homma ees tarkottaa? valaiskaa joku. |
Cocktus 19.05.2007 15:40:19 | |
---|
ööhh.. mitäs se homma ees tarkottaa? valaiskaa joku. Tuotetaan örinä sisäänhengityksen avulla eli imetään ilmaa normaalin ulospuhaltamisen sijaan. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |
Hipelius 22.05.2007 14:14:15 | |
---|
http://sacrecy.com/files/miscstuff/biisi2.mp3 Kommentoikaas vähän. Muutaman kuukauden reenin jälkeen paljon on vielä tehtävää, mutta olisi kiva kuulla hieman ulkopuolisten palautetta :D. Biisi on täysin keskeneräinen ja demovaiheessa muutenkin, rääkymiset vedin tuossa aamulla ennen kouluunlähtöä, joten laatu ei ole sitä parasta mahdollista. Soittokin lipsuu, mutta what the hell :D. Kiitos jo etukäteen. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> |
migreeni 22.05.2007 19:55:37 (muokattu 22.05.2007 19:55:49) | |
---|
http://sacrecy.com/files/miscstuff/biisi2.mp3 Kommentoikaas vähän. Muutaman kuukauden reenin jälkeen paljon on vielä tehtävää, mutta olisi kiva kuulla hieman ulkopuolisten palautetta :D. Biisi on täysin keskeneräinen ja demovaiheessa muutenkin, rääkymiset vedin tuossa aamulla ennen kouluunlähtöä, joten laatu ei ole sitä parasta mahdollista. Soittokin lipsuu, mutta what the hell :D. Kiitos jo etukäteen. Aika blääk methaal /,,/ En osaa sanoa, ihan hyvältä kuulosti kyllä.. Itse biisistä että jos tempoa nostais aika reilusti niin siitä tulis vittuna tykimpi ;) |
Nidhöggr 22.05.2007 21:21:38 | |
---|
Joo yritetty on, mutta huonoin tuloksin.. Toi on vaikeeta! Minulla on juuri päinvastoin... Sisäänhengityksellä saan täysin kivuttomasti ja helposti örinät/murinat/rääkymiset, mutta tuolla "normaalilla" tekniikalla ei tule oikein mitään. Krää-ähh. |