Aihe: Rautalanka-soolot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
cimar
28.04.2007 20:16:01
Tilasin itse rautalankanuotteja jossa oli tabulatuuritkin,kaikuja 1960 luvulta,näyttääpi olevan JEP-productions joka on tehnyt,syksyllä kuulema tulee toinen vihko rautalankaa
Jonte
29.04.2007 04:29:01
Kaiva 60-luvun jutut esille. Sounds, Beatmakers jne.

Ei fidu. Ei tätä pyydetty. 1960-luvun rautalanka ei ole sama juttu mitä nämä nykyiset kuluttajat ja osin soittajatkin mieltävät rautalankana.

Se mitä nykyisin rautalankana pyydetään ja soitetaan, on Agentsin ja Yölinnun ja A. Aallon Rytmiorkesterin muokkaamaa sähkökitaraefektiaskitavaraa. Toki paljonkin sävykkäämpää ja monipuolisempaa, mutta itse kitaran kanssa tekeminen jää vähemmälle. Huomautan, kuten eräs toinen ansioitunut MNetin nimimerkki, että soitto lähtee sormenpäistä. Sormenpäiden, joiden peittona aidolla rautalankakitaristilla on vuosien kulutuksen tuoma millin paksuinen sarveiskudos, vasemmassa kädessä vahva barreehankanen, itse soittajan kropassa alkoholista pidättäytymällä eläen säilytetty MM-all-stars-maalivahdin hermosto, mielessä pettämätön nyanssien taju sekä vaadittava soolonirroituskyky ja kitarassa paksun kielisatsin antama tanakka äänimaailma, näin sitä ennen rautalankaa soitettiin. Voi olla että lisäksi oli vielä Voxin putkivahvistin, yleensä joku kaikulaitekin.

Simmotti. Itse osaan soittaa kitaralla Kirkkonummen Radalla ja In The Nude.
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
R.Syke
29.04.2007 06:44:20 (muokattu 29.04.2007 06:44:46)
Edelliseen: 60-luvun rautalankakitarisoista monet olivat hyvinpukeutuvaa bättre folkia, joiden hagströmit, fenderit ja voxit pappa betalade ;)
Jonte
01.05.2007 04:37:27
Edelliseen: 60-luvun rautalankakitarisoista monet olivat hyvinpukeutuvaa bättre folkia, joiden hagströmit, fenderit ja voxit pappa betalade ;)

Niet, nej talande ny om svensksprokiga människor i västkusten!

Mutta Fender OK, Hagström varauksin OK, VOX aina OK. Pappa myös OK, mikäli vähintään pystyy komppaamaan Apachen. Kirkkonummen Radallahan ei välttämättä kaipaakaan kitarakomppia, vaan urkusoundi kelpaa myös.

Pikkuhiljaa alkaa sormenpäät kovettumaan. Barreehankanen ei vielä kestä koko iltaa epäedullisia sävellajeja. Mutta siinä sitä vaan pienin askelin...

-Jonte
Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas".
ella
27.06.2007 21:59:08
Täällähän on mielenkiintoista keskustelua. Laitanpa teille linkin, josta löytyy tuoretta kotimaista instrumentaalimusiikkia. Käykää tutustumassa: www.thesilhouettes.fi
Musiikkia korville
27.06.2007 22:07:12

Täällähän on mielenkiintoista keskustelua. Laitanpa teille linkin, josta löytyy tuoretta kotimaista instrumentaalimusiikkia. Käykää tutustumassa: www.thesilhouettes.fi

Oho. Olipas mukavaa musiikkia ja hienosti soitettu. Tällasen entisen rautalankasoittajan korvaa ja sielua hiveli.
By: MK
omarklah
27.06.2007 22:28:12

Toimii!!
Loistavat soundit.
...jos ei saa pillua vaihtobassolla, niin ei saa kyllä vaikka kuin räpeltäis...
juhannuz
28.06.2007 07:12:57
Heh meitin bändin kitaristi ainakin pystyy heittämään jonkinlaisen 'rautalankasoolon' biisiin kuin biisiin tyylistä riippumatta. Mutta pitäähän kipparinkin sooloilla ettei mee liian ykstoikkoiseksi. Suosittelen opiskelemaan Erik Lindströmin biisejä jos haluttaa revittää rautalankaa oikein kunnolla omilla sovituksilla.
isojussi
28.06.2007 09:58:17

No perkele! Kunnon rautalankaa, eikä mitään rautalankaiskelmää. Ja mun puukorvieni mukaan vielä oikein kelvollisesti soitettu. Jatkakaa!
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Neljä Ruuvia
28.06.2007 10:36:53
No perkele! Kunnon rautalankaa, eikä mitään rautalankaiskelmää. Ja mun puukorvieni mukaan vielä oikein kelvollisesti soitettu. Jatkakaa!

Onko tässä Takanen rummuissa.Toimi niin perkeleesti...
Tankero
28.06.2007 11:24:09
Oikein hyvät pölinät.
Ainoa miinus tuli etusivun silhuetin kitarasta. Ei oo Strato. ;)
Varmasti, vissiin.
veeka
28.06.2007 13:02:34

Tyyli hanskassa ja ilmiselvästi jutut on mietitty etukäteen tarkkaan. Plussaa omista biiseistä. Hyvä pojat!
työtä työttömille, viinaa soittajille
humppahanuristi
28.06.2007 13:04:49

Oliko noissa osissa kappaleissa käytetty sähköisiä rumpuja tai jopa rumpukonetta?
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
poppamies
28.06.2007 14:30:59

Oliko noissa osissa kappaleissa käytetty sähköisiä rumpuja tai jopa rumpukonetta?

Jotain vitun sähkörumpuja. Sopivat kuin nenä perseeseen rautalankaan...
G strings are for strippers!
Ukko
28.06.2007 15:31:47

Oikein hyvät pölinät.
Ainoa miinus tuli etusivun silhuetin kitarasta. Ei oo Strato. ;)

On niitä muitakin "rautalanka" skeboja kuin strato.
poppamies
28.06.2007 16:46:15 (muokattu 28.06.2007 16:46:41)

On! Tällaisessa vinyylipäällysteisessa Höfner 175 on paras rautalankasoundi mitä ikinä voi kuvitella.
http://www.fetishguitars.com/html/misc/de/hofner/hofnerugo5.html

Hagström ja Kent toimii myös.
G strings are for strippers!
Sertzo S
28.06.2007 16:52:47

Voi jukolauta, kun tuon merkkiset ensimäiset lankkukitarat ja bassot olivat hiplattavina Oulussa 60-luvulla Musiikki Westerlundin myymälässä.
KoskPaavo
29.06.2007 00:48:23
On! Tällaisessa vinyylipäällysteisessa Höfner 175 on paras rautalankasoundi mitä ikinä voi kuvitella.
http://www.fetishguitars.com/html/misc/de/hofner/hofnerugo5.html

Tuossa 15 km:n päässä on tuollainen varmaan vieläkin myytävänä, hintaa vaan en tiedä
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Tankero
29.06.2007 13:07:57

No on, kuten Poppis tuossa mainitsee, mutta tuo on joku sarvelli tai jaksoni.
Varmasti, vissiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)