maraa 25.04.2007 19:10:28 | |
---|
oon soittanu kitaraa noin 1,5 vuotta, nyt just mul on Ibanez Gio ja mielestäni on aika vaihtaa parempaan kitaraan.. soitan enimmäkseen metallia (heavy, trash, power..) joten ajattelin vaa jos teil ois jotain ehdotuksia, hintaluokka ~500e. |
Iron Horse 25.04.2007 19:20:12 | |
---|
Onko Iba hyvän oloinen? Sopiiko kaula käteen? Haluatko välttämättä tremolon ja 24 nauhaa? Mnetin torilla on aika hyvin Ibaneezia tuohon hintaluokkaa, mm SZ:aa ja RG:tä Screaming! Screaming for vengeance! |
InYourFace90 25.04.2007 19:21:23 | |
---|
Mun mielestä kannattais suurentaa vähän budjettia ja ostaa hyvä kitara, niin ei tarvitse vähään aikaan uutta ostaa. Ja kun heviä soitetaan niin floikkaa usein tarttee ja ton hintaluokan kepeissä on yleensä lisenssifloikka. Kannattaa myös katsoa käytettyjä. Up The Irons! |
Strutsi 25.04.2007 19:22:02 | |
---|
Pitänee mainita että oma SZ on miellyttänyt kovasti, ja että se on kyllä hintaansa nähden erinomainen vehje. 500€ saa jo hyvän käytettynä, halvempia malleja uutenakin. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
InYourFace90 25.04.2007 19:23:04 | |
---|
Pitänee mainita että oma SZ on miellyttänyt kovasti, ja että se on kyllä hintaansa nähden erinomainen vehje. 500€ saa jo hyvän käytettynä, halvempia malleja uutenakin. Joo suosittelen kattomaan käytettyjä Ibanezejä. Esim. RG1570 ois ihan hyvä keppi. Up The Irons! |
Estranged 25.04.2007 19:24:59 | |
---|
Onko Iba hyvän oloinen? Sopiiko kaula käteen? Jos näin, niin ehkäpäs torilta voisi katella nuita RG5xx-malleja, ja jos hyvin käy niin jää vielä rahaakin jonkin verran. "Kannattaa ostaa halpaa, koska halpa tulee pidemmän päälle kalliiksi ja kallishan on aina parempi." |
Strutsi 25.04.2007 19:25:46 | |
---|
Joo suosittelen kattomaan käytettyjä Ibanezejä. Esim. RG1570 ois ihan hyvä keppi. Näinpä, jos Ibanezin floikkakepin ostat niin hyviä floikkia ovat: Edge Pro, Lo-Pro edge ja edge. Muut ovat halpoja huonoja mötiköitä jotka eivät pidä virettä pidemmän päälle. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
Zl z 25.04.2007 19:29:53 | |
---|
Torilla näkyi olevan myös pari Charvelin Model 4:sta, joita myös kannattaa harkita. Jos satut asumaan lähistöllä niin kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa. Ko. kitaroita voin kyllä suositella erittäin lämpimästi. Floikka noissa on ok, kuten myös mikit. Ja noistahan löytyy myös Jaskan JE-1200 midboost-piiri. Kaula on suht ohut, mutta sellaista kai tässä haettiinkin... |
maraa 26.04.2007 15:57:09 | |
---|
|
Strutsi 26.04.2007 16:00:35 | |
---|
mitä mieltä ootte tästä kitarasta: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG1570 ? kävin testaamassa sitä tänää ja se istui kyllä hyvin kädessä. sitte vaa ajattelin että pitäiskö ostaa käytetyn tai kaupasta? Juuri tuossa ylempänä mainittiin että Rg1570 on hyvä keppi :D Jos ostat käytettynä niin kiinnitä huomiota nauhojen kuntoon. Ei ole halpaa touhua nauhojen hiotuttaminen. "If you feel bad about eating your dead mom, we can dig a grave and you can puke into it." -Monty Python |
oiva tumpeloinen 26.04.2007 16:00:47 | |
---|
mitä mieltä ootte tästä kitarasta: http://www.ibanez.com/eg/guitar.aspx?m=RG1570 ? kävin testaamassa sitä tänää ja se istui kyllä hyvin kädessä. sitte vaa ajattelin että pitäiskö ostaa käytetyn tai kaupasta? Ostat käytettynä tietenkin. Noita liikkuu ihan inhimillisiin hintoihin torilla vähän väliä. |
Mandarax 26.04.2007 17:25:50 | |
---|
Ensin housut, sitten kengät. |
maraa 26.04.2007 21:23:59 | |
---|
|
musaniko 26.04.2007 21:27:05 | |
---|
Juu pitäs olla halvempi ja siinä on tuo zr *floikka* joka on original floyd rosen tasoa.. Tosin sillä ei saa kieliä aivan yhtä löysäks alaspäin kammetessa kuin floikalla.. :) kannattaa kokeilla ennenku ostaa. Ei sovi kaikille.. =) |
oiva tumpeloinen 26.04.2007 21:31:15 | |
---|
Juu pitäs olla halvempi ja siinä on tuo zr *floikka* joka on original floyd rosen tasoa.. Tosin sillä ei saa kieliä aivan yhtä löysäks alaspäin kammetessa kuin floikalla.. :) kannattaa kokeilla ennenku ostaa. Ei sovi kaikille.. =) Siis täh? Kyllä mä ZR:llä sain kielet täysin löysäksi. Ei kai sillä sen alemmaksi tarvi päästäkään? ZR on toimintaperiaatteeltaankin täysin erilainen kuin floikka, joten eivät mielestäni ole vertailukelpoisia. |
musaniko 26.04.2007 21:32:56 | |
---|
juu olet oikeassa mutta ei saa yhtä löysäks kuin floikalla.. No mihin sitä sitten vertais jos ei floikkan? Tarkoitus oli osoittaa että pitää vireen yhtä hyvin ja kestää tuon vinguttelun.. |
oiva tumpeloinen 26.04.2007 21:36:12 | |
---|
juu olet oikeassa mutta ei saa yhtä löysäks kuin floikalla.. No mihin sitä sitten vertais jos ei floikkan? Tarkoitus oli osoittaa että pitää vireen yhtä hyvin ja kestää tuon vinguttelun.. Sen tallan kiinnitys on täysin erilainen. Kahler (?) voisi olla vertailukohde sen kiinnityksen kannalta, Tuo "vakautinjousi" vai mikälie on sitten taas eräänlainen versio Tremsetteristä. OK, ei sinänsä olennaista, molemmissa käännetään kampea molempiin suuntiin ja toivoksena olisi, että vire pysyy tallan palautuessa alkuperäiseen asentoon. Sitä mä vain ihmettelen, että jos sillä tallalla saa kielet täysin löysäksi, niin paljonko alemmaksi sillä pitäisi vielä päästä? |
musaniko 26.04.2007 21:39:19 | |
---|
swiddu... varmaan nyt on mun zr:ssä jokin vika.. nimittäin sillä ei saa ihan löysäks... joku muukin sanoi samaa.... ?? :) |
Sanonpa tämän nyt kuitenkin, vaikka tuleekin paskaa niskaan.. Fenderin mexico Standard Stratocaster + jotkut "hevimmät" mikit? Menee mikkien kanssa yli budjetin, itse ainakin pärjäisin straton vakiomikeillä. Jos haluat tutustua muusikkoon, sinun täytyy kuunnella hänen soittoaan
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1 |
oiva tumpeloinen 26.04.2007 21:45:48 | |
---|
swiddu... varmaan nyt on mun zr:ssä jokin vika.. nimittäin sillä ei saa ihan löysäks... joku muukin sanoi samaa.... ?? :) Mä en ole kovinkaan hyvä sanomaan tuon tallan päälle. Liikkeessä kokeillut sitä, ja siinä kyllä kielet meni löysäksi. Toisaalta se talla ei muutenkaan toiminut täysin kaikkien kuvausten tapaan, joten vika saattoi olla kyseisessäkin kapistuksessa. |