Aihe: Kysymyksiä miksereistä (Tapco, Alesis MultiMix FW jne.) 1 2 | |
---|---|
![]() 25.04.2007 20:26:05 | |
(Tapco Mix 100): http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-190432.html vaikea sanoa tuon hintaisista pikkumiksereistä, että "Mackie" olisi Behrua tms. parempi - - itse ostin syksyllä Mickkeyn jo mainitseman rx 1602:n kevyeeseen matkaräkkiin + samalla kertaa behringerin xenyx 802:n pulpetin kulmalla pidettäväksi - molemmat ovat olleet jonkun verran matkassa mukana ja bändihommissa toimivat täysin. Aika näyttää miten kestävät, mutta eivätpä paljon ole hinnalla pilattuja. tuskinpa nuo nykyiset kiinassatekohalpaihmeet kuitenkaan kestossa pärjäävät 80-luvun lopun Yamaha keyboard -mikserille, joka harrastuskäytössä on edelleen kuin uusi. Samoiten minulla oli 80-lukulainen 16 kanavainen yamaha räkkimikseri, joka oli nähnyt maailmaa, mutta pelitti - -hölmönä menin joku vuosi sitten myymään kun oli muka liian iso... | |
![]() 26.04.2007 10:23:01 (muokattu 26.04.2007 10:24:22) | |
vaikea sanoa tuon hintaisista pikkumiksereistä, että "Mackie" olisi Behrua tms. parempi - - itse ostin syksyllä Mickkeyn jo mainitseman rx 1602:n kevyeeseen matkaräkkiin + samalla kertaa behringerin xenyx 802:n pulpetin kulmalla pidettäväksi - molemmat ovat olleet jonkun verran matkassa mukana ja bändihommissa toimivat täysin. Aika näyttää miten kestävät, mutta eivätpä paljon ole hinnalla pilattuja. Jep, toi mun alkuperäinen kysymyskin on jo yli vuoden vanha... itse päädyin loppujenlopuksi seuraavanlaisiin ratkaisuihin: 1) pikkumikseriksi Samsonin MDR 624 - hieman heräteostosmaisesti, tutusta musiikkiliikkestä ja tutulta myyjältä, kun tollanen oli valmiina hyllyssä. Vähän tyyriimpi kuin halvimmat (Behku, Phonic, Tapco), mutta oon ollut tosi tyytyväinen. Stereo-aux-in on kiva lisä, toimii tarvittaessa myös linjatasoisena sisääntulona kiippareille. http://www.thomann.de/fi/samson_mdr_624.htm 2) räkkimikseriksi (läppäri/mobiiliäänitysräkkiin, jossa lisänä myös RME Multiface, LaCie 250 GB kovalevy, Korg TR-Rack ja ostoslistalla 8-kanavainen ADAT-mikkietari) toi Mikkeyn mainitsema Behringer, joka on toiminut myös hienosti - esim. välillä ton mikserin kautta on joutunut puskemaan 2 kiipparia, 2 modulia + kovalevyraidat, jolloin 8 stereosisääntuloa ovat olleet käytössä koko ajan 3) kotistudion kiipparimikseriksi Samsonin PL2404 (4u räkkimikseri 12 stereoraidalle). En ole kaikkia ominaisuuksia ehtinyt vielä testailemaan, mutta ilmeisen monipuolinen ja kohinaton laite. Ja menee samaan räkkiin kiipparimodulien ja midi-interfacen kanssa. Läppärikeikkoja teen myös setupilla, jossa äänikortin virkaa toimittaa yläkiipparina oleva USB-äänikortti/midikontrolleri - alakiipparin AUDIO IN hoitaa sit miksauspuolen, eli erillistä pikkumikseriäkään ei tarvita. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)