Aihe: Työväenopistojen teoria- ja kitarakurssit
1
Kiibo
12.04.2007 21:13:44
Aikas merkillistä, että puoli-ilmaiset kitara tai musiikin teoriakurssit ei porukkaa innosta.
Nytkin peruttiin aloittelijoiden kitarakurssi tälle keväälle kun ei löytynyt kymmentä osallistujaa. Ketuttaa kun tuli ostettua vähän aikaa sitten kitara ja odottelin tuota kurssia.

Onkohan työväenopistojen kursseilla jokin paha maine vai mistä moinen?

Itse olen käynyt jo toista vuotta pianotunneilla. Hinta on ollut puolet yksityisen puolen hinnoista opettajat ammattitaitoisia.
Joka kaupungissahan näitä on..
weelie
13.04.2007 10:59:51
No Helsingissä olen kyllä yrittänyt noille kursseille aikanaan. Eipä mahtunut, se siitä sitten, ei jaksa vuodesta toiseen yrittää.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Dolmo
15.04.2007 11:15:28
Joskus kävin kansalaisopiston kitarakurssilla. Tappoi kyllä innostusta, ei ollut maestro se opettaja. Erityisesti pedagogisilta taidoiltaan.

Suosittelen kysymään entisiltä oppilailta (mikäli mahdollista) aina ks. opettajasta. Pahimmillaan "huono" opettaja tappaa motivaation kokonaan, vaikka olisikin muultaosin ammattitaitoinen.
Stailausta, kampaamopalveluita? Purple
IsoDino
17.04.2007 20:20:11
Itse kanssa yrittänyt kurssille, mutta täynnä on ollut. Mutta mestarithan on itseoppineita =)
Creased Leaf
29.04.2007 17:34:16
Itelle on taas jääny vähän huonoi kokemuksii työväen-/kansalaisopiston kitarakursseista. Olen silti kolmisen vuotta käynyt siellä. Ongelma oli mun kohdalla varmaan se, et olin aloittanut soittamisen vähän aikaisemmin ja olin kurssin sisältöö koko ajan pikkuisen edellä ja lisäksi ryhmät sattuivat olemaan tyyliin 5-vuotias joka ei osaa nypätä kieltä kunnolla ja se rämäytteli sitä siel ja koko eka vuosi meni varmaan sen ryhmän kanssa Ukko Noaa harjoitellessa.

Toisena vuonna ilmoittauduin jatkajaosastolle, mut edelleen taso oli aika matalalla paria tyyppiä lukuunottamatta, tuntuu et silloin mentiin heikoimman ehdoilla eteenpäin, harjoteltiin nuotinlukua jne...

Kolmannelle vuodelle ilmoittauduin lähinnä sen takii et saisin ylläpidettyy harrastusta ees muiden kiireiden välissä käymällä siellä, mut edelleenkään en voi sanoo olleeni tyytyväinen, koska opettajallamme oli vähän liiankin eriävä musiikkimaku ja aloin turhautua varmaan siinä vaiheessa kun barresointujen harjoittelu alkoi, koska olin oppinut ne kuukausi sen jälkeen kun aloin ensimmäisen vuoden. Lisäksi korva oli terävöitynyt siinä määrin et huomasin häiritsevän paljon rytmivirheitä opettajan soitossa.

En siis oppinut paljon mitään kansalaisopistossa, vaan vapaa-ajallahan se suurin työ tehtiinkiin itseoppimalla. Mut jotain jäi silti mieleenkin. 12-tahdin blues, e-molli pentatoninen asteikko ja espanjalaistyylinen näppäily. Siinä kaikki kolmelta vuodelta. Jos on täysin vasta-alkaja siinä vaiheessa kun sinne on menossa, niin silloin se on kannattavaa, mutta jos osaa jo esim. barresoinnut ennen kuin menee sinne niin ei kannata.
Soitetaan kun keritään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)