-J.- 25.04.2007 16:24:29 (muokattu 25.04.2007 16:25:06) | |
---|
Olen yrittänyt päästä matkalle Cemetary Gatesin (Pantera) Sooloon. En vain tiedä mitä muuta ''tilutusta''(=suhteellinen käsite) Voisi harjoitella ennen tuota Cemetary Gatesia, kun sormet ei vielä liiku Siihen tahtiin kuin Cemetary Gatesissa vaaditaan. Eli siis mikä neuvoksi? Mitä tilutteluja voisi harjoitella ''Tripilläni Cemetary Gatesiin''? Vai oisko joku ''kikka'' mikä helpottaisi opettelua? E: kuvitteelista(ko) hieno säätöä... If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Wahi 25.04.2007 16:41:29 | |
---|
No ei kai siinä muu auta kun soitat ensin hitaasti ja nopeutat vähitellen. Vedät niin kauan kunnes osaat hyvin ja sitten nopeutat vähän ja sama homma. Rölölöö! |
-J.- 25.04.2007 16:55:23 (muokattu 25.04.2007 17:05:16) | |
---|
No ei kai siinä muu auta kun soitat ensin hitaasti ja nopeutat vähitellen. Vedät niin kauan kunnes osaat hyvin ja sitten nopeutat vähän ja sama homma. Eli siis kannattaako ruveta ehtimäänkään mitään vähän yksin kertaisempaa tilua.. En tosin tiedä onko tuo yksin kertaista tuo cemetary gates kun en osaa tilua ja hyvin vähän mitään juoksutuksiakaan. E: Oisko mitään hyviä tapping harjottelu biisejä tiedossa? If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Pehvanssi 25.04.2007 17:49:56 (muokattu 25.04.2007 17:51:50) | |
---|
Yks soolo autto mua aivan hemmetin paljon "tilutuksen" parantamisessa. Nimittäin Cowboys from hellin soolo. Sillä oli ainakin mun tekniikalle selkeästi parantava vaikutus. Ennen tota osasin kyllä nopeahkoja sooloja, mutta tuo oli THE soolo jolla rupes sormet toimimaan. edit. Cemetery gatesissa on kyllä helpompi soolo kuin cowboy:ssä, että tuo voi olla vähän perse edellä puuhun mitä mie ehotin. |
InYourFace90 25.04.2007 18:24:12 | |
---|
Metronomin kanssa aluksi hitaasti hinkkaat. Kyllä se siitä lähtee :) Up The Irons! |
Tales 25.04.2007 20:20:10 | |
---|
Itseasiassa mä olen yrittänyt hinkata tätä samaa. Kellään olisi kertoa muita esimerkkikappaleita joissa käydään tuon biisin keskeiset tekniikat läpi? |
E: Oisko mitään hyviä tapping harjottelu biisejä tiedossa? Methäällican Onen soolo on aika kova täppinki. Hyvää reeniä sekin, vaikka Cemetery Gatesin soolossa EI ole tappingia. Eikä CFH:llinkään. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Jaqqi1991 25.04.2007 20:40:16 | |
---|
Methäällican Onen soolo on aika kova täppinki. Hyvää reeniä sekin, vaikka Cemetery Gatesin soolossa EI ole tappingia. Eikä CFH:llinkään. Tai jos jotain helpompaa alkuun. Vaikka Mr. bigin Green tinted sixties mind intro. Tosi hieno tapping kuvio siinä We may be humans, but were still animals |
oiva tumpeloinen 25.04.2007 20:45:23 | |
---|
Tai jos jotain helpompaa alkuun. Vaikka Mr. bigin Green tinted sixties mind intro. Tosi hieno tapping kuvio siinä Vaikeus on ilmeisestikin kovasti subjektiivinen käsite. Mun mielestä tuo GTSM:n intro (ja outro) on paljon vaikeampi kuin Onen tappingit. Jos ne siis on tarkoitus soittaa siten, että ne oikeasti kuulostaa hyvältä. Tappingia tuli itse aikanaan treenattua Extremen biisillä He-Man Woman Hater. Siinä introssa on alun jälkeen ihan soitettavissa oleva omaan mieleeni oleva pätkä tappingia. |
ballfish 25.04.2007 20:58:39 | |
---|
Green tinted sixties mind on erittäin helpposoittoinen. Kyseinen kuvio vaaatii vain pitkän ajan puurtamisen että menee lihasmuistiin. Itselläni tuo kuvio menee silmät kiinni. Kuvio on niin jämähtänyt selkäytimeen. |
Karipiirto 25.04.2007 23:18:54 | |
---|
No jos sulla ei hirveää kiirettä sen osaamiselle ole niin jätä "muhimaan" alitajuntaan ja soita jotain muuta mistä pidät ja palaat siihen taas myöhemmin. Ite teen ainakin näin ja kyllä ne sitten kun soittokokemusta on karttunut menee jo paljon paremmin. Tottakai sitä treenata pitää yhtäkaikki mutta jos keräät hiukan soittovarmuutta ja parantelet tatsia siinä sivussa ja välillä palaat taas sen tavoitteen pariin niin saatat huomata että opettelu on paljon helpompaa kun on soitellut jo jotain haastavia juttuja ennestään. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
-J.- 26.04.2007 16:02:45 | |
---|
No jos sulla ei hirveää kiirettä sen osaamiselle ole niin jätä "muhimaan" alitajuntaan ja soita jotain muuta mistä pidät ja palaat siihen taas myöhemmin.... No siis tämä on juuri se tapa millä yleensä teen/harjoittelen kappaleita, mutta nyt on alkanut kiinnostamaan tämä tällainen nopea tiluttelu ja sen opettelu.. Siihen haen niiku hyviä reeni kappaleita ja tippejä.. Ja hyviä kappaleita myös tähän tappingiin ja sen harjoittelun... If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Rocco_Longfella 26.04.2007 17:00:55 | |
---|
Höh, luulin, että täällä vedetään tripit buustaamaan tilua. |
eewo 26.04.2007 17:10:03 (muokattu 26.04.2007 17:11:05) | |
---|
Tripillä tilutukseen.. Ei pelkästään Tripillä pärjää, tarvitaan ainakin yksi Grandi kaveriksi. E: Sori, mutta oli pakko... "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." -Bleeding Gums Murphy |
-J.- 26.04.2007 17:11:59 | |
---|
Höh, luulin, että täällä vedetään tripit buustaamaan tilua. Heh hee.... If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
-J.- 26.04.2007 17:12:44 (muokattu 26.04.2007 18:55:25) | |
---|
Ei pelkästään Tripillä pärjää, tarvitaan ainakin yksi Grandi kaveriksi. E: Sori, mutta oli pakko... No anteeksi ehkä joidenkin mielestä harhaan johtava otsikko... E:olemme siis matkalla(=tripillä(huonolla suomennoksella.).) tilutukseen If you're going to hell...
Keep going.
-Winston Churchill |
Jackson Dinky 27.04.2007 00:56:22 | |
---|
Vai oisko joku ''kikka'' mikä helpottaisi opettelua? Treenaamalla järkevästi ja paljon ois se kikka. Joku muu saa kertoa lisää siitä. ...yhdessä illassa et kolmessa tunnissa. |
Karipiirto 27.04.2007 01:03:40 | |
---|
Ja hyviä kappaleita myös tähän tappingiin ja sen harjoittelun... No ite oon harjotellut Tappingia ihan vain että oon ottanut jonkun "tavallisen" kuvion tai juoksutuksen ja lisännyt siihen täpättyjä säveliä esim. sävelaskeleen päästä. sellaista on tossa uusimmassa sooloskabatumpuloinnissanikin, joskin se meni reenatessa paremmin kuin sitten nauhoittaessa. Muutenkin oon opetellut käyttämään täppingiä osana soittoani niin että voin luontevasti täppäillä lisäsäveliä sooloissa ilman että niitä täytyy etukäteen suunnitella. :) "There's no roll!
They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards |
Iron Horse 27.04.2007 15:50:23 | |
---|
Tripillä tilutukseen.. No ihan ensimmäiseksi käyt ostamassa Total Guitar Shred Specialin, jossa mm. Steve Vain 10h. workout, Paul Gilbertin School of Shred, jossa mm. täppäystä ja Bachin Preluudi ja Fuuga tiesmissä sävellajissa, Vain For the Love of God, Panteran Mouth for War ja Ozzyn Miracle Man. Screaming! Screaming for vengeance! |
TheMurno 29.04.2007 19:31:33 | |
---|
No ihan ensimmäiseksi käyt ostamassa Total Guitar Shred Specialin... Mä ostin ton eilen. Helkutin hyvä lehti. Kannattaa ostaa :P |