Aihe: Rautalanka-soolot
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
piiska2
25.04.2007 15:48:37 (muokattu 25.04.2007 15:48:55)
Writing about music is like singing architecture - Elvin Jones
piiska2
25.04.2007 15:52:56
Tässä on tietysti historian havinaa: The Strangers
http://www.youtube.com/watch?v=QYw8KVpRBus
poppamies
25.04.2007 17:13:33

...Nimim. Omatekoisella punaisella 'lankullä' omatekoisen vahvarin kautta soiton aloittanut. (Kieletkin korkealla, että voimaa tulis)

Seuraava olikin huippupeli: Lucky 7 !!11

Eka oli mulla kans omatekoinen lankku. Mikkinä Philipsin levysoittimin sellainen pitkän mallinen äänirasia. Siis tallapiezo vuonna 1964 ! Kaveri teki vähän viimeisen pälle bassonsa. Katkaisi perintöviulusta kaulan ja teki siitä Beatlebasson.
G strings are for strippers!
Tankero
25.04.2007 17:20:13
Eivät tiedä. Monet kansantaiteilijat saavat tunnustusta vasta kuoltuaan....lian myöhään.
Eipä Taipaleen Reiskallekaan eikä Kari Tapiolle ole myönnetty taiteilijaeläkettä, kun ovat kuulemma "liian suosittuja".
Olisivat saaneet varmaan eläkkeen jos kukaan ei kävisi niiden keikoilla. En ymmärrä logiikkaa.

Nimim. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä?

Et ole tosiaan tainnut ymmärtää. Syy myöntämättömyyteen oli liian isot tulot eikä suuri suosio.
Varmasti, vissiin.
piiska2
25.04.2007 18:29:02
Et ole tosiaan tainnut ymmärtää. Syy myöntämättömyyteen oli liian isot tulot eikä suuri suosio.
No eikös se ole käytännössä sama asia. jos on isot liksat viihdemusiikki puolella niin täytyy olla suosittukin. Joka tapauksessa perustelut evätä taiteilijaeläke on aika outo.
Eikös Reiska ole maksanut verojakin enemmän kun nuoret "daideilijat".
veeka
26.04.2007 02:03:04
Cosmonautsien levyjä löytyy parhaiten levyliikkeistä, jotka ovat erikoistuneet hieman harvinaisempiin julkaisuihin.....ei siis välttämättä Anttilasta.
Bändissä on soittaneet vanhoja (J.Karjalainen &) Musien Lasien -soittajia.
Lankinen kitarassa ja Haavisto rummuissa. Vanhat levyt ainakin sika-hienoja.
Mm. Night In Tunisiasta hieno Peter Gunn tyylinen versio.

Kannattaa myös tsekata loistava oululainen Lunatics, surf-pohjaista mutta aivan omanlaista kaahausta. Olivat vasta kimppakiertueella Viikatteen kanssa, en tiedä onko vielä yhteisiä keikkoja jäljellä, mutta armoton livebändi jokatapauksessa.
työtä työttömille, viinaa soittajille
EP
26.04.2007 07:17:39
Eivät tiedä. Monet kansantaiteilijat saavat tunnustusta vasta kuoltuaan....lian myöhään.
Eipä Taipaleen Reiskallekaan eikä Kari Tapiolle ole myönnetty taiteilijaeläkettä, kun ovat kuulemma "liian suosittuja".
Olisivat saaneet varmaan eläkkeen jos kukaan ei kävisi niiden keikoilla. En ymmärrä logiikkaa.

Nimim. Minäkö tyhmä, nyt en ymmärrä?

Mun mielestä eläke kuuluu sille joka sitä tarvitsee!
Ansioituneet voidaan palkita muulla tavoin.
Musiikkia korville
26.04.2007 07:23:02

Mun mielestä eläke kuuluu sille, joka sen ansaitsee.

Jos oot koko elämäs tekemättä töitä, niin sillon ei tartte muitten maksamia eläke-etujakaan nauttia. Prkl.
Pessimismi on aivan turhaa, ei se auta kuitenkaan mitään.
EP
26.04.2007 07:28:03

Jos oot koko elämäs tekemättä töitä, niin sillon ei tartte muitten maksamia eläke-etujakaan nauttia. Prkl.

Mitäs tuo nyt tähän asiaan liittyy?
poppamies
26.04.2007 07:30:41

Mitäs tuo nyt tähän asiaan liittyy?

Kato kun rautalangasta väännetään niin kyllä liittyy.
G strings are for strippers!
EP
26.04.2007 07:35:59
Tuskin nyt kukaan vältyy koko elämänsä ajan työnteolta? Vaikka kunnioitettava saavutus kai sekin olisi, mutta Taipalelle ja Kari-Tapiolle varmaan riittää ihan normaalieläke sitten, kun malttavat jättää esiintymislavat..
EP
26.04.2007 07:40:50
No josko kertaat vaikka oman edellisen kommenttis...
"Mun mielestä eläke kuuluu sille joka sitä tarvitsee! "

Väännänpä tosiaan rautalangasta eli eläke ei helvetti vieköön voi kuulua sille, joka sitä tarvitsee vaan sille joka sen on työllään maksanu! Se on tietysti ihan toinen juttu, että palkita voi muutenkin, mut tuo mun kommentti liitty tuohon lainattuun tekstipätkään.

Lueppa siitä mun kommentin edeltä mihin asiian se liittyi..
Musiikkia korville
26.04.2007 07:41:10

Tuskin nyt kukaan vältyy koko elämänsä ajan työnteolta? Vaikka kunnioitettava saavutus kai sekin olisi, mutta Taipalelle ja Kari-Tapiolle varmaan riittää ihan normaalieläke sitten, kun malttavat jättää esiintymislavat..

No joo, etköhän tiedä mitä tarkoitin. Osan tekstistä voi lukea rivien välistä...
Musiikkia korville
26.04.2007 07:44:37

Lueppa siitä mun kommentin edeltä mihin asiian se liittyi..

Luin luin.. Mä oon silti edelleen sitä mieltä, että eläke kuuluu sille, joka sen on maksanut.

Taiteilijaeläkkeen saantiin on edellytyksenä todnäk 'merkittävät' teot taiteen saralla. Ja jos/kun näin on, niin miten perustelet, että nuo ei olisi sitä ansainneet?

Totta helvetissä Suomessa on paljon sellaisia työläisiä alalla kuin alalla, jotka ei riittäävää palkintoa työstään saa, mutta eihän tuo ole peruste eläkkeelle.
EP
26.04.2007 07:47:26
Saa nyt nähdä mihin tuo eläkejärjestelmä kehittyy..
Kannattaa ehkä laittaa säästöön vanhuuden varalta niiden joilla on siihen varaa, saattaapi olla, että niitä eläkkeitä ei ihan kaikille tulevaisuudessa riitä..

Toisaalta tää on osittain yhteiskunnan omavika, kun ihmisistä tehdään sellaisia, että työnteko ei kannata.. :/
piiska2
26.04.2007 08:55:00

No hoh-hoijaa.
Kaikki tarvitsee eläkkeen. Varsinkin kaikki veroa maksaneet.
Ansioituminen on makuasia.

Tää ei ollut off topic, koka jouduin vääntämään rautalankaa ;)
Tankero
26.04.2007 12:20:46

No mites sosiaalietuudet noin laajemmin. Pitäiskö niitä ajella alas, kun jonkun kansanosan jättäisit heitteille?
Varmasti, vissiin.
Tankero
26.04.2007 12:22:06
No eikös se ole käytännössä sama asia. jos on isot liksat viihdemusiikki puolella niin täytyy olla suosittukin. Joka tapauksessa perustelut evätä taiteilijaeläke on aika outo.
Eikös Reiska ole maksanut verojakin enemmän kun nuoret "daideilijat".

Onhan se ja jos multa kysytään, niin ois kai niille voinut eläkkeen myöntää.
Eikös se ole jonkinlainen tunnustus.
Varmasti, vissiin.
Musiikkia korville
26.04.2007 12:29:42

No mites sosiaalietuudet noin laajemmin. Pitäiskö niitä ajella alas, kun jonkun kansanosan jättäisit heitteille?

Ääääh... Ei tietenkään.
Sos.etuudet maksetaan verotuloista, mutta eläkkeet maksetaan työeläkemaksuista saaduista tuloista... Niinhän se menee normaalin työeläkkeenkin kanssa, että sen saat mitä oot aikanaan maksanu (tai pitäis mennä) eli normieläkkeen maksulle on peruste. Jos/kun taiteilijaeläkkeen maksulle on perusteena joku ns merkittävä teko taidepuolella, niin sillonhan se täytyy mennä just em kaltaiselle tyypille.

Se on sitten eriasia tulisko tuollasta ylimäärästä etuutta myöntää kenellekään. Rahat menee siis yleisimmin sellaisille, jotka saa rahaa muutenkin tarpeeks. Mutta kun tällainen systeemi kerran on, niin sillonhan se täytyy myöntää sellaselle henkilölle, joka täyttää tietyt vaatimukset.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)