Aihe: Jelppikerho: Peavey bandit transtube 112
1 2
yanera
26.04.2007 08:19:17

Olen hannkimassa kyseistä pelia, en tätä uutta mallia, enkä sitä punaisella logolla varustettua vaan sitä vielä vanhempaa sarjaa, Made in Usa sarjaa joita valmistettiin joskus 90-luvulla. Kyseinen laite on tunnettu hyvästä soundistaan, varmasti tiedätte mitä vermettä tarkoitan. Minkä hintainen kyseinen laite mahtaa olla nykyään. Paljonko kehtaa maksaa? Itse ajattelin jotain 200€ ylöspäin
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Tympee Huttunen
26.04.2007 08:49:10
Millainen tämä Made In Usa-sarja on? Itse muistaakseni ostin oman transtubeni joskus 90-luvun loppupuolella(?)

Laite on tätä sarjaa:

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/2/4/24440.jpg

Itse ostin tuon Suomesta aikoinaan ja siitä sai maksaa muistaakseni 3200markkaa, eli reilu 500e. Myöhemmin sitä sai ihmetellä, kun Thomann myi uudempaa mallia huomattavasti halvemmalla.

Onko joku muuten havainnut putken vaihdolla olevan merkitystä? Mulla alkaa vahvistimella jo olla sen verran ikää, että varmaan kannattaisi etuasteputki jo vaihtaa.

Pistetään vielä off-topiccina, että missä hinnoissa nuo footswitchit liikkuu käytettynä? Yksi einari meni ja varasti kimppatreenikseltä minun. Paha karma seuraa häntä. Tiedä vaikka olisi kuolo jo korjannut. Tosin tuollaisen switchin voisi itsekin helposti varmasti tehdä.
Tympee Huttunen
26.04.2007 09:37:16 (muokattu 26.04.2007 09:38:30)
Ei näissä uusimmissa ainakaan ole putkia. Tiiä sitten noista vanhemmista.

Voi muuten olla ettei tuossakaan ole. En ole tullut hommaa edes ajatelleeksi. Ostin tuon sinä aikana, kun nuo hybridit olivat voimissaan ja oletin tuonkin niitä olevan. Sikäli olisi hyvä homma ettei sitä etuasteputkea olisi, kun eipä sillä tunnu juuri virkaa olevan. Taitaakin muuten olla niin, että tuo transtube-piiri on joku jonka tarkoitus olisi jäljitellä sitä putkisoundia tms?
yanera
26.04.2007 09:49:01

Käsittääkseni transtubessa ei ole minkäänlaisia putkia!
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
Jimi
26.04.2007 12:54:37

Ei näissä uusimmissa ainakaan ole putkia. Tiiä sitten noista vanhemmista.

Itse tässä juuri päivänä eräänä huomasin, että elementti alkaa honottamaan vielä aika pienellä volyymillä ja ennen tätä kyllä on saanut tuutata ihan kunnolla. Tiedä sitten kun vähän enemmän lisännyt middleä viimeaikoina, johtuneekohan siitä. Joskus muistan lukeneeni kyllä samasta ongelmasta juuri kyseiseen vahvistimeen liittyen. Elementti jotenkin "aukeaa" tai "löystyy", miten nyt olikaan. Onko tuo nyt sitten vain menetetty tapaus ja jos haluaa edelleen luukuttaa niin olisiko uusi elementti tai laitteiston päivitys edessä?

Itse olen ainakin huomannut, ettei tuosta banditin yhdestä 12" elementistä muutenkaan saa mitään mahtisoundeja koska se yksi ei vain riitä. Olen ajatellut kaappia siihen alle.

Joskus olen kaapin läpi soittanut ja soundit on parantunut niin paljon!
Japaninkielistä PUNK musiikkia www.mikseri.net/kabe !!!!
ninos
26.04.2007 23:53:58

Itse olen ainakin huomannut, ettei tuosta banditin yhdestä 12" elementistä muutenkaan saa mitään mahtisoundeja koska se yksi ei vain riitä. Olen ajatellut kaappia siihen alle.

Joo, tuo banditin oma elementti ei ole mistään kotoisin, ainakaan näissä uudemmissa missä oli täysin merkitön elementti. Noissa vanhemmissahan oli Sheffield-kauittimet jotka löytyy myös peaveyn 5150 ja 6505-kaapeista ja kyseisen kaapin omistajana voin vain kehua.

Ja Transtube-piiri on tietääkseni putkisaundia jäljittelevä transistoripiiri, eli minkäänlaista putkea sieltä ei löydy vaikka kuinka hakisi.
Nusse! *HIK*
Jmvk
27.04.2007 01:37:35

Hmm, itsekkään en tuosta omasta elementistä tykkää omassa Banditissa.

Kannattaisko tuohon alkaa vaihtamaan elementtiä? Vai pitääkö odotella että saan paremman vahvistimen. En meinaan kehtais tuohon vahvistimeen sijoitella hirveitä summia kun hakusessa ois jo putkivehje.
Blackmetallisti sai valmiiksi ensimmäisen levynsä. Mikä tämän nimeksi tuli? V: Demoni
Jumina5/6
27.04.2007 06:44:22
Ja Transtube-piiri on tietääkseni putkisaundia jäljittelevä transistoripiiri, eli minkäänlaista putkea sieltä ei löydy vaikka kuinka hakisi.

Juuh juurikin näin.

Tutulla oli tossa lisänä 2x12 marsun kaappi, ja hyvin potki kyllä. Jotenkin tuntuu että soundi meni vähän turhan ruvelle pelkällä combon (sheffield-) elementillä suuremmilla volyymeillä. Mut hyvä combo oli, harmittaa että tuli myytyä aikanaan pois.
Deep Blue Sheep.
Jimi
27.04.2007 13:20:10

Juuh juurikin näin.

Tutulla oli tossa lisänä 2x12 marsun kaappi, ja hyvin potki kyllä. Jotenkin tuntuu että soundi meni vähän turhan ruvelle pelkällä combon (sheffield-) elementillä suuremmilla volyymeillä. Mut hyvä combo oli, harmittaa että tuli myytyä aikanaan pois.

hehe musta tuntuu ettei se elementti ole parhaimmillaan missään. Joskus kun sillä kotona soittelen niin ei helvetti ei sillä vain voi. pienil volilla sei vaan aukee se elementti ja sitku pikkase alkaisi aukeen ni mökä on jo kova! ja sitten taas reeneissä on liian kova vola sille...

Kaappia vaan alle ni avot!!!
Jesus_Plastica
27.04.2007 16:17:02
Mulla on kanssa ehkä 90-luvun alun bandit, vai olisko jopa 80-luvulta, koska siinä lukee scorpion speaker. Aika jytkyn tuntuinen elementti.
PLing
27.04.2007 18:02:25
Mulla on tällänen uudempi Bandit (ei-Sheffield), ja kyllä tällä saa siedettävät saundit ihan kerrostalovolumilla. Vähän kovempaa soitettaessa menee kyllä ne vähätkin soundit tai sitten olen ihan puurokorvaksi tullut. Pitänee kokeilla lisäkaapin kanssa joskus.
Doh, nakki.
Jumina5/6
27.04.2007 19:42:10 (muokattu 27.04.2007 19:43:55)
hehe musta tuntuu ettei se elementti ole parhaimmillaan missään. Joskus kun sillä kotona soittelen niin ei helvetti ei sillä vain voi. pienil volilla sei vaan aukee se elementti ja sitku pikkase alkaisi aukeen ni mökä on jo kova! ja sitten taas reeneissä on liian kova vola sille...

Hmmm, makuasioitas näemmäs.. Musta taas tuntui että se nimenomaan soi helvetin hyvin pienemmillä volumeilla, mutta bändikämpällä ei vola oikein riittänyt, tai sitten alkasi melkein 'pieremään'... Toki kyllä (silloinkin) soitettiin ihan helvetin lujaa treeneissä.

EDIT: Mut joo, alkas riittämään nimenomaan kun soittelin tutun vehkeellä jossa oli se extra-kaappi alla.
Deep Blue Sheep.
SH1THEAD
28.04.2007 02:39:14 (muokattu 28.04.2007 15:11:51)
Pistetään vielä off-topiccina, että missä hinnoissa nuo footswitchit liikkuu käytettynä? Yksi einari meni ja varasti kimppatreenikseltä minun. Paha karma seuraa häntä. Tiedä vaikka olisi kuolo jo korjannut. Tosin tuollaisen switchin voisi itsekin helposti varmasti tehdä.

Kuvan perusteella näyttäisi identtiseltä 5150/6505-switchin kanssa, joten eipä tarvi käytettynä hakea. Todellakin niin yksinkertainen laitos, että ei luulisi paljoa maksavan ja tekeminen tuskin vaikeata. Rakentelupuolella ollukkin juttua kanavanvaihtajien rakentelusta viime aikoina..

edit:

Käsittääkseni transtubessa ei ole minkäänlaisia putkia!

Käsityksesi on väärä. Transtube sisältää nimenomaan molemmat. Etuaste putkilla (useinmiten vain yhdellä) ja pääte sitten trankuilla.
äsh :/
RekoS
28.04.2007 21:44:53 (muokattu 28.04.2007 21:45:18)
Peavey banditista olen muuten saanut tähän mennessä parhaat rokkisäröt, mitä tiedän. Tais nimittäin tämäkin peli olla 1990 -luvulta, en tarkemmin tiedä. Putki siinä käsittääkseni on. ? ei varmuutta. Mutta kyseessä oli yksilö, sillä muista Banditeista ei ole samanmoista soundia saanut irti.
Hössö
28.04.2007 22:52:15
Käsityksesi on väärä. Transtube sisältää nimenomaan molemmat. Etuaste putkilla (useinmiten vain yhdellä) ja pääte sitten trankuilla.

Mikäli osaat vähänkään lukea kytkentäkaavioita, huomaat, ettei transtubessa ole putken putkea, kyllä se ihan puolijohteilla on toteutettu.
Jimi
07.05.2007 01:05:26

Hmmm, makuasioitas näemmäs.. Musta taas tuntui että se nimenomaan soi helvetin hyvin pienemmillä volumeilla, mutta bändikämpällä ei vola oikein riittänyt, tai sitten alkasi melkein 'pieremään'... Toki kyllä (silloinkin) soitettiin ihan helvetin lujaa treeneissä.

EDIT: Mut joo, alkas riittämään nimenomaan kun soittelin tutun vehkeellä jossa oli se extra-kaappi alla.

Varsinkin, kun jo se, että mitkä ovat "pienemmät volat" on aika kova makuasia. Kuten mainitsin, soitan HILJAA kotona.
Jumina5/6
07.05.2007 02:13:31
Varsinkin, kun jo se, että mitkä ovat "pienemmät volat" on aika kova makuasia. Kuten mainitsin, soitan HILJAA kotona.

Jooh, luetun-ymmärtäminen on uusi asia minulle. Mutta kuitenkin, tykkäsin ite 'kerrostalo-kämppä-volumeista' tuos vahvistimes.
Deep Blue Sheep.
wiggy
08.05.2007 17:27:53

Mulla on ollu about 10v samanlainen Bandit, kuin Mäkrön postaamassa kuvassa. Putken putkea ei laitteesta löydy, se on varma.

Alkuperäinen Sheffield-elementti oli kova pieremään treenivolumella. Se pieri itsensä lopulta rikki ja repesi. Tilalle vaihtamani Celestion G12-T75 toimii oikein hyvin.

Nykyisin käytän myös 2x12 lisäkaappia, jolloin clean-kanavakin pysyy oikeasti puhtaana. Tämä johtuu lisääntyneestä headroomista. Lisäkajarilla Bandit antaa 100W, ilman sitä vain 80W.

USA-Bandit on tervesoundinen ja luotettava peli. Kun/jos vahvaria vaihdan, jää tuo varalle.
SH1THEAD
08.05.2007 19:30:12
Mikäli osaat vähänkään lukea kytkentäkaavioita, huomaat, ettei transtubessa ole putken putkea, kyllä se ihan puolijohteilla on toteutettu.

Siis tämä ei olekkaan hybridivahvari vaan nimen annetaan vaan ymmärtää väärin? I see..
äsh :/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)