Aihe: Ran Guitars kokemuksia itse kitaroista
1 2 3 4 511 12 13 14 1534 35 36 37 38
H.Corruption
26.04.2007 23:23:40
Joo muakin vituttaa ihan kaverin puolesta, kun tunnen hänet henkilökohtaisesti.

Mun ekan Ran RR:n laukku on se Kisielewski ja sen on kestävyydeltään light casen ja hard casen väliltä, oma arvio. Toisen Ran RR:n laukku on samanlainen ku toi Benin, mutta sisäosat on tehty pitämään kitara paikoillaan ja yläsakara ei kosketa laukun reunaa. Tätä ihmettelinkin Benin laukussa kun katsoin kuvat läpi, ettei tukiosia kitaran muotoa tukien oltu tehty. Kyllä tää mun mielestä on aika pitkälle myös Ranin moka. Laukut ovat kuulemma ihan custom laukkuja, joten luulisi sisäosienkin olevan tehty juuri niin että kitara pysyy paikoillaan kovassakin kuljetuksessa.

Mä taisin kyllä speksata oman laukun sisäosat niin ettei kitara pääse liikkumaan laukussa.
Ben_D
26.04.2007 23:26:52

Tossa kuvaa laukun sisältä -> http://www.fiercemetal.org/ran/broken_pad.jpg

Eli....alempaa sakaraa tukeva pehmuste on paskana kuten kuvasta näkyy. Sakaroita on siis pehmustettu, mutta isku on ollut niin kova, että alasakaran pehmuste on jopa hajonnut...alasakarassa onkin isompi vaurio kuin yläsakarassa

Alasakara -> http://www.fiercemetal.org/ran/DSCN1339.JPG

Yläsakara -> http://www.fiercemetal.org/ran/DSCN1337.JPG
http://www.myspace.com/fiercemetal
Joees
26.04.2007 23:33:18
Noo, terotat niitä vähän lisää niin saat tappovälineen? Voit tehdä keefit keikalla ja lyödä lavalle tulevaa nilkkiä kitaralla. Tosin nyt sä seivästäisit sen.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
Invader
26.04.2007 23:35:26
Mun ekan Ran RR:n laukku on se Kisielewski ja sen on kestävyydeltään light casen ja hard casen väliltä, oma arvio.

Ottaako tuossa Kisielewskissä RR:n siivet laukun reunaan kiinni? Kisielewski on itsellenikin tulossa..
Tai sitten ei..
H.Corruption
26.04.2007 23:40:13
Noo, terotat niitä vähän lisää niin saat tappovälineen? Voit tehdä keefit keikalla ja lyödä lavalle tulevaa nilkkiä kitaralla. Tosin nyt sä seivästäisit sen.

Jätkä on joku vitsiniekka vai? Mulla on jotenkin sellanen tunne et tollasesta vois tulla nenä kipeeks jos menisit tota Benille päin naamaa ehdottaa.

Älä nyt vittu lyö lyötyä miestä.
Explorer
26.04.2007 23:42:12 (muokattu 26.04.2007 23:45:15)
Hyvä meininki puolalaisen firman kanssa; ensin pitää venata vuoden että saa kitaran joka onkin sitten paskana. Kannattaako sen hintalaatusuhteen perään niin sokeasti tuijottaa kun kotimaassakin osataan...

Edit: ei tietenkään vittuilua Benille vaan miettimistä muille.
Ziltoid the omniscient!
saastara
26.04.2007 23:47:10
Hyvä meininki puolalaisen firman kanssa; ensin pitää venata vuoden että saa kitaran joka onkin sitten paskana. Kannattaako sen hintalaatusuhteen perään niin sokeasti tuijottaa kun kotimaassakin osataan...

Edit: ei tietenkään vittuilua Benille vaan miettimistä muille.

Ei ole se Puola tuossa mikään taikasana. Kyllä niitä asioita hajoaa muissakin maissa.. Jopa täällä pyhällä verellä valellussa Suomessakin.
Lisää middleä.
H.Corruption
26.04.2007 23:50:39
Ottaako tuossa Kisielewskissä RR:n siivet laukun reunaan kiinni? Kisielewski on itsellenikin tulossa..

Alasiipi ottaa, ku laukku on lähelle kitaran muotoa. Noitahan ei enää Ranin pitäny käyttää. Suorakaide flight case on Paco Casesin valmistama.

Ranin sivulla laukun valmistajan nimeä ei oo muutettu ja luulen et sulle tulee tollanen Paco.
mattim
26.04.2007 23:50:57 (muokattu 26.04.2007 23:52:03)

Mun ekan Ran RR:n laukku on se Kisielewski ja sen on kestävyydeltään light casen ja hard casen väliltä, oma arvio. Toisen Ran RR:n laukku on samanlainen ku toi Benin, mutta sisäosat on tehty pitämään kitara paikoillaan ja yläsakara ei kosketa laukun reunaa. Tätä ihmettelinkin Benin laukussa kun katsoin kuvat läpi, ettei tukiosia kitaran muotoa tukien oltu tehty. Kyllä tää mun mielestä on aika pitkälle myös Ranin moka. Laukut ovat kuulemma ihan custom laukkuja, joten luulisi sisäosienkin olevan tehty juuri niin että kitara pysyy paikoillaan kovassakin kuljetuksessa.

Mä taisin kyllä speksata oman laukun sisäosat niin ettei kitara pääse liikkumaan laukussa.

Jouduitko maksamaan extraa tuosta laukusta, jossa kitara ei pääse liikkumaan, vai tuliko standardihinnalla ? Olin tilaamass tuolta Lespaa jossain vaiheessa, mutta Tamminkuinen Japanin reissuni sammutti tuon tarpeen kerralla kunnolla.

Matti
H.Corruption
27.04.2007 00:01:01
Jouduitko maksamaan extraa tuosta laukusta, jossa kitara ei pääse liikkumaan, vai tuliko standardihinnalla ?

Matti

Ihan oli standardihinta. Kitaran saatuani kyselin laukuista ja Dariusz kertoi niiden olevan tehty jokaisen lähetettävän kitaran mitoille.

Ei luulis solumuovin niin hirveästi maksavan että tukipalat jää rakentamatta.
Kjukka
27.04.2007 00:08:57

Joo onhan tää vähän surullista kun ensin täytyy olla kusi sukassa onko speksit kohdallaan, sitten täytyy odotella kuukausia ylimääräistä ja sen jälkeen saa pakattuja puusäleitä pikakiidolla straight from Puola.

Vähän niinku piste iin päälle ton firman suhteen.
Joees
27.04.2007 00:15:06 (muokattu 27.04.2007 00:16:28)
Jätkä on joku vitsiniekka vai? Mulla on jotenkin sellanen tunne et tollasesta vois tulla nenä kipeeks jos menisit tota Benille päin naamaa ehdottaa.

Älä nyt vittu lyö lyötyä miestä.

Äh... Se oli todellakin harmiton "vitsi". Ei todellakaan mitään vittuilua. Ja kyllä, kyllä mä voisin Benille päin naamaa tuon sanoa(ja mieluummin, usko pois, sanoisinkin). Silloin ehkä kuulisi mun äänensävystäkin lievähkön huumorin. Ei tarvitsisi täällä hymiöitä käyttää ja toivoa että ymmärretään.
Jos ei huumori uppoa, niin olen pahoillani Ben, ei ollut pahalla. Sen sijaan tälle toiselle hemmolle jotta paska säkä jos saan Beniltä kuonooni. Eipähän liene sun ongelma? On mulla nenä ollut ennenkin kipeä, ja niin on muillakin.

En lyö lyötyä, ei mulla ole tarvetta moiseen? Mun itsetunto on muutenkin ihan kohdillaan.

Ja tottakai mä toivon että tätä tapausta ei olisi käynyt. Nyt kävi, ja toivon että asiat sujuu mallikkaasti ja soitin saadaan hyvään kuosiin, ulkoisestikin. Muutenhan se on käsitykseni mukaan bueno.

Ja joo, en tajua mitä hittoa mä tässä selittelen. Ben tulee vetää mua nenää jos tulee. Kyynel. :-)

E: Ja sustahan tuo sun kommenttisi kertoo jotain.
Twinkle
27.04.2007 00:29:18
Joo onhan tää vähän surullista kun ensin täytyy olla kusi sukassa onko speksit kohdallaan, sitten täytyy odotella kuukausia ylimääräistä ja sen jälkeen saa pakattuja puusäleitä pikakiidolla straight from Puola.

Vähän niinku piste iin päälle ton firman suhteen.

se on sit se, mistä ihminen kokee saavansa parhaan palvelun ja asiantuntemuksen. Itse en edes näillä esimerkeillä ole halukas tilaamaan mitään täkäläisiltä soitinrakentajilta kun saatu laatu, hinta ja palvelu on yleensä ollut monessa suhteessa parempaa rajan toisella puolella.

Näin minun kokemusten mukaan.
H.Corruption
27.04.2007 00:31:30
Äh... Se oli todellakin harmiton "vitsi". Ei todellakaan mitään vittuilua. Ja kyllä, kyllä mä voisin Benille päin naamaa tuon sanoa(ja mieluummin, usko pois, sanoisinkin). Silloin ehkä kuulisi mun äänensävystäkin lievähkön huumorin. Ei tarvitsisi täällä hymiöitä käyttää ja toivoa että ymmärretään.
Jos ei huumori uppoa, niin olen pahoillani Ben, ei ollut pahalla. Sen sijaan tälle toiselle hemmolle jotta paska säkä jos saan Beniltä kuonooni. Eipähän liene sun ongelma? On mulla nenä ollut ennenkin kipeä, ja niin on muillakin.

En lyö lyötyä, ei mulla ole tarvetta moiseen? Mun itsetunto on muutenkin ihan kohdillaan.

Ja tottakai mä toivon että tätä tapausta ei olisi käynyt. Nyt kävi, ja toivon että asiat sujuu mallikkaasti ja soitin saadaan hyvään kuosiin, ulkoisestikin. Muutenhan se on käsitykseni mukaan bueno.

Ja joo, en tajua mitä hittoa mä tässä selittelen. Ben tulee vetää mua nenää jos tulee. Kyynel. :-)

E: Ja sustahan tuo sun kommenttisi kertoo jotain.

Omalle kohdalles jos osuis, tuskin ymmärtäisit "harmittomia vitsejä". Ei siinä kannata vitsejä vääntää oli tarkotus kuin hyvä tahansa.
Kjukka
27.04.2007 00:34:31

se on sit se, mistä ihminen kokee saavansa parhaan palvelun ja asiantuntemuksen. Itse en edes näillä esimerkeillä ole halukas tilaamaan mitään täkäläisiltä soitinrakentajilta kun saatu laatu, hinta ja palvelu on yleensä ollut monessa suhteessa parempaa rajan toisella puolella.

Näin minun kokemusten mukaan.

Juu, jokanen toki laittaa rahansa mihin lystää, onhan mullaki kitaroita vaikken osaa soittaa.

Enkä mä customia tilais muutenkaan kun niillä spekseillä mitä haluan saa kaupasta normikitaran paremmalla jälleenmyyntiarvolla.
Joees
27.04.2007 00:40:25 (muokattu 27.04.2007 00:47:06)
Omalle kohdalles jos osuis, tuskin ymmärtäisit "harmittomia vitsejä". Ei siinä kannata vitsejä vääntää oli tarkotus kuin hyvä tahansa.

On osunut, usko tai ei. Vitsejä on väännetty ja vielä mä elossa oon? Ja yleensä oon hiffannutkin moiset. Ei tässä kukaan kuitenkaan kai kuollu vaikka vitutus onkin suuri. Ei tää kuitenkaan niin vakavaa oo vaikka välillä vituttaisikin rujosti. Kuten uskon tässä tapauksessa olevan, en epäile kuule hetkeäkään.

Mutta sitä mä en tajua, miksi me jauhetaan tätä tässä ketjussa? Eihän tää liity hittoakaan tähän. Edelleen toivon ja uskon että hommat järjestyy.

E: Tää jää mun osaltani tähän. Jos kirjoitan tänne enää se liittyy aiheeseen jotenkin, oikeesti.
H.Corruption
27.04.2007 00:59:58
En tilannut flight casea vaan hard casen. Täytynee kysäistä asiaa vielä tarkemmin nyt kun asiohin voi vielä vaikuttaa.

Mäkin tilasin aikanaan hard casen, mutta Dariusz ilmoitti vähän ennen kitaran valmistumista että laukun valmistus tuottaa ongelmia. Valmistaja ei tehnyt enää custom laukkuja Ranille. Toi flight case on sellasta kevyempää mallia eli ei paina juuri hard casea enempää. Ei siis ole niitä pomminkestäviä.
Tympee Huttunen
27.04.2007 08:18:39
Mäkin tilasin aikanaan hard casen, mutta Dariusz ilmoitti vähän ennen kitaran valmistumista että laukun valmistus tuottaa ongelmia. Valmistaja ei tehnyt enää custom laukkuja Ranille. Toi flight case on sellasta kevyempää mallia eli ei paina juuri hard casea enempää. Ei siis ole niitä pomminkestäviä.

No, se on sama vaikka kitara olisi tilattu pahvilaatikossa, kuten moni kitara onkin. Lähettäjän olisi pitänyt pakata ja pehmustaa kitara paremmin. Mun mielestä on ihan toissijaista nyt miettiä, mikä salkku olisi "UPS, nyt putos"-firman kolistelut kestänyt, koska sen ei pitäisi olla tilaajan murhe. Kitaran tietenkin olisi pitänyt tulla ehjänä perille salkusta riippumatta.

On se kummaa, että kuukausitolkulla tekevät kitaraa ja sitten laittavat sen Euroopan reissun ajaksi tuollaiseen salkkuun. Toisaalta voi kyllä miettiä, että UPSin kuljetus on ollut varmaan aika rajua. Veikkaan, että tuossa alkaa pieni kädenvääntö UPSin ja RANin kesken.

Jos Gibsoneista saadaan lohjennut lapa korjattua täysin huomaamattomasti, niin kai RR:stäkin siipien paikkaus onnistuu:)
Laupias Tuoni
27.04.2007 08:32:40

Tuolta löytyy kuva Kisielewskin RR-casesta:
http://ranguitars.floriandecher.de/custInvader.html

Noin oli myös minun kitarani pakattu ja ehjänä tuli perille.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)