Aihe: Yamahan bassot?
1 2
L.Ruoska
05.01.2005 22:58:25

Parempi piuha pitää vain hankkia, kun sen mukana tullut on aika "rimpula"; ei pääse enää juoksemaan treenikämppää ympäri niin kuin ennen, kun piuha loppuu kesken;)

Oh really? Siis noihan on neekereistä neekereimpiä piuhoja mitä soitinten mukana aina tulee, niillä voi just testaa että soitin toimii ja sit ne on jo hajalla =D En tajua miten ne hajoaakin aina parissa päivässä ne mukana tulevat narut. Ei sillä väliä, Bespecon Viper-piuhat mul on käytössä mutta aina jaksaa naurattaa noi =D
Vapour
07.01.2005 14:00:10 (muokattu 07.01.2005 14:03:17)
Tuosta piuhasta pitikin kysyä, jos joku on ystävällinen ja kertoo minulle ratkaisun seuraavaan ongelmaan: Tuo Jammuni ei suostu toimimaan vanhoilla piuhoilllani -> kun niitä yrittää käyttää, niin H&K:n vahvarista kuuluu aivan pirullista huminaa... mistä johtuu moinen? Lainasin jopa isältäni pari johtoa ja niilläkin tuli aivan sama tulos. Ainoastaan tuon basson mukana tulleella johdolla soittaminen onnistuu.

Katso ensin missä kaikkialla nuo vanhemmat (ja ilmeisesti pitemmät) piuhat kulkee. Jos menee pitemmän matkan sähköjohdon kanssa samaan suuntaan niin tulee brummia, eli sellaista bzz.. tyyppistä häikkää. Sama vaikutus on myös muuntajilla.

Toinen vaihtoehto on, että vanhojen piuhojesi suojaukset olisi kehnossa kuosissa, mut epailen sit' rancasti, sillä tuskinpa kaikki kaapelisi mitään joukkokuolemaa on tekemässä samanaikaisesti.

EDIT: kontaktihäikkä/hapettuma on myös mahdollinen. Jos ensin mainittu ei toimi, niin putsaa plugit vaikka etikalla tms. (joku voinee neuvoa paremmankin aineen) ja tarkista, että plugin juotokset on kunnossa (jos piuhoissasi saa sukan ruuvattua irti).
Yeah
09.01.2005 19:24:05

Itselläni on Yamahan RBX6 JM ja se on ihan loistava. En vaihtais sitä mihinkään

Kattokaa omakuvaani
When i grow up i want to be cadilac
balzary
09.01.2005 19:38:15

Kattokaa omakuvaani

argh, sieltä mua tuijotti anita hirvonen !
Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!!
Yeah
09.01.2005 20:04:27

Anita on ihan kiva :)
mut eiks se basso oo kumminki se pääasia
When i grow up i want to be cadilac
Jonppa
24.04.2007 17:45:49
Luulisin, (anteeksi, jos oon väärässä) että täältä on helpoin ja paras kysyä tällästä: Olisin ehkä hankkimassa tollasta RBX374 tai sitten tota RBX270 bassoa ekaksi bassoksi. Alottelija oon, kitaraa oon soitellu noin vuoden. Elikkä kumpi kannattaa tälläsen amatöörin ostaa? Ja käykö noi bassot hyvin rokin soittamiseen? Niin ja plektralla rämpyttäsin menemään.
Peace & love
JartZA
24.04.2007 22:11:01
Luulisin, (anteeksi, jos oon väärässä) että täältä on helpoin ja paras kysyä tällästä: Olisin ehkä hankkimassa tollasta RBX374 tai sitten tota RBX270 bassoa ekaksi bassoksi. Alottelija oon, kitaraa oon soitellu noin vuoden. Elikkä kumpi kannattaa tälläsen amatöörin ostaa? Ja käykö noi bassot hyvin rokin soittamiseen? Niin ja plektralla rämpyttäsin menemään.

Mulla on toi RBX374, erittäin mukavasoittoinen se on ja ok-soundinen, mutta suosittelen tota RBX270 mielummin, siinä on simppelimpi elektroniikka = vähemmän ongelmia, eikä tarvitse pattereiden kanssa pelleillä.
SG - "nicht only for the guys that likeAngus Young or Pete Townsend." -Thomann
Jonppa
24.04.2007 22:59:09
Onko tossa rbx270:ssa muuta eroa, kun toi? Jos näin on niin hommaan varmaankin sen sitten.
Peace & love
JartZA
24.04.2007 23:40:54
Onko tossa rbx270:ssa muuta eroa, kun toi? Jos näin on niin hommaan varmaankin sen sitten.

RBX374:ssä on humbuckerit kun taas RBX270:ssä P/J mikit. Kannattaa mahdollisuuksien mukaan kokeilla kumpi miellyttää enemmän korvaa.
kimling
26.04.2007 12:16:39
Itselläni on sen lainen kokemus Yamahan ja suzukin bassoista ettei kannata ostaa bassoa siltä firmalta joka tekee myös prätkiä
rakkaudella meiltä teille
Lume
26.04.2007 18:53:52 (muokattu 26.04.2007 18:56:33)
Olen vaihdellut bassoja paljonkin. Nyt on tuo Yamahan RBX-270, ollut jo ainakin kolme vuotta. Hintaluokassaan kokemukseni mukaan ehdoton peli = Soi ja kukkuu.
Käytettyjä hyväkuntoisia saa satasen ja kahden välillä. Kyllä NÄIN on!
Jonppa
26.04.2007 22:55:38
Mulla on toi RBX374, erittäin mukavasoittoinen se on ja ok-soundinen, mutta suosittelen tota RBX270 mielummin, siinä on simppelimpi elektroniikka = vähemmän ongelmia, eikä tarvitse pattereiden kanssa pelleillä.

Hmm... pattereiden? Oon vielä niin amatööri, että en paljon tiedä näistä. Tietääkö muuten kukaan kumpi noista on parempi toi rbx270 vai Ibanezin vastaava suunnilleen samanhintanen? Ai niin ja, jos vielä jaksatte niin suositelkaa jotain edullista, mutta toimivaa vahvistinta.
Peace & love
JartZA
27.04.2007 01:03:13
Hmm... pattereiden? Oon vielä niin amatööri, että en paljon tiedä näistä.

RBX374:ssä on sisäänrakennettu etuvahvistin joka vaatii 9V patterin. Kaikenmaailman piirilevyä sieltä sisältä löytyy. Jos (omassa tapauksessani KUN) siihen vikaa tulee, korjaaminen on hankalampaa kuin vaikka RBX270 tai muun basson, jossa ei etuastetta ole. Oma bassoni odottelee nyt huollossa elektroniikkamiehen syyniä, komponentteja täytyy käydä läpi jne...

Pysy kaukana aktiivielektroniikasta! :)
pardy
27.04.2007 02:29:20

Jossa on pintaliitoskomponentteja. Normaaleilla komponenteilla toteutettu hässäkkä on vielä helppo korjata jos kyrvähtää. Nimim. Duncanin etunen käynyt ja kukkunut moitteetta jo pidemmän aikaa.

Tai ei sen väliä, halpa aktiivielektroniikka on mun mielestä aina paskempi ratkasu kuin saman verran maksava laadukas passiivielektroniikka.
Volle
27.04.2007 13:48:22
Hmm... pattereiden? Oon vielä niin amatööri, että en paljon tiedä näistä. Tietääkö muuten kukaan kumpi noista on parempi toi rbx270 vai Ibanezin vastaava suunnilleen samanhintanen? Ai niin ja, jos vielä jaksatte niin suositelkaa jotain edullista, mutta toimivaa vahvistinta.

Erot lienevät makuasioita ja varmaan jossain määrin kiinni hyvästä/huonosta yksilöstä, mutta mulle on jäänyt tuossa hintaluokassa Yamahoista parempi fiilis. Ite just ostin tuon rbx270:n (josta teen nauhattoman), kun halvalla sain, mutta Ibanezinkin olisin kelpuuttanut, jos sellainen olisi sopivaan hintaan osunut kohdalle.

VAhvarista sitten.. Tarvitsetko sitä bändikäyttöön? Ainakin mulle melkein sama kotioloissa millä soittaa ja jos mulla ei mitään olis, soittaisin ilman mielummin kun hommaisin pikkupurnukan, jolla ei tee kämpän ulkopuolella mitään. Nyt käyttelen yleensä kitarakomboa ja reenikämpällä on "oikea" bassopino. Tietty, jos säröbasso on "se oma juttu", olis joku pömpeli kyllä syytä olla.
Piis
JukkaPena
27.04.2007 15:04:43
Mulla on kakkosbassona Yamaha BB1200 ja oon ollu todella tyytyväinen. Kyseessä on 80-luvun alun malli. Mikrofonina presarimikki, joka tossa mun bassossa on korvattu ihan aidolla Fenderin presarimikillä. Soundi on napakka ja flatwound-kielillä tolla saa tosi kivan motown-soundin. Toi mun basson hinta on siinä 500 euron paikkeil. Viimeistely on mun mielestä tosi laadukas ja kaula menee rungon läpi. Joskus tulee semmonen Fender-fiilis tota soitellessa.

Ensisoittimena mulla oli musiikkiopistolta lainattu Yamaha RBX300. Presarimikil varustettu vehje niin ikään, mut en oo ikinä soittanu kunnolla säädetyllä sellasella ja väittäsin et se ois sillo vielä parempi. Tollasen RBX300:sen vois saada 200-300 eurolla jostai käytettynä (muistaakseni se on jotai 80-luvun lopun, 90-luvun alun mallia). Tosi kevyt soitin vielä kaiken lisäks.

Molempia bassoja voin suositella :)
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
Satis
27.04.2007 19:13:00
Mulla on Yamahan RBX765A-basso (5-kielinen siis), josta tykkään tosi paljon. Sai heti paikan ykkösbassona vaikka alunperin meinasin pitää sitä kakkosbassona. Hyvä soittaa vaikkakin kaula on hiukan kiero, mutta sen nyt saa helposti korjattua. Toi on ollu mua ennen ilmeisesti neljällä tyypillä ja mä tuskin tuota enää myyn eteenpäin, on se sen verran hyvä soitin.
Tätä on mun rock & roll
JayInc
08.05.2007 21:53:10
Onko minkälaisia kokemuksia tuosta yamahan rbx-jm2:sta? Oon ajatellu sellaista ostaa. Onko hinta-laatusuhde miten kohdallaan?
pehko
03.12.2007 17:23:47
RBX374:ssä on sisäänrakennettu etuvahvistin joka vaatii 9V patterin. Kaikenmaailman piirilevyä sieltä sisältä löytyy. Jos (omassa tapauksessani KUN) siihen vikaa tulee, korjaaminen on hankalampaa kuin vaikka RBX270 tai muun basson, jossa ei etuastetta ole. Oma bassoni odottelee nyt huollossa elektroniikkamiehen syyniä, komponentteja täytyy käydä läpi jne...

voiko tuosta 374:sesta siis repästä etusen vittuun ja vaihtaa sen passiiviksi, käyttäen kuitenkin samoja mikkejä?
"From this far away, it kind of looks like rain."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)